Van harte gefeliciteerd Youngster, ChristaMoor en Janne
Hier nog steeds niets Dag 350 nu
Als er paardenfokkerij-kenners in de zaal zijn: ik ben zo'n eeuwige twijfelaar dat ik nu niet meer weet welke hengst te kiezen volgend jaar Hulp is welkom : viewtopic.php?f=22&t=585478&hilit=
@ Christamoor : Gefeliciteerd met die mooie man!! @ Youngster: Ook jij gefeliciteerd, en jij met een mooie dame.... @ [***]: Ook jij gefeliciteerd!!! We willen wel foto's en meer info hoor!!
weer veulens geboren vannacht zie ik:) gefeliciteerd *o/*
vannacht bij glenda, zooo dicht bij leekl het ze was druk haar stal aan het omspitten, staart iedere keer recht omhoog zwiepen, naar haar buik happen, liggen en weer opstaan en zweten. we waren er helemaal klaar voor
maar toch liet ze het op het laatste moment nog ff afweten, rond een uur of 4 vanochtend stond ze er weer rustig bij, vannacht MOET het wel komen
Cayusejuhh, klopt, maar vannacht was duidelijk hoe groot hij is (zeker vergeleken Moor) dat deze naam zeer voor de hand lag. En we vonden hem allemaal het mooist. En het is wel op z'n nederlands
Gigant is liiieeef. Hij komt gewoon naar je toe, snuffelen en laat zich overal aaien. Ook Moor vindt alles best, als ze hem maar kan zien! Alleen moet hij wat meer gaan drinken. Hij wil wel, maar het doet Moor zeer en ze duwt/slaat hem dan toch weg. Ondertussen stroomt de melk eruit, dus er zit zat in. Hij heeft ook wek gedronken, maar het moet wat makkelijker kunnen.....Maar ja, daar maak ik me natuurlijk weer veel te druk om, ik moet het gewoon vertrouwen.
ChristaMoor, [***] en Youngster van harte gefeliciteerd!!! Dat was dus weer een babyboom vannacht
@ WenK: ik denk dat je ook een goede keuze maakt. Sommige mensen zullen er niet blij mee zijn maar voor jou staat het welzijn van Lisje torenhoog op nr. 1 en als jij denkt dat een jaartje rust voor haar goed is dan moet je dat gewoon doen. Dan ga je volgend jaar verder waar je nu stopt. Ga maar gewoon lekker genieten van moeder en kind. Het is mooi weer daarvoor
@ jessje: sorry, kan je niet helpen met een mooie hengst uitzoeken. Ik heb bar weinig verstand van KWPN/BWP/etc. hengsten
@ Cheytjuh: ziet er goed uit die buik van Nora
Gisteren heb ik de hele avond lekker aangeklooid met de paardjes. Eerst Fayette voor het eerst sinds... euhm..... 3 maanden (?) weer lichtjes aan het werk gezet. 10 minuutjes gelongeerd. Was een makkie voor d'r want ze was er niet eens bezweet van Dunla vond het wat minder want die moest van mij samen met ome Herc op de wei blijven terwijl ik met mamma in de bak bezig was. De bak grenst aan het weiland dus ze kunnen elkaar nog wel zien en horen. De eerste 5 minuten leverde dat veel geren en gehinnik van Dunla op en een murmelende Fayette die netjes en rustig d'r rondjes bleef lopen Vooral die eerste paar minuten keek Dunla met van die grote verbaasde oogjes zo van "Mamma! Wat ben je nou dan weer aan het doen!?" Na het longeren mocht Fayette weer op de wei want ik moest de stallen nog uitmesten. Grote uitmestbeurt in de stal van de dames gehouden. Daar kwamen 4 kruiwagens vol uit Toen Hercje een goede poetsbeurt gegeven. Die zit nog steeds half in zijn wintervacht en verhaart dus als een idioot op het moment. Daarna de dames opgehaald maar nog wel even met Dunla in de bak geoefend met meelopen. Protest! Protest! Maar mevrouw leert snel en weet dus nu al dat als ze een pasje naar voren doet de druk op het halster weg gaat. Brave meid Duurt niet lang meer of ze loopt netjes aan het halster mee Vanavond zullen we eens met de waterslang gaan spelen
Nu mijn meisje de 300 dagen nadert, meld ik me ook maar eens in dit topic! het wordt een kruising. ze is namelijk gedekt door een Fries. ik was het er niet mee eens, maar ze is niet van mij, dus ik had er weinig over in te brengen. Ik hoorde pas drie dagen later dat ze gedekt was. Ze heeft al eerder een veulen van dezelfde hengst gehad, maar dat was een ongelukje.dit was toen het resultaat:
nog niet heel veel buik nog dus, maar er is ook pas sinds een week of twee iets van te zien.
haar uier is een beetje...tja...apart. tot een week gelden gaf ze heel veel melk, maar nu is ze daarnee opgehouden en druppelt het af en toe nog een beetje.
@youngster: wat een droppie zeg! wees er maar trots op.
@kady: zoals manlief (een Canadees) zou zeggen: close, but no cigar @Cheytjuh: wat doet dat paard alleen in het bos (foto 3) ? Ze ziet er goed uit. @jessje: hoop doet leven ! @flettie: kun je wel, tegen zo'n weerloos klein meisje ... @youngster: je verliefdheid is terecht. Wat een poepie! @Petra: Haf x Fries is wel ehm apart ja. Hoe ziet het veulen van vorig jaar er nu uit?
Heb de hele ochtend lopen sloven terwijl Mevroi lekker met haar maatjes op het weitje liep te grazen. Vindt ze de normaaaaalste zaak van de wereld
@ mac: ze is verkocht toen ze een jaar oud was. al mijn foto's zijn helaas verloren in de computer. het was een lekker stevige tante geworden. Zwart met een meelsnuitje, met de bouw van haar moeder, maar het hoofdje van haar vader. ik zal binnekort even een foto van de hengst opzoeken.
Dames, nu ben ik het zeker. Doordat het gisteren bij ons de hele nonstop regende zijn de paarden binnen gebleven. Dus ideaal om te zien of die van mij nu begint uier te maken of niet. Ja hoor ze begint echt die melkbar stilletjes te vullen. Dus ik heb goede hoop dat ze netjes op tijd gaat veulenen.
ChristaMoor,Juongster en Janne gefeliciteerd met jullie veulens! @Jessje, kleine minikegels, Wouwie! Kom maar op met dat veulen! @Cheytjuh, ze heeft een flinke buik.
Ik ben een tijdje niet op bokt geweest. Het leek even beter te gaan met Tjitske, maar ze is er toch nog lang niet. Gisteravond is de dierenarts weer langs geweest en we gaan nog een antibiotica-kuur proberen. Ik heb zelf gisteren Wietske staan melken omdat het veulen niet goed drinkt en de uier compleet vol zat.
@ delerium: fijn dat het toch nog de goede kant op lijkt te gaan!
@ christamoor: Gefeliciteerd met Gigant!
@ crazy-funky: gefeliciteerd
@ Kady: nog even volhouden, het komt vanzelf
@ Mabon: oei, klinkt spannend
@ Jessje: dat klinkt allemaal ook erg veelbelovend
@ Lisje: hopen dat het snel weer beter gaat
@ Youngster: ook geveuliciteerd
@ [***]: ook super gefeliciteerd
@ Petraaken: dat wordt spannend
@ Cheytjuh: ik kom morgen wel weer kijken
Zo, hoop dat ik alles weer heb bijgelezen en als ik iemand vergeten ben... sorry