Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DreamGuide schreef:Regel was vroeger na 4 maanden niet meer starten, tegenwoordig is dat alleen nog een advies vanuit de KNHS.
Merrie heeft net 3 weken op de kliniek gestaan (met uitgebreide antibiotica) dus placentitis lijkt me dan niet logisch?
Ik heb morgen contact met ze dus zal het even navragen! Bedankt voor het advies.
Kabayo schreef:LaDonna volgens mij kloppen de dagen wel. Ze is 13 juni gedekt. Ik tel af tot veilig met de app. Maar "officieel" dan 13 mei uitgerekend. Dat is uit mijn hoofd 335 dagen
[ [url=m/dmUiQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Springen zou ik zelf niet durven wegens risico op baarmoederdraaiing. Zilver heeft al 2 maand verlof maar dat komt ook door een eigenaar die niet in de regen wil rijden
Cioccolato schreef:Je beschermd paarden ook tegen hun zelf. Het is geen garantie maar waarschijnlijk gewoon geluk. 9 keer gaat iets goed en de 10e keer is het fout. Dat is met zoveel dingen zo. Het is gewoon een extra groot risico dat bewust wordt genomen, moet iedereen zelf weten maar ik vind het niet gepast in dit topic waar veel onwetende mensen in zitten.
Het zijn onwijs lage sprongen, maar een pony is ook klein. Dus in verhouding gaat het helaas niet op om te zeggen het zijn maar lage sprongetjes. Dat is een beetje naïef
Cioccolato schreef:Het heeft er weinig mee te maken met hoe ze eruit zien of wat mensen er aan zien.. dus ik snap niet dat je het aanhaalt. Het gaat om wat er zich van binnen af speelt en dat zie je dus niet.
Feit (geen mening!) is: zo intensief rijden; voornamelijk springen, huppeltjes voor ons maar in verhouding is een pony kleiner, is een risico.
Wat ieder ermee doet moet die zelf weten, maar feit is er en mag ook zeker in dit topic benoemd worden. Juist hier. Want het is niet een normale gang van zaken om zo intensief door te gaan
Zal er verder persoonlijk niks meer over melden, dit is m'n laatste post in t algemeen voor ieder die er wel info over zoekt.
kyrkelover schreef:Cioccolato schreef:Het heeft er weinig mee te maken met hoe ze eruit zien of wat mensen er aan zien.. dus ik snap niet dat je het aanhaalt. Het gaat om wat er zich van binnen af speelt en dat zie je dus niet.
Feit (geen mening!) is: zo intensief rijden; voornamelijk springen, huppeltjes voor ons maar in verhouding is een pony kleiner, is een risico.
Wat ieder ermee doet moet die zelf weten, maar feit is er en mag ook zeker in dit topic benoemd worden. Juist hier. Want het is niet een normale gang van zaken om zo intensief door te gaan
Zal er verder persoonlijk niks meer over melden, dit is m'n laatste post in t algemeen voor ieder die er wel info over zoekt.
Het gaat erom dat de ene merrie de andere niet is. Bovendien ben ik niet anders gewend met heel wat merries. Overigens valt de onwetendheid in dit topic geloof ik wel mee. Zitten heel wat fokkers hier en ook legio bokkers die al jaren fokken en/of meerdere veulens per jaar hebben van zichzelf. Zelfs bokkers die geboortebegeleiding bij merries aanbieden. En nogmaals zoveel mensen, zoveel meningen. Betekent niet dat 1 mening heilig is. Zo dacht ik vroeger dat je een drachtige merrie niet kon opereren tot ik tijdens mijn werk in de kliniek heel wat merries op de tafel heb gehad. En nee dat was niet omdat het pure noodzaak was.
Iedereen mag er het zijne van vinden, maar jouw mening als feit doordrukken is echt niet nodig.
Denk dat men in dit topic prima zelf kan bepalen/bedenken wat ze wel of niet doen met hun merries.
Alleen al in dit topic zoveel verschillende ideeën over dracht, voeding, huisvesting, opfok etc.
En dat vind ik nu juist het leuke eraan.
Daar wilde ik het verder bij laten en ik laat wel weer iets horen als het bijna zover is.
Kabayo schreef:LaDonna volgens mij kloppen de dagen wel. Ze is 13 juni gedekt. Ik tel af tot veilig met de app. Maar "officieel" dan 13 mei uitgerekend. Dat is uit mijn hoofd 335 dagen
[ [url=m/dmUiQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Springen zou ik zelf niet durven wegens risico op baarmoederdraaiing. Zilver heeft al 2 maand verlof maar dat komt ook door een eigenaar die niet in de regen wil rijden
Muronia schreef:Haha oh dat maakt wel wat uit ja. Dan hoef jij niet lang meer te wachten!
Het waait en het regent maar hiep-hoi het is weer dooi! Wat zullen de paarden blij zijn straks, kunnen ze zich weer echt uitleven.