Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:54

Cayusejuhh schreef:
mag ik vragen wat voor paarden het zijn MarijeR??

Welsh cobs

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:55

en arme neonlight is de hekkensluitster... nouja, daar zal wel t mooieste veulen uitkomen denk ik zo
wat een buik heeft macy en die andere foto is ook leuk

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:57

en inderdaad cayusejuhh

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:57

jeetje vervelend voor marjon dat ze zich niet top voelt.. hopelijk gaat het snel over!

leuke foto van die drie stoere mannen op een rijtje
en ook leuke foto van macy..

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:01

crazy_funky schreef:
leuke foto van die
drie
stoere mannen op een rijtje

2 hengsten en 1 merrie in het midden
Copper is de moeder van Caio. Hij is zo'n 7 weken geleden afgespeend en hij stond nu al heel stoer naar Copper te hinniken.
"Ikke groooote hengst!!!"
Copper vond dat niet zo grappig. Ze deed heel chagarijnig naar Caio, Samson is haar grote vriend...

Quinzy

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:20

Citaat:
jaaaaaaaaaaaaaa Hollybolly ik heb de langste naam wahahha

Niet voor lang

Sweety of The Tuatha Dé Danann X St.patrick Of Ierland
12 mei 2006

Alleen weet ik niet goed wat ik met de bevallingsdatum moet doen wat denken jullie? Volgens de bevallingstabel in het boek "van veulen tot volwassen paard" staat als de laatste dekking op 7 juni was dat ze dan op 12 mei zou bevallen.
Maar als ik een dracht tel van 340 dagen dan kom ik dus uit op 2 mei 2006.
Welke datum moet ik als het meest juiste nemen?
Vandaag is Sweety trouwens 210 dagen drachtig. Ze heeft echt een mega buik en het veulen zit s'ochtens nooit stil elke ochtend kan ik em voelen en zien bewegen echt fijn
We gaan nog steeds rijden als we zin hebben en ze geniet nog steeds van haar ritjes gelukkig maar.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:23

Tjonge wat gaat het hier snel......
Ik zal morgen foto's maken van de buik van Honey.

@ Pinky: Sterkte met je merrie, hopelijk gaat het snel over.
@Marije: Mooie stallen hebben jullie, Caio vind ik echt leuk...
@ Derma:Je hoort het wel veel meer hoor, dat de buik bij het eerste veulen niet zo heel verschrikkelijk dik wordt, of pas echt laat gaat groeien. En als je zelf heel erg ongerust wordt vraag je toch of de DA even langskomt?
@Quinzy: ik heb de site van MarijR als uitgerekende datum gehouden. Honey is vorig jaar precies op die uitgerekende datum bevallen Heb haar dus vriendelijk gevraagd dit alsjeblieft weer te doen....

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:41

@ pinky: Wat erg van je merrie zeg ik hoop dat ze snel weer oké is. Heb je enig idee wat het kan zijn?

@Twinkel: Als ik het probeer via Marije haar site kom ik uit op 13 mei
hahaha weer een andere datum. Maar wel het dichtste bij wat ook in het boek stond. Ik denk dus dat ik 12 mei maar aanhoud. Dat had ik ook al in mijn onderschrift staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:22

Hollybolly schreef:
en arme neonlight is de hekkensluitster... nouja, daar zal wel t mooieste veulen uitkomen denk ik zo

Ik hoop het! Heb een kopietje van vorig jaar besteld. (Mooier mag ook nog, maar ik geloof niet dat dat kan! )

Quinzy, als je 340 dagen telt kun je nooit op 2 mei uitkomen. Jaar heeft 365 dagen, 11 maanden precies zou 7 mei zijn en 365 - 30 = 335 dagen..... Paar daagjes erbij en je komt op 12 a 13 mei uit. Verschil zit hem in de 30 of 31 dagen per maand zo te zien.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:24

Wie heeft er ervaring met de Pavo sos-kit, Pavo biest preparaat en de Pavo veulenmelk..... Hoe lang is het houdbaar enzo?? Misschien wel handig om te hebben liggen.... Lady wordt immers ook al 10, en is dr eerste veulen....

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:25

tjee je hebt helemaal gelijk Blijkbaar moet ik me in die kalender van me ergens vergist hebben. Gelukkig dus dat ik altijd van 12 mei ben uitgegaan hahaha ! Ik had het nog nooit op een kalender uitgeteld dus alle dagen genoteerd. nu heb ik dat een paar maand geleden dus gedaan en kwam op 2 mei uit ik vond het al zo vreemd maar dus waarschijnlijk ergens verkeerd geteld hahaha!
Laten we het dus ma op 12 mei houden :p

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:27

ohooo Marije...wat gaat Mees d'r buik groot worden.

