Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:36

Het is idd koud nu, de ijspegels hingen bij mijn oom aan het dak! Nagelbijten / Gniffelen

Ik wilde het lang vol gaan houden, maar mijn ogen zitten nu meer dicht dan open Gaaaap . Ik ga nu dus lekker slapen, heel de nacht door Tong uitsteken.
Mac, jeddah en Nimber; ik denk aan jullie hoor! Ik zal wat slaap van jullie overnemen Knipoog! Tong uitsteken

Succes vannacht, ben benieuwd of ik morgen spannende verhalen te lezen krijg Haha!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:48

hoeii het wordt echt spannend nu!!!
Ik leef met jullie allemaal mee en het werkt belachelijk aanstekelijk.
Officieel moet Nancy nog 58 dagen, maar ik ben vanavond voor het eerst maar eens even laat gaan kijken "om in het ritme te komen Haha! ".

Ze vind het allemaal maar onzin, maar ik kan inmiddels niet meer wachten...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:50

PhiaBink schreef:
Zullen we morgen lezen............. Tong uitsteken

Wat doe je met een man die zo zenuwachtig is. Ik zeg elke keer het duurt nog wel ff. De monitor staat dus aan. Je ziet een witte etende vlek. De vlak loopt naar de drinkbak, neemt een slokkie en gaat weer terug om standbeeld te spelen. Henkie maar kijken en kijken. Pffff wat moet je met zo vent.

Haha, heerlijk zo'n man!! Die van mij is niet zenuwachtig hoor! Hij hoopt voor mij dat het allemaal goed gaat enzo maar verder heeft ie er niet zoveel mee.

Sim is op het moment erg rustig. Valt niet veel te vertellen. Ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken van haar helemaal, maar ze is zo zwart dat je eigenlijk niet kan zien hoe ze er echt uitziet op de foto.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:55

jeddah schreef:
PhiaBink schreef:
Zullen we morgen lezen............. Tong uitsteken

Wat doe je met een man die zo zenuwachtig is. Ik zeg elke keer het duurt nog wel ff. De monitor staat dus aan. Je ziet een witte etende vlek. De vlak loopt naar de drinkbak, neemt een slokkie en gaat weer terug om standbeeld te spelen. Henkie maar kijken en kijken. Pffff wat moet je met zo vent.

Haha, heerlijk zo'n man!! Die van mij is niet zenuwachtig hoor! Hij hoopt voor mij dat het allemaal goed gaat enzo maar verder heeft ie er niet zoveel mee.

Sim is op het moment erg rustig. Valt niet veel te vertellen. Ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken van haar helemaal, maar ze is zo zwart dat je eigenlijk niet kan zien hoe ze er echt uitziet op de foto.

Famosa is van Henk. Hij is de pleegpa van het veulen, met permissie van Polaco II natuurlijk Clown . Nog ff en ik moet hem pilletjes gaan geven. We hebben nog zo 45 dagen te gaan. Hij begint nu al. Cool Ik weet zeker als het veulen 's nachts wordt geboren, dat meneer met geen mogelijkheid wakker te krijgen is en de geboorte, met geluk, op de video ziet.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:55

Spannend allemaal, het zijn (hopelijk Tong uitsteken ) nu echt de laatste loodjes.

Met Aphilexta gaat alles goed. Maar ik voel me soms wel echt net een overbezorgde moeder. Bloos

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:00

@Phiabink: Dat zal je straks net zien!! Is ie niet wakker te krijgen! Wat zal hij dan balen zeg!! Phoe nog 45 dagen met een overbezorgde pleegpa... haal gelijk mara wat pilletjes voor jezelf Clown !

@MisHis: wat heerlijk dat het goed gaat! Heb je ze al buiten gehad? Hoe vindt Rilexta het moeder zijn??

