[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:24

kiki1976 schreef:
BianCatjee schreef:
Al die slapeloze nachten.. ik hoop dat ze het me dit jaar weer spaart maar aan de andere kant lijkt het me toch ook wel weer leuk om te waken :) (haar eerste dracht werd ik om 8 uur mijn bed uit gebeld dat ze begonnen was)..

Camera met slechte wifi bereik.. ik ben bang dat ik er ook iets voor moet gaan bedenken :( de camera kregen we vorige keer niet aan de praat met de dichtstbijzijnde wifi, de andere wifi wel maar die red het net niet tot aan de stal.. We gaan het nog eens proberen met de andere wifi maar ook met draad lukte het vorige keer niet.. wat zou dan het slimste zijn?

De link die gegeven werd (weet even niet meer wie) is super handig! Maar hoeveel gb je dan moet aanschaffen vind ik toch wel heel erg lastig inschatten... iemand een idee?

Het word nu voor me uitgezocht. Dus zodra ik hier meer over weet dat laat ik het hier weten.
Want het hangt ervan af of de camera constant streamd of alleen als je inlogt.
Want bij constant vliegen de GB's erdoor

Oke bedankt! Volgens mij doet mijn camera het constant.. en bij beweging word er opgenomen (als er een sd kaart in zit). Tsja dat heb ik met een soort babyfoon en geen orginele stal camera..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:36

kiki1976 schreef:
Nicole schreef:
kiki1976 schreef:
Even een ego berichtje, ik hoop dat iemand er wat van weet.

Het internet op stal blijkt zo traag te wezen dat de ip camera dus niet werkend te krijgen is via de wifi, zelfs niet als deze 15 cm bij het modem vandaan staat. Valt steeds weg en heeft heel veel moeite om deze weer terug op te pakken.

Nu kreeg ik het advies om eens te gaan kijken naar een dongel abo.
Maar nu zat ik te denken, Ziggo heeft wifi spots. Zou dat ook werken vraag ik me dan af?
Ziggo zelf stond met hun mond vol tanden en kon eigenlijk niet een zinnig antwoord erop geven.

Al eens gedacht aan een power line (internet via stroom) daar draait mijn camera ook op :)

Ja heb ik nagevraagd. Maar heeft weinig nut om dat de data die uit het modem komt al te zwak is.
De camera en modem stonden zo'n 15 cm uit elkaar en toen werkte de wifi nog amper.

Cl, wat schattig

Hier vannacht ook 4x het alarm af gegaan.

Kiki, dat is wifi, dat is anders dan bedraad. Kijk eens wat er bedraad uit komt. Een powerline of homeplug werkt niet met het wifi-signaal.

CL, leuk die veulenspulletjes! Waar heb je die halsters gekocht? Ik zie dat de bovenste 2 halsters knippen hebben, dat soort halsters wil ik. Heb er al, in 2 maten (superklein voor de eerste weken en eentje voor daarna) maar wie weet hebben we 2 veulens die dezelfde maat nodig hebben (Roos is nog steeds een fikse twijfel of er nog wel een veulen in zit).

BianCatjee

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:45

Neonlight weet je waar je zo'n powerline/homeplug vandaan kan halen? En hoe werkt dat dan wat betreft Internet?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:58

Computerzaken, mediamarkt, etc.
Wij hebben de homeplug in het stopcontact zitten, en die homeplug is met een ethernet kabeltje verbonden met de router. De andere zit in het stopcontact in de stal, en daar zit de camera op aangesloten. Wij hebben wel bedraad de camera naar de homeplug, omdat dit nog stabieler is dan de wifi die uitgezonden wordt vanaf de homeplug op stal.
Meer info is te lezen in http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/homeplug/. Is een goedkopere oplossing als met dongels werken, omdat je dit gewoon altijd kunt gebruiken, het is een eenmalige aanschaf die niet zo duur (of zelfs goedkoper) is dan een maandje via een dongel of een mifi.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:25

Gefeliciteerd met de veulentjes, wat een knapperts allemaal. <3
Kelly en Storm hebben de eerste fotoshoot gehad gisteren, wat was het lekker weer.
Storm is lekker aan de diaree want Kelly is hengstig. :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:40

KLopt Neon. Alleen is het geval dat de stallen een aparte stoppenkast hebben dan het woonhuis waar de router zit -O-
Maar misschien lukt zit wel als we de andere in de bijkeuken hangen en dan via een draadje onder de deur door en dan door trekken naar Bo dr stal
THNX!
Dan staat me beter aan dat met een mobiele modem omdat je dan niet weer hoeveel data je verbruit. Dit varieert namelijk (camera afhankelijk, en bij sommige in te stellen via de software) van 55 GB per dag tot 4 GB per week

