[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:03

BusyMissy schreef:
Balen Quir, maar als het goed is weten ze de weg nu ;) (toch?)

Pfff dacht dat men naar Zweden emigreerde omdat het daar zo fijn was, maar 7 maanden winter lijkt me geen pretje? Of weegt dat op tegen de andere voordelen?

Nou, dat mag je inderdaad wel hopen, dat het gewoon weer naar Zweden gaat! Succes!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:19

Ja dat is waar, maar de eerste keer wisten ze het ook te vinden. :+

Maar hoop dat het gewoon weer goed gaat! En eitje(s) dan gewoon weg is.

Winters zijn wel heel lang en je moet er ook wel tegen kunnen, het wordt dan ook vrijwel niet meer licht en dat is vaak wel lastig. Maar wel goed te doen als er sneeuw ligt (lijkt het weer veel lichter), het leven gaat hier in ieder geval ook gewoon door met -30 en een meter sneeuw.

Zuid Zweden vind ik zelf helemaal niet prettig, zelfde druilerige winters als in Nederland, maar dan veel langer, natter en donkerder. Wij zitten in midden Zweden.

Maar het wisselt ook per jaar uiteraard. Afgelopen winter heel weinig sneeuw gehad en is het ook niet heel koud geweest, maar wel lang. Terwijl 2 jaar geleden we een erg koude winter met heel veel sneeuw hadden en toch in april gewoon 30 graden was (en dit jaar dus nog -15). Zomers zijn gemiddeld wel weer een stuk warmer, droger en het wordt het vrijwel niet donker. :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:24

Zijn inderdaad de voorwaardes voor gecertificeerde dekstations, en dus ook de stations die mogen verzenden. Niet gecertificeerd mag niet verzenden, ook niet binnen Nederland. Omdat ze het ook heeft over verzendingen naar buitenland en ik er vanuit ga dat ze maar 1 spermawinstation gebruikt ga ik er dus ook van uit dat het een gecertificeerd bedrijf is.

Zarahk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:55

Lieve bokkers, ik heb besloten mijn paard niet meer te laten insemineren. Omdat ik steeds mee heb gelezen, ben ik wel heel benieuwd wat voor moois de merries volgend jaar op de wereld zetten! Dus ik zal af en toe nog wel meelezen... Dank voor jullie adviezen en hulp en medeleven!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:15

Caily schreef:
Zoals ik dat lees geldt dit voor internationaal sperma. Binnenlands zijn de regels anders. Het wordt bij de Tinkers ook bij meerdere hengsten gedaan.

Klopt maar na iedere natuurlijke dekking dien je de CEM test van de hengst opnieuw te doen.
De merrie heeft daar niets mee te maken verder.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:39

Hopelijk is het ei mooi af morgenochtend Angelpam!

Wat een lief grappig roze snuitje Janine <3

*\o/* Fijn dat het sperma goed is aangekomen Quir. Beetje jammer dat je merrie besluit nog wat langer op de eitjes te broeden. Hopen dat de tweede portie ook gewoon in Zweden aankomt dan. :+ En wat een bizarre verschillen daar in Zweden, lijkt me wel echt iets hebben hoor

Vervelend Caily, hopelijk komt het inderdaad volgende week weer opgang met het mooie weer. Is nu alleen maar bagger momenteel, morgen hier ook hele dag regen voorspeld. En wat een goed opgevoede hengst!

Wat een brave meisjes heb jij Cynthia dat ze eigenlijk altijd meteen drachtig zijn. Daar mogen sommigen wel een voorbeeld aan nemen ;)

Fijn stal HD!

He gadverdarrie Setteli, het zit jullie niet bepaald mee he. Ze kán het wel, dat heeft ze de vorige keer laten zien met haar twee vruchtjes. Hopelijk gaat het snel voorspoediger voor jullie. Hoop voor je dat ze er dan zaterdag klaar voor zal zijn.

Druk gehad zo te horen Stalmelyn, is dat maar weer mooi gedaan toch!

Moedige beslissing Zarahk maar na alles wat je merrie heeft meegemaakt voor haar inderdaad misschien beter. Niet leuk om je dierbare meisje zo over de rooie zien...

Hier nog 9 dagen tot de hartjes-scan van beide merries, errug spannend

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:35

Hopelijk komt het sperma op het goede adres aan Quir! En dan idd maar hopen dat er een eitje weg is.

Zulke lange winters zou niks voor mij zijn. := :brr:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:38

Setteli wat jammer dat je struggles ermee hebt. Het niet alle dagen dekken heb je inmiddels genoeg reacties over, maar ik duim voor je dat het gewoon vandaag kan en je niet met diepvries zit.

Quir hopelijk komt het goed aan en is het daarmee dan klaar. Hoop geregel om het zo op de juiste plek te krijgen en ook nog op tijd.

mwah lastig seizoen weet ik niet. Ik heb gewoon 1 lastige merrie.

Zarahk heel jammer maar ook begrijpelijk. Lief dat je wel wilt blijven meelezen hier.

Riv_Q dat is een scan om je op te verheugen. Leuk!

Hier niks nieuws verder even voor wat betreft de paarden. Ik ben even druk met mezelf. Na de vakantie word ik aan mijn knie geopereerd (artrose, gescheurde meniscus en kruisbandletsel) maar ik krijg met de dag meer pijn nu. Ik heb afgelopen week nog een keer les gehad maar ik moet er eerst mee stoppen tot na mn operatie want het rijden doet nu zoveel pijn dat het niet meer gaat. Ontzettend balen maar het is niet anders.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:17

*\o/* YEZ *\o/* Kees is drachtig van Marquis :D Met dank aan Tiwi haar eindeloze inzet **\O/**

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:21

Gefeliciteerd! *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:23

Mooi, gefeliciteerd!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:33

Gefeliciteerd!

Muronia sterkte alvast, hopelijk spoedig herstel!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:38

Gefeliciteerd vulina

Hier was het ei weg. Wel wat vocht in de baarmoeder dus een spuitje gehad en vanavond geef ik de andere. Mag nu weer op het eerste wachtbankje.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:41

*\o/* Tanita ook drachtig *\o/* Van een 2ling -O- die boven opelkaar zit...

;( En Wirosa niet drachtig helaas. Nog 1 poging wagen..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:58

@Vulina met de 2 drachtige gefeliciteerd, met eentje nog even spannend.
De andere gaat gewoon tijdens de laatste poging pakken!

@muriona aii dat klinkt echt heel vervelend!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:30

gefeliciteerd met de drachtigen, spannend Vulina. Is er 1 gecrushed?

Vanmorgen April weer gescand, Vocht was nagenoeg weg, wel 2 grote eitjes. Ze is nog wel bijgespoten om het ei te rijpen en met oxy. Eind van de middag insemineren. En nog tot morgenavond bijspuiten met oxy. Zaterdagochtend weer terugkomen om te kijken of het ei weg is.
Er was ook een Belgisch trekpaard die wordt geinsemineerd met een Hero (niet onze Hero). Dus even goed checken wat erin gaat straks, dat moet niet verwisseld worden, hahaha.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:56

Wij hebben het eerste wachtbankje in stilte doorgebracht. Met maar 1x insemineren, is de merrie vandaag op 17 dagen mooi drachtig gescand. Zooooo blij mee. *\o/*
(Vorig jaar zijn we heel lang en heel veel pogingen bezig geweest om haar drachtig te krijgen..)

Setteli haha dat zou een mooie wissel zijn zeg. :=

Vulina wat lastig.. Is het dan wel mogelijk om 1 weg te knijpen? Of is dat eigenlijk al een beetje 'hopeloos'?
Balen van Wirosa..

Quir ik vind jouw berichten over het leven daar stiekem eigenlijk wel heel interessant zeg! :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:10

Gefeliciteerd :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:43

Wat fijn gefeliciteerd allemaal *\o/*

Jammer van de ene merrie Vulina -O-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:43

Gefeliciteerd met de drachtige merries! Toch alweer een paar erbij.