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:12

Sterkte met het overleven van de stress die de bijna bevallende dames jullie geven.
Mo doet nog niks bijzonders, buik groeit niet echt maar we hebben nog even te gaan.
Ik voel af en toe wel wat draaien in de buik en je ziet aan één kant wel dat het wat boller staat.
Gisteren zat ik Mo met m'n handen te "rossen" en ik voelde en bult naar mijn handen toe komen, zou dat dan toch het veulen zijn dat contact zoekt."Wie ben jij en wat doe je met mijn moeder?" Clown

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 01:01

Even een vraagje over het 'kraampakket'. Tong uitsteken Gebruiken jullie straks bij de geboorte een staartbandage bij de merrie?
Ik ben een beetje spulletjes aan het inslaan, er was nl. koopavond bij de Welkoop vanavond en daar heb ik alvast weer een mega lading merriebrok ingeslagen en ook al de eerste veulenbrok Haha!
Maar kwam erachter dat ik de staartbandage was vergeten. Weet niet of het echt noodzakelijk is of denken jullie wel dat het handig is?
Spannend dat sommige merries al 'op springen' staan.
Moet er nog niet aan denken, ben nog in de voorbereidingsfase gelukkig, wat rustiger vaarwater Knipoog
Iedereen succes die al zitten te waken!
Ik zal duimen dat het weer ook wat beter wordt en dat de veulies goed ter wereld komen natuurlijk mochten ze er al uit willen! Pling

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 01:02

@ coydog: dat zou wel eens goed hget veulen kunnen zijn, als ik mijn merrie aan het poetsen ben, lijkt het veulen meer te gaan 'trappen' of wat ze dan ook doen daar in die buik.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 01:10

Jeddah en Mac, succes vannacht!

Bij Macy valt er weinig te updaten, geen veranderingen.
Of ja, ze heeft met smaak haar hooi op. Madam liep weer te trutten met haar kuil en ik heb haar maar hooi gegeven. Was ze erg blij mee Haha!
Het veulen was vanavond trouwens erg aktief, grappig gezicht weer...

@ Sjen: Ik gebruik bijna nooit een staartbandage. Enige keer dat ik het wel gebruik is als een merrie wat langer aan de nageboorte staat.
Ik was op het eind van de dracht de staart een keer goed en dan gaat er een vlecht in.
Ik heb te veel ellende gezien met staartbandages.

Ik duik m'n bed in, beetje vooruit slapen Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 01:42

Hihi, Sim werdt net heel boos op het veulen! Ze stampte met haar voorbeen, schraapte een paar keen en keek toen kwaad achterom!
Tja, je kan nooit te vroeg beginnen met opvoeden Haha! !

Net af gevoerd en melk was nog steeds (zucht...) geel, maar wel iets dikker. Verder geen veranderingen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 07:48

Ik heb ook nooit een staartbandage gebruikt, ik doe het hetzelfde als MarijeR; aan het einde van de dracht de staart nog een keer goed wassen en dan vlechten. En na de bevalling was ik de staart nog een keer, voor ze het land ingaan.

@MarijeR; wanneer in de dracht was jij de staart ongeveer??

en hoe is het met de merries die echt al op knappen staan????? *is verder helemaaaal niet nieuwsgierig*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:48

Polly schreef:
@MarijeR; wanneer in de dracht was jij de staart ongeveer??

Bij Macy zodra ze gaat kegelen en daarna houd ik dat 1x per week bij Rolleyes
Andere merries zodra ik denk dat er wel eens wat kan gaan komen.

Hoe is de stand Jeddah en Mac???

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:03

MarijeR schreef:
Bij Macy zodra ze gaat kegelen en daarna houd ik dat 1x per week bij Rolleyes
Andere merries zodra ik denk dat er wel eens wat kan gaan komen.

Hoe is de stand Jeddah en Mac???

mijn merrie heeft bij haar eerste veulen pas gekegeld op het moment dat ze ging bevallen. had alleen nog tijd om gauw haar staart te bandageren.

de tweede keer duurde het kegelen een halve dag.

heb beide keren vetrap gebruikt om te bandageren.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:26

Ik ben vannacht niet gebeld,dus ik ga dr vanuit dat Hinke nog steeds niks heeft.. Boos! Koe Clown

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:38

@ Wendy_Kila: Zelf niks aan de klap overgehouden? Sterkte Ach gut

@ iedereen die mee-leest: Lees gezellig mee, hoe meer zielen, hoe meer vreugde Haha!

