[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:08

super ML voor Parnasse, nu Noumea nog, wachten op hengstigheid, laatste poging ML?

inderdaad meer positieve berichten dus er is hoop, ook voor mijn merrie's :D en te vroeg geroepen he Linda, nu regen, regen en nog meer regen :') ach het gras zal er goed mee zijn, ook minder fructaan dan

rianne :(:) kan nog alle kanten op, ik dacht dat het bij mijn merrie wel goed zat omdat ze plots de buren niet opat ;) maar blijkbaar kunnen ze gewoon goed met elkaar omgaan nu, merrie's _-:(

Marije veel beterschap en hopen dat de operatie deze keer wel lukt, je gezond staat op de eerste plaats nu

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:09

Dank je Linda!!! *\o/* ben zoooo blij :) .

Parnasse toont ook niet echt gedragsverandering hoor Rianne. Dus t kan nog wel ;).

Ja hopelijk is t de 2e poging bij Noumea wel raak :).

K ga voor je duimen Cynthia!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:20

Rianne, dat ze qua karakter niets is veranderd, wil niets zeggen. Dat onderbuikgevoel ken ik, dat had ik vorige maand bij Dais ook en helaas had ik toen gelijk. Maar het kan nog goed zitten bij jou :j

Gefeliciteerd met Parnasse, ML!! *\o/* *\o/* En jammer van Noumea -O-
Je hebt je scan wel lekker vroeg gehad zeg!

Fijn inderdaad die regen... Sta ik daar straks, met twee verzopen pony's verzopen te zijn (naar een knappe verzopen va kijkend :D )

Marije, veel beterschap! Ik hoop dat de operatie doorgaat nu!

Bedankt voor al het duimen! Ik vind het zo veel spannender nu dan de vorige jaren, zal wel komen omdat poging één mislukt was..

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:21

Bedankt allemaal. Ik hoop gewoon dat liz normaal drachtig is. Maar ik weet het over 8 dagen ongeveer.

Gefeliciteerd met parnasse!!

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:36

De veearts heeft een spoedgeval. Hij zei: 'Het kan een keizersnee zijn, maar het kan ook zo opgelost zijn.'

Dus geen idee hoe laat het nu wordt...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:46

Poeh wat is het hier DRUK in dit topic. :=

Spijtig CL van de White line desease en dan op 4 hoeven. Het heeft niks te maken met de dracht? Dat ze ervoor gevoeliger is bvb?

Ivy Power jaaaaa gefeliciteerd!!! Dat werd tijd nog een drachtige merrie hier! *\o/* *\o/*

Loesje 21 welkom ook weer hier in het nieuwe DBT-topic! Mooie merries heb je!

Manda Mellow is zo leuk,die mag je inderdaad niet wegdoen hoor!

Woogy dat zou wel kunnen dat ze hormonaal helemaal in de war is. :(:)

Aaah Cynthia zo spannend voor je vandaag...duim duim duim!!! +:)+ +:)+ +:)+
Typisch dat de DA net nu opgehouden wordt.. -O-

Over premies zwijg ik maar. Mijn hengst had een nette 2B premie bij het NMPRS en ik heb het gekunnen om hem zodanig uit conditie aan te bieden bij het BMP dat hij daar een 3e kreeg..Doodzonde maar ik krijg hem midden de winter echt niet in de shape die nodig is. Het frustrerende is dat hij nu dankzij het dekseizoen en meer beweging zo goed als in keuringsconditie staat nu terwijl ik er niks voor heb moeten doen en hij in't lange gras staat ook nog. 8)7 Nooit meer een keuring in januari hoor..Pfft het was ook amper een dag droog geweest die winter,modderpoel en daar sta je dan met je geschoren paardje.

Brrr dat van die onthoofde baby.....Dat is echt gruwel en horror...

Linda hoe zit het,is je nieuwe merrie al thuis? Ik ben zo benieuwd! O:)

Oh nee Fotsy niet drachtig.... -O- -O- -O- En je had er nog zo een goeie hoop op...wat balen....Vind het echt jammer voor je...wat is dat met die merries dit jaar???

Cemlys niemand die het beter weet dan de hengst wanneer een merrie hengstig is. O:)

Marije dan lopen Dynamic en Vera gelijk op,maar mijn ervaring leert me wel dat de hengstigheid soms nog later komt maar dat hoop ik voor beiden niet! (tot nu toe ook nog niks hier)
Wat een gekwakkel met je nieren zeg,wat ligt er nog in de planning of hoop je het te kunnen laten rusten voorlopig? Oh ik lees het al,binnenkort weer een operatie. :(:)

Rianne ik duim dat je onderbuikgevoel totaal mis zit deze keer. :\

Mijnlieverd 1 op 2 drachtig,dus gemengde gevoelens . *\o/* :(:)

Vandaag zit Vera op dag 19 na laatste dekking en dag 26 na de eerste dekking. Tot nu toe geen hengstigheid te zien. Ze is nu ook wel niet enorm boos op de hengst dus ik wacht nog even in spanning af. Ik hoop toch nummer 3 bij mijn lijstje van drachtige merries te kunnen toevoegen zo,dan zijn die 3 wel netjes in één keer drachtig geworden eigenlijk.
Lisa werd gisteren nog gedekt maar de druk gaat al wat van de ketel af. Dus binnenkort kunnen we bij haar ook gaan aftellen en dan is het normaalgezien klaar voor dit jaar.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:11

Ja, is standaard scannen tussen 8 en 9 bij deze DA :P. Vind t eigenlijk wel fijn :).

Idd een beetje dubbel Pretty, maar had ook eigenlijk niet verwacht dat ze allebei drachtig zouden zijn, ik dacht 1 of geen, 2 zou te mooi zijn om waar geweest te zijn dacht ik.
Blijft wel jammer, maar ben iig al blij dat Parnasse wel drachtig is *\o/* .

In het contract van de hengstenhouder staat er niks over tot hoe lang de hengst ter dekking staat, dus kan de laatste poging zijn, maar als hij in juli nog ter dekking staat de 1 na laatste poging, als t mag ben ik wel van plan tot door te gaan in juli.

Ah dat zul je dan net weer zien Cynthia, zit jij in spanning, bijna t moment daar moet je nog langer wachten pffff -O-
Hopelijk word je extra geduld beloont!!!

Spannend Pretty hopelijk wordt Vera niet hengstig!!!

Owh en heb Bibi nog een keer laten scannen en zag er allemaal keurig uit *\o/* , kijk zo uit naar haar baby :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:15

Gefeliciteerd met de mensen die een drachtige merrie hebben!

Brr keizersnede... heb er een panische angst van gekregen na luna. En toch wil ik ooit nog een veulen van haar.... waarschijnlijk is dilys dan draagmoeder.

Duimen voor de merries die vandaag gescand worden.

Marley gister hengstig geworden en gaat vandaag naar de hengst

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:19

Spannend weer Luna. Waarom zou je nog een veulen willen van Luna als je 2 betere merries staan hebt? (cru gezegd) ET is toch best wel duur en omslachtig!

