[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:36

je ziet echt wel verschil in de 2 buikfotot,s!!!!!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:37

dat wel ja!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:42

Muzefee schreef:
Oei Mabon, snel een DA bij laten komen, die kon wel eens gebroken zijn dan. Scheve mond

Ik denk niet dat die gebroken is ze staat nu met haar moeder hooi te eten. Ook stond ze even te gapen zonder veel problemen nadat ze opgestaan was. Ik bel morgen de DA, ze drinkt ook nog heel goed.

Suela Een abces is het niet volgens mijn broer maar dat mag de DA morgen uitmaken

Inowa Arme Donald. volgens mij is het een primula die nu op zijn grafje staat.

monique4 Met Maaike gaat het goed als de DA morgen komt kan die gelijk even naar haar buik kijken.

Thirsa_Dan schrik je inderdaad zeg. Gelukkig was het vuil met vocht.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:42

Thirsa_ schreef:
pfff was me het dagje wel.
Thirs was helemaal uit haar doen en tot overmaat van ramp zag ik bloed uit d'r tepels komen. Bloos!

Schrok me kapot, maar de DA is geweest en het blijkt helemaal geen bloed te zijn maar iets van vuil met vocht Rolleyes
Was weer een meevaller dus maar de zenuwen waren flink aanwezig bij mij...

Dat is idd schrikken zeg!!! Maar hoe is ze nu? Beginnen haar platen al meer los te laten? Wanneer begint het waken?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:44

Dat is een heel goed teken Mabon!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:46

gefeliciteerd met de veulens!

suc6 met de kleine spruit, haar kaak is wel erg dik...

ik ga morgenvroeg naar Denemarken, moet ik syl helemaal "alleen" laten Tong uitsteken (met andere woorden syl is lekker thuis hier met iedereen en ik ben alleen zonder syl Tong uitsteken) heb er wel zin in, het is van school uit. dus, ben benieuwt hoeveel veulentjes er zijn als ik terug kom! en dan na een week gaat sylke weer naar de hengst (een week nadat ik terug kom) dan is het haar 3de hengstig heid, ik ben heel benieuwt..

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:47

Ahhh, arme draakje Knipoog

Ik heb nog een vraagje: Vilia lijkt de paar dagen hengstig.... is dit 'normaal'?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:48

adnil35 schreef:
Ahhh, arme draakje Knipoog

Ik heb nog een vraagje: Vilia lijkt de paar dagen hengstig.... is dit 'normaal'?

KAn heel goed. Veel paarden lijken in de laatste maand 'hengstig' te worden... Is heel normaal.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:49

Dank u Bloos

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:00

geweldige fotos pauk Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:07

pvd: klopt idd, lamp was nog uit, maar stond ook geen paard binnen. Die komen pas later Haha! Was dus ook met lamp aan weinig te zien geweest Clown
Maar nu is ze er weer hoor, nat geregent en wel Ach gut

thirsa: is idd schrikken voor je, gelukkig dat het slechts wat vuil was.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:09

Thirsa: Gelukkig was het alleen maar vuil!

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:11

Hier dan even een verslagje van de bevalling!
Venus haar uier was zoals verteld ineens enorm gegroeid.
Meestal lag ze de hele avond, maar gisteravond stond ze de hele avond en veranderde regelmatig van positie.
Ik dacht, laat ik nu maar eens haar goed in de gaten houden!
Ik ging rond 23.00 slapen en zette elk uur de wekker, maar eigenlijk was ik continue wel wakker. T
ot ik even indommelde en daarna rond 1.03 vanuit een automatisme op de monitor keek, en jawel een pootjesblaas was zichtbaar, ze lag al helemaal plat!

Ik snel de caravan uit, camera meegegrist.
De stal ingegaan en gevoeld of ik het hoofdje kon vinden en ja dat klopte allemaal.
Venus had het zwaar en hyperventileerde, helemaal in de stress dus ik heb geprobeerd haar moed in te spreken.
Toen het hoofdje naar buiten kwam heb ik het vlies kapot gemaakt en de pootjes vastgepakt en wanneer venus perstte heb ik meegetrokken.
Het duurde een paar minuten maar toen was het er ook in 1 keer uit.
Ik heb het direct in borstligging gelegd en hij begon direct naar adem te happen.
Dit was om 1.15 ongeveer.

Venus lag nog steeds op haar zij met haar hoofd schuin tegen de muur, ze lag wat apatisch voor zich uit te kijken en uit te hijgen.
Ze had het veulen helemaal niet in de gaten. Toen heb ik mijn handen die naar veulen en vruchtwater roken, voor haar neus gehouden en toen was het huhuhuhuh.
En kreeg ze het veulen in de peiling. Maar ze had niet de puf om te gaan likken dus heb ik het veulen afgedroogd, waarna hij later als een hondje achter mij aan liep.
De nageboorte kwam er direct achteraan dus ik moest zelf de navelstreng afklemmen en afknippen.
Het is een hengst zonder aftekeningen.
Hij werd zwart geboren met witte vlasharen op zijn benen, en nu hij opgedroogd is lijkt hij wildkleur zwart te gaan worden, maar misschien hebben jullie een ander idee?