@ Mac, Jeddah: Hoe ver zijn ze nu?

Citaat:
Hihi, Sim werdt net heel boos op het veulen! Ze stampte met haar voorbeen, schraapte een paar keen en keek toen kwaad achterom!
Tja, je kan nooit te vroeg beginnen met opvoeden !
Ja...vindt je het gek. Het is kwart voor 1...ook veulentjes horen dan te slapen. Kunt er idd niet vroeg genoeg mee beginnen Clown Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:42

PhiaBink schreef:

Jij leeft in een omgekeerde wereld Haha! !

Ik heb vannacht heeeerlijk geslapen. Pepsi was rustig; heeft ook veel geslapen. Haar uier lijkt wel gekrompen Boos! . Vast door de kou. Ja, ZO kan het natuurlijk nog wel even duren! Het is toch de maan geweest die er gisteren aan heeft getrokken Knipoog .

Het is hier wit en het sneeuwt nog behoorlijk. Slecht weer voor duidelijke foto's, maar beloofd is beloofd dus dat ga ik zo even doen Schijnheilig

Iemand nog een spannende nacht gehad ??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:44

jackie schreef:
mijn merrie heeft bij haar eerste veulen pas gekegeld op het moment dat ze ging bevallen. had alleen nog tijd om gauw haar staart te bandageren.

Hoe zag haar uier er toen uit? Slappe hap of onder spanning?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:02

elady schreef:
@ Wendy_Kila: Zelf niks aan de klap overgehouden? Sterkte Ach gut

Gelukkig niets ernstig. Gister een boel hoofdpijn, en nu een boel spierpijn! Maar het ergste vind ik wel dat de auto het niet overleeft heeft. En we zijn gewoon WA verzekert en niet All risk, waardoor we de auto niet vergoed krijgen.... Dat wordt dus een nieuwe auto kopen, hopen dat we een leuke voor €300,- kunnen vinden Clown
Bedankt voor de sterkte. En dan te bedenken dat ik vandaag jarig ben.... Gelukkig vier ik het zaterdag Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:02

Jammer dat er nog geen merrie´s bevallen zijn!! Moet je voorstellen, vind het nu al spannend voor jullie, hoe zal ik dan zijn als Kila op ontploffen staat Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:04

Wendy_Kila schreef:
Dat wordt dus een nieuwe auto kopen, hopen dat we een leuke voor €300,- kunnen vinden Clown
Bedankt voor de sterkte. En dan te bedenken dat ik vandaag jarig ben....

Nou, prettige verjaardag zo Boos! Ach gut . Weet je iig wel wat je moet vragen ...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:06

Toen ik mijn moeder aan de lijn had gisteren zei ik al dat ik wel een auto voor mijn verjaardag wou... Ben alleen bang dat ze er niet intrappen... Clown Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:40

Hier dan de beloofde foto's van Pepsi.
Eerst het grote discussiepunt: het uier. De foto is een beetje wazig, maar het is duidelijk: er is weinig veranderd sinds de laatste foto. De speentjes zitten nog steeds in een kuiltje, maar mn de rechtspeen begint wat meer voor zich op te komen Haha! :
Afbeelding
Vooraanzicht:
Afbeelding
Pepsi waarschuwt Shane (onze vreselijke puber) alvast heel voorzichtig. "Niet dichterbij komen hoor, want ik ... eehhhh ... ik ... ik ga je trappen". Vanochtend heb ik haar dat overigens voor het eerst zien doen. Hij was goed raak ook. Shane was alleen niet onder de indruk. Daar heeft hij vaker last van Schijnheilig
Afbeelding

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:52

kreeg net mailtje van kim.. Hinke was druk aan het kegelen,kim is er 2x uitgeweest vannacht maar nog steeds niks dus Clown Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:59

obelix schreef:
kreeg net mailtje van kim.. Hinke was druk aan het kegelen,kim is er 2x uitgeweest vannacht maar nog steeds niks dus Clown Knipoog

Kegelen!!! YESSS!!! Go Hinke Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!!!!
Hou vol Kim Ach gut het kan nu niet lang meer duren (Macy, wegwezen bij die laptop nu Boos! ).