Mijnlieverd natuurlijk,ik had denk ik dezelfde redenatie gemaakt, 1 op 2 is gewoon goed natuurlijk dus lekker blij mee zijn hoor! Super dat Bibi nog keurig drachtig is ook!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:20

beide veulentjes zijn geboren bij ons, in principe zouden we weer kunnen gaan dekken, maar Glowy heeft nogal last van koliek gehad en heeft een paar keer van DA spuiten gehad, dus we wachten nog maar even met dekken, dan hebben we volgend jaar late veulens, maar dat geeft niet want het jaar daarop blijven ze een jaartje leeg, dit is Glowy's veulentje, Josta Yuma's Sweet Summer Breeze

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:24

Is vooral een emotioneel veulen denk ik. Luna gaat niet eeuwig leven en wil haar graag een nakomling van haar. En doordat yuma x luna gewoon een topcombi is qua karakter en ook verbeterd zou ik der een leuk menpaardje uit kunnen hale

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:45

whoehoe!
Nog een merrie drachtig!!
Gefeliciteerd!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:02

Cemlys... nogmaals welkom in DBT 2016... prachtig!!! Wel handig zo ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:02

De va is er over een halfuur. Ik ga er nu heen

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:06

K ga heel hard duimen Cynthia!!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:09

ML gefeliciteerd met Parnasse, hopelijk de volgende keer Noumea ook drachtig!

Cynthia, ik ga heel hard duimen!

De rest lees ik een andere keer bij.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:18

Succes Cynthia! Hoop op goed nieuws!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:27

Zo, ik kom me hier ook eens melden. Eerste merrie is al wat langer drachtig, vanmorgen is merrie nummer 2 ook drachtig gescanned. Helaas was die de eerste dekking (veulenhengstigheid) niet drachtig geworden, want dan hadden we beide merries exact gelijk lopen, ze waren dezelfde dag gedekt en geïnsemineerd.

De eerste merrie is een hackneymerrie, Reedhill's Special Rose, dit is een Sylvester Nicole x Stardust Boy van 't Stedeke. Zij is gedekt door Plains Wesley, hengst met een engelse licentie. Zij zou 24 april uitgerekend zijn.
Dit is overigens niet mijn merrie, maar Neons buurvrouw. :)

Verder is Neon Light vanmorgen gescanned en drachtig bevonden. Neon Light is bij de meesten wel bekend, trouwe DB-merrie met al talloze tietenfoto's hier door de jaren heen. :D Maar zij is een Kantjes Ronaldo nakomeling, drachtig van Goldstar du Bois, en uitgerekend op exact dezelfde dag als dit jaar, namelijk 10 mei. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:38

Oh wat goed neon, ik begin weer hoop te krijgen :D welk kleurke heeft goldstar :o

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:44

Blz 126

amyz schreef:
Ik durf gewoon bijna niet te scannen :') alles lijkt zo de goede kant op te wijzen! In elk geval super bemoedigend dat er meerdere merries zijn die neurotisch werden en drachtig bleken *\o/*
Wordt het bij bibi wel minder? Als dit 11 maanden zo blijft ga ik me alvast mentaal voorbereiden :')

Manda, soms heb je van die overpeinzingen _O-
Wel leuk dat ze terug komen! :)

Ik was naar een show, de Nordic Open. Was nog nooit in Denemarken geweest dus dat was wel heel gaaf! De showweekends zijn altijd mijn vakantie :D heerlijk weekend knappe Arabieren kijken, bbbq-en en borrelen met vrienden en gewoon genieten. Zit altijd geel fanatiek de punten op te schrijven, dat hoort er ook een beetje bij :=
Aankomend weekend naar st oedenrode, zin in, zo'n leuke show!

Amyz toen ik Mierela vorig jaar drachtig was was het echt een pitbull naar andere paarden, niemand mocht bij haar komen op een vriendje na maar de laatste 2 maanden kon ze die ook niet meer uitstaan :')
Toen kreeg ze Famous en was ze weer super lief ook knuffeliger richting mij maar geen paard mocht bij hem natuurlijk komen. Toen Famous 4 weken was weer laten insemineren en poeh een paar dagen was het weer Mierela die 11 maanden daarvoor ook had, herkende het gelijk :') Dus ja hier ook een merrie die zeer neurotisch een bitch word haha.

Al_Zawraa schreef:
Lisa, wat balen van Pony, maar ik begrijp dat je het ook niet meer gaat proberen dit jaar? Dan zou ik nu nog geen monster laten nemen, maar dit in de winter doen, wat korter voordat je haar weer gaat laten dekken, dan weet je zeker dat ze ook nog schoon is op het moment van dekken.

Amy, dat klinkt hoopvol! Ik ga voor je duimen dat ze dit keer drachtig is! Wanneer ga je haar laten scannen?
Mausi is hier ook zo nerveus en ze kan heel boos worden op andere paarden, maar ook enorm gezellig met ze doen, totdat ze er genoeg van heeft :D Maar durf eigenlijk niet te zeggen of dat anders is als ze niet drachtig is. Ze is de afgelopen 2 jaar bijna constant drachtig geweest, en vorig jaar toen ze een paar maanden niet drachtig was had ze een veulen aan de voet, dus dan zijn ze ook anders dan normaal.

Spannend Aniek! Ik hoop dat ze nog steeds mooi drachtig zijn.

Ceasar, mooie merrie!

Mausi is vandaag 250 dagen drachtig, echt een heel apart idee dat het nog zo lang duurt voordat het veulen komt, en ze daarna nog gedekt moet worden, terwijl de meesten hier al aan het eind van het dekseizoen zitten :+

Dan natuurlijk nog te hopen dat ze dit jaar gelijk pakt :) Maar wel super leuk om nog ergens naar uit te kijken! Hier alweer in de keuring stress :')

AniekR schreef:
Even snel een berichtje vanaf de telefoon...
Dierenarts is net weg, maar baby-Roos zag er keurig uit op de 35-dagenscan!!

Gefeliciteerd! Onze merries zijn een beetje te gelijk uitgerekend *\o/*

mijnlieverd schreef:
Haha Venthe, sorry :D , maar ben zoooo benieuwd en kan echt niet meer wachten..maar anderzijds vind ik t ook wel eng, omdat ik bang ben dat t niet gelukt is..zo spannenddd en hoop zo dat ze drachtig is..en Parnasse ook de 24e..maar heb zelf t gevoel dat er of eentje drachtig is of allebei niet..Maar we zullen t over een paar dagen weten :P.

Super dat je dr weer op kunt halen, kun je 18 hele lange dagen gaan wachten :D, blij dat ik er al 12 en 10 dagen op heb zitten :P, maar zal met je meeleven naar die 18 dagen :D en zal voor je duimen dat ze drachtig is!

Spannnennddd Luna2006!

