[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:55

Welkom hier!
Staat er een stickertje in het paspoort? Eric plakt er stickertjes in, helaas peuteren veel handelaren die er ook weer uit. Aan de hand van de stickertjes is uit te vinden welke hengst de vader is, tenminste, als het de bloedtapperij is die ik denk dat het is. ;)
Is Sandy ook een New Forester? Zo ja, heb je kans dat ze ook nog eens gedekt is door een hele goede hengst. Goede kennis van me heeft zo ook een drachtige merrie gekocht (wist ze ook niet), en achteraf bleek die merrie dus drachtig te zijn van hun tophengst Justice HR.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:04

Oee, ik heb vanmiddag pads opgehaald, Choco Anky en roze HH <3
Ben er nu al gek op, vanmiddag even erop leggen met zadel om foto te maken voor mijn docent nederlands, want die wou ze super graag zien :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:13

Inderdaad veel hengsten die daar staan, zijn hun eigen hengsten.. Ze hebben nu voor het dekken zonder papier staan een palomino E pony hengst en dat is wel zo'n geweldig beest en zo'n teneese walking horse.. Die is ook wel gaaf.. En de rest inderdaad hun goedgekeurde hengsten. Oja en nog een extreem mooie bonte d pony hengst(vosbont).

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:27

Welkom Kyara27! Wat leuk, ook met Parelli bezig, ik ook met Heaven. Is echt een eye opener voor me geweest en Heaven wordt het zo stoer van! :D

Ik heb eindelijk weekend, ben wel echt kapot na deze week, blij dat het vanaf volgende week wat minder zwaar wordt. Nu dus genieten van 2 dagen vrij. Zometeen eerst naar Heaven toe, maar was nog even bijtanken met voetjes op de verwarming en een bak thee. :)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:59

Jeetje dikke bolletjes wol van Marije hier voorbij zien komen... Schiet al goed op daar!!

Kyara27 welkom hier!!

Donna was gister 170 dagen *\o/*
Izzie is vandaag 180 dagen *\o/*
Jeej, voor mijn gevoel gaat het nu bij ons ook opschieten :o
Beebjes worden ook steeds drukker, en mijn geduld om te wachten steeds minder :o :D
Maar toch moet het tot min half mei... Ben zoooooo benieuwd :))

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:06

Mooie mijlpalen BL! :D

Heaven had vandaag wat nieuws. :') Er lag een staldeken op de tafel in de poetsplaats, dat vond ze zo'n fijn ding dat ze telkens met haar neusje erin drukte. :+: Zal even filmpje uploaden, dacht dat ga ik even filmen. Vroeg ik of de deken lekker zacht was, kwam ze weer met haar neusje zacht duwen. :D

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:24

@Neonlight: nee, geen stickertje, maar wel achterin op de laatste pagina tegen de nietjes aan twee met pen opgeschreven nummers. Sandy heeft het nummer B688 en B932 28-03 staan. Volgens mij komt ze inderdaad bij Eric vandaan, of niet?
Sandy lijkt wel qua kleuren op een New Forest, maar haar paspoort is bij het Welsh en cob stamboek aangevraagd. Maar er staan geen afstammingen in verder, alleen haar naam en leeftijd.
Ik hoop op een leuk en gezond veulen dat net een tikkie groter uitvalt dan moeder. Misschien koop ik het veulen dan wel.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:48

Het is ook zo'n heerlijkheid! *D

En schenk geen aandacht aan mijn gel*l. :')

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:05

Wat een lekker ding is Heaven toch!!
Ze lijkt helemaal in trance van de deken...

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:17

Haha dat filmpje is echt leuk!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:30

@ Kyara: De pony's bij Eric dragen inderdaad nummers om hun nek.. Maar durf zo niet te zeggen of daar ook letters voorstaan. Weet je niet waar ze vandaan komt voor de paardenmarkt? En welke markt het was?

Hier net sinterklaas gevierd en fabje heeft een mooi cognac kleurig hoofdstel met koperen bit dubbelgebroken :D (heb al wel zo'n 8 hoofdstellen, maar deze past mooi bij het zadel :P )

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:48

Haha, jah Heaven kan zo nu en dan helemaal opgaan in iets! Meestal is het eten natuurlijk, maar anders zijn het dingen die aparte geluidjes maken of iets waar ze haar hoofd in kan steken?! :') Ze stopt regelmatig haar hoofd tussen twee kasten, onder zadels aan de muur, in de kast, in een deken die zo ligt dat ze er met haar hoofd in kan. :+

Klinkt mooi DL! Foto? :D

Sinterklaas is het huisje hier voorbij gegaan, die heeft de hele mikmak bij de buren afgeleverd. :+ Maar vind ik niet erg hoor, we vieren het al meer dan 10 jaar niet meer. Ach, houdtie wat meer cadeautjes over voor de kinderen die het wel kunnen gebruiken, ik zou ook niet weten wat ik moest vragen. :P

Ga nu eens lekker slapen, ben de hele avond al flink moe, maar heb een hekel aan vroeg slapen. Heb het flink kunnen rekken, maar nu gaat het lichtje langzaamaan uit. :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:57

Ik zal straks foto maken muzefee.. ik heb een verstandelijk gehandicapte zus van 24 die nog steeds geloofd dus heb ik altijd geluk :D Wij doen dus ook echt pakjes avond :P
Heb echt veel gekregen.. Ook lekkere laarzen van rubber met bont gevoerd voor op de wei.. aangezien mijn thermo laarzen voor een deel stof zijn en dus doorlekken in een plas water zoals gisteren weer :P

