[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:13

Wow Nicole wat een bijleespost! Welkom en gefeliciteerd met je drachtige merrie!
Die foto waar Famous meekijkt naar de scan is echt bijzonder! :j
Ik scan uitwendig op 5 maanden,voor zover ik dan nog twijfel.

Neon ook hier welkom en gefeliciteerd met drachtige Neon.

Jolandje gelijk heb je dat je de veulenbronst overslaat nu dat Glowy toch wat last had. En als ze het jaar erop toch leeg blijven niet zo erg.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:17

AniekR schreef:
ML, gefeliciteerd met de drachtige merrie! Maar balen van nummer 2, hopelijk pakt ze de volgende ronde!

Rianne, wacht het nog maar geduldig af. Hier ook geen duidelijke veranderingen bij beide merrie's. In de groep niet en naar mij toe ook niet (alleen nieuwe stalbaas willen ze nog wel eens pesten O:) )

Jolandje, ai, dat is ook niets. Hopelijk is ze snel over de koliek heen en kan je dan gaan dekken. Snoezig veulentje heeft ze nu ook!

Cynthia! Kunnen we al stoppen met duimen? We willen de uitslag horen! :):)

Neonlight, welkom terug. Hebben samen in het DBT 2010 gezeten, toen ik Roos als veulentje gekocht heb ;) Fijn dat je beide merrie's drachtig hebt!

Nicole _/-\o_ wat een bijleespost haha. Maar leuk dat onze NWR's ongeveer tegelijk uitgerekend zijn! Interessante combinatie. Jouw veulen van dit jaar was ook van een Duitse hengst ofzo toch?
En succes nog met je te dikke merrie. Ik neem de andere mee, die was juist iets aan de schrale kant, maar komt nu al mooi op gewicht gelukkig.

Klopt Famous is ook van een Duitse hengst Hesselteich's Golden Dream :) ik heb gewoon echt een voorliefde Duits pony bloed <3 volgens de trainer gaat het wel goedkomen zegt ie.. Maar afwachten haha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:17

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

Wat een knapperd hè? <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:18

wow nicole, wat een post!! haha respect!
en wat een prachtige beesten zeg :~

Neon, gefeliciteerd!!

Fotsy, Pico dreef net bijna uit de wei :') mijn vriend kon ze gelukkig eens binnen halen. Arme schat staat zo enorm te trillen nog als hij nat is geregend. En beschutting zoeken doen ze ook niet want mama eet stug door :+

pretty, nieuwe merrie komt pas als het veulen is afgespeend (veulen blijft van eigenaar zeg maar). Ergens vind ik dat jammer, maar ik heb het zelf voorgesteld. Wel zo leuk dat zij een band met het veulen op kan gaan bouwen en het veulen dan in de huidige groep kan blijven.

nicole, ook een te dikke merrie die naar de keuring moet?
pfoeh hier ook!! ik heb gelukkig nog een maandje langer ;)
Het moeilijk vind ik dat de merrie niet echt dik is. Alleen die buik O:)
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 22-06-15 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:18

Cynthia82 schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
[ [url=m/9D6Itd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd hè? <3

Yeah gefeliciteerd!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:19

Super Cynthia! *\o/* *\o/*

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:19

pretty schreef:
Wow Nicole wat een bijleespost! Welkom en gefeliciteerd met je drachtige merrie!
Die foto waar Famous meekijkt naar de scan is echt bijzonder! :j
Ik scan uitwendig op 5 maanden,voor zover ik dan nog twijfel.

Neon ook hier welkom en gefeliciteerd met drachtige Neon.

Jolandje gelijk heb je dat je de veulenbronst overslaat nu dat Glowy toch wat last had. En als ze het jaar erop toch leeg blijven niet zo erg.

Dank je wel :) ja eerst stond ie nog veel dichterbij was echt heel leuk moment!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:34

linda2008 schreef:
wow nicole, wat een post!! haha respect!
en wat een prachtige beesten zeg :~

Neon, gefeliciteerd!!

Fotsy, Pico dreef net bijna uit de wei :') mijn vriend kon ze gelukkig eens binnen halen. Arme schat staat zo enorm te trillen nog als hij nat is geregend. En beschutting zoeken doen ze ook niet want mama eet stug door :+

pretty, nieuwe merrie komt pas als het veulen is afgespeend (veulen blijft van eigenaar zeg maar). Ergens vind ik dat jammer, maar ik heb het zelf voorgesteld. Wel zo leuk dat zij een band met het veulen op kan gaan bouwen en het veulen dan in de huidige groep kan blijven.

nicole, ook een te dikke merrie die naar de keuring moet?
pfoeh hier ook!! ik heb gelukkig nog een maandje langer ;)
Het moeilijk vind ik dat de merrie niet echt dik is. Alleen die buik O:)

Ja ze is vreselijk dik niet alleen de buik maar gras was erg voedings rijk zullen we maar zeggen.. :') maar dan was zulk mooi weer en dan kom echt niet over men hart krijgen om ze dan al binnen te pakken
. Softie dat ook ben haha

Fotsy

*\o/* *\o/* gefeliciteerd Cynthia, mijn duimen werden moe :+ maar het heeft geholpen.