Ik zag nog een paar mooie foto's van buiken langskomen....jullie tijd komt straks hoor....en dan ben ik weer jaloers op jullie omdat die van mij dan al best weer groot is

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:37

haha Quinzy!!! dat dacht ik dus ook al! ik heb me vorig jaar met Baileys ook misrekent alleen in de andere richting (dus uiteindelijk vroeger uitgerekend dan ik dacht) Jammer genoeg is Tinkerbell dan ook nog over de datum gegaan

die soskit klinkt goed. kende ik nog niet. Denk ook dat ik er eens naar ga informeren!!! (wie weet meer?)
voor mn geitjes ga ik ook zoiets kopen, dus waarom niet voor mijn paard!

djuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:41

frenia schreef:
haha Quinzy!!! dat dacht ik dus ook al! ik heb me vorig jaar met Baileys ook misrekent alleen in de andere richting (dus uiteindelijk vroeger uitgerekend dan ik dacht) Jammer genoeg is Tinkerbell dan ook nog over de datum gegaan

die soskit klinkt goed. kende ik nog niet. Denk ook dat ik er eens naar ga informeren!!! (wie weet meer?)voor mn geitjes ga ik ook zoiets kopen, dus waarom niet voor mijn paard!

als je op de site van Pavo kijkt zie je vanzelf de verkooppunten. Diegene bij wie het logo staat hebben het 365 dagen per jaar op voorraad...de rest alleen tijdelijk

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:01

Ik heb gewoon de dekdatum genomen en daar een kalendermaand vanaf getrokken ... dus 18 juni gedekt en dan 18 mei uitgerekend ...

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:02

Maar zit daar ook een beperkte houdbaarheids datum op?? Of is het gewoon bijv. 5 jaar houdbaar...???

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:08

Heb je enig idee hoe raar die zin klinkt/leest, als je 'm alleen na die van Mac leest.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 00:10

Zo'n SOS kit is 2 jaar houdbaar (als je die bedoelt... )

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:13

haha dat leest idd raar... ik bedoelde idd de SOS kit... dank je

djuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:13

Sammie schreef:
:))
Heb je enig idee hoe raar die zin klinkt/leest, als je 'm alleen na die van Mac leest.

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:31

Oh Hollybolly, ik wil ook wel in het lijstje erbij!

Fleurianne de la Bruyère x Kirov L'abatch = 23 April 2005

Jeetje Marije, wat hangt Macy haar buik al laag zeg! Manen weer mooi? Is het weer een echte stalpony? Leuk zo zeg, die stalletjes! Ideaal zo, lekker naast elkaar!

Djuno, van harte gefeliciteerd met je mooie veulentje! Ze is echt schitterend!

Cayusejuhh, leuk he, dat geschop! Bij mijn merrie heb ik het dus vandeweek ook onwijs gezien! Echt heel gaaf!

Pinky_girl, beterschap met Marjon! Die koorts is balen zeg! Hopen dat het gauw zakt!

Dries: Jou merrie is ook al flink rond zeg! Wat heeft ze een mooie haarloze streep op haar billen! Hip hoor! Ze is echt al dik hoor, voor het eerste veulen!

Siggy, jou merrie is ook al onwijs rond zeg! Voor 205 dagen! Ze lijkt niet zo groot? Hoe groot is ze?

powiepower, sterkte met je merrie, jammer die peesblesure. Mag je wel wandelen met haar, of moet ze echt boxrust?

Zo Dyonne, Mai is ook al huge zeg! Hallo zeg! Fleur is 23 april uitgerekend, maar haar vorige veulen was 8 dagen te vroeg. Misschien bevallen ze wel tegelijkertijd!

Zo, het blijft echt zo leuk om al jullie verhalen te lezen en dikke buiken op foto`s te zien! Zo kan je lekker vergelijken! Bij sommige van jullie lees ik zulke herkenbare dingen! Geweldig!

Op een super 2006 met een alleen maar gezonde veulentjes!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:40

Heb meteen even naar die soskit gekeken! ziet er goed uit! Denk wel dat ik het ga aanschaffen (vooral omdat ik ontdekt heb dat er een pavoverkooppunt is hier twee straten verder haha!)

Weet iemand hoeveel zo'n kit kost???

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:44

Pfoe hee wat gaan jullie snel

Foto's uploaden is niet gelukt, er ging iets niet goed met Wizrd ofzo...

Maar Emmanuella moet 15 feb ongeveer en Jiloma 26 feb.

djuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:45

volgens mij rond de 50 euro. Maar ik zou er pas eentje halen tegen de tijd dat het bijna zo ver is, wellicht kun je het na de geboorte (als je het niet gebruikt hebt) weer inleveren.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 01:10

was ik ook van plan hoor
ik ken die mensen ook heel goed, dus dat moet wel lukken (want 50 euries is natuurlijk wel een hoop geld voor studentje als ik als blijkt dat je het niet nodig hebt...)