[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:25

de dagen lopen goed op bij iedereen!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:39

Ik kijk nu al uit naar alle knappe veulentjes die we straks hier voorbij zien komen! <3

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:36

Hier vandaag op 240 dagen, dus nog 100 te gaan. Spannend hoor!

Vanochtend de DA nog gesproken. De vulling in de uier komt volgens hem inderdaad door de boxrust. Het vocht gaat dan in de zachte weefsels zitten en daar is de uier een typisch voorbeeld van. Ze heeft verder geen symptomen dus zijn advies was om er ook niet aan te zitten dan.
Nog 4 weken boxrust te gaan, ze mag inderdaad helemaal niet stappen. Gekneusde kogel helaas. Verder gelukkig wel een happy, vrolijk paard dus dat is fijn.

Dit is dus hoe die uier er nu uit ziet. Als ze over 4 weken weer wat mag bewegen slinkt dat vanzelf weer.

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:18

Hier gingen ze vanmorgen helemaal uit hun plaat en de kleine shet er bokkend achteraan :-)
Totdat het begon te regenen en toen stonden ze als verzopen katjes in een hoekje.
Liet net de buik aan een vriendin zien en het veulen was toch actief. Was leuk om te zien. Zij was helemaal verbaasd. Eind van de middag is het veulen altijd actief.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:21

Het heeft hier vanmorgen geregend, maar vanmiddag droog en een zonnetje. Heerlijk gewoon! Paardjes waren blij allemaal. Nog maar 90 dagen aftellen hier, begint erop te lijken!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:36

Claudia schiet op! We verschillen 7 daagjes. Heel fijn was het inderdaad vanmiddag! Wel is het hier nu weer een dikke modderbende. Geef mij maar lente

Kiko haha geweldig ze zo blij te zien. Beweging is ook zo leuk om te zien. Weet je toch dat het goed zit :D

Dreamguide ook al aftellen! Welkom bij de club :P Fijn dat het gerust gesteld is. Mocht je het echt niet vertrouwen zou ik gewoon scannen. Maar fijn dat je uitleg hebt. Balen van haar boxrust. Ik duim voor je dat ze snel geneest!

Loniejj helemaal mee eens <3 Kan niet wachten op de veulentjes. Nu moet arme Knolselder ons vermaken met de kleintjes :))

Luna ben benieuwd naar de babyboom!

Shadow herkenbaar, hier zijn ze ook rustig. Pas als de modder weg is zijn ze weer happy :=

StalHD dat is een mini toch? Dan mag je ook al aftellen naar de 300 :D

Leuk al die lijstjes van de app. Ik doe het ouderwets met aftelapps

Loulou ik gebruik een website en countdown apps
https://www.berekenhet.nl/modules/vakan ... atums.html

Goldenarrow wat fijn *\o/*

Amhorses dank je! Zilver neemt het verlof serieus :+ Wild thing ziet er goed uit! En ook goed dik haha! Maar die mag al bijna. Wat fijn dat Nigrante nu zo goed gaat

Janine leuk dat we bijna gelijk lopen! Schiet al op

Nieky haha ja zilver gaat vaak vroeg. Verwacht het ook april en niet mei

Knolselder beterschap. Hopelijk slagen je examens

Hier geen nieuws. Kan niet wachten tot het zo ver is
Afbeelding

Carmen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:15

@Knolselder van harte gefeliciteerd! Wat zijn ze knap! Mag ik vragen op hoeveel dagen je merrie’s bevallen zijn? Ik ben erg nieuwsgierig hiernaar omdat mij verteld is dat de kleintjes eerder kunnen komen. Hoop dat alles goed gaat met jullie.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:29

Carmen: de ene was 328 en de andere 334 ofzo dacht ik

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:37

Deze dame hoeft ook nog maar even.
29 februari 'veilig'

Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:09

Annelies alweer een beetje beter?

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:44

Kan iemand mij even wat raad geven. Mini is (denken we) 254 dagen drachtig. Ik zeg denken omdat ze vorig jaar 13/1 een miskraam heeft gehad, en onze hengst loopt er 24/7 bij. Echter hebben wij wel gezien dat hij haar in mei nog heeft ‘gedekt’, dus daarmee gingen we er vanuit dat de dekdatum ongeveer rond 20 mei was.

Ik heb donderdag voor de eerste keer een foto van haar uier gemaakt, zodat ik binnen een paar weken iets heb om mee te vergelijken. Wij waren dit weekend niet thuis, dus ik keek vandaag naar haar uier en zag dat hij toch wel aardig is gegroeid. Moet ik mij zorgen maken denken jullie? Ik bel morgenochtend sowieso naar mijn dierenarts, maar had graag al eens jullie mening gehoord.