Nicole wat een bijleespost _/-\o_ amai, en ja Flo is niet drachtig maar nieuwe poging is in de maak en deze keer is ze van zichzelf hengstig want op spuiten reageert ze helaas niet goed.

ocharme Pico, Linda, ik zie het al voor me :')

Manda

Gefeliciteerd Cynthia!!!

Hier ook net een merrietje van Pjotr drachtig gescand! *\o/*

pretty

aah jammer Linda,Pico had een vriendje ook wel leuk gevonden denk ik! Maar voor de ex-eigenaresse wel zo leuk,ik zou ook liefst van al mijn veulen bij me houden. Welk veulen heeft ze trouwens?

ivy_power89

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:44

Hoppa dat is er nog 1!!!
Hopelijk gaan we nu de positieve lijn door zetten!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:49

Ook hier maar even een combinatie overzicht met foto's want volgens mij had ik dat hier nog niet gedaan!

Afbeelding
Diara (SybrenP X Ulke) (arabo fries)

X

Afbeelding

Alejandro FB05 (Colorance BP03 xx X Heinse )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:50

Ik zie heel veel bekenden hier van andere jaren. :D

Cynthia, gefeliciteerd!!!

Fotsy, Goldstar is een cremello hengst, dit jaar goedgekeurd bij het NRPS. Bovenlijn past beter bij Neon dan Don Cremello's bovenlijn, en Goldstar is wat kleiner, wat ook beter past, Neon geeft al van die kanonnen van veulens.

Combi-foto's weet ik niet of ik ze kan plaatsen, ik weet niet of er ergens een foto beschikbaar is van de hengst waar de andere merrie door gedekt is.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:54

Cynthia gefeliciteerd!

Manda ook gefeliciteerd!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:55

Gefeliciteerd cynthiaaaa!!! *\%/*

Manda jij ook gefeliciteerd!!

Geweldige bijleespost nicole.

Ik hoop over 8 dagen of 9 goed nieuws te hebben

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:59

Fotsy schreef:
*\o/* *\o/* gefeliciteerd Cynthia, mijn duimen werden moe :+ maar het heeft geholpen.

Nicole wat een bijleespost _/-\o_ amai, en ja Flo is niet drachtig maar nieuwe poging is in de maak en deze keer is ze van zichzelf hengstig want op spuiten reageert ze helaas niet goed.

ocharme Pico, Linda, ik zie het al voor me :')

Oh wat jammer zeg! Maar idd wel fijn als ze in der eigen natuurlijke cyclus is. Door wie laat je der dit jaar dekken? :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:00

Manda schreef:
Gefeliciteerd Cynthia!!!

Hier ook net een merrietje van Pjotr drachtig gescand! *\o/*

Hij gaat lekker! Hij word steeds gewilder en gewilder! Maarja hij is natuurlijk ook super knap 8-)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:00

Cynthia gefeliciteerd!!! *\o/*

Nicole, dat kan natuurlijk. Ik vind ze vaak iets te zwaar, maar kan met sommige merrie's wel een mooie combinatie zijn. Gelukkig heb je die vrijheid gewoon!

Hier gaat het ook hard hoor, met het gras. Vooral Roos groeit gewoon al als ze gras ziet en dan staat hier gelukkig nog niet eens het meest vette gras. Vorig jaar toen ze van de opfok weg kwam kon je haar echt rollen! :o
Binnenzetten ben ik ook niet van hoor, ze staan lekker 24/7 buiten nog. Maar voor het weekend hebben ze niet direct een nieuwe strook gras gekregen. Was nog wat oud hooi dat ze gekregen hebben om wel te kunnen knabbelen en die grasbuikjes waren gisteren toch wel weer iets strakker ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:01

ivy_power89 schreef:
Ook hier maar even een combinatie overzicht met foto's want volgens mij had ik dat hier nog niet gedaan!

[ Afbeelding ]
Diara (SybrenP X Ulke) (arabo fries)

X

[ Afbeelding ]

Alejandro FB05 (Colorance BP03 xx X Heinse )

Mooi zo tussen die bloemen die foto van de hengst!
Ben erg benieuwd

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:06

AniekR schreef:
Cynthia gefeliciteerd!!! *\o/*

Nicole, dat kan natuurlijk. Ik vind ze vaak iets te zwaar, maar kan met sommige merrie's wel een mooie combinatie zijn. Gelukkig heb je die vrijheid gewoon!

Hier gaat het ook hard hoor, met het gras. Vooral Roos groeit gewoon al als ze gras ziet en dan staat hier gelukkig nog niet eens het meest vette gras. Vorig jaar toen ze van de opfok weg kwam kon je haar echt rollen! :o
Binnenzetten ben ik ook niet van hoor, ze staan lekker 24/7 buiten nog. Maar voor het weekend hebben ze niet direct een nieuwe strook gras gekregen. Was nog wat oud hooi dat ze gekregen hebben om wel te kunnen knabbelen en die grasbuikjes waren gisteren toch wel weer iets strakker ;)

24/7 maak ik der niet gelukkig mee, als ze echt tot 8 uur dan buiten staat staat ze me ook echt een half uur te roepen en voor draad te lopen en moet ik toch met man en macht der inhouden als we richting stal lopen, blijkbaar vind ze fijn op stal :') Maar als ik der 24/7 op land zou doen dan zou ze een graasmasker opmoeten want anders kwam ze niet meer door de deur heen..

Kijk die buik _O- ze lijkt weer 8/9 maand drachtig
Afbeelding

Ja ik hou der juist weer van, te poppige pony's zoals je ze soms ziet bij welsh is bijna geen gezicht meer met de ruiters van tegenwoordig kinderen worden steeds langer en als je dan zo poppige tinger diertje hebt dan ziet dat er niet uit maar als je op een duitser zet met body maar even groot is dat totaal ander beeld. Ja nu hou ik natuurlijk wel van die pony's met groot voorkomen, flinke halzen, sprekende koppen en als het aankomt lopen dat je denkt wauw wat komt hier. Maarja daar was natuurlijk hele tijd terug een discussie over op fb over feit dat bepaalde hengst te weinig welsh uitstraling heeft.. Kwam Nicole nou lekker bijhand bij maar wat vinden we te weinig welsh uitstraling, oorspronkelijk stampt het allemaal af van een A en wat willen ze daar zien? Bot beenwerk massa beweging en sprekende koppies met groot oog en kleine oortje.. en toen waren ze stil _O-

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:12

Gave combinatie Nicole!
Bibi is 20 maart uitgerekend *\o/*.

Gefeliciteerd Jolandje! Mooi veulen!

Gefeliciteerd Cynthia!!! *\o/*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:15

Die van mij lopen altijd buiten. 's Winters ook met een schuilstal, maar daar vind je ze eigenlijk zelden. Ene pony heeft een tijdje in de sport gelopen en op stal gestaan, maar dan krijgt ze ook snel last van stress, valt ze terug etc. Bij de hengstenhouder moest ze ook 's nachts op stal en je ziet het direct aan haar.

En ik hou ook niet van dat iele, maar wel van ponytype en Welsh opdruk. Duitsers vind ik vaak wat te zwaar in de hoofd-halsverbinding en ze overtuigen mij simpelweg niet. Maar het is allemaal smaak en ik vind ook dat elke fokker daarin zijn eigen keuze moet maken en je iedereen in hun waarde moet laten.
Die discussie heb ik mij heel bewust van gedistantieerd. Er was één reeds goedgekeurde hengst boven een andere reeds goedgekeurde hengst geplaatst. Het is niet zo dat er één afgekeurd werd of iets dergelijks, beide kregen een eerste premie en er werd op facebook gedaan alsof de wereld verging. Boehoe...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:25

hier staan ze elke nacht op stal en doe ik dat niet,krijg ik reactie's zoals bij Nicole,een paard wat een het hek staat te drummen en die je amper nog normaal op stal krijgt. :')
Ze zouden ook ontploffen denk ik als ik ze buitenlaat dag en nacht.

Ivy wat een leuke combi! Die hengst is echt heel gaaf qua kleur en tekening. :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:30

ocharme mierela, haar niet beledigen he ;) ze ziet er geweldig uit, natuurlijk ik ben bevooroordeeld :D, dit maal met een palomino, spannend.

Flo mag op date met de rietjes :+ van dezelfde hengst hoor, ben er helemaal weg van en hij is onlangs Belgisch kampioen teampenning geworden en geeft geweldige veulens en... en.... :j Oh en is het dit jaar niet dan volgend wel, levend veulen garantie.
Heb nog een ponytje (1m14) die gedekt is door mijn perlino hengstje (1m), dus hoop dat zij drachtig is van de eerste keer. Volgende week verdict _/-\o_

ivy wooooow zeg, wat een geweldige combi, die twee passen zo goed samen.

Pretty hier ook net hetzelfde, maar is een gewoonte denk ik en tegen het ontploffen natuurlijk :o