[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:00

MaritB en juval, Gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal!

inowa, Wat verdrietig :(:)

Anoukk_, veulen spam bestaat niet :D

Kabayo, Fijn dat alleen op hooi lijkt te helpen.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:07

Wat een prachtveulens hebben jullie Anouk en Tinniie!

Mijlpalen weer gefeliciteerd!

Inowa, een moeilijke maar verstandige keuze.. Heel veel sterkte ermee. Ik snap wel dat het jou ook raakt!

Nicole je merrie is echt zo gaaf! Welke kleur is ze eigenlijk? :o

Anouk wie was nou ook alweer de vader van je veulen? :o

Marit, het probleem met je camera al gevonden? Doet hij het alweer?

Hinte gefeliciteerd met de opname in het stamboek!

Linda, Jupi maakt het spannend!

Chantal je veulen is echt prachtig! Ik snap het wel! En hihi wat een hoop halster nog om dat kleine koppie :P

Vanmiddag weer even goed tijd voor mijn dikkie, zal nog weer een paar foto's van haar maken. :)

Noisy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:10

Inowa, veel sterkte. Jullie doen wat het beste is voor haar. Leven mag geen lijden worden...

Marit en Juval *\o/* Weer een mijlpaal bereikt!

Anouk, spam maar lekker door hoor!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:21

Carmuh schreef:
Jeetje ik ben even een paar dagen niet actief geweest en er zijn gewoon een aantal veulens geboren. Dames stuk voor stuk gefeliciteerd met jullie knappie, geniet ervan.

Rowan....Wat een mooi resultaat! Gefeliciteerd!

stal_hd...Jij ook gefeliciteerd met het resulaat!

Nou ik ga het weer proberen bij te houden! Was gisteren ook naar de platinum hengstenshow, laatst moment toch besloten te gaan om even een leuke dag te hebben!

Heb genoten maar absoluut ook een traantje gelaten, ook gezien waarom ik ook alweer had laten dekken. Zo mooi om zo een veulentje naast de mama te zien dansen. Weet niet meer wie het was maar iemand hier verwacht een veulen van ferguson, vond de nakomelingen erg fijne dieren om te zien.

Tuurlijk ook nog even bij ferdeaux geweest, blijf hem bloedmooi vinden hihi en toevallig stond daar ook van uytert. Vriendin die mee was heeft even met hem staan praten en verteld hoe of wat met betrekking tot het veulen en er kwam eigenlijk wel een mooi aanbod bij kijken. Begin dus steeds meer te neigen naar toch nog een keertje proberen te dekken. :o

Hum vandaag even aan de longe gehad, vond ze wel erg fijn maar ze heeft totaal geen conditie meer haha :') Lekker nog even gewassen met dat warme weer, al was ze na 5 min al weer smerig haha

Heel erg hoe weinig ik actief ben, maar ik lees wel alles mee!
Wij verwachten van 1 van onze merrie's een veulen van Ferguson (uit een Welt Hit II x Frühling x Wisconsin merrie), vorig seizoen ook gedekt maar toen helaas met 3 maanden afgekomen. Nu zit ze op 320 dagen dus het einde is in zicht.

Had jij ook met Ferguson gedekt?

Sylvana_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:47

Jeetje.. Ik heb de afgelopen weken niet heel veel meegelezen, maar ben gewoon bijna een dag bezig geweest om alles door te nemen :wow:

Wat een lieve en knappe veulens zijn er al geboren: gefeliciteerd allemaal!
Maar wat een ellende hebben sommige van jullie ook meegemaakt :(

Mijn moeder haar merrie is jaren geleden helaas ook overleden na de bevalling, dus ik krijg nu soms ook de kriebels als mijn merrie zich een dagje niet lekker voelt ofzo.

