Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:00

@Monique, Deluxe wordt gelijk even op zijn plaats gezet dus Lachen

@Jennyk, verkoop is altijd dubbel.... Gefeliciteerd dus Lachen Maar ook een Ach gut

@Ior, nog even spannend dus!

Verder ga ik even een paar mensen een pbtje sturen mbt Vief.....

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:19

richtje: ja heel moeilijk wel, de verkoop, ik had eigenlijk haar willen houden, maar dat mocht niet van mijn man Zij zijn groot en ik is klein! probeer eerst maar eens te verkopen zei ie. En als je dan niet krijgt wat je ervoor hebben wil mag ze blijven. Tja krijg jij je één kijker die gelijk verliefd op d'r is! Tja het dan ook een mooierd en een enorme knuffel!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:39

Dat is helemaal zuur dan ja! Maar wel fijn dat het iemand was die er gelijk verliefd op is Lachen Dan krijgt ze het vast ook wel goed!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:07

ja hoor, daar ben ik van overtuigt!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:11

Nicole: He wat een naar nieuws!! Verdrietig Had je idd al gemist..

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:24

Nicole: o... wat een naar bericht, ook ik zou eigenlijk wel willen weten wat er dan was?

Jennyk: gefeliciteerd met de verkoop. klinkt een beetje dubbel, en is inderdaad niet leuk... maar een troost is dat ze waarschijnlijk naar een goed huis gaat!
Bied je nog opfok aan? omdat het niet meer in je onderschrift staat.

Zo de week is alweer voorbij, mn broertje mag vandaag naar huis. Het is tot nu toe redelijk meegevallen. ff 2 weken rust nu

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:25

Wat fijn dat hij naar huis mag nu! Lekker van de rust en 2 weken thuis genieten voor zover mogelijk Lachen
Goed om te horen dat het meegevallen is tot nu toe....

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:30

Dat is goed nieuws Cindy!! Hopen dat het goed blijft gaan!

Jennyk... De nieuwe baasjes zullen hopelijk net zo verliefd worden op haar als jij.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:56

pvd: dat zijn ze al! Heel apart is dat de ene naar een Evelien en de ander naar een Evalien gaat Tong uitsteken

cindy: jahoor, maar ik heb nog steeds niets vast binnen! Dus ik dacht, ik doe hem maar weer weg en ga het eens op mp proberen!
(binnenkort, staat er nu nog niet op)

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:11

@Richtje, pm ontvangen en gelezen, hopelijk zet de mok niet door bij Vief, en krijg je de juiste goede behandeling.

@Jenny, stoute hubbie Hamer Haha! gelukkig kan je nog even van ze allebei genieten en hebben ze een goed huisje gevonden.
Mijn hubbie is ook bezig dat ik Deluxe beter kan verkopen, we hebben nu 6 paarden Bloos is eigenlijk voor gewone mensen ook erg veel, en opfok kost toch wel wat elke maand.

@Cindy, fijn dat je broertje weer lekker thuis is en dat het toch is meegevallen, geniet maar lekker van de 2 weekjes rust.

Oja, wat staat er toch in jullie onderschrift UPO lid nr 7??

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:05

ik ben er ook weer even...

hier gaat t ook allemaal niet zoals het moet gaan..
hiba niet drachtig en we hebben waarschijnlijk haar hengstig heid gemist tussen zaterdag en woensdag in..hoe raar :S

verder heb ik me rechter pols zwaar gekneusd dus kan niks en dan wordt ik vanmorgen door een wesp in me linker handpalm gestoken :@ grrr

nicole vertel...

pvd heb in een ander topic wel hele mooie foto's gezien Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:26

@PVD
Go jij! Go jij! Gefeliciteerd.. Tuurlijk weer geen normale bevalling.. Gestoord Leuke merries heb jij toch!
@Cindybijl
pff.. kanker.. Sterkte ermee, dat is niet niks! Gelukkig wel goed te genezen Ja
@Pauk
Fijn dat hij verkocht is aan leuke mensen!
@Amandake
Haha, arme pups toch Ach gut.. Krijg helemaal zin in zaterdag, dan mogen we onze nieuwe pup, Daisy, ophalen Go jij! Go jij!. Kita was toch een beetje down sinds Rambo's dood.. Spelen wilde ze niet meer zoveel en ze was gewoon minder vrolijk. Ook floortje rent elke keer nog naar het hok waar Rambo veel in lag.. Best sneu om te zien is dat. Hopen dat de pup ze een beetje opvrolijkt, hoewel het al wel minder word hoor.
@Hiboune
Hmm.. Klinkt weer lekker allemaal Ach gut
@Nicole
Bloos! Wat verschrikkelijk.. Heel erg veel sterkte ermee Ach gut.. Ook ik ben benieuwd wat hij dan had?

