[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:58

jep hier ook eentje myrthee, hengstennek, gillen, piepen en slaan met voorbenen, vooral als haar 2jarige dochter hengstig staat. Zwakt wel wat af naargelang de dracht.
teveel hormonen ja, kan er anders ook niks zinnigs over zeggen, alleen dat ze dit vorig jaar ook had en het een merrie was :D

knappe veronia, inderdaad laat er eerst maar wat spekjes opkomen voor je aan het dekken gaat en ze lekker laten uitgroeien.

ik heb Flo aan de merriebrokken gezet omdat ze echt begon mager te worden, euh dikke poep zal altijd blijven maar je kon al haar ruggengraat zien liggen := dus van zodra veulen van dit jaar gespeend is, stop ik er even terug mee. Wil ze zeker niet te dik hebben maar zelfs mijn hoefsmid vond het al erg ;) dat paard wordt nu letterlijk leeggezogen van binnen en van buiten :') en de leeftijd helpt ook niet mee

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:32

Regumate ga ik inderdaad niet doen. Het veroorzaakt niet veel problemen, alleen is ze aan het proberen hoe ze door de sloot heen kan om haar hengstige vriendin te dekken :'). Gelukkig is ze niet zo stom om er werkelijk doorheen te gaan.

Fotsy, ik hoop dat ik een merrie krijg! Zou de perfecte afsluiter zijn. Hopelijk komt Flo snel weer wat bij!

Liby is op het moment dikker dan dat ze in jaren is geweest. Ik hou van mijn paarden aan de iets slankere kant ipv aan de dikke kant. Helaas is het met Liby nu ze op rust staat uit de hand gelopen. Tonnetje rond..Afbeelding
En de foto laat haar behoorlijk slank lijken..

Finn__

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:28

Leuk de foto's van de echo's waar de merries nog steeds drachtig zijn!

Wat vervelend dat je zo in de weer blijft met Harley Dustinlover, ik hoop echt voor je dat
het goed komt

Gefeliciteerd Draakje!

Leuke combi littleroosie!

Duimen Moratoetje

Wat een leuke aanwinsten Myrthe!

Hé wat leuk om al een buikje te zien Nikita

Wat jammer Pretty, maar toch ook mooi om te zien dat het al zo compleet is

Welkom Bonnie & Prosecco!

Ik duim mee voor je AZ

Gefeliciteerd Tiwi!

Spannend Normann

Gefliciteerd Vulina!

Wat ontzettend balen Kabayo, het zit je niet mee

Welkom Femskie!

Super leuk Murosch, wat een heerlijke foto's

Wat ziet ze er nu goed uit Twinklebel!

Wat een prestaties Aniek, gaaf!

Hier net terug van vakantie en helaas ook droes op stal. Zelfs een paard aan overleden dus ik hou voorlopig mijn hart vast

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:34

Myrtheee en Fotsy: mijn merrie staat momenteel op al even een paar maanden op een andere stal en ze is daar zo anders qua gedrag en hoe ze tegen andere paarden doet! Waaronder: andere merries dekken en inderdaad overdreven hengstig gedrag.. Op zich zou het dan niet gek zijn als daar nog een beetje van over is nu ze toch hopelijk wel drachtig is. Maar ik vind het wel erg apart, thuis is ze dus niet zo.

Aiiii..hormonennnnn }:)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:38

Ik heb vandaag weer heerlijk met Falke gereden. Ze is echt zo gemakkelijk nu... Oh, en ze heeft een nieuw lief, een oude heer van 21. Ze valt blijkbaar op oudere mannen :')

Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:47

Getver Finn, kan me voorstellen dat je daar je hart van vasthoudt...

Bijpassende man heeft ze uitgezocht Shintoo!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:56

Oh nee Finn...ik hoop dat jouw paardje het niet krijgt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 08:35

Die hormonen doen echt veel en rare dingen femskie.

Oh finn hopelijk blijft de droes onder controle en de rest gespaard.

