[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LoesvL

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:36

Wat een lekker veulentjes en tietjes komen er weer voorbij, op naar de volgende baby's.
Wanneer is Jill eens aan de beurt :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:38

kiki1976 schreef:
Even een ego berichtje, ik hoop dat iemand er wat van weet.

Het internet op stal blijkt zo traag te wezen dat de ip camera dus niet werkend te krijgen is via de wifi, zelfs niet als deze 15 cm bij het modem vandaan staat. Valt steeds weg en heeft heel veel moeite om deze weer terug op te pakken.

Nu kreeg ik het advies om eens te gaan kijken naar een dongel abo.
Maar nu zat ik te denken, Ziggo heeft wifi spots. Zou dat ook werken vraag ik me dan af?
Ziggo zelf stond met hun mond vol tanden en kon eigenlijk niet een zinnig antwoord erop geven.

Al eens gedacht aan een power line (internet via stroom) daar draait mijn camera ook op :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:39

CubaLibre schreef:
Jill is nog steeds alleen en ook ik heb slaapgebrek momenteel...

335 and counting :Z

Idem :D ze blijven ons voor de gek houden, Jill en crome gaan waarschijnlijk gewoon flink uitdragen :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:41

Tinniie schreef:
CubaLibre schreef:
Jill is nog steeds alleen en ook ik heb slaapgebrek momenteel...

335 and counting :Z

Idem :D ze blijven ons voor de gek houden, Jill en crome gaan waarschijnlijk gewoon flink uitdragen :P

Denk dat ze ons dan kunnen opvegen....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:45

ze wachten net zo lang tot jullie de slaap niet meer tegen kunnen houden, na weeeeeken lang wakker zitten 's nachts, 100 keer eruit, twee tellen een snurkje en dan plop, baby in de stal :D :D :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:59

Die kans zit er dik in.....

Ik hoop gewoon dat ze het lekker overdag doet als de rest op de weide staat ;)

Ze mag alleen naar buiten nu als ik er ben want ik vertrouw dr niet na haar hele rare gedrag van afgelopen nacht... Nu is ze ook al zeker n kwartier door haar stal aan het waggelen (en de paarden staan nog allemaal op stal).

No way dat Jill nu zonder toezicht naar buiten gaat :P

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:01

Las iets over standaard bloedtransfusie bij veulens op een fokstal? Waarom doet de fokker dit???

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:04

fokfanaat schreef:
standaard bloedtransfusie, dat heb ik echt nog nooit gehoord?
lijkt me heel ingrijpend gedoe.
maar waarom laat ej nog bloed testen als hij het toch krijgt?

Dat dacht ik ook. Ik vind het ook erg onnatuurlijk en overbodig. Maar goed, ieder weer zijn eigen ding!

Mijn merrie harst ook sinds vandaag. Nu doet ze dat meestal wel een week, dus afwachten maar..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:06

/3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:08

Bonny dione, bedoel je niet de veulenspuit??? terug in meelees :o

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:11

Wow het gaat hard met de veulentjes in het topic!
Gefeliciteerd allemaal. Wat een plaatjes komen er voorbij <3

En ook een aantal mensen met slaaptekort :(:)
Gewoon blijven denken, er is er nog nooit eentje blijven zitten ;)

Over dekentjes, hier gaan de veulentjes zoveel mogelijk de wei op en dan krijgen ze met vorst of regen een dekje op. Krijg soms wel eens het idee dat mensen het erger vinden om een dekje op te doen dan het veulen opgehokt te houden omdat het weer slecht is of voor kou :?
Voor mij is beweging in de wei veel belangrijker en ik kies bewust voor vroege veulens dus dan krijgen ze gewoon een dekje op. En dan gaan ze naar buiten in de sneeuw en ik heb veulens heel veel lol zien hebben buiten terwijl het -10 of kouder was.
Snap dat nooit zo, op bokt is voor een pasgeboren veulen een dekje slecht en een 3 jarige is spontaan niet meer waterdicht zodra er een zadel op komt en dan moet ie een deken op...

