Zara ligt door de dag normaal nooit plat... altijd pas wnr de lichten op de manege uit gaan... nu om iets na 20u ging het birth alarm... ze lag plat... even nadien bijten naar buik en uier... nadien flemen(of hoe ze dat ook noemen, precies geeuwen) maar nog geen harsjes, hoe lang houd ze ons nog in spanning
Ik zou ze in elk geval goed in de gaten houden Tanja!
Fotsy
Geplaatst: 12-04-21 21:22
Spannend Tanja
Jetje Jennifer das lang zeg begrijp je dat de wallen groter worden
Wel jacky er staat idd voor drachtige en lacterende merries maar is een verschil tussen zogen aan een veulen van 1 dag oud en eentje van zes maand oud natuurlijk. Dat staat er niet op dus ik kan me voorstellen dat zo een producten ook wel in de melk wat hangen al is het alleen de smaak al dat anders is. Dus om nu zo dicht op de bevalling te ontwormen zou ik persoonlijk dan weer niet doen gezien je met equest toch 6 weken goed zit. Ik ontworm veulen op tien dagen merrie gaat pas opnieuw mee bij de volgende ontworming vermits ze ook voor de bevalling ontwormd werd.
Laleen ja daar konden jullie niks aan verhelpen hoor. Niemand is op zes maanden al aan het waken. Brute pech gehad helaas. Maakt alles nu wel extra spannend.
369 dagen!! wat erg. heb medelijden met je. Ik was na een week overtijd al doodmoe. Nu hoop ik dat onze pony die nog moet me niet zo lang laat wachten
floripori17
Geplaatst: 12-04-21 21:31
Och jeetje... 369 dagen Succes nog even. Ik hoop dat die van jou er snel werk van gaat maken, de uier schiet in ieder geval op!!
Knolselder aaaaaach
Caesar he wat balen joh...
En aan degene die mijn paarden zo mooi wit vond... Schijn bedriegt Nee veulen is nog aardig wit, mede door dekentje hoor... Moeders is behoorlijk vies.. ik ga ook weer eens wassen zodra het weer het toelaat!
Gefeliciteerd moner met het veulen! Caesar, jammer dat er geen veulen in je merrie blijkt te zitten.
Mijn merrie is ondertussen lekker aan het groeien. Gisteravond het veulen nog flink zien trappelen in de buik. Toch altijd bijzonder om te zien
Cynthia82
Geplaatst: 12-04-21 22:06
J_emma schreef:
Fotsy, Cynthia: het valt mee. Globale meting, allesbehalve precies, komt uit op zo'n 96-97 cm. Maar wel onder de meter dus. Maar pas dag 10, dus hij kan die van jullie nog inhalen
Jeetje... wat lopen er veel merries te foppen en te wachten op beter weer! Geef ze eens ongelijk. Ook helaas wat mindere verhalen. Veel sterkte voor jullie.
Hier inmiddels op 298 dagen. Ze begint nu ook wel ronder te worden. Heb zaterdag de deken weer opgelegd en moest de singels op stand maximaal zetten om ze nog dicht te krijgen. Gelukkig roepen ze vanaf morgen droog weer en kan hij weer af. Inmiddels ook de camera geïnstalleerd, birth alarm komt ook aankomende week. Merriebrok voer ik ook al sinds ik haar heb, maar ik vind het lastig de hoeveelheid te bepalen. Ze staat op onbeperkt rijk hooi; vreet me ook echt arm (vlot 25 kg/dag). Hoeveel brok zouden jullie adviseren? Ze krijgt nu smorgens 1/2 kg en savonds een hele. Hoe voeren jullie de hoeveelheid op? Het gaat om een flinke e-pony.
gertjan1234
Geplaatst: 12-04-21 22:13
Jeeeeemig 369, dat gun je niemand oh oh. Die van ons is 326 en heeft ‘t heeeeeul zwaar. Maar vind dat jij voor mag hoor Jennifer haha
Oja ze is ook boos op de hele wereld
Laatst bijgewerkt door gertjan1234 op 12-04-21 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb nog een birth alarm voor iemand die wil huren.
Ik heb ook nog een pakje kunst biest. Mag ook voor weinig weg.
Ik hoop dat er nu veulens geboren worden vannacht! Meer dan een jaar dragen.. dat is niet eerlijk
Simone25
Geplaatst: 12-04-21 22:25
Hoi allemaal! Ik heb dit topic een beetje in stilte gevolgd
Wat een prachtige veulens zijn er al! En al die uier foto's. Leuk om al die verschillen te zien! Mijn mobiel staat er ook vol mee haha.
Afgelopen vrijdag is mijn merrie bevallen van een heel mooi en gezond valk hengstje. Vader Pinewell Jeronimo Helemaal volgens het boekje gegaan, ideaal.
'Valenzo'. Op één van de 1e droogfoto's
Iedereen die moet waken vannacht, veel succes!!
Laatst bijgewerkt door Simone25 op 12-04-21 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt