[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:12

369 dagen en dan vandaag dus 370.. dan heb je wel je titel in de openingspost verdiend :D

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:16

Jemig jennifer, inmiddels 370 dagen dracht, ik moet er niet aan denken :=

Simone gefeliciteerd!

Afroanita, zo die is flink ja!

Stalmelyn, wat zijn die merries toch gemeen :D

jennifer0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:18

Knolselder schreef:
Jennifer, en dan gaan Friezen vaak juist vroeg :') arme jij!

AfroAnit, zo, die is nu wel een paar plusmaatjes groter :=

Ja meende ik ook maar die van mij kan der wat van _/-\o_

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:37

@corinadrenth,
Dat is zeker frustrerend, heb je al we een reactie gehad? Anders is de kans ook nog eens groot dat ze met iemand in overleg zijn

@Jennifer0,
Jeetje 370 dagen.... Ik hoop niet dat een van mijn paarden ooit zo lang over zal dragen 8)7

@knolselder,
Wat is Poppemie toch een schatje, ik hoop op een grullo bij Femme, maar verwacht gewoon een zwart veulen O:)

Gefeliciteerd Simone25 wat een knap ding *\o/* *\o/* *\o/*

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:46

Ennasil92 schreef:
@corinadrenth,
Dat is zeker frustrerend, heb je al we een reactie gehad? Anders is de kans ook nog eens groot dat ze met iemand in overleg zijn

@Jennifer0,
Jeetje 370 dagen.... Ik hoop niet dat een van mijn paarden ooit zo lang over zal dragen 8)7

@knolselder,
Wat is Poppemie toch een schatje, ik hoop op een grullo bij Femme, maar verwacht gewoon een zwart veulen O:)

Gefeliciteerd Simone25 wat een knap ding *\o/* *\o/* *\o/*

ja ze ging even kijken van wanneer ik zou kunnen komen. als ze nou is der telefoon nr gaf...

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:52

AfroAnita schreef:
Gefeliciteerd Moner en Simone!

Nog niks Tanja??

Dit was mijn merrie gisteravond..
Ze wordt echt behoorlijk aan de maat :')
[ [url=m/5XS4bG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nachtje van weinig slaap al ging het birth alarm maar 1 keer

Huisje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:55

Simone gefeliciteerd! :)
AfroAnita dat is inderdaad een flinke buik O:)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:04

Zo hoppa weer 5 merries erbij op de lijst :')

Geen veulies vannacht? -O-

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:07

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Niks dus deze nacht? Wat moeten sommigen een geduld hebben... Fleur bevalt tussen de 327 en de 336 (dan een merrie) of met 339 dan is het een hengst. Tenminste zo ging het de voorgaande 8 keren dus :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:30

Oooh my. Het lukt mij niet meer om bij te benen. Ik heb dus maar gesmokkeld. ☺️☺️

De laatste vier geboren veulens. Yes van harte gefeliciteerd.

De minder leuke mededelingen. Sterkte, balen. Hopelijk gaat de zon snel weer voor jullie schijnen.

Holymoly 370 dagen. Zul je zien, weet ze je nog te verrassen.

Hier gaat alles goed, al maakt chakira het al spannend. Gisteren erg slap in de achterhand ineens, vandaag gelukkig iets beter. Nu heeft ze ook zere benen gehad door rotstraal. Dat is nu gelukkig weer rustig. Pfff maar het is nog wel wat gevoelig. Haar uier is ook al aardig gevuld, ik denk dat ze niet nog een maand loopt. Dus deze week ook het alarm maken. Camera wil ook nog niet, dus wordt spannend...

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:38

Kyrkelover, hoe is het nu met treasure?

Lotus haar uier staat weer een beetje strakker en toen ik het aanraakte kwam er meteen drupje. Aan de ene speen al wat troebel. Ik gok (en hoop) nog een weekje zoiets.

Vanavond het alarm er maar onder hangen. Ze denkt, sta op het lijstje nu mag ik. :')

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:46

Weet je wat het is als ze zo overdragen. Op den duur begin je te denken dat het toch weer niet zal komen, terwijl de kans juist steeds groter wordt :') Zo vond ik het tenminste

jennifer0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:54

Knolselder schreef:
Weet je wat het is als ze zo overdragen. Op den duur begin je te denken dat het toch weer niet zal komen, terwijl de kans juist steeds groter wordt :') Zo vond ik het tenminste

Ja precies zo is het ook wel een beetje... maar zet zo wie zo 3 x per nacht de wekker .. Ik denk het ook zal wel weer niet . Hopelijk gaat ze me snel verwennen met een gezond veulen :o

Laleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:55

Jeetje wat een lange draagtijden zeg. Succes met waken, hopelijk straks ineens een babyboom :))

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:04

Heb je al foto's FF ?
Benieuwd !! :j

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:06

370 dagen , dan word ik gek 8)7
Hopelijk komt die snel Jennifer !