Dat scannen is maar een zenuwslopend iets :') met de 18 dagen was er duidelijk een vruchtje een week later zat ze niet echt lekker in haar vel en toen dacht ik let maar op die is het kwijt poeh die 2 weken tot de 2de scan man wat een stress en tijdens scannen tadaaa toch al een beginnend veulentje incl hartje <3 Komt vast goed bij je *\o/* duimen op alle 2 drachtig

Lauura schreef:
Ik ben ook weer van de partij! Vandaag drachtig gescand van Everdale! Het wachten kan weer beginnen :=

Had je al op fb gefeliciteerd maar nogmaals *\o/* Maar verslaafd he dat fokken :')

Blz 127

Woogy schreef:
Was dat die leasehengst met die sokken Roma?

Elke keer als Pony met haar klapper doos naar Zaar gilt baal ik...baal ik echt hard :\
We dekken haar dit jaar niet opnieuw, het veulen is bestemd voor de renbaan en daar vind ik het nu te laat voor. Hopen dat ze niets heeft en in februari volop gedekt kan worden

Wat jammer dat je merrie niet drachtig is :( heel begrijpelijk dat je heel hard baalt. Hopelijk volgend jaar gelijk drachtig!

Luna2006 schreef:
Hè balen woogy! hopelijk volgend jaar meer geluk!

@Ceasar: heb Marley laten dekken een 75% falabella merrietje met blijkbaar argentijnse roots. Ze gaat gedekt worden door silver plates Baccarra Sampson, hij is 100% amha. Twijfel enkel voor de amhr papieren ook te vragen of niet.

Nog even beiden showen <3
[ [url=m/1eAH5w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo liep ze er vandaag bij, zalig kusjes komen geven en lief doen.
[ [url=m/JqMAsU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe knappe hengst! Maar heb stiekem een voorliefde voor valkjes O:) Duimen dat ze gelijk drachtig is.

AniekR schreef:
Laura ook gefeliciteerd!

Mooie combinatie hoor Luna!

Woogy, snap dat je baalt natuurlijk!

Dierenarts was ook lekker complimenteus vanmorgen. Kwam met Roos aanlopen, dus zei voor de grap; 'ze lijkt al vier maand drachtig, maar dat is niet zo hoor.' Kreeg arme pony te horen; 'Oh ik dacht al, als je zei dat ze laat deze zomer nog moest bevallen, had ik het ook geloofd.' :o :o
Ze is van de voorkant met name ook gigantisch rond al O:) Vandaag had ze lekker vrij, heb alleen Lies gelongeerd en Shiva gereden. Die beiden krijgen morgen de osteopaat op bezoek, dus dan mag Roos nog even haar rondje aan de longe doen.

Hier ook een merrie met zwaar overgewicht en die moet binnen 4 weken naar de keuring.. Gaat nog spannend worden... :\

MarijeR schreef:
Gelukkig toch wat goede berichten nu in het topic.

Woogy wel jammer van Pony.

Hier zit Dynamic op 3 weken sinds de eerste dekking, heb m'n vader gevraagd of hij haar wil schouwen want zelf lig ik weer in het ziekenhuis. Maandag weer met spoed opgenomen :(
Maar goed, de merries gaan toch door dus blij dat mijn vader kan helpen thuis.
Volgende week kan ik haar pas laten scannen want ze was lang hengstig. Maar dan moet ik er zelf wel weer bij kunnen zijn.

Oh bah beterschap! Hoe gaat het nu met je alweer aan de betere hand?
Hopelijk zijn je merries ook drachtig!

mijnlieverd schreef:
Haha Fotsy, jaaa dan nog maar 4 dagen tot de scan :D maar mij kennende zal dat vroeg gaan slapen wel niks worden :')

Haha Aniek, kreeg ik vorig jaar over Biscuit( quarter merrie) die nbevallen was te horen, of er niet nog een in zat, weliswaar was dat niet door de dierenarts, maar toch, dacht ook en bedankt hè :') :D.

Zo heb ik vorig jaar mee gemaakt, daar moet ik nu ineens weer aan denken, dat Noumea gescant moest worden, maar die stond toen nog op de wei en die liet zich niet vangen, wel eens vaker niet, maar dacht de dierenarts helpt wel ff, dus wij druk bezig, zegt ze op een gegeven moment van waarom laat je ook niet haar halster om, ik zo ehmm dat heb ik om gelaten, ik zo t is die hoor, zat ik achter Noumea aan en zij achter Parnasse aan(die had geen halster om) :') echt ik had m niet meer :D _O- , zo grappig t zijn natuurlijk allebei Merens, en zij ziet blijkbaar t verschil niet, terwijl die er echt wel zijn :D

Haha ik vind je berichtjes zo leuk en enthousiast :D Heb je die champagne merrie van je drachtig? Wat een plaatje is dat <3

ivy_power89 schreef:
Even tussendoor!

Vanavond scannen, dag 15 (kon niet meer wachten :o )
Baarmoeder voelde slap dus DA was bang dat het niet gelukt was. Tot scan een bevrucht eicel liet zien welke nog niet ingenesteld was!
Het wordt nu spannend, gaat die baarmoeder nog herstellen en kan het vruchtje goed ingenesteld worden?
Zaterdag gaan we weer scannen, als ei er nog zit maar baarmoeder nog niet top voelt gaan we aan de regumate

Spannend hoor! Hoe is het afgelopen vruchtje al genesteld? Herken het gevoel van niet kunnen wachten.. Zou bijna elke week wel willen scannen.

blz 128.

Cemlys schreef:
Hier gister da merrie van mn schoonvader gescand op 17d, niet drachtig. Wel hengstig en groot ei. Dus gisteravond laat nog weggebracht. Vorige keer hengstig gespoten, toen had ik al mn twijfels over e cyclus. Nu spontaan hengstig dus hopelijk wordt dit em. Vandaag nog even mn eigen merries schouwen. Kijken of er bij de een al wat komt en of de ander afslaat.

De DA zei gister ook dat de meeste merries laat zijn met op gang komen dit jaar. Wat je hier dus ook merkt. Laat, traag, onvolledig.

Balen dat ze niet drachtig was, gelukkig wel weer goed hengstig hopelijk pakt het snel.
Mijn DA hoorde ik dat ook al zeggen, toen ze Mierela scande zei ze ook zo eindelijk weer een goede drachtige merrie die heb lange tijd niet gehad.. Blijkbaar 2x op rij geluk gehad met drachtig maken.

mijnlieverd schreef:
Pfieuwwwww net gescand en niet hengstig, dus kan nog 2 kanten op :p.
Ja alleen Jack, maar daar zijn ze nog niet van onder de indruk, te jong nog :D.
En 2 ruinen, maar daar waren ze de vorige keren ook niet van onder de indruk, die vinden ze niet leuk genoeg denk ik :')

Niet hengstig maar hij zag ook geen vruchtje? Hoeveel dagen is ze momenteel? Gelukkig is ze niet hengstig.

Knolselder schreef:
Zo weer heel twijfelachtige berichten hier! Hopelijk nestelt het bevruchte eitje in en is er een drachtige merrie bij.

Merries die wel of niet hengstig lijken te worden, helaas niet onbekend!

Hier had Fleem gisteren een ei van 2,9 ofzoiets. Gaan ze vandaag afspuiten en dan gaan ze KI toepassen.

Het bleek dat ze na het dekken al het sperma uit haar baarmoeder perste? Iemand al van gehoord?
Dierenarts had gescand, en ondanks dekken zat er geen vocht in de baarmoeder. Toen hebben ze haar gelijk gedekt en zagen ze dat dus...

Aflaten spuiten op 2.9? Vind dat best klein nog dat zouden ze bij onze kliniek niet doen denk ik, Mierela had deze keer een ei van ruim 6 :oo Dierenarts stond daar wel van op te kijken,
Maar ze kunnen toch niet al het sperma eruit persen? Zal niet vooral vocht zijn want de baarmoeder sluit zich zelf dan toch?

pretty schreef:
Ik heb even geteld en de laatste merrie die gedekt werd van ons zou over een paar daagjes (niet) hengstig moeten gaan worden. Duimen maar dat we toch een nummertje 3 kunnen toevoegen!
En dan wacht ik nog op 1 kandidaat die nu ook elk moment zou moeten hengstig worden en nog gedekt mag. Maar vanaf dan ga ik denk ik het dekseizoen afsluiten. Ik heb nu pas een veulen er weer bij en dat vind ik al laat genoeg eigenlijk!

Zijn altijd spannende daagjes! Scan je jou merrie's niet? Hopelijk word je andere merrie snel hengstig en heb je ze alle 4 drachtig!

Fotsy schreef:
natuurlijk gedekt knolselder, dan doen ze dit altijd maar is niet allemaal sperma hoor, na het dekken wordt er ook urine geplast, een soort van opschoonactie ;), en het overtollige sperma (de niet zwemmertjes :D ) moet sowieso de baarmoeder verlaten en dit zo snel mogelijk ter voorkoming van bacteriën.
De baarmoeder trekt ook automatisch samen als er een vreemde stof inkomt, misschien doet de ene dat opvallender dan de andere.
Na inseminatie weet ik niet, was er nog nooit bij.
Al afspuiten op 2.9? is dit niet beetje te vroeg? Ik weet natuurlijk niet hoe groot de eitjes bij mini's worden normaal.

pfff mijnlieverd, op hoeveel zat ze nu? toch al licht positief dat ze niet hengstig aan het worden is, je kan nu niet meer doen dan wachten -O- op de volgende scan. Kieskeurige dames :+

Pretty bijna klaar dan dit jaar, bijna 3 drachtig super en Clio? of is dit nr 3? genieten van je klein charmant veulen nu
Ja vind het ook al best laat aan het worden, hoop dat er hier binnenkort goed nieuws is, we zien het wel.

Fotsy verwoord het goed wat ik ook dacht :)

jolandje schreef:
haaa, binnenkort gaan we hier ook weer beginnen met dekken, ik denk over een goede week, zetten we de hengst weer bij de merries, hier is namelijk vanmorgen ons tweede en laatste veulen van dit seizoen geboren
[ [url=m/SofE7I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och wat een lekker bekkie! Gefeliciteerd!!

Starwien schreef:
Pff hehe ik ben bij. Sorry dat ik zo afwezig ben, jullie gaan zo hard en ik ben me druk aan het voorbereiden op de proefwerkweek die maandag begint. Daarna lekker vakantie.
Dan nu over mijn poown: Dinsdag is ze gescand op 43 dagen, en nog steeds mooi drachtig en een hartje zien kloppen, gelukkig maar!

[ [url=m/AOCHO0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een lieve foto met de zwangere dame

[ [url=m/oJIRJT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met de dracht!

_Patrick_ schreef:
Sorry ik kan jullie niet bijhouden....
lees wel mee...

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige dames en voor diegene die nog bezig zijn succes!

Whisper is voor de 2e keer gescant nog steeds drachtig.
Ze doet het super op het moment.
Verder zelf druk met werk lichaam wat weer niet mee wil werken...dus ben blij dat ik me werk huishouden beesies en ted kan doen maar verder rust ik veel zeker de laatste dagen.

Herken de snelheid hier van het topic, momenteel met werk erg druk..
Hopelijk gaat je gezondheid snel de goede kant, je lichamelijk slecht voelen lijkt me behoorlijk poedersuiker. Hopelijk ben je snel beter.

Luna2006 schreef:
-O- vruchtje kwijt... Maandag proberen we nog eens

Oh wat jammer -O-

Elmars_Floor schreef:
Mag ik me ook melden als nieuwe.. :o Geloof dat ik in dit topic goed zit. :j

Onze merrie hebben we nu voor de 2e keer laten dekken. Ze is zelf een luxe Arabische merrie die hoog op de benen staat.
Wij wachten vol spanning tot de 28ste tot onze merrie gescand kan gaan worden. Ze is geïnsemineerd met diepvries sperma van de buitenlandse Arabische hengst Gr Psyches Rey. De eerste poging is helaas al niet gelukt. Dit is onze laatste poging dus duim heel hard!

Onze Arabische merrie Elmar's Florence (Anthal)
[ Afbeelding ]

En de hengst GR Psyches Rey (Padron Psyches)
[ Afbeelding ]

Onze merrie heeft in 2008 eerder een veulen gehad die nog altijd in ons bezit is maar uit een totaal ander type vader komt. Ben heel benieuwd of deze combi lukt en wat voor een parel daar uit gaat komen.
Haar zoon uit 2008, El Azhar FM uit vader Fhj Alexander. (Een robuustere zwaardere hengst)
[ Afbeelding ]

Prachtige combi! En wat heeft mams al een mooie nakomeling gegeven! Ben erg benieuwd naar het veulen :):)

Blz 130

AniekR schreef:
Luna2006 schreef:
Hier zit ik vooral met het showseizoen. Wou het veulen graag oud genoeg hebben voor keuring

Wanneer hebben ze de shows dan?
Bij de Welsh hebben ze de veulenrubrieken mooi opgesplitst in geboren t/m 30 april en vanaf 1 mei, dat is altijd wel erg mooi, met name voor de jonge veulens die nog niet zo op kunnen boksen tegen dat geweld van al een paar maanden oud. Laatste regionale keuring is dit jaar ook op 1 augustus, dus een mei-veulen is dan ook al 2,5 maand ofzo

hier ben ik ook wel blij om idd, al is Famous als ie doorgaat naar kootwijk echt al erg groot :')

Nicole288 schreef:
Ik kom ook eens even een update geven, al is er nog niet veel te melden :)

Poon is nu voor de tweede keer geinsemineerd. De eerste keer had ze een aparte cyclus, die een week achterliep op normaal. Uiteindelijk geinsemineerd op een mooi ei van bijna 5 cm, toen dat er af was zat er ineens nog een van bijna 3,5 naast. Niet drachtig geworden.
Tweede poging duurde het weer langer dan anders, beetje bijgespoten en zowel links als rechts een serieus ei. Na insemineren was er 1 af en het andere zat er nog maar was 4,5 cm en zacht, zal er wsl ook nog wel af zijn gegaan.
Nu dus op 16 dgn scannen of het er geen twee zijn. Normaal nooit last van bij haar.

Een vierjarige wordt gedekt en Sientje ook weer als het wil lukken (die moet eerst nog bevallen ;) )

Dat is bij buurman waar ik altijd het waken voor mijn rekening neem.

Bij de andere buren (ook daar verzorg ik mee) is er nu 1 drachtig, 2 driejarigen zijn pas geinsemineerd en de merrie met veulen aan de voet staat nu op het dekstation.

Het wil niet zomaar vlotten dit jaar.

Dat is een hele hoop weer voor dit jaar als alles lukt en ook richting de dracht en bevalling en jullie niet weer zoiets vreselijks hoeven mee te maken.

mijnlieverd schreef:
Welkom Elmars_Floor! Spannend! Hopelijk lukt het dit keer wel!

Welkom Pluklief! Heb je een foto van jouw merrie en de hengst?

Spannend Nicole!

Nee als ik mijn merrie's op een ki station zou hebben staan en ze zouden de merries door elkaar halen en ze dan met t verkeerde zaad insemineren, dan zou ik t ook niet meer grappig vinden haha :').

Haha niet zo blij is nog zacht uitgedrukt maar het zal niet de eerste zijn waarbij het gebeurd.. Toevallig bij kwpn dit jaar nog, tijdens de keuring kwamen ze erachter dat dat paard helemaal niet van die vader afstamde. En zo ook bij de pony's NRPS dacht ik bleek ook geheel andere vader te zijn.

blz 131

Manda schreef:
Jammer Luna....

Ik heb zelf liever juist wat latere veulens, april vind ik al vroeg wat ik dit jaar had. Mijn veulens daarvoor waren van eind mei en begin juli. Dus in augustus nog gedekt. De keuring is eerste week van september en het juli veulen won in haar rubriek en werd ook nog veulen kampioen.
Nimroos is ook in juli geboren en was op de hengstenkeuring in januari dus pas 2,5 jaar maar niks nadelig.
Ik begrijp dat sommige seizoensgebonden zijn om andere redenen maar persoonlijk vind ik een veulen in juli nog prima kunnen :-)

Ik vind zelf April en Mei wel mooie periodes om veulen geboren te worden, dit jaar was ze 25 maart uitgerekend gelukkig niet die datum gekomen maar 3 april. Voor dit jaar iets later gedekt en nu beetje half in april uitgerekend. Het weer vorige jaar was super dit jaar is het poedersuiker het is en blijft moeilijk.

Robynn schreef:
Ik kom weer wat meer mee kletsen hier :)
Gisteren zijn Khaleesi en Dany terug gekomen van Pjotr :D
Ze zien er weer super uit en over 18 dagen gaan we scannen.
Nogmaals bedankt voor de goede zorgen Manda, ook voor je hubbie!
Nu duimen draaien dat het raak is :D

Dit jaar was voor mij inderdaad ook erg vroeg (en KOUD!). Dany heeft er geen last van gehad, maar waken in de auto met een graden of 4 in de nacht is echt niet tof :+
Voor 2016 heb ik een caravan gelukkig, dat ligt toch wat minder fris.

Hier had hij de eerste paar nachten nog wel koud, maar daarna geen last van. Toch een voordeel zo camera bekeek het uit mijn warme bedje :') incl meerdere meekijkers haha.

Woogy schreef:
http://horse-journal.com/article/ite280 ... refQuery=/
Kom net dit artikel tegen op facebook, erg interessant en toepasselijk voor ons als (hobby) fokkers hier :)

Vulina: vind het zo grappig dat iedereen moord en brand schreeuwt als je een 'te vroeg' beleerd paard hebt. Terwijl iedereen het stukje lijkt te vergeten dat de HK voor de meeste al met 2-2,5 begint. Wat je zegt, dat is echt wel heftige training voor een paard.

Interessant zeg! Ik ga straks even goed voor het artikel zitten :) Dank je wel

pretty schreef:
Dat gaat hier zo vlug!

Cynthia respect dat je nog aan die bijleespost begonnen bent! _/-\o_

Leuk Jolandje dat je straks hier komt inpikken!

Starwien wat een mooie scan,super dat alles nog goed zit!

Luna spijtig dat het niet gelukt is ook. Je bent één van de zovelen :(:)

AZ ze is echt schattig zo!

Elmars welkom!!

Pluklief ook aan jou,welkom!

Mijn merrie die moest hengstig worden is héél flink want ze was gisterenavond netjes hengstig.
Ik heb ze laten dekken uit de hand en dat ging prima.

Alleen...

[ [url=m/KCpzQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

-O- -O- -O-

:')

:') Kurk erin _O-

Vulina schreef:
Wij hebben de regel; beslist niet onder de 5 maanden de opfok in. Tenzij met reden (bv moederloos veulen). Zie ze zelf ook liever wat later, maar sommige mama's zijn hun veulen dan wel echt zat.

Ik ga verder niet met veulens naar shows, alleen de NAS keuring. Of het moet een heel best KWPN veulen zijn voor een veiling.

Hier wil ik famous idd ook liefst later dan 5 maanden pas de opfok indoen zat zelf aan 6 maanden te denken want langer mogen ze hier als hengst niet op stal staan. Maar man zo opfok kiezen is ook nog eens wat...

Cynthia82 schreef:
Pretty, ik vind het ook leuk als mensen op mijn berichtjes reageren, dus dat vind ik het wel zo netjes om ook op anderen te reageren :j

Wil je de volgende keer dat je zo'n ranzige foto plaatst, het eerst in een longdrink glas met parasolletje doen? :')

Dan gaan we maandag samen scannen, mijnlieverd :)
(het is wel een beetje gek om jou 'mijn lieverd' te noemen en dat iedereen jou 'haar lieverd' noemt :+ )

En en en??? Is ze drachtig? :D :D :):)

Cynthia82 schreef:
Een muntblaadje _O- _O-

Ja, Fotsy, het wordt nu inderdaad wel een keertje tijd, ja :) Ik hoop het natuurlijk zo! Maar ik probeer er zo blanco mogelijk in te staan, in de hoop dat de eventuele teleurstelling mee zal vallen (zal wel niet :+ )

Daarom juist, Pretty, hoe kan ik mijnlieverd nou MIJN lieverd noemen, terwijl jij dat bent? Dan word je jaloers (en terecht) en moet ik weer bloemen en chocola voor je kopen om het goed te maken... leer mij vrouwen kennen :+

Nou, vanaf morgen heb ik geen vriendjes-afleiding meer, helaas.. Dan moet ik mezelf gaan vermaken, maar dat lukt ook wel met mijn twee pooowny's en achterstallig huisonderhoud.

Ah gossie, ML, ik wil best wel af en toe zeggen dat ik je lief vind, hoor :D O nee, dan krijg ik ruzie met Pretty. Ik doe het dan wel via PB, dan heeft ze het niet door :P

Had ik deze foto van vorige week al geshowd?

[ [url=m/rw4BW1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat is Fi alweer groot <3 Hoe oud was ze nu ook alweer? 3 toch?

Blz 132

Cemlys schreef:
oh en lekker om kwakjes te vergelijken met longdrinks :')

hier niets garantie, maarja ik doe het ook gewoon zelf, behalve de licentie aanvragen geen kosten, ook geen transport en derg. heerlijk even zo n jaar

En naast dat ik een dekhengst thuis heb, heb ik nu ook nog een 'dekkende' hengst :') geen merrie meer veilig haha
[ [url=m/yIcusu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een heerlijk brutaaltje ook _O-

Woogy schreef:
Wat een porno topic is dit eigenlijk...Alle tieten en piemel praat hier. Foto's van punani's en trekvlekken...

HAHAHAHAHAHA _O- raap me op! Geweldig beschreven _O- Eigenlijk moet er in groot 18+ boven in de titel staan :')

CubaLibre schreef:
60 dagen scan gehad....

Alles in orde :D
Nu komt t lange wachten...

Nog even overleg gepleegd want we hebben hier eergister geconstateerd dat mijn dame in alle 4 haar hoeven white line disease heeft en ik wilde toch even overleggen hoe en wat. Behandelplan hebben we nu iig dus hopelijk is ze er snel weer vanaf. Raar blijft t wel want 8 weken geleden had ze niets en nu dus de wld en rotstraal, we denken nu iig dat t door het vele natte weer komt maar ja... Zeker weten doen we het natuurlijk niet.

Scan van jillybeebje:

[ [url=m/lmcD7E.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n6fcMG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Navelstreng zit bovenin naar rechts, hoofdje zit onderaan... We hebben dus n op z'n kop hangend beebje :')

Wauw wat is die van jou al ver! Gefeliciteerd
Maar wat balen zeg van de WLD! Hopelijk is het snel over en heeft ze er niet veel last van heb soms behoorlijke erge varianten voorbij zien komen.

ivy_power89 schreef:
wil iedereen even duimen....vanavond scan en hopelijk is eitje ingenesteld......

Zal voor je duimen! Spannend!!

Manda schreef:
Luna je had de advertentie gespot hihi Nee Mellow staat niet te koop, nou ja, ik had die advertentie in ieder geval niet gemaakt, was een beetje een misverstand, ik heb nog een welsh op het oog en zei terloops dat ik dan misschien Mellow zou verkopen, ze had alvast een advertentie voor me gemaakt :D maar jemig wat kreeg ik ontzettend veel reacties daarop! Maar mijn welshje gaat niet weg, het is zo'n lieverd, fokt goed, super kinderponytje ondanks haar jonge leeftijd van 5 jaar echt super braaf en betrouwbaar voor kindjes, netjes in stal, makkelijk met alles, misschien komt er nog een welsh bij maar Mellow blijft ook!
Bovendien kan mijn dochtertje er nog best een tijdje op rijden en vind maar eens zo'n braaf kinderponytje voor beginnende kleine ruitertjes!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Merrie die goud waard is! Absoluut niet verkopen! Daarbij fokt ze ook nog eens super knappe nakomelingen <3

Blz 133

l0esje21 schreef:
Dank jullie wel! Ja ik heb foto's van ze :)

Manda: zo'n super pony doe je inderdaad niet weg. En wat een leuke combi met je dochter!

Hier dan de foto's van mijn paardjes.

Dit is Theodorus waar twee van de merries hopelijk drachtig van zijn.
[ [url=m/XLhlPF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is Dolly
[ [url=m/JDrqxA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is Roos
[ [url=m/nFPX2O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is Don Diego van de Witte gracht waar mijn merrie Amalia hopelijk drachtig van is.
[ [url=m/Kw649e.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als laatste Amalia
[ [url=m/Fj1BQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe combies! Hopelijk heb je alles drachtig!

Manda schreef:
Ja haha, nee dat was echt een misverstand. Voorlopig verkoop ik niks.
Ik wil in de toekomst nog wel een wat groter fokmerrietje erbij, liever volgend jaar maar ik heb nu al wat op het oog..., soms komt er al eerder wat op je pad he :D

Ben natuurlijk ergggg benieuwd wat je nu op het oog hebt O:) Ben wel benieuwd naar welke maat je wilt met een grotere fokmerrietje :)

Luna2006 schreef:
Dat is zeker waar. Ben een paar dagen geleden ook op een bay mini merrietje gevallen. Staat in engeland en waarschijnlijk zal ze een fortuin kosten. En toch stoute schoenen aangetrokken en gemaild achter vraagprijs. Denk dat vooral de importkosten duur zullen zijn vanuit Engeland. Maar als de prijs aantrekkelijk blijft zullen we hier eens rond de tafel moeten gaan zitten vrees ik.

Persoonlijk ben ik iemand die karakter echt het allerbelangrijkste vind. En jou merrietje heeft precies een totaalpakketje!

Leuke combi's Loesje21! 2 super gave hengsten! Diego heeft ook een prachtig lange hals!

Transport voor welshen zit je rond de 200 a 300 pond dacht ik te weten via via die vaak importeren dus dan lijkt mij dat zo mini ook rond die prijs zit?

AniekR schreef:
Luna2006 schreef:
Dat is zeker waar. Ben een paar dagen geleden ook op een bay mini merrietje gevallen.

:= := Doe je wel voorzichtig met die kleine pony's?

(las dit even heel anders O:) )

_O- _O-

Luna2006 schreef:
Verkopers ging het ook even opzoeken wat het kostte. België is niet zo streng als bv duitsland. weet dat ik naar de hengstenkeuring gaan 600 kwijt was om duitsland in en uit te rijden met een paardje op de trailer...

Hier ook nog nooit spijt gehad van een paardje gekocht te hebben. Hebben er nog niet zoveel gekocht en verkocht gehad maar elk paardje heeft zeker zo zijn bijdrage gedaan in het leerproces. En zonder die pony's was ik nooit gekomen waar ik nu sta uiteindelijk.

Dan ben je helemaal lijp in je hoofd om zoiets te betalen.. Vorige jaar zonder problemen Mierela naar duitse dekstation gebracht en later ook zo weer opgehaald na 1 maand, evenals de pony's die ik daar koop en ook zo meeneem naar nederland. Hier ook mensen die gewoon met een nederlandse hengst zonder problemen zo naar het HK konden met hun hengst in duitsland. Geldklopperij van de eerste rang zoiets.

Woogy schreef:
Vulina: Nope, dit is mijn Pony die juist niet drachtig is geworden. Waarvan ik persoonlijk ook denk dat ze het niet is geworden omdat ze hormonaal de kluts kwijt is.

Ze lekt ook niet een klein beetje melk poeh.. Maar wat raar zeg! En als je nou een andere kliniek eens probeert zoiets zou echt niet horen lijkt mij..

fokfanaat schreef:
Ik mag eigenlijk morgen scannen, maar ivm ponyles en familiedag is dat echt niet te doen, ga maandagavond wel, zie dr nog niet hengstig. Dinsdagavond met haar dochter scannen, hoop zo dat ze beide gepakt hebben, ben ik klaar met het geklep met scannen en dekken.

Ik zou zelf ook niet leeglaten al zou ik juli wel persoonlijk laat vinden.
Hopelijk worden je beide merrie's morgen drachtig gescand!

