[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:43

Ik verzeker mijn paard niet meer. Mijn ervaring is dat de verzekering altijd wel een 'uitweg' vind om niet te hoeven betalen. Daar pas ik dus voor.
Heb voor Casa sinds we in Frankrijk wonen buiten het scannen en enten om 1x 400euro kosten gehad, na het verwerpen van het veulen. Dekgeld zou ik voldoen bij een levend veulen, dus heb niets hoeven betalen.

De hengst die ik nu heb zijn de voorwaarden, dat mocht ze voor 1 januari verwerpen hoef ik volgend jaar geen dekgeld te betalen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:03

miszlisanne schreef:
ik betaal bij nobel 110 euro per kwartaal ofzo, en dan heb ik wel gewoon als ze komen voor de mok/koorts/koliek enzovoorts maar kreupelheidsonderzoek en rontgen enzo allemaal niet..

idd talida voorwaarden doorspitten, maar soms uit hun taal raak je de kluts kwijt :P (ik ben slecht in de tijd nemen voor dingen)
ga morgen weer ff verder met uitzoeken van de verzekeringen hahaha

nog ander vraagje, als je nu scant op (nu dus) 100 dagen kan je dan bij hippo zorg gwoon aangeven, nu drachtig dus wil graag de vruchtverzekering vanaf de 4e mnd tot einde.. ?

ja dat kan, ik geloof dat je vanaf 90 dagen dracht een vruchrtverzekering af kan sluiten.
Door de DA laten scannen/opvoelen is ook voldoende, en even een verklaring laten schrijven dat de merrie daadwerkelijk op die datum drachtig is en de duur van de dracht.
Dan het dekbewijs(met daarop het dekgeld) moeten ook naar hun verstuurd worden.
Maar je meot eerts hyppo zorg maar even bellen, dan sturen ze formulieren toe en informatie over deze verzekering.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:08

Saffier schreef:
Ik verzeker mijn paard niet meer. Mijn ervaring is dat de verzekering altijd wel een 'uitweg' vind om niet te hoeven betalen. Daar pas ik dus voor.
Heb voor Casa sinds we in Frankrijk wonen buiten het scannen en enten om 1x 400euro kosten gehad, na het verwerpen van het veulen. Dekgeld zou ik voldoen bij een levend veulen, dus heb niets hoeven betalen.

De hengst die ik nu heb zijn de voorwaarden, dat mocht ze voor 1 januari verwerpen hoef ik volgend jaar geen dekgeld te betalen.

Helaas werkt het bij het kwpn niet ze dat als je geen levend veulen hebt dat je niets hoeft te betalen.
Betreft het uitbetalene heb ik niets te klagen bij hypo zorg.

Wet Look is laatst naar moerbeeke geweest voor allerlei onderzoeken en een MRI scan, alles bij elkaar waren dat 2000 euro DA kosten.
Ik heb de rekening en het behandel formulier diezelfde avond nog op de fax gedaan naar hypo zorg.
5 dagen later kreeg in bericht binnen dat het in verwerkt was en dat het geld op mijn rekening gestort zou worden.
En op dag 7 stond het op mijn rekening.
En met eerdere vorige DA kosten heb ik eigenlijk ook nooit problemen gehad.

Als er iets is met je paard gewoon even netjes hypo zorg bellen, en zeggen dat je een DA erbij wil halen, en ze zeggen altijd het is prima we zien de rekening wel verschijnen. :+
Nou ben ik wel heule goeie klant bij hun met 3 paarden in de uitgebreide ziektekosten verzekering ;)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:32

mijn merrie is niet uitgebreid verzekert.
het veulen verzeker ik ook niet.
ik vind het zelf niet zo nodig.
vandaag is mijn merrie 92 dagen drachtig en begint al een flinke buik te krijgen, zeker 1 gaatje van de singel losser.
het zal wat worden als ze op het einde van de dracht zit.
9 maart 2010 is ze utigerekent.
dus lekker een vroeg veulen kan die de hele zomer de weide op.
ik vind het nu toch wel spannend worden hoor mijn eerste gefokte veulen van cabochon x alexandro p.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:35

sool 1 dag daarvoor op 8 maart :P

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:44

ik verzeker hier ook niet :P zal wel gek zijn met een shetlander hihi..