Met Sóley hebben ik en mijn zusje vandaag voor het eerst alleen gewandeld. Het eerste stuk vond ze niet leuk en wilde ze ook niet lekker doorlopen. Maargoed, gewoon genegeerd en m'n zusje duwde haar ondertussen af en toe een beetje aan Lachen. Op de zandweg ging het heel goed, ze vond het natuurlijk ook een beetje spannend, dus dacht ze er niet aan om tegen te stribbelen oid.
Nagelbijten / Gniffelen Het is ook een echte uitbreker.. Vanochtend stond ze búiten de stal??? Waarschijnlijk is ze tussen dat ene kleine stukje draden doorgekropen.. Voor de rest staat er alleen maar hek? Wat hebben we voor monster op de wereld gezet Duivel, Beauty de 2de.. Maar het is en blijft een schatje hoor, echt een geweldig beest.. Lovers Ook heeft ze eindelijk helemaal door dat ze niet mag bijten als wij haar krabbelen.. Nu gaat ze flemen en als er ook maar een ander paard in de buurt staat gaat ze die wel bijten, haha Duivel

En zoals jullie gemerkt hebben reageer ik (veel) minder deze weken Lachen. Ik werk van 7u tot half 7 's avonds.. En 's avonds ben ik dan vaak bij m'n vriend/vriendinnen oid. Druk druk druk dus Knipoog.
Nu nog 5 dagen bij de manege werken, en daarna alleen nog maar thuis, in het pension. Dat is altijd alleen 's ochtends anderhalf uur en 's avonds ook.

Probeer wel regelmatig eventjes bij te lezen hoor Knipoog, en op de belangrijkste dingen te reageren Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:41

monique: ow dat onderschrift Nagelbijten / Gniffelen is een grapje uit een ander topic, een heel topic vol met upo's Nagelbijten / Gniffelen
Ja je kunt niet alles houden hè, dat is ook wel zo. Maar toch....
Nouja ik heb al gezegt dat als cream nu weer een merrie krijgt dat die dan wel blijft, voor de kids!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:59

@Monique, dank je Lachen Ik hoop het ook!

@Hiboune, het wat rot allemaal Ach gut

@Tb, pff zijn ook lange dagen dus! Leuk de pup ophalen Hyper!
En Soley is een klein draakje Haha!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:12

Sterkte, cindy Ach gut

Arme Nicole, Ach gut

ik ga morgen een weekje op vakantie heb weinig tijd.
op een stal bezig geweest oppassen, merries insimineren (DA dan)
en merrie dichtzetten etc. wel heel gaaf om zo een weekje dingen mee te krijgen en mee te mogen kijken op het schermpje. toch wel heel veel geleerd..

vandaag onze eigen merries op een inenting getrakteerd Lachen waren ze ook heel blij mee haha!

Ik ga weer eventjes, tas inpakken en andere dingen regelen!!

Doei!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:38

Pvd het is het paardje waar ik vorige week vrijdag bij stond in de wei toen je belde