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:14

Ik zie berichten voorbij komen waarin mensen zeggen dat ze geen merriebrok voeren omdat hun merrie al dik genoeg is. Maar je voert toch merriebrok om (ook) haar eiwitten en dergelijk goed op pijl te houden zodat het veulen ook goed kan groeien en genoeg binnenkrijgt? Niet alleen om je merrie op gewicht te houden?

J_Emma, hoge hakken :') Meet hem eens met 15 dagen als dat lukt, ben wel benieuwd naar het verschil met Idris.

Rianne, blauw bont bestaat niet, maar ik ben wel benieuwd hoe dat eruit zag :)

MDWStables schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Niks dus deze nacht? Wat moeten sommigen een geduld hebben... Fleur bevalt tussen de 327 en de 336 (dan een merrie) of met 339 dan is het een hengst. Tenminste zo ging het de voorgaande 8 keren dus :P

Hahaha, dat is handig! :+
Fi 341, 326 en 326. Maar als ik voor volgend jaar uitga van 326, wordt het vast 350. Maar ach, als het dan een merrie is :D

Riv, een week als er zo snel een druppel aanhangt? Ik ben benieuwd...

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:27

Gefeliciteerd allemaal met jullie prachtige veulentjes :)

Janine, ik heb de Husky Air camera van Ezvis. Ik had hem echt met een paar minuten geïnstalleerd en hij werkt perfect ondanks dat de wifi zo'n 20 meter verder uit het huis moet komen. Geen idee of ik je kan helpen maar je mag altijd een on sturen!

Jeetje 370 dagen drachtig, wat spannend en wat zal je nieuwsgierig zijn, ik hoop dat het snel komt!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:46

370 dagen?! 8)7 Gelukkig leest Gen niet mee op Bokt, dus dit grapje neemt ze hopelijk niet over!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:47

Cynthia82 schreef:
Ik zie berichten voorbij komen waarin mensen zeggen dat ze geen merriebrok voeren omdat hun merrie al dik genoeg is. Maar je voert toch merriebrok om (ook) haar eiwitten en dergelijk goed op pijl te houden zodat het veulen ook goed kan groeien en genoeg binnenkrijgt? Niet alleen om je merrie op gewicht te houden?

Maar hoe zie je dat voor je dan, ik voer een handje brokken per dag en een schepje vitaminebrok (naar gewicht van Ashley), een handje merriebrok lijkt me niet zinvol en een te dikke merrie is zeker niet goed. Edit: volgens bijvoorbeeld de pavowebsite zou ik Ashley iets van ruim 1 kilo merriebrok moeten voeren. Ik denk dat ze dan ontploft. En bevangen raakt.
Laatst bijgewerkt door LaDonna75 op 13-04-21 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:51

Cynthia, ja verder echt nog 0 tekenen. Geen slappe banden, vulva of ander gedrag. Mijn andere merrie heeft deze status toen 2 weken volgehouden :+. Maar hou haar natuurlijk goed in de gaten! Mag van mij altijd eerder. :)F

Hier ook Ezviv camera, maar zelfde verhaal als Ashleyrol

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:00

Ik voer in het begin als het veulen er is wel 4 a 5 kilo. Voor het veulenen zit ik denk ik op 1 kilo. Per dag allemaal. De 4 a 5 kilo verdeeld over 5 voerbeurten. Nu zit ze al op 4 beurten met een halve schep per keer. Als de productie goed is en de merrie er goed uit ziet bouw ik best snel af. Maar er gaat zeker wel speciale brok in Voor de melk productie :j

En dat blijft ook er gaan tot afspenen. Maar tegen die tijd zit ik alweer op 2x daags 1/3 schep ofzo. Als de merrie niet inlevert.

Daarnaast voer ij vitamine en mineralen in poedervorm bij.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:06

Riv hier is het precies andersom, hele slappe banden, vulva 10cm langer, maar uier nog zo goed als leeg. :+ _O-

Afbeelding

Maar hoop dat ze de kleine voorlopig nog even lekker warm binnen laat tot het hier ook wat beter weer wordt.

Merrie brok voer je inderdaad niet om dik te maken/krijgen of iets, maar vanwege de eiwitten en hogere koper/calcium/fosfor/enz waarden die hard nodig zijn voor een gezonde ontwikkeling van het veulen. :)

370 dagen, poeh. Dat hoop ik toch niet, zou dan echt gek worden. -O-

De lijst wordt wel weer langer, maar nog weinig die er af gaan. Wordt wel een drukke begin mei. :):)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:10

Donna, ik voer ook zeker niet de hoeveelheden die op de zak staan, maar kijk naar mijn merrie. Ik vind veulenbrok wel heel belangrijk, precies om wat Quir ook zegt.

Deze wil ik ook nog even delen <3
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:13

Quir, kunnen we het combineren? :D komen ze tegelijk haha. Hier wordt het weer wel wat beter gelukkig, hopelijk daar ook snel.

Cynthia, wat een stoer ventje. Ben zo benieuwd hoe hij uitgroeit.
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 13-04-21 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt