[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:44

Christamoor,Youngster en Janne 19 GEFELICITEERD!!!

Allemaal goed gegaan!! Echt super!! Geniet er allemaal maar van!!

WenK : heel verstandig dat je naar je paard luistert,en niet naar jezelf

bij mij gaan de paarden ook voor,stel je het voor: ik werd er vaak om uitgelachen op de manege..ik sta nu ook noooit meer op maneges..paarden gaan voor,zo simpel is het!

Tinkerloos
: PRetty verloor ook nog een dikke week slijm na de bevalling,zolang het geurloos is,en de merrie verder gezond is en geen koorts heeft,zou ik me geen zorgen maken.De merrie reinigt zichzelf.

Iedereen met wakende,vermoeide oogjes: STERKTE!! en hopelijk gauw goed nieuws..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:55

Je geloofd het niet,maar ik hing vanmiddag dus tussen Femkes vulva om maar eens goed te ruiken hoe het nu rook.
Het rook dus helemaal nergens naar.
Zal dus wel goed zijn.
Het slijm is trouwens vandaag weer weg.
Ff iets anders:
Ik wist al dat Jinty bijzonder was,(voor mij in ieder geval!),maar nu is ze dus dubbel speciaal!
Ze blijkt een Medicine Hat Horse te zijn!!
Uitleg staat in het topic,op pagina 5 helemaal als laatste post.
viewtopic.php?f=59&t=584042&hilit=
Ze heeft dus PRESIES die aftekeningen als de MedicineHat Horse op de afbeelding.
Ik kreeg kippevel toen ik het las.
Ik vind het allemaal erg intressant namelijk,die indiaanse geloven en dingen enzo..

Vanavond lees ik weer op iedereen bij hoor,nu eerst zonnen..

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:01

@TL: je kunt zelfs Medicine Hat papieren voor haar aanvragen in Amerika.

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:16

zo jullie hebben flink jullie best gedaan vandaag, k moest maarliefst 5 pagina's bijlezen

en veel veulens zag ik weer voorbij komen, ze zijn prachtig!!!

[***] GEFELICITEERD!!!!

ChristaMoor GEFELICITEERD!!!

Youngster GEFELICITEERD!!!!

noortje gaat de goede kant op, uier is weer groter en flink strak banden zijn mooi slap, maar zal nog wel slapper worden, en muts begint lang te worden......

nou nog KEGELS

en bij de rest schiet het ook al op zie ik, allemaal kreten van kegels, natte spenen, slecht eten, en bolle buiken......dus nog meer veulens

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:22

Jij ook GEFELICITEERD!!! Tinkerloos met je HOED!!!

geweldig!!!!!!!!

Niek123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:27

okee,, nu duurt het wel heel lang al 9 dagen overtijd *zucht* er is al genoeg uier.. maar het wachten duurt zo langgg hahah wat ben ik toch een zeurdoos
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:48

Ja Tinkerloos, ze is een speciale dame! En ik schaam me dood, want ik ken Medicine Hat goed genoeg, de aftekening kwam me al bekend voor, maar had even de link niet gelegd. Maar gelukkig is er iemand anders die wel zo slim is!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:03

gefeliciteerd aan allen met veulen !!!!

Sorry kan verder niet reageren , vannacht is het Appaloosahengstje dat hier stond om ons Fleurtje te dekken uitgebroken hij moet de plantages zijn ingegaan,maar hebben hem nog steeds niet gevonden.
Ik ben er kapot van...het is mijn paardje niet .... ik weet me geen raad meer

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:07

oww wat rot zeg ik zal voor je duimen !!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:16

Oh jeetje Amandake, das niet best!!!

TL kleurloos slijm is ok, oud bloed slijm niet volgens de DA.

Lisje is vandaag voor de 2e (en laatste, als alles goed blijft) keer gespoeld. We waren een stuk sneller vandaag, meteen gesedeerd. Alle emmers waren nu schoon, ze heeft nog een injectie gehad om naweeen op te wekken, dat ze zelf dr baarmoeder nog eens reinigd, die moet ze morgenochtend en morgenavond ook nog een keer en dan t/m donderdagochtend de antibiotica en dan moet het goed zijn. Melkgift loopt wel terug van de antibiotica, dus dat houden we maar weer even in de gaten....

Vicaro heeft aan het touwtje meegelopen naar de wei (lees touwtje zat vast aan halster en vriendin liep er gewoon naast). Die gaat echt als een zonnetje! Wat een lekker ding is het toch!!!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:01

Wenk, hopelijk is het nu over.....

Amandake, Sterkte met zoeken.....

Tinkerloos, wat een bijzonder veulen!!

Voor alle wakende toch een hart onder de riem: Je ziet het, het kan heel snel gaan.....

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:09

Christamoor [***] en Younster GEFELICITEERD!!!

Hopen dat je hem vind amandeke

Voor iedereen die waakt succes!

Bij mij nog niets, uier is wel dikker geworden en haar staart staat de hele tijd van haar kont af en ja hang kont enzo. Maar nog geen kegels.
Laatst bijgewerkt door ZzzeiN op 09-05-06 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:15

Jeetje Amandake, hopelijk wordt hij snel gevonden. Ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent.

