[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:07

Crines wat een dilemma...
Mij lijken de eerste 2 opties heet aantrekkelijkst

Fre, die is Duitsland staat, is nog steeds niet terug hengstig geworden. 31 mei was laatste dekdatum, maar 18 juni is ze gescand en niet drachtig :?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:20

Kun je niet over 4 dagen weer scannen en dan 4 dagen later nogmaals? Als er dan geen hengstigheid is, kun je hengstig spuiten.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:23

Welja, dat is een mogelijkheid, maar mijn VA zei dat hij net zo goed 8x voor niets kan komen dan.
En voor hetzelfde geld loopt haar cyclus niet zoals het zijn moet en kunnen we nog tot in de eeuwigheid wachten :(

Het was mijn allereerste keer dat ik een paard liet scannen, het is allemaal heel erg nieuw voor mij. Tot nu toe heb ik altijd drachtige merries gekocht :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:53

Dan hoef je maar 2 maal te scannen en ongeveer 4 dagen na het hengstig spuiten. Maar dat moet sowieso...

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:07

Hoe zie je dat dan Vulina? Ik ben een complete leek, dus ik heb mijn VA blind vertrouwd.
Hoe komt het dat ik dan maar 2x zou moeten scannen? En wnr dan?

Mijn VA sprak over gewoon gokken en een paar keer scannen in de hoop dat we eens net rond de hengstigheid scannen... Ik vond het vreemd dat er geen andere manier is maar die zou ik zelf niet weten.

Mijn budget is nogal aan banden gelegd, zeker na de aankoop van mijn nieuwe merrie, dus het liefst hou ik de kosten zo beperkt mogelijk. 8x scannen zonder garantie op resultaat vond ik dus niet zo'n aantrekkelijke optie.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:18

Je kan hengstig spuiten, minimaal 8/9 dagen na een vorige hengstigheid. Als ze vandaag niet hengstig was, over 4 dagen ook niet en 4 dagen daarna ook niet, kun je dus hengstig gaan spuiten. Eerder heeft het beslist geen nut. Maar mocht ze in die 8 dagen zelf hengstig worden, heb je geluk, en hoef je niks te doen.

Na hengstig spuiten, op 'mijn'manier, of met regumate of wat dan ook, moet je sowieso gaan scannen wanneer te insemineren, dus dat is altijd hetzelfde. Edit; gemiddeld worden ze op de 5de dag na het hengstig spuiten goed hengstig. Maar dat is een gemiddelde, de ene een dag eerder de andere een (aantal) dag(en) later.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:27

Dankjewel voor je uitleg Vulina. Ik ga het morgen nog eens trachten te bespreken met mijn VA. Wel gek dat hij dat zelf zo niet heeft voorgesteld dan :=

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:28

Ahhh Linda wat jammer.....hopelijk deze ronde raak!!

Cynthia fijn een goede tweede scan!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:38

Loes gefeliciteerd!!

Crines, wat een dilemma! *niet leuk*

Cynt, hihi ze is blij met haar baby :D

Wie vroeg het; tja Bucks ga ik nog 1x proberen. Hengst staat toch weer aan huis... Maar Star niet, dan zou ze nu direct weer naar de hengst moeten, vervoer is een probleem en die vertrekt eind juli naar haar nieuwe thuis dus ze gaan het volgend jaar opnieuw proberen. :)
Star is alle 3 de keren in 1x drachtig geraakt dus misschien pakt het nu gewoon niet omdat ze toe is aan een jaartje rust. Ik waardeer het dat haar nieuwe eigenaren haar dat gunnen :j

Bucks is een 5 jarige maiden, waarbij ik langzaam maar zeker het idee krijg dat ze gewoon niet drachtig te krijgen is... :=

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:03

Cynthia82, Wat gave baby foto's! Gefeliciteerd!

LoesvL, Gefeliciteerd!

linda2008, Wat enorm balen zeg!

Knolselder, Leuke foto's, de dames zien er goed uit!

Crines, Jeetje wat een gedoe. Kan je geen advies geven echt geen verstand van.

Straks wordt Gipsy geschouwd, ze zal nu wel afslaan en dan natuurlijk woensdag hengstig zijn.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:30

Crines, als je eerst 10 dagen regumate geeft, ben.je ook redelijk zeker datt de baarmoeder en.eisspring synchroon lopen.

Na 10 dagen hengstig spuiten en dan kann.ze gewoon gedekt worden wanneer ze hengstig is.
Dan moet je niet scannen? Of wordt ze geinsemineerd?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:37

Pfff hier niet drachtig nemen nu andere jongere hengst en zien het dan wel dit is onze laatste poging -O-

Ik lees en hoor veel lastig drachtig wordende merries dit jaar jammer zeg

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:38

Wat balen Seven! Welke hengst had je gekozen en welke wordt het nu?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:39

Knolselder. Ik denk dat ik het zo ga doen. Want mijn VA leek niet zeker te zijn of ze wel een normale cyclus heeft nu. Het plan van Vulina lukt volgens mij enkel als dat wel zo zou zijn?
Al zou ik graag weten hoe groot de kans op tweelingdracht vergroot. Als dat 10% is, neem ik dat risico wel. Maar 50% zou ik dan bv al minder zien zitten.