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:57

vrouwke schreef:
Gefeliciteerd met de veulentjes, wat een knapperts allemaal. <3
Kelly en Storm hebben de eerste fotoshoot gehad gisteren, wat was het lekker weer.
Storm is lekker aan de diaree want Kelly is hengstig. :o

wat leuk een fotoshoot

Volgens de DA's in kliniek heeft de diarree na 7 dagen niks te maken met de hengstigheid van de merrie :D is gewoon toeval dat ze dan net hengstig zijn en sommige veulens krijgen helemaal geen diarree bij een hengstigheid.
Staan ze op zand? opletten dan zoals Marijer zegt, veulens zijn zandeters en krijgen zo heel veel binnen waar de darmen telkens op reageren.
Hier vorig jaar toch ook wel erg gesukkeld met diarree, nochtans uit de stalen bleek er telkens niks aan de hand, Lily zat echt overal aan te eten/knabbelen en de diarree ging echt met vlagen, dan goed en dan weer ineens diarree. Als ze overal aanzitten, krijgen de darmen veel te verduren en na zeven dagen beginnen ze alles wat af te tasten.
Is wat men mij verteld heeft natuurlijk. ;)

neon op minihorseshop verkopen ze er ook met die sluitingen

klinkt allemaal zo ingewikkeld met die camera's pffff

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:59

Ik heb de mijne bij van Nunen in oirschot gekocht en zo'n van hh en qhp (uit m'n hoofd).

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:18

Hier begint de kleine nu al aan alles te zitten wat mama eet,ik zag hem gisterenavond worstelen met een biet.. :9 en zit aan het drinkwater ook..
Dan is het inderdaad niet raar dat ze al eens aan de diarree raken. Tot nu toe nog niks. Na het weekend mag hij zijn shotje ontworming. ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:35

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:42

Neonlight schreef:
Computerzaken, mediamarkt, etc.
Wij hebben de homeplug in het stopcontact zitten, en die homeplug is met een ethernet kabeltje verbonden met de router. De andere zit in het stopcontact in de stal, en daar zit de camera op aangesloten. Wij hebben wel bedraad de camera naar de homeplug, omdat dit nog stabieler is dan de wifi die uitgezonden wordt vanaf de homeplug op stal.
Meer info is te lezen in http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/homeplug/. Is een goedkopere oplossing als met dongels werken, omdat je dit gewoon altijd kunt gebruiken, het is een eenmalige aanschaf die niet zo duur (of zelfs goedkoper) is dan een maandje via een dongel of een mifi.

Bedankt voor de uitleg! Ik ga eens naar die site kijken. Zie nu de pagina en zie dat wij zulke dingen ook hebben voor de KPN verbinding voor de tv boven :)
Toch maar eens uit zoeken of dat haalbaar is voor mijn camera, dat zou een stuk makkelijker zijn!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:03

kiki1976 schreef:
KLopt Neon. Alleen is het geval dat de stallen een aparte stoppenkast hebben dan het woonhuis waar de router zit -O-
Maar misschien lukt zit wel als we de andere in de bijkeuken hangen en dan via een draadje onder de deur door en dan door trekken naar Bo dr stal
THNX!
Dan staat me beter aan dat met een mobiele modem omdat je dan niet weer hoeveel data je verbruit. Dit varieert namelijk (camera afhankelijk, en bij sommige in te stellen via de software) van 55 GB per dag tot 4 GB per week

Dat maakt niet uit, als het maar via dezelfde meter gaat. Hier ook een aparte stoppenkast op stal, was geen probleem. Ook in onze tuin hebben we er eentje hangen zodat we achter ook wifi hebben, die zit in de schuur aangesloten, en de schuur heeft ook een aparte stoppenkast (of eigenlijk huis, want schuur stond er eerder en daar staat ook de meter :+ ). Zelfs een andere fase gaat, hoewel men zegt dat dat niet kan. Op stal is een andere fase namelijk, maar daar hebben wij dus ook geen probleem mee.