Falke al nieuwe date gevonden en je hoort het vaker dat merries rustiger zijn en lief.
Ik krijg bij Flo altijd een hormonenbom en bitch tegen andere paarden.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:03

Ik ben 2 weken weg geweest waardoor ik niet kon bijlezen :(
Ik hoop dat het bij iedereen goed gaat en alle drachtige dames het goed doen! :j

Ik heb goed nieuws! Giv is gister weer gescand en ze is nog drachtig van 1 gezonde baby en het hartje klopt <3
Ze zit nu op 37 dagen
Afbeelding

Heeft iemand trouwens nog een tip voor een goede app om dagen bij te houden en af te tellen? Ik heb er nu een die alleen zegt '303 days until' maar ik wil ook graag de '37 days since' zien O:)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:26

Dreamdays gebruik ik nu :) en gefeliciteerd met de nog dracht!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:48

Oh bah Finn. Wat naar om in die spanning te zitten. Hopelijk slaat het jou paard over.

Fotsy, maar jij krijgt altijd merries :') dus dat is erg duidelijk.

Pradadaan, gefeliciteerd!

Sjintoo, de baby heeft natuurlijk wel een papa nodig he! Mijn merrie heeft ook een vriend, een hele beschermende vriend. Want alleenstaande moeder kan écht niet :'). Fijn dat ze zo makkelijk is!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:02

weer even een bijleespost.

AM horses: balen! duimen voor deze ronde. bij mij is het nu ook de laatste ronde. hengst stopt ook vanaf 1 september.

AL zawraa: spannend, hopelijk werkt het met deze andere verdunner.

carmuh: gefeliciteerd!

murosch: wat lief zeg :)

twinklebel: zou wanneer het kan wachten, toch even een jaartje wachten. alvast doe je dat alleen maar voor de zekerheid.

linda2008: pff ik vind die 18 dagen wachten om te scannen op dracht al lang, laat staan als ze drachtig is en moet gaan wachten op het veulen :+

over het wegbrengen voor bevallen, ik ga het zelf doen, natuurlijk wel met zo veel mogelijke middelen. wil de melkstrips en birth alarm en camera proberen. en kan natuurlijk altijd meteen dierenarts bellen.

AniekR: soow, gefeliciteerd, wat een hoop prijzen!

hier moeten we over ongeveer week weer om te scannen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:52

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:04

Pradadaan; ik heb de app how many days.

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:17

Wat voor app gebruik je nu Pradadaan?
Ik gebruik de app daysleft, maar afhankelijk van wat voor datum je instelt telt hij op (datum in het verleden) of af (datum in de toekomst).
Ziet er dus zo uit:
Afbeelding
Day since zijn de dagen waarop Lies en Shadylah geïnsemineerd zijn en Days left de uitgerekende data.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:21

AniekR. Gefeliciteerd met de prestaties en prijzen!

Normann_love. Spannend nog een week geduld.

Pradadaan. Fijn dat ze nog mooi drachtig is!

Sjintoo. Fijn dat ze het zo goed doet! En leuke vriend heeft ze uitgekozen :D

Bij twijfel zal ik altijd laten scannen. Mijn merrie heeft vorig jaar ook met 60 dagen het vruchtje verloren.

Wat die zwangerschaps hormonen wel niet allemaal kunnen doen :+ Gelukkig is Esmeralda nog altijd even makkelijk. Sinds vandaag staat er een veulen naast mijn dames. En de moeder gevoelens kwamen gelijk naar boven :o
Afbeelding

Nog 10 dagen wachten tot de 18 dagen scan van Wild Thing. Ik ben benieuwd....

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:03

Hoe weten jullie wanneer de merrie het vruchtje heeft afgestoten zonder echo?
Ze staan bij mij 24/7 buiten op zeker 7 hec land, onwijs groot dus.
Mijn merrie heeft namelijk altijd hetzelfde humeur, een echte draak naar andere paarden en laat ook nooit blijken als ze hengstig is.
Ik kijk namelijk altijd naar de vulva of die nog mooi schoon is. Tenminste, ik neem aan, dat wanneer een merrie verwerpt er toch wel altijd wat vruchtwater mee komt? Ongeacht of het vruchtje 60 dagen of bij wijze van 120 dagen is?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 01:28

Ik heb een goede gevonden :)
Bedankt voor de tips!
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:11

Myrthe daar heb ik een klein beetje ervaring mee als in dat onze merrie die vorig jaar gedekt is dit gedrag vertoonde. Zij heeft het vruchtje afgestoten, maar het duurde wel een maand of 3-4 voordat haar gedrag weer normaal werd.

Fotsy Flo en mager? :oo Ik denk verstandig om haar dan nu merriebrok te voeren, het is natuurlijk ook wel dubbelop met een veulen aan de voet en 1 in de buik. Dat vergt best een heleboel. Ik kon Wainonia amper op gewicht houden met een veulen aan de voet zonder iets in haar buik, dus ik heb wel meegemaakt hoe een veulen een merrie leeg kan trekken. En dat is normaal ook best een volle dame.

Finn_ oh jee droes op stal, dat is geen leuke thuiskomst dan. Ik duim dat het aan jouw paard voorbij gaat, dat zou wel heel naar zijn :(

Sjintoo fijn dat ze juist zo makkelijk is nu, geniet ervan zou ik zeggen :D . En een knappe oude heer heeft ze daar als vriendje, ze zijn wel lief zo samen.

pradadaan wat fijn dat ze nog goed drachtig is! Wel een opluchting om zo'n bevestiging te krijgen.

normann_love, ik hoop een goede scan over een paar dagen!

jolandje ik ga even kijken op je website :)

AM_Horses ah wat kijkt ze lief naar dat veulen! Kan ze zich alvast verheugen :). Suzie stond dit jaar in een kudde met merrie's plus veulens en zij was er ook helemaal verliefd op. Ze mocht zelfs 1 veulen wat delen met een bevriende merrie dus daar paste ze ook op. Zo mooi om te zien.

Hier zitten de eerste 100 dagen erop nu *\o/* *\o/* . Toch wel een eerste echte mijlpaal. Nog maar 240 dagen af te tellen :wow: _O- dus we gaan vrolijk verder met de volgende 100. Suzie begint nu al te verharen dus er zal wel weer een mooie baal wol op pootjes lopen deze winter.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:34

Nu lijkt het allemaal nog snel te gaan, maar wacht maar tot je merrie straks besluit om 1 maand over tijd te gaan :P

Hier nu 2 over de 100 dagen en nummer 3 volgt op 95 dagen. Heb er nog eentje die gescant moet worden op dracht, maar gezien ik zowat een abbonoment heb op de veearts heb ik dat mooi even uitgesteld tot ze weer moet komen :P Dat zou nummer 8 zijn. Meer dan genoeg babys dus volgend jaar als het allemaal goed gaat :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:41

Uhh nee dat gaat ze niet doen, mag niet van mij :+ Ik heb het al eens meegemaakt, merrie beviel op 368 dagen, de dierenarts er nog bij gehad om te kijken of het nog wel goed kwam, maar gelukkig wel dus.

8, dat is al een mooie groep baby's ja! Volgens mij had hij er 1 precies gelijk op lopen met die van mij toch? Ik zag in de lijst dat je er ook 1 voor 18 april had.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:03

Yeh, vandaag Carlijn 5 maanden oud en mama Lara 4 maanden drachtig *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:31

Flo en mager? Hmm... tja het is inderdaad niet niks zo voor 2 kindjes zorgdragen... voerde je nog geen merriebrok? Dan zou ik dat zeker gaan doen...

Ro, ohh help dat overdragen, vond Jupi dit jaar al erg dat ze op 300 dagen haar uier al vol gooide maar toch nog wist te rekken tot 348. Zo frustrerend en vooral vermoeiend met waken.

Hier vandaag dag 105, 76 en 71.
Al moet die van 71 dagen nog haar tweede scan krijgen. Wilde even wachten tot de andere merrie voor de eerste scan kan. Al vrees ik echt dat die leeg is...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:03

Murosch ik geloof inderdaad ook eentje op 17 april ja.. of 18... ik weet het zo niet :P ik ga dat pas echt bijhouden als we in die verdomde winter zitten..

Lin neeeeee lays is gewoon drachtig geloof me nou :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:40

Ik hoop dat je gelijk hebt!! Maar vrees er gewoon voor... hengtig gespoten, korte hengtigheid, ze zit niet lekker in haar vel, alles bij elkaar denk ik niet dat ze drachtig is geraakt... maar weten het pas zeker na scannen, nog 2 weken wachten :=