Het veulen wilde vrijwel direct gaan staan en toen ik hem probeerde iets te verleggen omdat mams met de veulenbeentjes in de knoop dreigde te raken, gebruikte hij mijn hulp om te gaan staan!
Nu nog de bar zoeken, Venus liet de biest al iets schieten en probeerde, al was ze geheel overdonderd dat er een veulen was, het veulen in de richting van het uier te dirigeren.
Maar ze duwde en beet hem telkens net iets te ver waardoor hij het doel voorbij schoot en zo heel wat rondjes maakte in de stal.
Rond kwart voor 2 heb ik geprobeerd wat te helpen bij het vinden van het uier, maar dit werkte niet.
Na het even aangekeken te hebben heb ik het rond half 3 weer geprobeerd en dit keer was het bingo, aangekoppeld en hij hoefde niet eens te zuigen want mams laat het gewoon in zijn mondje schieten.
Mama gilt nog wel wat met het drinken, vooral aan haar rechterkant vind ze het wat pijnlijk/eng.
Het veulen drinkt aan beide spenen zonder problemen, hij gaat alleen niet zoals andere veulens, paralel aan de merrie staan, hij gaat overdwars staan of probeert het tussen de achterbenen door!

Venus is iets ingescheurd waardoor haar achterkant wat opgezet en beurs is.
Het veulen zijn neus zit helemaal onder de plakmelk. De darmpek kwam al voor het drinken deels af.
De nageboorte is helemaal heel afgekomen.
Vanochtend is de dierenarts geweest om te checken of alles goed was, voornamelijk voor mams achterkant.
Alles was in orde!

Venus is nog erg in de war en moe, er is contact maar het echt moedergevoel moet nog een beetje komen, ze waakt wel over hem, maar de interesse mag imo nog iets meer.

Ze zijn vanochtend al 1 uurtje op de wei geweest, venus vond het heerlijk op het gras, het veulen stond er maar wat bij te koekeloeren, en heeft het stroom al gevoeld al snapte hij nog niet precies wat dat inhield
Lopen of rennen doet hij nog niet, er zijn nog teveel indrukken.
Er is vandaag veel te veel kraamvisite geweest en op een gegeven moment was moeders zo geirriteerd dat ze zich op het veulen wilde afreageren dmv bijten, dus toen heb ik ingegrepen.
Nu liggen ze heerlijk bij te komen, af en toe komt er nog iemand kort om het hoekje gluren.
De navelklem mocht er al af en het veulen lijkt wel mak geboren te zijn!

Hij is heel mensvriendelijk, zeer attent op zijn omgeving en schrikt niet snel van aanrakingen of geluiden. Toen hij op de grond lag te slapen kon ik zo een halster omdoen zonder dat hij er van opsprong of iets dergelijks!
Het is een flink veulen! Vrij groot en mooie gewrichten.
De eerste 3 uur wist hij niet meer hoe hij moest gaan liggen en heeft dus staande doorgebracht!

Zijn naam is:

Áfram frá Öræfalóðum

Hier wat fototjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:13

jennyk schreef:
pvd: klopt idd, lamp was nog uit, maar stond ook geen paard binnen. Die komen pas later Haha! Was dus ook met lamp aan weinig te zien geweest Clown
Maar nu is ze er weer hoor, nat geregent en wel Ach gut

dierenbeul Haha! hihi

Ik had haar al zien staan haha

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:17

mooi verslag zo SR!!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:19

geen bijlezen aan nu, moet nog mijn hond wassen en mezelf douchen Clown en zou graag ook nog wat tv kijken (prison break Vingers aflikken )

dus even ego een korte update van vanavond

voor het eten: wortelen op, voordroog onaangeraakt, op een paar plaatsen gegraven in stal (die ik weer dichtgegooid heb)

na het eten: eten voor de helft maar op, welgeteld maar 1x gepoept Verward voordroog onaangeroerd, opnieuw op een paar plaatsen gegraven

verder niets noemenswaardig

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:19

Wat een prachtig veulentje is hij SR! Lovers

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:22

Ik kan ze weer eens voor de verandering niet zien.......grrr

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:39

Wow! wat een mooi verslag en een nog mooier veulen Ja

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:43

iedereen met een veulen gefeliciteerd

voor alle wakers succes van nacht

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:22

Heel erg leuk veulentje SR!
Wat staat hij al goed op zijn pootjes! Of lijkt dat nou zo?
Die naam probeer ik maar niet uit Knipoog

Alle wakers heel erg veel succes!!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:38

Het wordt nu toch echt lente!!!!
Weer een heleboel veulens geboren. Gefeliciteerd!

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:54

Zo, ben weer terug van stal, Dancing Queen ligt knock out en languit in de stal. Toen ik net ging kijken was Zel met de nageboorte (die onder de stro en zaagsel lag verstopt) aan het heen en weer zwaaien (alsof ze zeggen wilde: hallo, haal dit geval eens ff weg!!! *LOL*)
Zel is erg zorgzaam en behulpzaam voor het veulie, trekt haar buik in zodat Dance makkeljk kan drinken, echt lief! Morgen gaan ze voor het eerst buiten de bak in!

De andere merrie lag heerlijk te maffen, volgens de eigenaar gebeurt er vannacht niets! (jaja, zei ie over Zel ook Clown )

@maike, gecondoleerd!
@Pauk, wat een gave steigerfoto!!! *LOL*
@Mabon, ieks, dat is echt een dikke kaak!
@Inowa, och arme Donald...
@adnil35, de andere merrie van ons (8 april uitgerekend) heeft ook zo'n buik en het veulen wil maar niet komen... Zel droeg al die maanden al meer naar achteren eigenlijk
@SunnyRainbow, gaaf dat je het zo mee hebt gemaakt, ik baal echt dat wij dat niet konden vannacht... wat een leuk veulie!! En zo wollig!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:05

Ik heb een merrie met een duidelijke ontsluiting staan!! Continue waak vannacht.. Hoop dat ze me niet te lang laat wachten

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:07

iedereen met veulen: van harte! heb mooie foto's voorbij zien komen! niks schattigers dan een pasgeboren veulenbeeb...

spannend pauk! zet hem op!