Cynthia82 schreef:
In mijn kleurgeneticaboek staat dat valkjes met een vosouder vaak wit hebben in hun manen. Ik zal het nog eens opzoeken morgen.

Fi komt uit een vos (Haflinger) een een perlino en is dus ook heterozygoot zwart. Zou dat de reden kunnen zijn dat haar benen niet zo intens zwart zijn?

Rabicano zorgt volgens mij vooral voor wit bovenin de staart, toch?

Muppet zijn moeder is valk en zijn vader bruin maar toch heeft ie behoorlijk veel witte haren bij zijn manen :') Kleuren het blijft een apart iets!

Manda schreef:
Een veulen van twee maanden is toch wel best mooi ontwikkeld over het algemeen... van nog wat jonger zou ik zelfs nog wel meenemen ook maar je kan toch zelf zien hoe het veulen eruit ziet tegen keuringstijd.
Ik had een NMPRS veulen die was van begin april en toch echt al te flink tegen de tijd van de keuring, was zo'n mooi rank poppetje de eerste paar weken en tegen de keuring zo'n stevig overbouwd bolletje wat ook niet heel gunstig was voor de beoordeling....

Dit was mijn juli appaloosa veulen op de keuring begin september: stond 1A en werd veulenkampioen.

[ Afbeelding ]

Knap veulen!

Blz 135

Manda schreef:
Ik kan echt nooit inschatten wat voor premie een paardje zal krijgen, ik zie hele mooie die lage krijgen en ook paardjes die ik niet mooi vind een hoge krijgen.
Zelfs mijn eigen heb ik geen idee, natuurlijk vind ik mijn eigen mooi maar ik ben best heel kritisch ook bij mijn eigen paardjes, zo dacht ik bijvoorbeeld dat dat appaloosa veulen van de foto wat te slungelig en beetje frans achter was en dat het vast helemaal niks zou worden haha, zelfs kampioen geworden dus!
Ben altijd blij verrast als ze hoog halen, ben eerder wat te kritisch dan te positief haha

Ik heb echt geen idee dus wat ik kan verwachten met mijn paardjes, anders had ik wel jurylid kunnen zijn :P, ik zou ook nooit zeggen dat een van mijn paardjes echt 1ste of 2de premie waardig is, dat weet ik gewoon niet... Pas als ze het gehaald hebben vind ik dat ik dat kan zeggen.
En of je nou echt zoveel waarde moet hechten aan wat voor premie een paardjes eens een keer haalt, terwijl het dus ook echt een momentopname kan zijn he.... geef het nog meer kansen als je echt denkt dat het hoger kan zijn.... Mijn jonge appaloosa liep geweldig op de nas keuring, terwijl ze op de welsh show dit jaar als een sloompie liep, zonde, maar is niet anders, soms zijn ze moe of vervelend, soms actief en showerig, het blijven levende wezentjes he, geen machine's die precies doen wat je wilt.

Precies! Ik als leek vind ook erg moeilijk! Netzoals bij het HK ik vind meestal de hengsten mooi die de 1ste of 2de ronde worden uitgestuurd :')
Natuurlijk vind je je eigen veulen altijd mooi en zit je op zo roze wolk en al zou die 1 groot oor hebben en 1 klein flap oortje zou je nog mooi vinden. Wil me toch meer gaan verdiepen in beenstanden schouder kruis hals aanzet etc ben daar echt nog niet goed in ik ga altijd op gevoel af. Nu is natuurlijk nog leuker als je van goede fokkers hoort dat je wel een echt goed veulen hebt je nog meer op die roze wolk zit <3

Manda schreef:
Brrr even heel wat anders, staat een nieuwsbericht over een baby die onthoofd werd bij de bevalling, lag in stuit en bij trekken aan het lijfje dat er al uit was werd het onthoofd en bleef het hoofdje dus nog in de baarmoeder en onthoofde lijfje had de arts in zijn hand, ben er ziek van %)

Ik had het gelezen werd er gewoon misselijk van, het zal je maar overkomen %)

ivy_power89 schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* even een ego post *\o/* *\o/* *\o/*

Merrie is hartstikke drachtig *\%/*

Gefeliciteerrdddd *\o/* *\o/* *\o/*

Blz 136

Fotsy schreef:
Gefeliciteerd ivy

Brrr horror verhalen

En hier slecht nieuws merrie niet drachtig, wel ei van 3.4 cm en oedeem maar nog harde baarmoeder, gaan sawpje nemen om te zien of er geen infectie zit. Laatste poging dan.
Andere merrie afwachten tot volgende week.

Oh wat balen :( is Flo niet drachtig of is het een andere merrie. Hopelijk de laatste kans nog :( :( Hopelijk is het niks ergs..

Cemlys schreef:
Ik ben ook een keer een nachtje weg. Stuurt de oppas deze foto. Bij deze is de witte dus ook hengstig (en gedekt). Hengst heeft het even zelf geregeld :')

[ [url=m/81Rn4o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben zooo benieuwd wat ze er samen van bakken! *\o/*

blz 137

Cemlys schreef:
Ja ik had vanmorgen nog geschouwd maar leek geen interesse te hebben. Ik denk zou toeval moeten zijn dat ze het morgen wel is want dan hou ik er meer afstand tussen. Maar hij heeft de omheining ergens kapot gemaakt. Gok pissen merrie tegen de omheining en ja jonge hengst hou je dan niet tegen. Gooit ie een voorbeen in het lint en hups kan hij eronderdoor. Ah was zowiezo de bedoeling en snapte al niet waarom ze nog niet hengstig was.

De dame vond het wel dat ze klaar voor was haha lekker die hengst uitdagen haha. Geef hem geen ongelijk je zou zelf ook doen _O-

MarijeR schreef:
Toch wat meer positieve berichten in het topic lijkt het, zowel met scannen als met dekken (verwacht en onverwacht :P )

Hier zou Dynamic morgen gescand kunnen worden, ze zit op 18 dagen na de laatste dekking/25 dagen na de eerste dekking en is verre van hengstig. Mijn vader heeft haar afgelopen week iedere dag geschouwd aangezien ik afgelopen maandag weer met spoed was opgenomen in het ziekenhuis. En hoewel ik nu een aantal dagen thuis kan blijven, kan ik voorlopig nog weinig met paarden doen. Scannen laat ik dus maar even zitten. Heb haar vanmiddag wel even gezien en ze is heel duidelijk naar de hengst dus ik ga er voorlopig maar vanuit dat ze drachtig is. Het wordt mij anders sowieso te laat in het jaar.
Dan heb ik er nu 6 drachtig. Had gehoopt nog een 3 jarige ook te dekken maar die is nog niet hengstig geworden. Volgend jaar nieuwe poging.

Heeeel veel beterschap! Hopelijk gaat het snel beter met je!

Woep woep dat word volgend jaar weer verslavend achter de computer je merrie's kijken *\o/* *\o/* *\o/* Weet je ongeveer de datums dat ze voor nieuwe jaar zijn uitgerekend?

Cynthia82 schreef:
Duimen jullie voor me vandaag?

