[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:26

CF; balen zeg! Ik zou gewoon de trailer eraan hangen en vers insemineren. Eventueel met super bevruchtense hemgst

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:19

Hier komen ze vandaag opnieuw insemineren. Het ei was nog niet weg dus nu afgespoten en ze voelde nog super hengstig aan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:34

Spannend angelpam

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:28

CharmFaith schreef:
Veearts is net weg weer niet drachtig.... hij adviseerd om haar naar van uytert te brengen voor vers sperma maar is anderhalf uur rijden voor mij. Ik moest van hem morgen ook bellen om te overleggen of de hengst goeie bevruchting cijfers heeft om anders eventueel te switchen van hengst..

Pff ik weet het even niet meer zit er echt even door heen ;(

ah wat klote meid. :(:)

Murionia: Hij zei wel iets van de gele lichaampjes maar mompelde daarbij ook in zichzelf dat die ook van de vorige keer konden zijn..

Enfin, een weekje afwachten en hopen dat ze niet hengstig wordt deze week. :+

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:29

Muronia schreef:
AM mooi zo, laat je ze nog eens scannen tussendoor of pas rond oktober weer? Wat voor jonge merrie heb je nog?

Riv_Q blijkbaar wilden ze liever samen staan. Ik denk een verstandige keuze zo. Duimen dat beide nog mooi drachtig zijn.

Charmfaith oh wat vervelend zeg! Ik heb uiteindelijk wel die keuze gemaakt en Wainonia naar het dekstation gebracht zodat het er onverdund in kon. Voor haar heeft het niet geholpen maar ik weet nu wel dat ik alles heb geprobeerd.

Ik heb ook een afspraak gemaakt bij het dekstation ga haar morgen avond heen brengen.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:38

CF balen hoor! Idd bij dekstation hopelijk meer geluk!

Ik las er weer wat drachtige bij... jeej!!

Toch blijf ik t raar vinden met hoeveel moeite de merries drachtig worden... mijn stal eigenaar ook... twee merries, normaal is de ene altijd zo drachtig... nu zijn ze ook al aan de 3e ronde bezig... met beide... va zei ook dat t dit jaar wel meer als normaal was...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:47

Dat zeggen ze echt ieder jaar volgens mij :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:57

Ik moet zeggen dat in het jaar dat ik mijn eerste merrie liet dekken (2013 alweer) er relatief weinig "problemen" leken te zijn. :) Vind de lijst van drachtige merrie's nu ook vrij kort in verhouding tot andere jaren.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:07

Jammer CF, hopelijk lukt het wel als de merrie op station staat en direct vers krijgt!

Elk jaar hoor je wel merries die niet drachtig worden natuurlijk. :j
Maar heb wel het idee dat er meer merries zijn die niet goed/mooi hengstig worden dit jaar. Rare cyclus hebben, kort of juist lang, enz.

Op KI station waar de mijne heen gaan (dan wel in Zweden, dus sowieso wel wat ander klimaat en zo) zeiden ze dat het erg lang duurde voor veel merries goed op gang kwamen. Door een kwakkel winter en daarna ook nog vrij lang druilerig weer.

Percentage dracht na inseminatie waren wel vergelijkbaar met voorgaande jaren.

Eerste merrie was gelukkig meteen mooi drachtig en perfect volgens het boekje hengstig, etc, maar de tweede merrie wilde niet mooi hengstig worden of zelfs helemaal niet. Nu lijkt ze gelukkig wel goed hengstig te zijn (2,5 week geleden ook, maar ja toen lag het sperma in Parijs _O- ). Dus ik hoop dat ze ook mooi in één keer drachtig gaat zijn, wordt sowieso de laatste poging (en eigenlijk überhaupt pas de eerste). Maar na deze week is de hengst niet meer beschikbaar met vers.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:08

Ja idd Muronia, soms geven ze het zelf duidelijk aan dat snel bij elkaar fijner is.

Succes Angelpam +:)+

Wat goed van je Charmfaith, ik ga heeeel erg meeduimen dat het nu snel mag gaan en het in 1 keer pakt! :(:)

Haha ja Cynthia, dat zie ik ook in elk DBT wel terugkomen dat het dat jaar lastig gaat. De drachtige lijst vult zich vaak ook nog naarmate er mensen later bijkomen.

Hopelijk mooi hengstig én beschikbaar sperma straks Quir!! :+

Hier zijn de merrie en veulen lekker gesetteld. Zo leuk om met haar aan de slag te zijn. Ze is 10 en kent bijna nog niks, voetje geven lukt nog bijna niet eens. Maar in 3 dagen al zoveel stappen gezet met kleine dingetjes. Zo dankbaar als het dan lukt, echt een leuk projectje.

Wie moeten er nog scannen op dracht deze week?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:18

Niet deze week, wel volgende.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:01

Dit jaar lijkt idd echt wel veel moeilijker te gaan hoor ik overal. Rare cyclussen, veel bloedeieren, ook veel eisprongen die gemist worden enzo. Veel mensen ook al aan poging 3-4 bezig
Wij mogen nog altijd niet klagen, maar ik hoor het bij bevriende fokkers, en op het dekstation die het dan ook weer via veel veeartsen horen terugkomen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:07

Hier zit het er inmiddels weer in. Nu donderdag scannen en dan mag ik hopelijk weer op het wachtbankje.

Ik hoor ook echt van meerdere da en fokkers dat het een raar jaar is. Misschien door het warme weer wat we gehad hebben ?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:34

Hier ook veel merries hoor die met name slecht hengstig wilde worden of niet goed.
Nu afgelopen week kwam in een keer alles tegelijk.
Het was iedere dag feest voor die hengst van mij haha.