Mini staat 24/7 buiten, mss wel belangrijk om te weten.

Donderdag
Afbeelding

Daarnet
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door imani_abby op 22-01-24 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:02

Ik snap het geloof ik niet. Als je hebt gezien dat ze in maart gedekt is, is ze toch februari uitgerekend en is het toch niet gek dat ze nu uier gaat aanmaken?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:03

Maart gedekt is toch februari uitgerekend?

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:16

Ze is in mei gedekt. Heb het aangepast, had gemist…

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:41

Denk als ze constant samen lopen dat er kans is dat je constant moet opletten :D . Ze 'dekken' ook wel eens drachtig, springen erop enzo bedoel ik daarmee.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 00:24

Helaas nog flink ziek, Mathilda. Hopelijk trek ik het mondelinge examen morgen, dan kan ik eindelijk afsluiten voor eventjes.

Imani, ik vind dat flink wat uier om in april uitgerekend te zijn. Ik zou er rekening mee houden dat ze al eerder drachtig kon zijn

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 03:04

Beterschap annelies

Dat ziet er eerder een uier uit voor nu ih kort te bevallen.

Die is al goed rond corinadrenth!

Zilver ziet er goed uit! Mooi glanzend ook. Wat anders als die bolletjes wol.

Stand van zaken bij mees op 282 dagen.
Afbeelding

Kato met 30 dagen tot veilig nog niets. Die is trouwens super irritant, zal wel een hengstveulen in zitten :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 07:21

Dreamguide dat klinkt inderdaad logisch, nog maar "even" die 4 weken door dan.

Imani_abby die lijkt al op het einde te lopen met dit uier. Dat is een beetje het risico nu je niet precies weet wanneer ze is bevrucht. Was dat wel later, dan zou een te vroege uierontwikkeling op placentitis kunnen wijzen.

Knolselder sterkte met je mondelinge examen straks. Hopelijk kun je je hoofd er genoeg bij houden.

Luna die begint ook al aan haar uier, ik ben benieuwd of je gelijk krijgt met een hengstje.

Veronia reageerde gisteren opeens weer heftig op aanraking aan de borst en achter haar linker voorbeen. Dit deed ze een paar maanden geleden ook en toen is ze behandeld voor een maagzweer. Klinkt mij weer niet goed toe zo dus even overleggen wat nu te doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:09

Zijn er mensen die aan de merrie denken te zien of merken of de merrie een merrie- of hengstveulen gaat krijgen en zoja, hoe dan?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:15

Wij doen hier altijd wel een gokje ja :j Zit toch regelmatig wel goed. Ik kijk dan hoe de merrie draagt tov vorig jaar, maar ook hoe haar karakter is ten opzichte van andere drachten. Is natuurlijk totaal niet foolproof. Vorig jaar had ik er 2 goed en 2 fout, het jaar ervoor 4 goed en 1 fout.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:22

De meeste merries durf ik zelf wel een gokje te doen wat eruit komt ad hand van gedrag.

Muronia ai das minder. Hopelijk snel opgelost

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:31

Haha nou ik heb dus merrie voor eerste keer maar die is terror, op achterbenen staan en jagen en dan daarna wel vragen om gekriebeld te worden door de zus. Ik denk bij haar een merrie.

De andere is tweede keer drachtig maar geen idee hoe die vorige jaar was, toen was ze nog bij de vorige eigenaar. Die is wel een stuk rustiger maar ook al mega dik :+

Mn andere merrie gaf meestal hengsten _O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:33

Maar welke kenmerken die je bij je merrie merkt geven je richting voor je gok? Of is het kenmerk wat je bij de ene merrie ziet voor een hengst en bij een andere merrie datzelfde kenmerk voor een merrie?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:52

Ik ben ook wel benieuwd waar jullie dat op baseren?

Die van mij is alleen maar lief en chill, betekend dat dat ik een hengst krijg? Wil graag een merrie. :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:12

Mijn merrie is redelijk hetzelfde als de vorige dracht. Namelijk iets kalmer en rustiger dan ze normaal is. Ik zou weer een merrietje echt heel erg leuk vinden, want die blijft dan lekker bij huis en kan mooi opgroeien met haar zus van 2 jaar ouder. En een hengstje brengen we toch wel naar de opfok (denk ik, als ik 1 heb gevonden waar ik echt blij van word… iets met veeleisend :D).

Vriendin van mij had een merrie die ook echt veranderde in een hengst als ze drachtig was van een hengst. Brullen en slaan met de voorbenen enzo.