[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:38

Hallo allemaal daar ben ik dan weer.. Ik heb niet alles bijgelezen door de begrafenis van mijn oma niet echt veel zin in gehad..

Cynthia gefeliciteerd! Zie je wel!

Voor de rest lees ik best veel goede verhalen over drachtige merries.. Hier zie ik Benjamin niks dekken, heb hem erbij gegooid want door al het gedoe enzo stond mijn hoofd er totaal niet naar...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:53

Gefeliciteerd Cynthia :) Super fijn!

Ik heb de mijne nu ook dag en nacht buiten. We hebben meerder stukken land, degenen die te dik zijn, staan gewoon wat korter. Ik heb er nu 1 's nachts in de paddock staan, die werd echt veel te dik.
Mijn 3 jarige die naar de keuring moet, voer ik juist weer brok + myoplast bij. Ze is niet mager, maar wel slank.. Andere, zelfde stuk land, die ook naar de keuring moet, krijgt alleen een half schepje bix na de arbeid, zij is juist weer te dik..

Edit; ik heb het dan alleen over mijn eigen paarden, niet over de opfok etc. Die staan sowieso de hele zomer dik in het gras :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:21

Cynthia, gefeliciteerd :D

Pretty, Pico krijgt ook een vriendje hoor. In ruil voor dat zij de merrie met veulen bij haar kon houden tot het afspenen, komt er een andere merrie met hengstveulen logeren. Die staan wel te koop maar ach, zo snel zullen die niet weg zijn :) dus super leuk voor Jupi en Pico :D donderdag worden ze gebracht.

edit: en als pico afgespeend mag worden, gaat hij samen met dat hengstveulentje uit logeren... Na het afspenen zien we wel weer verder ;)

Mijn nieuwe merrie (Star) heeft nu een prachtig vos tovero merrieveulen aan de voet v. WMM Velvet's Impressive Buckeroo (TH's White Lily Rose, halfzusje dus van Pico) Ze is echt prachtig aan het worden!
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 22-06-15 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:24

SPOED!
Moeder gezocht voor moederloos arab x veulentje in Zeeuw Vlaanderen!!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:27

Heb je fb? Woon namelijk in zeeland deel ik m ff

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:47

Hier staan ze ook geen 24/7 buiten, dat is niet haalbaar. Wanneer het te laat op de avond wordt naar hun zin zetten ze zichzelf wel binnen, stroom of niet, maar ze gaan door de draad heen. :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:53

oeff moederloze veulentjes, word er echt altijd verdrietig van als ik dat lees... Hopelijk word er snel een oplossing gevonden.

Neon, hier ook niet hoor. Maar hier blijven ze wel netjes achter het draad hahaha
Moeders word trouwens ook moddervet als ik die 24/7 buiten laat, en veulentje staat echt te rillen met wat regen :( dus ze gaan bij mij snachts op stal.
Ze staan wel overdag 12 uur per dag buiten.... normaal ook als het regent, maar ik blijf dat toch eng vinden met zo'n rillend veulen :(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:15

Gefeliciteerd Cynthia!!! Aftellen dus. Was dit de 18 dg scan?

Ivypower wat is de reden dat je voor deze hengst hebt gekozen eigenlijk?

Nicole respect voor je bijleespost. Had je al via fb en welsh topic gefeliciteerd natuurlijk!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:49

Neonlight, welkom en gefeliciteerd.

Cynthia, gefeliciteerd.

Hier staat ze momenteel wel 24/7 buiten. Van 8.30-9.00 tot 16.00 op de weide en dan in de paddock met hooi.
Met de winter overdag buiten en met de nacht op stal

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:56

Gefeliciteerd cyntha:) ik zat zo te dubben om tog. Morgen al te laten scannen op de 14e dag. KKijken of er wat te zien is. Wil t zoooo dgraag weten. Kan spaning niet meer aan. Maar ja kost ook weer hoop extra geld en niet echt prettig voor me merrie. En ook nog kans dat ie niks ziet.Dus nog ff doorbijten.

Fokfanaat jij moest vandaag ook scannen tog?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:15

Mijnlieverd gefeliciteerd!