Hopenlijk gaat het voor de mensen die nu met ronde zoveel bezig zijn op andere manieren wel lukken of bij de volgende poging.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:49

Kan onze uk de gene die wachten in spanning opvrolijken ?Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:03

Hier eigenlijk geen problemen gehad met eigen merries noch gastmerries.

Red heeft eigenlijk alles op 1 na dragend. Zelfs een merrie waar ze 3 jaar geprobeerd hebben.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:09

Sperma is in ZWEDEN aangekomen haha! Zit er in!

Ze heeft 3 eitjes klaar staan en afgespoten, hopelijk morgen minimaal 1 eitje weg. Niet dat er dadelijk nog een tweede dosis nodig is en alsnog in Tokio eindigd. _O-

Alleen even kijken op hoeveel dagen ga scannen als er meerdere eitjes af zijn...

Deze week zou de andere merrie gescand worden op 40 dagen (vandaag), maar zondag al gedaan.

Janinevv wat een koppie. <3

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:17

Ik zou zeggen exact op dag 16 Quir.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:58

Quir. Spannend. Hopelijk pakt het gelijk en is alle moeite niet voor niets geweest.

Jeanine _O- heerlijk koppie

Angelpam. Duimen draaien

Charmfaith. Spannend! Is ze ook al echt hengstig? Die van mij wordt morgen gedekt van dante

Er zijn natuurlijk elk jaar probleem gevallen met merries. Maar dit jaar valt op vooral in begin van seizoen. Korte of juiste lange cyclussen. Of veel eitjes waar niks van doorzet.

Ik laat die van mij idd nog een keer scannen voor oktober. Nu zit ik natuurlijk niet met gust en kosten hiervan. (eigen hengst) maar vindt het toch fijn om te weten,ook voor registratie van dekkingen naar stamboek toe.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:13

Dankjullie wel voor jullie steun dat doet me goed. :o Hopelijk gaat het nu wel pakken.
Ik vind ook veel merrie lastig drachtig worden maargoed we gaan het zien

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:03

:wave: Ik lees nog steeds mee hoor

Dikke :(:) Voor iedereen die nog moet wachten, of weer overnieuw moet beginnen
En een *\o/* voor iedereen bij wie het lange wachten begonnen is...

Ik zit nog voor het eerste wachtbankje. Namelijk wachten op hengstigheid. Was vroeg begonnen met schouwen, dacht ik. Merrie eerste keer schouwen in de kudde gelaten, ze hinnikte wel naar de hengst, maar verder niks. Ik dacht, mooi, begint te komen. Nu al 3 keer schouwen dat ik haar bewust dichterbij zet uit de kudde, maar nog niet eens dr hoofd omhoog. oliebol, zou ik dan net te laat geweest zijn? Nu twijfelen of op de natuur wachten, of hengstig spuiten. Dat moet dan op de gok, want ik kan nu even niet scannen. Volgende week beter weer, hopelijk komt er dan wat op gang...

Heb trouwens een erg fijne hengst met schouwen, hij kan op commando goed showen, maar als ik zeg klaar, is het ook gelijk klaar. Heb een beetje een vreemde situatie hier. Ik loop voor schouwen dus over het fietspad naast de merrieweide met de hengst aan de hand. Roep ik halverwege de show, Collin let op, fietsers, staat hij gelijk braaf als een standbeeld stil. En zich nog laten aaien door de kindjes ook. Fietsers fietsen verder, ik zeg kom maar, en meneer start zn show weer :+ Heerlijk

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:21

Wow wat een top hengst caily !

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:36

Ja echt hoor, ik "kende" hem natuurlijk al, maar hij was in 2014 naar Polen verkocht, en pas sinds 19 juni hier. Heb ook al een buitenritje zonder zadel met hem gemaakt, gewoon uit de wei plukken, hoofdstel in, picknick bank opzoeken om erop te klimmen, en gaan. Terwijl ik in 2013/2014 de laatste was die hem gereden had (en dat was ook maar 2-3 keer over een periode van 1 jaar, en alleen in de paddock, daarvoor ook 5 jaar niets gedaan). Ik was al verliefd op dit dier, maar hij bevestigt het elke keer maar even opnieuw.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:13

Ayasha schreef:
Ik moet zeggen dat in het jaar dat ik mijn eerste merrie liet dekken (2013 alweer) er relatief weinig "problemen" leken te zijn. :) Vind de lijst van drachtige merrie's nu ook vrij kort in verhouding tot andere jaren.

Bokt wordt ook steeds kleiner he, dat speelt ook mee.
Maar goed, ik lees dat meer mensen hier het ermee eens zijn dat het een lastig jaar is, dan dat zal dat wel :) Ik heb sowieso altijd veel geluk met mijn merries. Van de 7 keer dat ik een merrie heb laten dekken, was alleen Daisy één keer pas van de tweede keer drachtig. Verder altijd gelijk in één keer drachtig en gezonde veulens. GELUKKIG!

Fijn dat het erin zit Quir! Hopelijk heb je niet nog een lading nodig ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:17

Caily dat klinkt echt super. Dat maakt je een nog trotser eigenaar.
Ik heb hier ook een super braaf hengstje. Maar meneer kan wel gilen hoor.

Balen van de niet drachtig en hopelijk pakt het snel een keer.

Gefeliciteerd voor de drachtige. Nu is het lange wachten aangekomen.

Hier zijn flirt en chakira niet meer hengstig gespot. Dus in 1x drachtig.
Gaya wordt als het goed is vrijdag gescant. Ik hoop dat zij eindelijk drachtig is van indi. Trouwens dit jaar poging 1. Vorig jaar had zij het hele seizoen een bloedei. In september was hij weg.