teveel hormonen ja, kan er anders ook niks zinnigs over zeggen, alleen dat ze dit vorig jaar ook had en het een merrie was

knappe veronia, inderdaad laat er eerst maar wat spekjes opkomen voor je aan het dekken gaat en ze lekker laten uitgroeien.
ik heb Flo aan de merriebrokken gezet omdat ze echt begon mager te worden, euh dikke poep zal altijd blijven maar je kon al haar ruggengraat zien liggen
dus van zodra veulen van dit jaar gespeend is, stop ik er even terug mee. Wil ze zeker niet te dik hebben maar zelfs mijn hoefsmid vond het al erg
dat paard wordt nu letterlijk leeggezogen van binnen en van buiten
en de leeftijd helpt ook niet mee 

en gefeliciteerd met de nog dracht!

Ik denk verstandig om haar dan nu merriebrok te voeren, het is natuurlijk ook wel dubbelop met een veulen aan de voet en 1 in de buik. Dat vergt best een heleboel. Ik kon Wainonia amper op gewicht houden met een veulen aan de voet zonder iets in haar buik, dus ik heb wel meegemaakt hoe een veulen een merrie leeg kan trekken. En dat is normaal ook best een volle dame.
dus we gaan vrolijk verder met de volgende 100. Suzie begint nu al te verharen dus er zal wel weer een mooie baal wol op pootjes lopen deze winter.