Maroesja verliest nu ook al 2 dagen prut. Het is rood/bruin en komt eruit als ze in beweging is.
Ze is verder goed levendig en eet goed. Dit had ze bij haar vorige veulen ook. Maar als ik jullie verhalen nu ga lezen wordt ik toch wel wat zenuwachtig. Haar placenta kwam er binnen een uur af en was zeker compleet. Moet ik me nu zorgen maken? Kan het niet gewoon schoonmaken van de baarmoeder zijn? Vrouwen hebben dit toch ook na een bevalling.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:20

Tinkerloos schreef:

FreiaLover
Liep Freia voor je weg in het land,of het veulen? Je kan haar lokken met een bakje bix?
(daar komt die van mij ALTIJD op af!!) [.
[/quote]

Freia loopt, nee RENT voor me weg, en het veulen dus ook...het veulen van dat jaar was lastig tam te krijgen...
Nee Freia is wel een vreetzak, maar als het erop aankomt zwicht ze niet voor wat biks Was het maar zo simpel...
Ach ja,...wie weet is ze in een goede bui dit jaar...laten we hopen dat de hormonen niet teveel opspelen...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:21

Amandake: Dus het was een hengst die bij jullie op visite was,om jullie merrie te dekken?
Weet de hengsten houder het al?
Laat het wel even horen hier hoor,als je hem hebt gevonden!!
Veel geluk met zoeken!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:27

Oei Amandake, wat vervelend! Heel veel succes met zoeken, ik hoop dat je hem snel vindt!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:27

amandakè schreef:
:D gefeliciteerd aan allen met veulen !!!!

Sorry kan verder niet reageren , vannacht is het Appaloosahengstje dat hier stond om ons Fleurtje te dekken uitgebroken hij moet de plantages zijn ingegaan,maar hebben hem nog steeds niet gevonden.
Ik ben er kapot van...het is mijn paardje niet .... ik weet me geen raad meer

Oh jee!!!! ik hoop dat je hem snel vind, misschien met hengstige merrie?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:37

OEFFFF gevonden , hij zat vast in een gracht 3 km hier vandaan bij 2 merrie's bwp.
Ik had overal flyers in de brievenbussen gestoken en daar had die dame op gereageerd

Ik had de eigenaar v/d hengst wel verwittigd hoor, want had de politie ook ingelicht en via zijn chip kwamen ze toch bij haar terecht , dus had ik liever dat ze het eerst van mij hoorde.

IK BEN ZOOOOO OPGELUCHT !!!!!!!!!!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:39

Ja gellukig zeg amandake! heeft hij blesures?

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:44

nee gelukkig niet

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:20

Fijn dat je hem gevonden hebt amandake!!!

Maroesja: Staat ze ook te persen? Lisje ging dus plassen (urine had de kleur van hengstigheid) en bleef dan staan en stond te persen, je zag dan haar buik samentrekken alsof ze naweeen had. Dan kwam er dat slijm uit. De DA vertrouwde dat niet helemaal en wilde dat ik de temp opnam. Ze bleek toen iets verhoging te hebben en dus hebben we voor de zekerheid gespoeld. Aan de troep die er uit kwam bleek wel dat het niet schoon was vanbinnen, maar echt ontstoken was het niet.... Uiteindelijk is het maar goed dat we dit gedaan hebben. Ik weet nu zeker dat het in orde is.. Als je twijfeld zou ik gewoon haar temperatuur eens opmeten.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:29

Stalnijmegen, Christamoor, [***] en Youngster gefeliciteerd! *gaat zometeen veulentopics kijken * Ben weer eens niet online geweest en heel wat gemist weer...
Verder niet bijgelezen... Sorry

Ik zal zaterdag nog wel wat Sietske buik en uier (fries) foto's maken voor de liefhebbers. Of maybe wel veulenfoto's

Ik las ook dat iemand vroeg over merrie's met veulens samen of alleen op de wei. Iwaya en Symfonie mogen nu sinds kort weer ff naar buiten (ivm de verleden veulenziekte van symfonie nog maar kort) Dan staan ze samen met drachtige fries Sietske. Zodra dat veulen geboren is zullen ze waarschijnlijk met zijn vieren in de wei gaan. Andere paarden gaan apart. Zodra Symfonie afgespeend moet worden en Sietske's veulen verkocht is gaat Symfonie waarschijnlijk bij de pony's op de wei. (Symfonie blijft nl zeer waarschijnlijk)

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:34

Ben gisteren ff niet geweest en natuurlijk weer vele pagina's volgel*lt

Crazy funky, Stalnijmegen, Janne, Youngster en ChristaMoor Gefeliciteerd met jullie veulens, heb mooie foto's gezien! Het is nu ook prachtig weer om ze lekker in de wei te zetten.

Ga dalijk naar mijn muts dan zal ik meteen ff foto's maken.

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:44

Ik heb even een vraagje. Het paardje waar mijn merrie nu mee buiten staat, gaat binnenkort weg, waarschijnlijk vlak nadat het veulen is geboren. Hoe zouden jullie dit aanpakken? de merrie alleen laten staan tot het veulen eraf is, of met veulen en al aan een ander paard voorstellen?

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:51

@ Amandake: Gelukkig dat je m weer terug hebt!! Kan jij rustig slapen vannacht......