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:14

welkom kyara , veel plezier hier en succes met je poownie

@muzefee, wat een muppet heb je daar hihihi :D

@dl, zie je alles heeft ook zijn voordelen.. ;)

hier geen sinterklaas, maar voor het eerst in ruim een jaar wel een relaxte zondag samen met mijn man
straks wel nog even naar de paardjes en buikje voelen :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:34

Heb geen foto gemaakt aangezien fab lekker aan het eten was en ik haar niet wilde storen.. Wel heb ik foto's gemaakt van de veulies en men mini hengstjes :) Blijf men zilver appeltje zo leuk vinden en zo lekker eigenwijs :P We doen er eigenlijk haast niets mee en toch komt die zo naar je toe :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:51

Hier geen pakjesavond, maar ik ben instructeur op een manege en het is traditie om in de week voor 5 dec in alle lessen het 'pietenparcours' te paard te doen, heb al de hele week pieten op bezoek in de les en natuurlijk al de hele week de bijbehorende zoetsappige sinterklaas-cd ^) (is even leuk, niet de hele week de hele dag door)

Afgezien van de cd heel erg leuk. We hebben een kleine b-pony, die kan al de hele week zijn geluk niet op, die is zoooo verliefd op die pieten haha. Als ze binnenkomen moet iemand naast hem gaan lopen, anders plakt die alleen maar aan de pieten, oortjes naar voren, grote ogen en doof voor been en zweep. Lach me al een week gek om die pony. Is een schimmeltje en is al uitgemaakt voor te-heet-gewassen-Amerigo. :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:52

@DL ben fan van zilverappels. Ben benieuwd naar de foto's of ga je die hier niet plaatsen?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:22

Foto komt nog wel, blijf nieuwsgierig, haha!

DB, leuk dat ponytje! :')

Ik heb even flink bijgeslapen, bijna de klok rond 12 uren. :+ Laten we het er op houden dat ik het nodig had, haha. Nu nog even relaxed met bakje thee achter de pc en dan rond half 4 weer richting Heaven. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:52

Is toch ook even lekker Muzefee :) Wilde dat ik het kon.. maar mijn vriend moest voetballen dus ga ik maar gelijk mee om paardjes te voeren :P

Nou hier als eerste mijn punky:

Afbeelding

En hier dan mijn zilver appeltje Silver(officieel Cor :O )

Afbeelding
Afbeelding

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:59

DL wat een super schattige poownies <3

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:04

wat een knapperts <3

sioux die is vandaag 110 dagen drachtig *\o/*
ze vind het nooit erg als ik aan haar "tietjes"kom....meestal vind ze het zelfs lekker....
maar nu ik mag niet meer aan haar tietjes komen :P heeft dat met de hormonen te maken?..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:11

Gefeli met de 110 dage sioux :)

Het zijn nu zo'n bolletjes wol.. Ben zo benieuwd wat er onder de vachtjes zit en vooral van Silver :)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:11

Ohw Silver is echt heel gaaf!!

Sioux, ik mag bij Izz de ene dag wel aan de tietjes zitten en de andere dag ook niet, terwijl ze het voorheen ongelovelijk lekker vond... Denk dus idd hormonen ;-)

Diane, ohw leuk pietenparcours!! Ik werk in de kinderopvang, dus bij ons alleen maar stuiterende kids ;-) Wat dat aan gaat ben ik stiekum blij als hij weer naar spanje vertekt :o

Wij gaan morgen pakjesavond vieren. Heb een nichtje van 4 dus mooie gelegenheid om iedereen lekker te verwennen :-)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:48

Wat gaat het alweer hard zeg! Het is december, nog even en de eerste veulentjes worden alweer geboren. Heb het veulentje ook eindelijk gevoeld en zo sloom als mijn merrie vorige week was deze week had ze het race virus te pakken. Vrijdag vloog ze er in het bos vandoor, gelukkig deed ze verder niet gek ze ging gewoon erg hard wat ze zelfs niet drachtig nog nooit heeft gedaan en net aan de longeerlijn vond ze het ook nodig even goed hard te galloperen en te bokken. Zullen de hormonen wel zijn, afgelopen 2 maanden wilde ze niet eens meer galloperen en nu, niet te begrijpen die gekke paarden!

Dustinlover, wat een poepies zeg punky is echt om op te vreten met die blonde krulletjes aan het uiteinde van zn manen en wat heeft silver mooie blauwe ogen!
Sioux, bij mijn merrie vindt het nu juist wel lekker :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:00

Leuke verhalen hier!
Zit te glimlachen achter de pc... _/-\o_

Pietenparcours... jaa dat vonden onze kids ook zo geweldig. Laten wij ook een B schimmeltje gehad hebben die dol op pieten was.
Hij vloog door de hal. *\o/*

Marije prachtige wolbaaltjes heb je staan. En wat een heerlijke metarmorfose... ik moet ook eerlijk bekennen dat ik Amy niet weer herken.
Super mooie fokdames heb je.

DL jou punky heeft ook al de schattigheidsfactor.. <3

Muzefee Heaven is echt geweldig...
Wat een doorzetter ben jij zoeken naar een liksteen.. hihi.

Kyara welkom. Leuke verrassing dus. Een drachtige Sandy.
en al snel. Februari. Spannend.

Hier ook wat gevoeld.
Bij het poetsen toch proberen...... lekker 1 hand onder op de buik. Even uier testen en voelen. en *\o/* *\o/*
is toch altijd heel geweldig nietwaar??