Chello was zwaar atactisch geworden. Hier het verhaal
Chello was toen hij met zijn vriendjes naar de opfok ging een beetje onregelmatig. De vrachtwagen af springen zag er niet fijn uit en daar gekomen werd er natuurlijk flink gegaloppeerd, maar oke dat is logisch op een groot nieuw weiland. Wij zijn nog 3 keer gaan kijken in de 3 weken dat hij er geweest is, was hij thuis de tweede in rang, nu werd hij door alledrie de anderen rondgejaagd en ze liepen op hem te springen. Nu zeiden de mensen daar dat dit alleen gebeurde als wij er de wei in gingen, normaal als ze rustig liepen gebeurde er niks. Maar na die drie weken liep hij gewoon echt niet goed meer, was duidelijk dat hij er echt tussenuit moest. Hij kwam naar huis en ging met een rustige 2 jarige merrie in de wei. DA kwam met vitamine B12, dat moest ik 2 keer per week spuiten en in het begin verbeterde hij wel, zwabberde hij eerst in stap en kon hij niet draven, na een tijdje stapte hij weer redelijk rechtuit, vlotter en draf zag er ook beter uit.
Ze zijn verplaatst naar een andere wei verderop, ook nog steeds die vitamine spuiten, maar de laatste week ging hij weer slechter. Dat deed al nadenken, maar toen het zo warm werd met veel dazen viel het helemaal op hoe het kwam, hij ging dan vaker liggen en als hij gelegen had en weer stond zag het lopen er veel erger uit.
Vorige week vrijdag kwam ik er om hem in te smeren en toen lag hij, probeerde op te staan, maar dat lukte niet. Eigenaar gebeld die niet thuis was, duurde 2 uur voor hij er was en in die tijd probeerde hij soms op te komen, de rest van de tijd lag hij er maar bij in de brandende zon. Hij wilde wel drinken en eten en ik heb hem gekoeld met natte doeken. Toen de tractor er aan kwam met de eigenaar was hij juist weer aan het proberen om op te staan en toen hij de tractor achter zich hoorde was dat net genoeg impuls om hem overeind te laten komen. Prompt tuimelde hij weer omver, maar ook toen stond hij weer op.
Richting huis achter het andere paard aan en bij de uitgang van de wei moesten we door het tractorspoor: diepe modder. Daar ging hij dus weer plat en wel op de hoekpaal van de omheining, met zijn kont bijna in de sloot. Met de tractor hebben we hem er uit kunnen trekken, ook toen stond hij weer op en we zijn naar huis gewandeld, wat goed ging als je bedenkt dat hij zojuist meer dan 3 uur plat had gelegen (en mss nog wel heel wat langer, want hoe lang lag hij al toen ik er kwam)
Thuis zijn ze de bak in gegaan. Beslissing was toen al genomen dat het niet meer gerekt moest worden, hij moest echt bij iedere pas moeite doen om niet om te vallen. Maar van de verzekering mocht het dus niet door de DA gebeuren en op vrijdagmiddag en in het weekend komt er geen slager meer om een paard. Zou hij dus eerst binnen een uur weg zijn volgens de eigenaar, na over en weer bellen werd dat al uitgesteld tot maandag. 3 rotdagen gehad maar maandag niemand gezien. dinsdag werd er gebeld, ze zouden hem die dag komen halen. Niemand geweest. Woendag weer gebeld, ze zouden komen, niemand geweest. En al die dagen loop je dus te wachten met je oren op scherp of je daar iemand hoort oprijden, beestje loopt rond te wankelen. Uiteindelijk zeiden wij vrijdag: laat het de DA toch doen, we zijn nu al een week verder! Maar dat mocht dus niet. Na nog maar weer bellen kreeg hij de slager zelf aan de lijn en die had hem nog willen laten staan tot aankomende dinsdag. Was daar blijkbaar allemaal zo langs elkaar heen gegaan dat hij dacht dat het nog wel een tijdje kon wachten Verward
Ik vond het een zenuwslopende week, de beslissing is genomen, je loopt al die tijd al rond met verdriet, maar dat kun je nog niet laten komen want hij is er nog en je wilt ook niet dat hij dat die laatste dagen steeds aan je voelt.
Uiteindelijk was ik blij dat het toch vrijdag nog kon omdat hij anders dinsdag en route ook nog andere paarden was gaan halen en dan had hij nog een hoge vrachtwagen op gemoeten, nu was het een trailer en hij deed het nog zo knap, zo wankel als hij was liep hij er zelf op.
Ik ben gewend er tot het laatst bij te zijn bij de DA, dus het voelde best als verraad om hem zo alleen op pad te sturen. Ook wisten we niet of het meteen die dag zou gebeuren. Al met al ben ik behoorlijk van mijn stuk geweest, omdat je dus al die tijd gewoon niet weet of het al gebeurd is, dat was heel naar.

Wat ontzettend zonde van zo'n lieve knappe vent, nog geen anderhalf jaar oud.

Tot overmaat van ramp heeft zijn driejarige broer het nu ook, wel in lichtere vorm. Drie jaar nooit last gehad en hij ging op de vrachtwagen weg om op de foto te gaan, bij terugkomst zagen ze het ineens en dezelfde diagnose. Ook hij aan de vitamineB, heb ze een hele tijd samen tegelijk gespoten. Nu komt de 7e een osteo/chiro bij hem kijken. Voor Chello dus te laat (als ze er al iets aan had kunnen doen, hij had het wel heel erg). Hopelijk gaat het bij Arizona nog wel goedkomen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:54

jemig Nicole wat een heftig verhaal! En wat asociaal dat ze jullie zo lang hebben laten wachten!!