Pretty, als Dynamic eenmaal op gang komt met haar cyclus, is ze normaal gezien ook op de dag af (20 dagen cyclus) dus wat dat betreft wel vertrouwen erin. Denk dat ik haar rond de 35 dagen laat scannen, dan heb ik mijn operatie ook weer achter de rug.
En idd die nieren werken totaal niet mee op het moment. Volgens mij nu de laatste poging met dit type operatie en zijn ze daarna een beetje door alle opties heen :=

Neonlight, leuk dat je er ook weer bij bent! Ook al heel wat DBT present!

Nicole _/-\o_ voor de bijleespost!
Gefeliciteerd met de drachtige dame. Erg leuke hengst weer uitgekozen.
De merries hier zijn tussen begin januari en eind april zo'n beetje uitgerekend. In november gaat de cam weer aan ;)
Heb jij volgend jaar ook weer een cam online?

Cynthia gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

Hier staan alle merries met veulens 24/7 op de wei. Ze worden nog niet eens echt vet, zogen natuurlijk nu volop met veulens van 4/5 maanden aan de voet.
Wel hebben ze schuilstallen maar daar staan ze vooral in als het heel warm is. Regen geven ze niet veel om.
Pas eind november komen de drachtige merries weer 's nachts op stal.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:18

Gefeliciteerd Cynthia!! T is je zo gegund meis!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:40

Caesar schreef:
Gefeliciteerd Cynthia!!! Aftellen dus. Was dit de 18 dg scan?

Ivypower wat is de reden dat je voor deze hengst hebt gekozen eigenlijk?

Nicole respect voor je bijleespost. Had je al via fb en welsh topic gefeliciteerd natuurlijk!

Hengst is mijn eigen hengst, merrie is ook mijn eigen merrie.
Merrie is ster merrie bij arabofriezen, goed gebouwde dame met prima gangen alleen vind ik de achterhand een min punt (kruis te laag) mijn hengst is een dier die 3 prima gangen heeft en waar met name de lichtvoetige manier van lopen opvalt. Vind dat zijn achterhand een hoop kan compenseren met die van mijn merrie.
Daarbij geeft de invloeden van het arabisch bloed een positieve bijdrage aan het barock pinto verhaal.

Maargoed als je zelf een ggk hengst en merrie hebt dan is de keuze snel gemaakt toch :)
Zeker als beide dieren dus een bijdrage leveren aan het fokdoel van het barock pinto studbook

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:43

Spannend Fotsy, hopelijk is je andere merrie wel in 1x drachtig!

Hier staan de paarden 24/7 buiten, alleen in de winter staan ze s nachts op stal. Gaat super.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:20

@ Ivy.. Gefeliciteerd!!

@ Fotsy.. Balen zeg!

@ Chrisje.. Nog even volhouden tot vrijdag!!

@ Cemlys.. Goed geregeld dus!

@ Mijnlieverd.. Beetje Jaa *\o/* en beetje nee -O-
Hopelijk volgt Noumea toch ook de ronde hierna

@ Marije.. Ja het is rot dat je ff alles aan een ander moet overlaten maar jou gezondheid is veel belangrijker.. Hopelijk lukt de operatie nu wel.

@ Neonlight.. Gezellig dat je er ook weer bij bent dit jaar!

@ Nicole.. Leuke combi!

@ Cynthia.. Jaa Gefeliciteerd! *\o/*

@ Manda.. Gefeliciteerd!

@ Ivy.. Leuke combi!

Gisteren Aura weer gedekt, vandaag gescand ei was er eindelijk af...
Nu had ze wel vocht in dr baarmoeder dus een spuit daartegen gehad en dan zondag beginnen met regumate.. En 8 juli scannen.. Hopelijk zit het een beetje mee!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:30

Ah oké, ik zat al te bedenken hoe je de combinatie ingedacht had! Maar als je het inderdaad al zo hebt staan, dan begrijp ik je keuze wel!

Leuk hoor om zo van beide dieren een veulen te krijgen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:32

Yeah Cynth! Gefeliciteerd!!!

Welkom neon ;)

Mbt Jill haar WLD valt t gelukkig best mee maar geschrokken was ik wel .