Absoluut! Hoe laat komen ze scannen?

mijnlieverd schreef:
Parnasse is drachtig *\o/*

Noumea niet -O- , donderdag weer scannen, was nu nog niet hengstig.

Ze had Parnasse toch ook maar ff gescant, miss dat ze al wat kon zien en ja dus *\o/*

Gefeliciteerd! Hopelijk is Noumea ook snel hengstig en snel drachtig!

Rianne1994 schreef:
Gefeliciteerd ivy!!!

Duimen draaien cynthia.

Over 8 dagen zou Liz niet hengstig moeten worden. Maar ben bang dat madam gewoon niet dragend is -O-

Het kan alle kanten nog op, hop blijven hopen! Ik dacht ook nadat ze de 18 dagen scan had gehad en wachte op de 31 dagen scan dat ze niet meer drachtig was omdat ze zich niet lekker heeft gevoeld een dagje dus ik dacht die heeft het eruit gegooid en toch was het er nog. Je geest kan je soms echt opdraaien! Meer dan hopen en duimen kunnen we helaas niet.

Blz 138

Cynthia82 schreef:
De veearts heeft een spoedgeval. Hij zei: 'Het kan een keizersnee zijn, maar het kan ook zo opgelost zijn.'

Dus geen idee hoe laat het nu wordt...

Oh man ik zag de klok en dacht 12:37 die moet nu uitslag hebben! Spannend maar natuurlijk erg begrijpend zo spoedgeval.

mijnlieverd schreef:
Owh en heb Bibi nog een keer laten scannen en zag er allemaal keurig uit *\o/* , kijk zo uit naar haar baby :)

Voor wanneer is ze uitgerekend? :D Nu begint het aftellen weer.. Al ging het vorig jaar ook behoorlijk snel haha.

jolandje schreef:
beide veulentjes zijn geboren bij ons, in principe zouden we weer kunnen gaan dekken, maar Glowy heeft nogal last van koliek gehad en heeft een paar keer van DA spuiten gehad, dus we wachten nog maar even met dekken, dan hebben we volgend jaar late veulens, maar dat geeft niet want het jaar daarop blijven ze een jaartje leeg, dit is Glowy's veulentje, Josta Yuma's Sweet Summer Breeze

[ [url=m/JLJ1I2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig gaat het met de koliek nu aan de betere hand want lees soms echt nare berichten op fb van mensen die merrie verliezen aan koliek. Pff
Zo leuk die blauwe kijkers!

Cynthia82 schreef:
De va is er over een halfuur. Ik ga er nu heen

:):)

Neonlight schreef:
Zo, ik kom me hier ook eens melden. Eerste merrie is al wat langer drachtig, vanmorgen is merrie nummer 2 ook drachtig gescanned. Helaas was die de eerste dekking (veulenhengstigheid) niet drachtig geworden, want dan hadden we beide merries exact gelijk lopen, ze waren dezelfde dag gedekt en geïnsemineerd.

De eerste merrie is een hackneymerrie, Reedhill's Special Rose, dit is een Sylvester Nicole x Stardust Boy van 't Stedeke. Zij is gedekt door Plains Wesley, hengst met een engelse licentie. Zij zou 24 april uitgerekend zijn.
Dit is overigens niet mijn merrie, maar Neons buurvrouw. :)

Verder is Neon Light vanmorgen gescanned en drachtig bevonden. Neon Light is bij de meesten wel bekend, trouwe DB-merrie met al talloze tietenfoto's hier door de jaren heen. :D Maar zij is een Kantjes Ronaldo nakomeling, drachtig van Goldstar du Bois, en uitgerekend op exact dezelfde dag als dit jaar, namelijk 10 mei. :D

Gefeliciteerd!! Hopelijk verloopt bij jou ook alles goed komende maanden! NL haar tiet foto's zijn inderdaad bekend haha. Ben erg benieuwd naar beide nakomelingen..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poeh zeg.. bijna 2 uur bezig geweest met mijn bijlees en hem ook bijna perongeluk op het X gedrukt, dan was mijn hart begeven denk ik :')

Het gaat hier zoooooo snel! Ik probeer vanaf nu mijn best te doen om netjes bij te houden maar werk is ook erg druk. Gelukkig klein beetje paarden rust want Mierela en Famous staan in training voor de keuring. Oh man wat ben ik zenuwachtig..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:47

Gefeliciteerd Neon!!!

Cynthia ik zal voor je duimen!!! Spannend!!

Hier zou ik nog twee ponytjes voor Pjotr krijgen, beide worden eerst thuis gescand en bij beide komt gewoon de cyclus niet opgang... eentje is nu hengstig gespoten in de hoop dat het wat doet en de ander zit aan de hormonen.. Wat een vreemd jaar...
Mijn welsh staat 1 juli op de planning om gescand te worden, als er dan niks zit laat ik haar ook hengstig spuiten als dat kan.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:55

Gefeliciteerd Neonlight!!! *\o/*
Mooie combinaties!!!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:58

ml: gegeliciteerd met parnasse!!

chynthia: en en en???? spannend in ieder geval.

neonlight: gefeliciteerd met beide merries!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:58

Mijn combinatie voor dit jaar.

Ald Feart's Mierela x Dating AT

Afbeelding x Afbeelding

Vond best spannende combi worden, Dating is dit jaar Westfalen siegerhengst geworden en dus nog een jonge niet bewezen hengst kwa nakomelingen maar ach ooit moet je eens een gok nemen. Deed met Famous ook en die is nog leuk uitgepakt al zeg ik het zelf haha.

18 dagen scan met Famous die zeer nieuwsgierig aan kijken was naar zijn nieuwe broertje of zusjes in wording!
Afbeelding

En een filmpje met de 36 dagen scan incl kloppend hartje <3

Mierela is weer lekker der oude ikke die ze 11 maanden geleden ook was.. Een echte zwangere vrouw :') een bitchie dus haha.

Ik zal echt mijn best doen om topic bij te houden!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:09

ML, gefeliciteerd met de drachtige merrie! Maar balen van nummer 2, hopelijk pakt ze de volgende ronde!

Rianne, wacht het nog maar geduldig af. Hier ook geen duidelijke veranderingen bij beide merrie's. In de groep niet en naar mij toe ook niet (alleen nieuwe stalbaas willen ze nog wel eens pesten O:) )

Jolandje, ai, dat is ook niets. Hopelijk is ze snel over de koliek heen en kan je dan gaan dekken. Snoezig veulentje heeft ze nu ook!

Cynthia! Kunnen we al stoppen met duimen? We willen de uitslag horen! :):)

Neonlight, welkom terug. Hebben samen in het DBT 2010 gezeten, toen ik Roos als veulentje gekocht heb ;) Fijn dat je beide merrie's drachtig hebt!

Nicole _/-\o_ wat een bijleespost haha. Maar leuk dat onze NWR's ongeveer tegelijk uitgerekend zijn! Interessante combinatie. Jouw veulen van dit jaar was ook van een Duitse hengst ofzo toch?
En succes nog met je te dikke merrie. Ik neem de andere mee, die was juist iets aan de schrale kant, maar komt nu al mooi op gewicht gelukkig.