Zij is inmiddels 262 dagen, maar we mogen al sinds de 4e maand niks meer omdat ze toen een peesblessure heeft opgelopen. Reden: te veel hormonen en al te veel weke koten :(

Aangezien ze daarvoor gewoon fanatiek gereden werd en we net begonnen waren met crosstrainingen kun je je voorstellen dat ze het gewandel inmiddels flink zat is. Gelukkig knapt het weer nu wat op en kunnen we soms wat gaan grazen, ze mogen helaas nog niet naar buiten bij ons..

Begin volgende maand gaat ze verhuizen naar een andere stal waar ze lekker een grote box krijgt en samen met een andere drachtige merrie de wei op mag..

Overigens staat zij ook met de Equicrown kous om, omdat ze ook nog eens Lymfe Oedeem in dr achterbeen heeft opgelopen vanwege een ontstoken mok-plekje. 's Ochtends niks aan de hand, paar uur later 39,5 graden koorts, een been wat van hoef tot bol gigantisch dik was en geen pas meer willen lopen :( de dierenarts is 2 weken lang iedere dag langs geweest om dr 4 spuiten te geven.. Op dat moment was ik even bang dat moeder en veulen het niet zouden redden..

gelukkig is het een bikkel en is ze er weer helemaal bovenop gekomen..

Vorige week schrok ik weer, want toen had ze ineens al een redelijk uier.. Gelukkig is het nu weer wat minder en verschild en een beetje van dag tot dag..

Ik zal proberen wat actiever te worden, want jullie gaan zo snel met al die berichten! Ik kan echter niks beloven, want mijn vriend en ik zijn sinds 2 weken ook druk op huizenjacht. Het plan is om vanuit Den Haag te verhuizen naar het oosten, of misschien zelfs net over de grens (Emlichheim). Best spannend dus, maar het lijkt me fantastisch om 'm'n paarden in de tuin' te hebben <3

Afbeelding
Chillen in de paddock

Afbeelding
Achteraanzicht vorige week

Afbeelding
Uier vorige week

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:53

Alexandra : het is een rousseau x uphill x flemmingh hengstje !
De merrie is een volle zus van mijn ggk hengst Garonus. Had vorig jaar ook een veulen uit die merrie van rousseau. Was toen een merrietje :
Afbeelding

Die is nu dezelfde kleur als de merrie!

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:06

Wat zijn er weer prachtige veulens geboren de laatste dagen! Iedereen gefeliciteerd!

Linda, toch bijzonder dat jupi het nog zo lang vol houden met een vol uier en lage ph.

Camera troubles zijn nooit fijn, maar beter nu als dat het echt er om gaat spannen!

Hier doet de camera het gelukkig perfect en sinds vrijdag staat Zolex in dr kraam stal. 290 dagen vandaag :D ze staat savonds/ snachts vooral te dutten en wisselt veel van been op rust. Soms gaat ze ook nog lekker even liggen.

Afbeelding
Afbeelding

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:22

Anniekslijk: mooi beeld! Jouw merrie heeft nog even te gaan!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:34

Inowa, heel veel sterkte morgen. Ook al weet je dat het moet, deze keuze maken is nooit leuk :(:) :(:)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:45

Heel veel sterkte Inowa!

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:46

Inowa veel sterkte! Ook al is het voor haar het beste, het blijft moeilijk!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:05

Wat gaaf zeg Anouk een ggk hengst! Je merrie is ook wel erg gaaf dus niet zo gek dat daar icm Rousseau zo'n knap kereltje van komt! ik dacht btw dat die teruggetrokken was uit de dekdienst :o

Mooi beeld anniekslijk!

Sylvana ik kan me voorstellen dat je dan wat sneller schrikt! Waar in het oosten zijn jullie aan het kijken? Emlichheim is hier vlakbij :) succes met de huizenjacht!

Net even lekker geknuffeld met merrie. Ookal had ze er niet zoveel zin in vandaag. Normaal staat ze altijd enorm te genieten van een poetsbeurt maar ze liep vandaag tot 3x toe weg. Na de slobber vond ze me wel weer lief.

Afbeelding

Haar tietjes beginnen ook wat te doen inmiddels:

Afbeelding
Afbeelding

En nog even samen genieten van de zon <3
Afbeelding

288 dagen alweer :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:31

Inowa, heel veel sterkte.