Afgelopen zaterdag show gehad, 3de, 4de en 2x 1e geworden dus ik klaag niet *kruipt terug onder meelees steen, beetje hoofdpijn*

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:39

Cynthia en Manda beide Gefeliciteerd!! Nu hopen op een mooie dracht!! *\o/*

Ivy gave combi

En Nicole wat een knapperd weer! Misschien nog niet bewezen maar zeker niet minder knap erdoor :9

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:45

Manda, geloof dat jij vroeg naar de zijkant van mn puppyhengst, hij is nu net 3 geworden, maar wordt aardig massaal, mist nog heel veel bespiering in de bovenlijn, maar groei, dekken, wisselen gebit vraagt heel veel energie van hem. Dus we doen het lekker rustig aan, voeren goed bij en proberen rustig aan spelenderwijs was te beleren.

Afbeelding

:') hij kan ook heerlijk tutten met zn merries
Of het is gewoon omdat het een vieze schimmel is

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:28

Oh ben toch niet de enige idioot die ze 24/7 buiten heeft :P :P Volgend voorjaar met de (nog te maken O:) ) kraamstallen zullen ze de eerste weken denk ik ook eerst wel 's nachts binnen komen, maar anders hebben ze ook gewoon de schuilstal nog als de veulentjes het koud hebben. Maar mijn ervaring met die kleine dingen is dat die ook snel genoeg wennen.

Pauk, spannend weer! Hopelijk meer geluk met deze maatregelingen!

Ines, blijft een leuk ding dat hengstje. Als hij inderdaad nog wat door ontwikkeld straks! En wat is hij goed bezig met het schoonhouden van je merrie! :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:00

Nee hoor je bent niet de enigste hoor haha.
Ik doe Bo ook geen plezier om d'r nu met de nacht op stal te zetten, staat dan echt te zweten. Met extreem slecht weer gaat ze wel eens een nachtje naar binnen, maar daar heeft ze dan ook geen enkele moeite mee.
Met de winter blijven hier geen paarden 24/7 buiten. Jammer want met een schuilstal zou ik daar ook geen moeite mee hebben.
Wel is het een muts die met de winter een deken om moet, niet omdat ze het koud heeft. Maar omdat ze stopt met eten als het regent, staat dan alleen maar met d'r neus in de hoek. En houd dit vol zolang het regent, en met deken niet.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:10

Ik zou het ook wel willen, 24/7 buiten met schuilstal. Maar hier op de klei blijft er geen land over.. ik heb ze wel elke dag in de paddock.
Drachtige merries heb ik allemaal in de schuur die aan het huis vast zit (ligbox stal ligt daar weer naast). Handig als ze gaan smijten, de deur uit een dan ben ik er :)

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:22

Hier staat ook alles 24/7 buiten. Als het weer het toelaat tenminste.
Heb een oudje van 27 staan. Als het echt slecht weer is gaan ze s nachts op stal.

Vanmorgen Ceslin weer gescand. Ei van 2..... Vrijdag weer scannen. Volgens mij wil ze gewoon niet op date ofzo.....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:15

Ubimone balen dat het ei niet wil groeien. :(:)

Vulina "gaan smijten" dat is weer een uitdrukking die ik niet kende. :')

Cemlys leukerd hoor! Hij is al best aan het uitzwaren.

Goed dat ze eindelijk af is Pauk! Heb goeie ervaringen met het spoelen achteraf. Komt goed +:)+

Marije super dan dat haar cyclus altijd mooi netjes is!
Nieuwe nier is ook geen optie? Y;(

Chrisje20 dus niet vandaag scannen? 14 dagen is idd wel nog wat vroeg alhoewel ik mijn merrie al eens op 15 dagen gescand heb en daar was toen wel iets te zien!

Leuk Linda dat Pico toch een vriendje krijgt,super deal!

Lisa toonde nog hengstig en wou wel nog maar Cas had er geen zin in...hij was ook wel nat en wou in zijn stalletje gaan eten,het mietje :P Dus er werd niet gedekt.
Maar misschien is het ei al gesprongen,het zou niet voor het eerst zijn dat Lisa zich langer laat dekken.
En de hengsten weten het altijd beter dusss...
Vera is nog netjes NIET hengstig,dat begint er al hoopgevend uit te zien.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:24

Hier is gicardi gister ook weer gedekt! spannend allemaal weer