Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
martinev schreef:![]()
Net Nikay weer gescand voor de drie maanden check, en weer het vruchtje verdwenen...... Vind het echt zo ontzettend jammer.... Vooral omdat er dus kennelijk meer aan de hand is dan "alleen" een vruchtje dat niet goed was, anders gebeurt dit niet twee keer achter elkaar. Moet me er dus maar bij neerleggen dat we geen veulentje van haar zullen krijgen...
LiiNd_Y schreef:Martinev: wat ontzettend balen zeg! laten jullie nog onderzoeken wat het probleem zou kunnen zijn?
martinev schreef:LiiNd_Y schreef:Martinev: wat ontzettend balen zeg! laten jullie nog onderzoeken wat het probleem zou kunnen zijn?
Daar gaan we over nadenken. Ze heeft in ieder geval 7 cystes en is inmiddels 17, maar ze wordt wel heel erg makkelijk drachtig, alletwee de keren in 1 keer, we hebben beide keren op 30 dagen het hartje zien kloppen. We weten dus ook niet wanneer ze het vruchtje kwijt is geraakt.
We kunnen evt een biopt laten nemen van de baarmoederwand, en de baarmoeder zelf laten controleren op bacteriën etc. Ook zouden we kunnen denken over het verwijderen van de cystes. Ik weet het niet. Moet je dit de merrie allemaal aan willen doen omdat wij zo graag een veulentje willen? Ik ga in ieder geval straks even contact opnemen met Emmeloord, mijn dierenarts heeft veel contacten daar en Nikay is er ook regelmatig geweest. Gewoon even kijken wat de mogelijkheden zijn, dan kan ik een weloverwogen beslissing nemen.
Iemand hier die nog tips heeft wat te doen?
@cemlys, bedoel je met progesteron Regumate?
martinev schreef:![]()
Net Nikay weer gescand voor de drie maanden check, en weer het vruchtje verdwenen...... Vind het echt zo ontzettend jammer.... Vooral omdat er dus kennelijk meer aan de hand is dan "alleen" een vruchtje dat niet goed was, anders gebeurt dit niet twee keer achter elkaar. Moet me er dus maar bij neerleggen dat we geen veulentje van haar zullen krijgen...
Cemlys schreef:Mijn drachtige muts heeft weer eens in alle mogelijke stroomdraden gehangen (met als resultaat waslijntjes overal en een minder stabiele omheining), omdat de batterij bijna leeg was. *zucht*, nieuwe ingedaan, paddock weer open, daar ging ze weer, met een flinke klapper als gevolg. Dom dier soms een beetje.
verder alles okidoki hier. ze heeft nog steeds onverzadigbare honger, meer merries last van?