Iemand die dit weet?

Oei linda, dat zou wel minder zijn als ze niet drachtig kan worden :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:46

We hadden Spielberg in gedachten maar gaan nu voor deze hengst
Impact
Sir oldenburg x krack c
Aes goedgekeurd en kwpn aangewezen
Nogal een gok omdat we niet weten of het kwpn hem goedgekeurd maar we hebben hem gezien en hij past zeer goed bij onze merrie kwa karakter en bloedvoering, prachtige bewegingen met de juiste verbeteringen op onze merrie.
We hebben voor dat we voor Spielberg gingen ook over hem gehad en toen besloten eerst voor Spielberg te gaan. Nu naar overleg dus toch deze stap genomen, ze word gelijk naar de sprong geinsemineerd.

Dit is hem
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:41

Over vergrote kans op tweelingdracht hebben ze mij niets gezegd, dus geen idee.

Ook een knappe hengst Seven. Jammer dat de eerste niet lukte. Hopelijk deze wel.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:11

Seven gave hengst!

Knolselder, balen maar hopelijk vandaag dan uitslag!

Cynthia ahh ze houd al van der baby!!

Lina, dat meen je zeg pfff.. hopelijk word bucks nu wel dragend hoor!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:12

Ik baal enorm!
Gipsy hengstig, wel gelijk weer gedekt!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:45

Zo wat gaat iedereen weer hard zeg. Balen dat er meer zijn die niet drachtig willen worden. Hoop dat het voor iedereen toch nog gaat lukken.

Bij mij word vandaag weer geinsemineerd. Onder dezelfde omstandigheden als twee jaar geleden en vier dagen later :').
Ik kan er namelijk zelf niet bij zijn, het is zaterdag en mijn manlijke DA komt. Zou het een teken zijn? *duimt*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:45

Ik zag Fleem daarnet plassen toen ik haar voorbij de hengst loodste... krijg alweer weinig hoop. Wel pas dag 17 na dekking en ze durft ook wel eens plassen uit nijd.
Pfff... Ben benieuwd, maar zal wel niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:47

Bedankt Ik hoop dat deze combinatie lukt

Ik duim met je mee myrthee

Ik snap je gevoel Knolselder dat was hier dus ook en ja hoor hengstig

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:55

Wist niet dat ze op 17 dagen na dekking alweer hengstig kunnen tonen. Meestal is alles hier gewoon meteen drachtig. :(

Dan ga ik eens denken wat te doen. Nog 1 poging of verkopen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:08

linda2008 schreef:
Loes gefeliciteerd!!

Crines, wat een dilemma! *niet leuk*

Cynt, hihi ze is blij met haar baby :D

Wie vroeg het; tja Bucks ga ik nog 1x proberen. Hengst staat toch weer aan huis... Maar Star niet, dan zou ze nu direct weer naar de hengst moeten, vervoer is een probleem en die vertrekt eind juli naar haar nieuwe thuis dus ze gaan het volgend jaar opnieuw proberen. :)
Star is alle 3 de keren in 1x drachtig geraakt dus misschien pakt het nu gewoon niet omdat ze toe is aan een jaartje rust. Ik waardeer het dat haar nieuwe eigenaren haar dat gunnen :j

Bucks is een 5 jarige maiden, waarbij ik langzaam maar zeker het idee krijg dat ze gewoon niet drachtig te krijgen is... :=

Sorry dat ik zo binnen val, maar is het geen optie haar enkele keren te scannen? Marley haar eitjes werden te groot en follikel sprong niet of slecht zodat hij het eitje beschadigde. Nu heeft ze wel een normale eisprong, hebben haar gescant omdat ze heel erge pijn had en ik haar probleem kende maar alles gaat mooi af en veulenhengstigheid is heel heftig bij haar.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:31

Ik ga proberen weer aan te haken :)
Een aantal pagina´s geleden al aangegeven dat mijn merrie drachtig gescand was en gisteren op 35 dagen een mooi kloppend hartje mogen zien :)

Afbeelding

Mama Linde is een Frederiksborger x Gelder, papa Epona´s Staccato is een volle Frederiksborger :)
Vandaag dus precies 36 dagen onderweg. Nog maar zo´n 300 te gaan :=

Gefeliciteerd voor een ieder die al een drachtige merrie heeft, succes en sterkte aan iedereen die nog in spanning zit :(:)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:54

Fleem niet drachtig zoals verwacht.

Wel héél mooi ei een ook eierstokken te zien. Vorige keer konden we deze niet vinden. Medicatie slaat dus aan en we gaan nog een keer proberen.

Oohla nog steeds mooi drachtig!

Voorlopig dus deze 3 combinaties alvast. Hopelijk komen er nog 2 of 3 bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding