[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:47

Thx quibje: het is allemaal niet zo heel erg, maar je bent toch weer met medicatie aant lopen, niet rijden en leuk is het in geen geval!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:15

Dat is niet fijn Hera.

Vanmorgen maar eens tijd genomen om foto's van de merries te maken, een hele foto-spam dus met 4 drachtige merries :o
De buikjes groeien hard nu.

Dynamic zit alweer op 260 dagen, ze is extreem harig, zelfs haar hoofd ziet er ontploft uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Haar buik is al heel erg aan het zakken, eerst was ze heel breed en nu steekt er amper meer wat uit aan de zijkant.

Uiertje doet nog niets, ik denk dat er met een week of 2 wel wat zucht zal komen:
Afbeelding

Isis, dag 248 en ook met een dik pak haar:
Afbeelding

Afbeelding

Nu eens aan gedacht om een uierfoto te maken voordat ze echt uier gaat krijgen:
Afbeelding

Amy, dag 242 en een flinke buik voor een 1e veulen:
Afbeelding

Afbeelding

Baby tietjes :')
Afbeelding

En als laatste Misty:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:24

Ah marije, alle drachtige dames op een rijtje! Ze zijn idd superharig ja! Hopelijk hebben de kleintjes ook goed wat haren want januari kan nog :brr: zijn!
Vind het altijd zo een verschil met als ze is showconditie zijn, kan me nauwelijks voorstellen dat die paardjes hieronder zitten :D (goed bedoeld e!)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:27

Hoe bedoel je?
Lijkt Amy niet meer op haar oude foto dan?

Afbeelding

_O- _O- _O- _O-

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:46

8)7 als ik heel goed kijk.... misschien.... nee ik zie het toch niet... }:0

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:13

:D :D :D
Ik weet ook niet of ze haar modelletje ooit nog terug krijgt :=
Maar straks in zomervacht zal ze er wel weer wat beter uit zien hoor.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:14

Hahahaha, ja missch met hard trainen wel... doe je met je merries geen shows meer? Enkel nog voor de fok?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:20

De volwassen merries zijn 'met pensioen' voor wat betreft de shows. Ik heb voldoende keus uit paarden om te showen dus dan zet ik de volwassen merries liever in voor de fokkerij. Zeker als ze al veel showresultaten op hun naam hebben zoals Amy en Misty.
En na een paar veulens is het ook niet eerlijk om te verwachten dat de merries er nog super strak bijlopen...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:29

Dus eigenlijk gaan ze op show tot ze een jaar of 4-5 zijn en nadien niet meer? Weer wat bijgeleerd! :)
Ja, is wel waar, wij zijn ook niet meer superstrak na beebjes :)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:06

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:03

Mooie buikjes Marije!

Ben wel heel benieuwd naar Heaven haar veulen, als die 'keuringswaardig' bevonden wordt zullen we nog wel heen gaan, maar eigenlijk ben ik een beetje van het hele keuringsgebeuren af. O:) Vind het wel gezellig, maar mijn interesses hebben het laatste jaar een flinke ommezwaai gemaakt. Maargoed, mocht ze nou echt een bijzonder mooi veulen krijgen en het zou voor de hengst dus ook gunstig zijn dat hij/zij op de keuring komt dan zou ik het zeker overwegen. :)

Heaven heeft vandaag binnen gestaan. Naar aanleiding van het weide omploeg verhaal besloot stalbaas ze vandaag maar even binnen te laten staan. We hebben hier vanmiddag toch nog wel een bak met regen gehad, dus ach, kan geen kwaad en kan het land ook even 'rusten'. :) De bedoeling is dan meer om dat land goed vlak te houden voor er vorst komt, dan kunnen ze t.z.t. daar op.

Maargoed, Heaven is Heaven niet als ze na een dag binnen staan geen verrassing achterlaat... Kom de stal binnenlopen, kijk eens opzij, hangt haar liksteen er nog maar half. Hij was al wat aan de dunne kant en er zat een gat in het midden.
Afbeelding

Ik compleet in de veronderstelling dat er toch een flink stuk in de stal zou liggen, dus als een gek aan het zoeken, gezien die dingen toch wel lelijke scherpe randen kunnen hebben. Na een kwartier de hele stal omgeploegd te hebben had ik nog altijd niks. :+ Dat zint me dan niet, als ik iets kwijt ben zal ik het vinden, al is het maar zo'n stomme liksteen die hierna gelijk in de kliko kan. :') Dus ik pak mijn borstels, kijk een keer op de grond vlak onder de plek waar hij hing, zie ik daar een brok liggen! 8)7 Twee seconden later voel ik wat hards onder m'n voet, het andere ontbrekende deel gevonden. :o?
Afbeelding

Eind goed al goed en nu komt de hele clue... Laat ik 2 dagen geleden net een nieuwe liksteen besteld hebben. 8-) Heaven heeft vast gedacht dat een handje helpen niet kwaad kon, zo handig, een pony die met en voor de baas denkt (wanneer het nodig is ;))! Dus als bedankje voor haar werk gelijk de splinternieuwe liksteen opgehangen! Kan ze weer een flinke tijd vooruit. :)
Afbeelding

Oh en vandaag de mijlpaal van 190 dagen! *\o/*

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:42

Hehehehe, ken het muzefee, vroeger legde ik de likstenen altijd in de eetbak, gevolg dat ik ze na een week steeds kwijt was, meneer presteerde het altijd om de likstenen eruit te kegelen en dan werden die met uitmesten meegeschept... dus nu worden ze standaard opgehangen... alleen heeft hij er nu ze ophangen niet meer zoveel intresse voor... missch omdat ze niet meer vliegen :o

MR: die word goed dik seg, daar zit toch wel wat in denk ik! :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:46

Whahaha, geweldig! Stalbaas zei al toen ik vertelde dat ik een deel kwijt was dat ze er wel mee aan de sjouw geweest kon zijn. Hoewel ik eerder denk dat ze het wel leuk vind om er flink op te gaan trappen, ze mag graag ergens op stampen.

Da's net als haar interesse in de zweetmessen die aan de muur hangen op de poetsplaats. :+ Die zijn altijd slachtoffer, als ze die tussen d'r tanden heeft mag je uitkijken, ander krijg je rake klappen. _O-

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:37

Gekke Heaven...Mel doet niks met likstenen.Ze heeft er een op stal hangen (zit bij stalling inbegrepen)maar is nog steeds ongebruikt.

Wij gaan met komend veulentje ook weer naar de keuring.Wil haar ooit preferent zien te krijgen en dan moet ze 3ster nakomelingen voortgebracht hebben..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:41

Vandaag Mijlpaal 150 dagen voor fab :D

En gekke heaventje :P

En wat een verschil marije.. sjeminee zeg.. wa kunnen ze toch veranderen..

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:12

woehoe, nu weet ik het echt zeker
ik heb het veulen gevoeld..en het schopte/bewoog 3 keer tegen mijn hand aan
*\o/* <3

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:32

Quibje: wat leuk!
Muzefee: mijn ruin heeft het vooral met flesjes/blikjes drinken, als je die in je hand hebt als je bij hem staat moet je ze met je leven bewaken, ze worden afgepakt en herleidt tot platgeduwde dingen... flesjes vind ik nog niet zo erg, maar blikjes zijn ronduit gevaarlijk... maar hij vindt het zalig om baasjes blikjes (leeg of vol maakt niks uit) proberen af te pakken!
DL: leuke mijlpaal!

Gisteren stond hera in de gang gebonden en ik wou graag met mijn ruin erlangs om hem in de paddock te zetten, nou dat scheelde geen haartje of ik en mijn ruin werden door het gangpad geschopt! Jeezes, ze was supersjaggie gisteren.... toen ik met een merrie van een vriendin voorbij kwam viel het beter mee, enkel nog platte oren en vuile blik... ik wijt het maar aan de hormonen zekers... 8)7

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:19

Quibje wat leuk zeg!! :)

Hera.. stoute merrie dus :P

Nouw ik ga maar weer paardjes voeren en dan werken en daarna weer paardjes doen :P

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:36

een grote gemene bol hormonen is het! }:)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:05

:wave:

Haha, Hera, grappige fratsen kunnen ze hebben! :D

Krijg net een krabbel van een kennis dat ze Heaven haar moeder hebben staan! Was d'r al een tijdje 'kwijt', toen vlak na de verkoop nog wel eens een foto gehad waar ze met een meisje op de rug door een woonwijk reden. Maar ben benieuwd, zal straks nog wel wat meer horen denk ik en maar even zien of ik ze binnenkort even opzoek. :) Heaven is een kopie van d'r moeder qua aftekeningen. :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:44

Ja, idd, het zijn soms gekke beesten! :D

Leuk dat je ze hebt teruggevonden! Hera trekt totaal niet op haar moeder... ze heeft de looks en de manieren allemaal van haar papa geërfd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:06

Hihi, die Heaven. Hier belanden die likstenen meestal buiten de stal. Moet er ook weer een nieuwe neerhangen, hoewel Neon er niet heel veel mee doet.
Leuk dat je haar moeder gevonden hebt!

MelodyT schreef:
Wij gaan met komend veulentje ook weer naar de keuring.Wil haar ooit preferent zien te krijgen en dan moet ze 3ster nakomelingen voortgebracht hebben..

Heeft ze ook veulenpremies nodig voor preferentschap dan? Anders moet je toch niet met een veulen naar de keuring?
Ik heb voor Neons preferentschap nog 1 3-jarige met 1ste premie nodig. Ben dit jaar dus ook niet naar de keuring geweest met het veulen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:35

Nee 1tje om voorlopig keur te worden en dat is ze nu.Maar een eerste premie als veulentje is natuurlijk wel mooi.Achter je merrie.En is beter verkoopbaar...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:38

wat vind ik amy toch zooooo ontzettend moi!
verder genoeg dikkertjes gezien,het schiet echt al op he?

winoa zit 14 december ook alweer op 7 maanden dracht.

keuringen staan er zowiezo bijna elk jaar hier op de planning,misschien neem ik aankomend jaar winoa haar veulen mee naar de keuring.
en die van pepper gaat niet naar een keuring(is die dan nog te jong voor) maar denk later in het jaar wel eens naar de show.

zucht,winoa heeft weer eens wat hoor.
heb der voergift flink opgeschroeft want ze blijft maar afvallen ondanks dat ik haar eerder ook al meer was gaan voeren.
veearts gaf als advies nu 1 kilo brok per dag en 1 kilo meusli per dag en onbeperkt hooi(wat ze al krijgen) en dan maar afwachten of ze aan wil komen.

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:16

Hallo,

Ik wil me graag even "aanmelden" hier. Ik heb sinds juli dit jaar een pony voor mijn dochter te huur. Sandy (de pony) stond pas een paar weekjes op de stal waar we haar huren. Ze was net gekocht op een paardenmarkt. Sandy werd in de zomer alsmaar dikker en ronder, en nu zijn we er wel echt helemaal over uit... Sandy is drachtig! De eigenaresse van Sandy is de staleigenaar, zij wist ook niet dat ze een drachtige pony had gekocht. Na hier een verhaal op Bokt te hebben gelezen over pony's in de bloedtapperij, viel er een hoop op zijn plaats. Na wat onderzoek blijkt Sandy twee keer gedekt te zijn bij een bloedtapperij, ze heeft hier twee keer gestaan om bloed uit haar hals af te nemen. Sandy heeft in 2010 ook al een veulen gehad, maar daar weet ik niet veel over.
Na januari kan ik terug bellen naar de fokker waar Sandy gedekt is, dan hoop ik te horen door welke hengst ze gedekt is. Waarschijnlijk een New Forrester. Ze is 28 februari uitgerekend.

Sandy is nu 10 jaar oud en kon toen we met haar begonnen maar heel weinig. Ze was heel angstig en hield niet van menselijk contact. Om het voor mijn dochter makkelijker te maken om een band op te bouwen met de pony zijn we begonnen met Parelli. Inmiddels is Sandy al een stuk opgeknapt, ik vind haar een erg mooi moedertje! Ze ziet er echt heel goed uit, en ze laat ons haar overal aaien. Bij haar hals is ze nog wel wantrouwig, en doet ze erg chagrijnig.

We mogen gelukkig onder haar buik aaien, en hebben vorige week het veulen een paar keer voelen schoppen! Dit was zo leuk!

Alle informatie over drachtige merrie's en het bevallen is nieuw voor mij, dus ik ga eens even dit topic doorspitten.