Hinte, ben benieuwd wanneer we ze binnen krijgen!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:04

Pretty, ik ben benieuwd wat Vera gaat doen!

Marit, gefeliciteerd met de mooie mijlpaal! *\o/*

Linda, ik zeg dat jij deze week een baby hebt, het moet!

Wat een prachtige collage van je drie knappe baby's, Tinniie <3 Zo'n foto heb ik ook van Ti, Fi en Vie (in mijn profiel).

Mikado is echt knap! Zijn achterbenen zijn alleen wat te lang voor hem :')

Sterkte, Inowa :(:) Verstandige keus.

Knappe Hinte, dat lieve bekkie van haar..

Juval, ook gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal!

Mooie screenshot zo, Anniek.

Fi-TV is weer nieuw leven ingeblazen. Ook even anders opgehangen, omdat ik bang was dat hij te warm zou worden, maar nu hangt hij voor het mooie iets te laag, ik zie alleen maar Fi-stukjes ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:42

Heerlijk die veulenspam!

Inowa sterkte.

Jupi nog geen haast. Ik vrees er hier ook voor 335 dagen maar tot nog toe gaat het langzaam.
Banden nog niet slap, uier kan nog veel voller.. En ze is nog zo relaxt als maar kan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:02

Kabayo, fijn dat Lady het op alleen hooi beter lijkt te doen :j Scheelt jou een hoop wassen en Lady schrale billen :+
Anouk, wat is Mr. Joke mooi! Leuke naam in combinatie met de datum :D
Marit en Juval een mooie grens bereikt, het aftellen kan beginnen dames *\o/*

Wij genieten volop van onze kleine meid, het is zo'n lekker ding <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:41

Sterkte inowa :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:00

Hinte gefeliciteerdmet de stamboekopname, gipsy is in iedere geval echt een knap ding

Sterkte inowa ook al is het de beste oplossing

Oh zo knappe meid suffie, staat ze nog steeds bij dunja? Allez andere kant van de weide :P

Jupi nu wordt het toch echt tijd hoor, ik ben zo benieuwd naar je grullo bont meisje in je buik ;)

Leuke mijlpalen komen er langs

En tof dat de cams opnieuw werken

Lady terug normale mest, oef

Mr Joke is echt knap Anouk, dat gaat een echte black beauty worden later als hij groot is

Alexandra leuke selfie, en de tietjes komen op gang, dan begint het echt leuk te worden.
Je merrie ziet er trouwens super goed en tevreden uit.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:00

Suffie echt prachtig dier. De merrie ook trouwens.

Wat is trouwens jullie ervaring met hoe lang vooraf slappe banden of ook heel wisselend?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:14

Gwen krijgt haast denk ik!
Uier was iets voller alweer en 1 kant zelfs een beetje hard. Ze moet het nog wel 20 dagen ophouden en beter nog na dat weekend, haha.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:14

Elsa die loopt de laatste weken met slappe banden, je ziet dit ook aan haar gangwerk, hoe ze stapt, draaft enz
Flo die kent dat woord niet slappe banden :D misschien beetje slappere kont en iets minder dikbil. ;)

Oh Maritb ze maakt vaart, maar die twintig dagen zal ze vast nog halen, mijn ervaring is dat ze zo een drie weken op voorhand aan hun uiertje beginnen, oudere merrie's kunnen het wel veel sneller klaren.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:21

Die 20 dagen gaat ze wel halen hoor. Scarlet had dit een maandje terug ook zoiets.

Heeft Flo nooit lang van te voren slappe banden?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:23

Ah ok. Nou gelukkig maar!

Scarlet moet wel vaart gaan maken om zaterdag te bevallen, maar erna is handiger voor je toch ivm equiday?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:25

Zoals ze nu gaat kan het nog wel weken duren, haha. Over 14 dagen is wel mooi, haha.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:28

Ik ben hier ook billen kwijt
Afbeelding

<3
Afbeelding