Jammer dat het zo moet eindigen zarah... leuk dat je blijft lezen.

Nog een paar die toch nog pogingen gaan wagen, succes!

Hier zit ik behoorlijk gefrustreerd. Vorig jaar kocht ik een merrie. Drachtig en met een dekking voor dit jaar tegoed.
Leuk veulentje geboren. Volgende hengstigheid wil ik haar brengen, sorry gaat niet want we starten verbouwingen. Kom maar binnen 3 weken. Best irritant, merrie is moeilijk zichtbaar hengstig en ze zeiden dat ik altijd terecht kon. Enz e willen ze niet daar een paar dagen houden om ze te dekken, ik moet over en weer rijden om te dekken. Maar goed.

Nu enkele weken later, ik laat al vorige week weten dat ze deze week normaal hengstig moet worden. "Is goed, we verwachten je".
Dus nu is de merrie sinds eergisteren hengstig dus ik vroeg of ze gisteren kon komen om te dekken. Is het antwoord 'ja nee, we hebben pas vrijdag tijd'. Alsof die eisprong op commando is ofzo.
Ik wil 2x dekken, een keer op dag 2 of 3 van hengstigheid en dan nog eens 2 dagen later als ze dan nog hengstig zijn. Lijkt mij grootste kans. Maar nu gaat de eerste kans pas zijn op dag 4. En dan ben ik bang dat het alweer te laat kan zijn.

Man man, ik baal daar zo hard van. Verkoop de merrie dan niet met zulke afspraken als het allemaal toch niet zomaar kan. Wat een gedoe.

Komt dat bij dat de merrie helemaal niet de leuke gezellige pony is die ze zeiden. Ze kreeg dit jaar wel een erg lief hengstje. Dus ik hoop dan dat ik volgend jaar een leuk merrietje heb van de merrie met dat hebgstje zodat ik er toch een leuke onverwante pony aan overhou en dan dit.

Sorry, moest het even kwijt :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:47

Pff wat een gedoe knolselder, om moe van te worden!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:59

Vulina schreef:
*\o/* YEZ *\o/* Kees is drachtig van Marquis :D Met dank aan Tiwi haar eindeloze inzet **\O/**

Ja ben hier zo blij mee! Heeft wat voeten in de aarde gehad en vooral veel ritjes naar de hengstenhouder. Maar als het resultaat goed is zo de moeite waard!

Verder ben ik nogal afwezig geweest hier, wel een beetje bijgelezen, iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries.
En voor wie nog moet of nog wacht fingers crossed tot je kramp in je handen hebt.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:26

Raar verhaal inderdaad knolselder,lijkt me voor hun eigenlijk ook handiger als het gewoon in 1 keer op het goede moment gebeurt dan zijn ze er maar vanaf.

Gefeliciteerd absque dubio!

Haha Setteli, lijkt me geen goed idee inderdaad, insemineren met een trekpaard

Balen angelpam, hopelijk lukt het de volgende keer wel.

Ben even de naam vergeten maar zag iets over 2 eitjes op elkaar, is daar nog wat aan te doen?

Mijn merrie is vandaag drachtig gescant. Ben even nog steeds helemaal verbaasd. 17 dagen geleden eerste dierenarts onderzoek ter controle omdat ze nooit hengstigheid liet zien, bleek precies hengstig te zijn dus dag erna geïnsemineerd en nu 16 dagen later blijkt het nog gelukt te zijn ook. Helemaal super. Hoop dat alles goed mag blijven gaan.
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 09-07-20 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:29

Gefeliciteerd met de drachtigen!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:30

Wauw Pikeur, zo willen we het allemaal wel. :D gefeliciteerd!

Rest ook gefeliciteerd! Al weer aardig wat drachtig gescand vandaag.

Wat een gedoe knolselder. :=