zal met mijn tink wel gaan nadenken dat komt sowieso een dure hengst op omdat daar maar 1 veulentje uitgefokt gaat worden en ik t wel goed wil doen :P (proberen ;) )
dan zit je ook tegen de 800 euro aan te kijken alleen dekgeld..

wel een goede oplossing je merrie als draagmama aanbieden!

wij zitten vandaag op 65 dagen :D :D :D
laat haar over een week of 2 nog een keer scannen dan moet die van de buuf ook dan kost t me 10 euro..
scheelt weer een hoop centjes..

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:51

Hij beide verzekerd Uferlia voor € 5000 daar betaal ik € 700,-- per jaar voor A tarief uitgebreid en Euforia € 210,-- B tarief waarde € 3000,-- allemaal super geregeld bij de efo. Ik had de dracht van 10 mnd t/m 4 mnd na de geboorte verzekerd. Koste iets van € 90,-- geloof ik???

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:56

Ik heb m'n minipaardjes wel verzekerd :P
Toen ik ze drachtig importeerde heb ik ook een vruchtverzekering afgesloten. Met een lang grondtransport, maand quarantaine en een lange vlucht is er toch best een risico op verwerpen.
Daarna heb ik het niet meer gedaan, voornamelijk omdat ik m'n eigen hengstje heb gebruikt voor het dekken en dus geen dekgeld betaal.
Voor volgend jaar heb ik een leuk hengstje gezien met 1500 euro dekgeld, als ik dat doe gaat er dus wel een vruchtverzekering komen :=
Veulens gaan wel in de verzekering, gewoon de dood en ongevallen verzekering voor 3000 euro.
De volwassen merries en hengst zijn uitgebreid verzekerd.
Ook alles bij hippozorg en de keren dat ik een DA rekening opstuurde was het idd met een paar dagen bijgeschreven. Zelfs dingen waarvan ik dacht dat ze er wel onderuit zouden komen. Dan zeiden ze aan de telefoon stuur maar op en we kijken er naar. En dan netjes uitbetalen.

Ik ga maar eens paardjes wassen. We gaan straks met 2 jaarlingen naar Duitsland voor een show.
En volgens mij zijn ze niet al te schoon...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:04

ja voor jou wel dat snap ik ;)

die zijn een stuk meer waard dan de mijne..mijne hebben vooral emotionele waarde en om ze nou voor een paar miljoen te verzekeren :P sorry hihihi

misschien dat t bij die ouwe wel handig was geweest maar wil zelf over zijn dood beslissen..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:10

€800 dekgeld valt nog mee :+

sool dr hengst was €1500- dekgeld, en die van byl €1300- ... :=

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:19

marrlinde zo klein kan ik niet lezen ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:23

dat wíl je ook niet lezen :+

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:25

Wonderboy zit nu ook al op 910,-

Opzich valt het ook wel mee, maar meer wil ik ook niet aan een dekking besteden :o

Eerst maar kijken wat voor type veulen eruit komt :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:25

Uphill zit er precies tussenin :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:40

die verzekeringen allemaal...
Jullie hebben me aan het denken gezet en ik denk dat ik ook wel de vrucht verzekering en daar aan sluitend de veulenverzekering ga koppelen.
De merrie is niet verzekerd omdat ik haar niet heb laten keuren en ze bijna 13 is dus verzekeren doen ze haar toch niet meer.
Maar dit veulen word wel verzekerd heb er dan een geruster gevoel bij denk ik...

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:45

@manueeltje ik heb ook niets te klagen over hippo! dan ga ik maar eens ff bellen, en de DA wanneer die zin heeft om te komen scannen :D hahaha kan ie gelijk weer eens langskomen want hij heeft nobel toch al 2 maanden niet meer gezien (uitzonderlijk voor dit paard, volgens mij is ze verliefd op m)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:11

Dit is het laatste verzekeringsjaar voor mijn merrie, ze wordt 16 volgend jaar. Gewone verzekering met uitbreiding voor blijvende arbeidsongeschiktheid tijdens transport. Geen DA verzekering. Niet nodig geweest ook, heb er nog nooit een DA bij gehad behalve voor entingen en de tanden jaarlijks.

Is voor Evel anders:
De dierenarts was hier vanochtend. Evel hoest al een week of 4 en heeft ook last van dik geel snot. (hij kwakkelde een beetje, dan weer wel, dan weer niet. Ik ben geen zeikerd bij de DA maar vond dat het nu wel over moest zijn. Hij heeft geen koorts en is wakker zat, maar staat nu aan een antibioticakuurtje. :j Ik mag het zelf spuiten, vind ik wel stoer! Even aankijken tot maandag, als het dan nog niet over is moet het nog een week langer.

Maar laten we hopen dat het hier bij blijft, en dat hij net zo gezond is als moeders. :j

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:30

aii dat is minder, nu jij het zegt nobel is 14 die zit er ook niet al te lang meer in :P (ik leef nog steeds in de tijd dat ze 11 is ofzo hahaha)
moet je depo spuiten sokje87? ik ben ook nationale depo spuiter hier op stal, de rest durft het allemaal niet, dus johan zegt dan eeh lisanne kan t wel..
heb je trouwens al een opfok sokje87?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:51

Geen idee wat het is Lisanne. Weet alleen dat het antibiotica is. De stalhouder/fokker vond dat ik makkelijk zelf kon spuiten, dus dat doe ik dan maar. :D Maar anders zijn ze hier niet te beroerd om te helpen, en de DA is er ook 3x in de week. Maar ik moet 2 keer per dag spuiten, dus is gewoon makkelijker als ik het zelf doe. :j

Opfok heb ik idd al, die had ik al gevonden toen Evel nog in de buik zat. :D Jij?

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:04

nee maar ik hoef pas over een jaar een opfok te hebben he :) ben alleen benieuwd waar mensen uit de omgeving hun veulen in de opfok zetten en hoe dat bevalt e.d. :) waar gaat evel heen?
heb wel al een birth alarm enne camera roggel ik binnekort! dus dat heb ik al wel hahaha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:06

verzekering heb ik ook niet. Maar merrie is ook al 17. En dekgeld enzo is hier heel netjes geregeld,geen levend veulen = volgend jaar opnieuw proberen.

Dianalamboo(of hoe was het weer :+ ) super dat ze toch nog netjes drachtig is! Rare merries met hun hormonen!

Raja welkom in het topic,mooie oude dag voor je merrie! Zal echt een uniek zicht zijn,jouw merrie met fries veulen aan de voet :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:19

miszlisanne schreef:
nee maar ik hoef pas over een jaar een opfok te hebben he :) ben alleen benieuwd waar mensen uit de omgeving hun veulen in de opfok zetten en hoe dat bevalt e.d. :) waar gaat evel heen?
heb wel al een birth alarm enne camera roggel ik binnekort! dus dat heb ik al wel hahaha

Evel, en de nieuwe baby gaan naar http://www.eifelopfok.com/ Ze hebben hier op stal camera's, BA's, kraamstal en ongeveer 50 jaar ervaring, dus daar hoef ik allemaal niet over na te denken. :D

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:31

ok! ziet er super uit, alleen vind je het niet erg dat het zo ver is? en gaan er meer van jullie daarheen of niet?

haha dat is ideaal ja, stalgenoot van mij, albert lebon, had zijn merrie daar ook staan (dit jaar en vorig jaar) ben toen gelijk met zijn voormalig groom wezen kijken toen in mei dit jaar het veulen geboren was :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:04

Wat moet ik met dat veulen van 6 maanden tot 3 jaar? Handmak is hij al en daar komt hij ook in de hand en bij de smid/DA. Ik zocht de beste plek en die heb ik m.i. gevonden. Ze sturen wel een keer een foto ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:42

Casa dr hengst is ook 1400 euro.

Misschien dat ik het veulen toch nog wel ga verzekeren, maar dan vanaf januari.
Eerst eens uitzoeken (laten zoeken door Nic) wat de dekking is en de kosten van de verzekering etc.