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:04

voor de genen die dat vroegen

bloedtransfusie doen ze meestal bij zieken veulens en veulens die te weinig anti weerstand stoffen van uit het biest hebben gekregen.
dat is bij Dutch niet het geval ..
De fokker geeft altijd standaard daar op stal aan zijn eigen veulens omdat ze dan toch wat sterker zijn en later minder gou verkouden of ziek raken ..
snap dat iedereen zijn eigen ideeën daar over heb ..
maar ik probeer ook het beste voor me paarden te doen ..
aan gezien ik geen ervaring heb in dit gebied ga ik er van uit dat een fokker met zijn kennis wel verstand van heb ga ik in ieder geval van uit..
Daar bij lijkt Dutch er totaal geen last er van te hebben ..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:11

ik had er echt nog nooit van gehoord

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:21

Ik ook niet fokfanaat tot hij geboren was ..
maar de DA zei dat het geen kwaad kon of kan . In ieder geval had Dutch er geen last van

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:49

BonnyDione: ik vind het ook vreemd om een gezond veulen een transfusie te geven. Ik zou iets hebben van: hij is gezond, laat hem dan ook gewoon gerust. Maarja ieder zijn ding inderdaad.
Ik zag trouwens dat de staartbandage nog om Dione haar staart zit op de foto. Is dat een oudere foto misschien? Want het lijkt mij alles behalve goed dat ze die lang om heeft.

Vandaag kan ik niet bij Sierra kijken en ik wordt er echt nerveus door. Morgen gelukkig wel de hele dag erbij en de VA komt ook :) Moest ze nu eens net willen bevallen als de VA het erf op rijdt... O:) Te veel gevraagd zeker? :+

Camera's kan ik niet echt over meespreken. Ik heb ook zo'n babyfoon ipv een échte camera (net zoals Biancatje) :o
Ik ga hem morgen eens aan de stal hangen en zien wat dat geeft, want misschien ga ik dit weekend wel al waken (als haar uier nog voller is en haar banden nog slapper).

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:30

die is er lang al van af ..cirenes

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:42

Knipogen jullie drachtige merries ook als ze zo opgewonden zijn? Marley doet dat elke keer als ze der staart in de lucht gooit en gaat showen. Is 1,5 maand geleden nog drachtig gescand op 200 dagen dracht ongeveer.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:57

Hahahahaha kijk ze race! <3 *\o/*

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:04

:):) :):) die is blij haha ziet er mooi uit

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:11

Bonny geen aanval hoor, ik (en de rest misschien ook?) vroeg het me vooral af.
Super dat alles goed gaat met Dutch.

Vulina, spannends! ben blij dat ik vannacht gewoon lekker plat kan en pas met de wekker eruit hahaha. Slaap lekker wakers ;-)

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:20

Nee hoor woogy zie het niet als een aanval ..
zou het ook af vragen ..
als ik er niet bekend mee ben ..

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:22

Luna2006 schreef:
Knipogen jullie drachtige merries ook als ze zo opgewonden zijn? Marley doet dat elke keer als ze der staart in de lucht gooit en gaat showen. Is 1,5 maand geleden nog drachtig gescand op 200 dagen dracht ongeveer.

[ Video ]

Het is misschien moeilijk te geloven als je de foto's van hun dikke buiken ziet, maar zo gaan mijn dames ook nog geregeld door de weide :+ 8)7

Ze knipogen daarbij wel niet... Toch niet voor zover ik kan zien, want ik moet normaal een bril dragen, die ik haast nooit op zet :o

Imperiosa knipoogde wel bij het showen voor de neus van mijn hengst. Ik dacht toen al onmiddellijk dat ze het veulen misschien kwijt was, maar als ik haar buik nu zie... 8-)

En Bonny: ik bedoelde het ook niet aanvallend hoor. Ik vroeg het me gewoon af, omdat ik even dacht dat het recente foto's waren aangezien Dutch al helemaal uitgekreukeld leek, maar die is dan gewoon zo geboren blijkbaar :P Sommige mensen komen ook uit bed gerold alsof ze net een uur voor de spiegel hebben gestaan, blijkbaar is dat met sommige veulens ook zo :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:27

Star kon gister getest worden :) maar...... helaas nog 7.7 -O-

ach, ze zit ook pas op dag 316 vandaag en haar vorige twee veulens zijn geboren op dag 341. Stiekem hoop ik toch dat het dit keer iets eerder komt, ze is gedekt door een grotere hengst, ik heb wel eens gehoord dat het veulen dan iets eerder "klaar" is voor de grote wereld. Ze begint haar uier toch ook wel heel mooi te vullen nu en het testen ging ook makkelijk, dus ik hou hoop :') hihi

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:28

sorry crines als het ge iriteerd ofzo iets maar kan soms heel kort af typen blijkbaar ..
maar nee daar was hij net geboren ..
kan er niks aan doen dat hij niet verkreukeld is hahahaha
maar voelde me niet aangevallen hoor
dacht alleen reageer ff snel