Ik duim voor je dat Arizona er goed bovenop komt! Is zoiets erfelijk dan?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:57

Jeetje Nicole Verdrietig

Wat moet dat een vreselijk zware week geweest zijn voor je Ach gut Ach gut

En dan zijn broer ook.... zit er een erfelijke component in of is het toeval? Ik duim voor hem/jullie dat het bij hem nog goed komt!

Sterkte Kusje

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:57

pvd: je hebt verschillende vormen van ataxie, wobbler syndroom is erfelijk, maar of het dat geweest is is niet duidelijk, bij arizona zou het dan wrs eerder naar voren zijn gekomen en bij chello kwam het wrs ook wel voort uit een trauma

(wobbler is dat de ruggegraat niet snel genoeg meegroeit en daardoor komt de binnenkant, dus het merg en de zenuwen klem te zitten, tenminste zo heb ik het begrepen)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:09

Nou, je gaat na deze stress dus alsnog een hele zware periode tegemoed, onzeker. Bah, echt klote hoor!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:11

Nog even heel spannend en onzeker dus Nicole Ach gut

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:21

van chello wist ik het dat ie ataxisch was, van arizona niet, vreselijk zeg, hopen dat er nog wat aan gedaan kan worden. Wel heel spannend nu voor je Ach gut

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:51

Bij mij staat in de verzekering volgends mij ook dat naar de slacht gaat lijkt me ook verschrikkelijk maar dan verdienen ze er nog meer op terug.

vroeg me alleen af mag ik haar niet op eigen kosten dan in laten slapen en dat ze dan weg gaat indien het van pas zou zijn?

Wat verschrikkelijk Nicole heb helemaal een brok in mijn keel,
denk wel dat je voor het paard hebt gekozen een leven zoals je nu beschrijft is vreselijk pijnlijk en zielig..

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:53

@jennyk: ahh, dat is wel balen.. maar wel fijn dat die mensen zo blij met haar waren dan krijgt ze t vast heel goed!
al blijft t natuurlijk wel erg dubbel.. dan maar hopen op een merrie voor volgend jaar!

@cindy: fijn dat je broer weer naar huis mag voor nu en gelukkig is het meegevallen!

@hiboune: balen dat hiba niet drachtig is Boos! ga je volgend jaar weer proberen?
beterschap met je pols! kon die bij niet even iemand anders pesten dan ook je linkerhand even blesseren.. Clown

@traan_beauty: gefeliciteerd met je nieuwe pup, kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot zaterdag!
hihi wat een draakje heb je, maar wel leuk, je gaat je handen er iig nog vol aan hebben zo te lezen

@tabeR: klinkt wel erg leuk en leerzaam zo'n weekje! heel veel plezier op vakantie iig, geniet ervan!

@nicole: jeetje zeg wat naar hoe t heeft moeten lopen.. zo'n jong beestje wat t toch niet redt.. wel het beste besluit maar wat verschrikkelijk $#%&@ dat het zo uitgesteld werd, vind ik eigenlijk echt niet kunnen!
ik zou ook haast denken iets erfelijks nu zn broer t ook beetje vertoond, gelukkig is het bij arizona wel veel
minder, hoop dat t bij hem helemaal goed komt! zijn er nog meer broers/zussen die verschijnselen vertonen
of niet? (wel fijn dat arizona t niet eerder had dat maakt de kans als ik het zo van jou lees wel kleiner dat
t erfelijk is/wobbler is.. al is het natuurlijk ronduit naar dat ie niet helemaal goed is nu..)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:59

Taber: De tijd dat hij in de wei heeft gelopen leek het er niet op dat hij veel last had, anders was het al eerder gebeurd. Hij was altijd vrolijk, at goed en glom, hij zag er ook goed uit, alsof hij het alleen lastig vond dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend ging, maar hij leek verder wel gewoon happy.

Bij deze regeling met de verzekering heeft de eigenaar dus tot 2 keer toe gevraagd of hij ingeslapen mocht worden en dat mocht niet.

Ik moet zeggen dat dit altijd al de reden was waarom ik mijn paarden niet verzekerd heb, ik wil op zo'n moment zelf kunnen beslissen, als het voor mij duidelijk het einde is wil ik niet hoeven wachten op de toestemming van iemand anders. Ik heb ook wel van anderen gehoord dat een paard uitgedokterd was en dat de verzekeraar bepaalde dat het dan eerst nog een aantal weken boxrust moest bijv, als ze dat niet deed keerden ze niet uit. Wat heb je daar dan in hemelsnaam aan.. jij ziet dat paard afzien, zij niet