Mini horse shop heeft trouwens nieuwe dekentjes met echt een geweldige pasvorm voor veulentjes. Ben er zelf helemaal fan van.

Overigens komen ze hier als veulen ook niet in het zand. Zag wat foto's van veulens in zand paddocks maar zelf ben ik veel te bang voor zand eten ('t zijn net kleine kinderen, alles verdwijnt in dat bekkie, ook zand) en ik vind zand veel te zwaar om in te lopen voor die kleintjes. Ben meer voor een vlakke stevige weide om de pezen wat te harden vlak na de geboorte.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:25

Nicole schreef:
kiki1976 schreef:

Het internet op stal blijkt zo traag te wezen dat de ip camera dus niet werkend te krijgen is via de wifi, zelfs niet als deze 15 cm bij het modem vandaan staat. Valt steeds weg en heeft heel veel moeite om deze weer terug op te pakken.

Maar nu zat ik te denken, Ziggo heeft wifi spots. Zou dat ook werken vraag ik me dan af?
Ziggo zelf stond met hun mond vol tanden en kon eigenlijk niet een zinnig antwoord erop geven.

Al eens gedacht aan een power line (internet via stroom) daar draait mijn camera ook op :)

Als bedraad het internet snel genoeg is (makkelijk even te testen met een kabeltje) moet je inderdaad eens een power line proberen. Zo heb ik mijn camera ook draaien.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:27

Ik heb gister ook n veulendekentje aangeschaft, die die ik heb zijn onderweg vanuit de VS maar ja, die gaan (denk ik) niet op tijd hier zijn....

Hier heb ik het veulen ook het liefst meteen buiten en als d'r dan n koude wind staat of het regent dan maar n dekentje erop... gaan ze niet dood van en dat is nog beter dan ophokken want daar ben ik al helemaal geen fan van ;)

Wss gaan ze hier de 1e dag wel de paddock in maar dat is meer omdat ik het altijd wat eng vind om ze meteen in n weide met 3 smalle draden te zetten... zal niet de 1e keer zijn dat veulen lief onder de draad door gaat en mams in blinde paniek schiet omdat d'r baby ineens bij andere paarden in de wei staat... onze paddocks zijn niet heel zwaar gelukkig en afgerasterd met hout wat dus beter zichtbaar is.

Uiteindelijk gaan ze de weide op met n schuilstal en dat is wel erg fijn :)

Ik kon me gister niet inhouden dus nu heeft veulenlief weer 3 nieuwe halstertjes erbij (had er al 3,2 die ik al jaren heb en eentje in de Amerikaanse kleuren met sterretjes erop)...

Hoe schattig is dit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:29

Ik denk dat Kim de laatste dagen nog wel iets gegroeid is, zal vanavond haar buik nog een keertje meten. :j

Inowa, helemaal terecht, ze is echt prachtig! <3
Aan haar koppie zie je dat ze inderdaad een brutaal dinkie is. :')
Ik vind haar linkeroogje wel erg blauw voor enkel babyblauw.

Pretty, dat is apart inderdaad!

Linda, dat schiet ook al mooi op!

Tinniie, haha, herkenbaar gevoel! :D
[naam] zit hier de anderen ook al lastig te vallen dat ze wil spelen.
Hij is zoooo knap! <3 Blijft dat donkere ook op het koppie aanwezig of wordt hij zelf helemaal licht of donker?

Nicole, je merrie neemt je in de maling! :D

Elmars_Floor, mooi koppie heeft je merrie!
Ik gok op een merrieveulentje. :j

Kiki, wij hadden ook last van lastig bereik door meerdere dikke muren.
We hebben een antenne opgehangen bij de stal.
Wilden eerst inderdaad een kabel, maar konden de leiding waar die doorheen moest niet vinden.

Mopjemop, wat een mooie foto!

BonnyDione, haha, leuke spam!!

Wat schattig, die veulenspulletjes! <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:49

Wij hebben een kastje en wifi versterker nu werkt het hier wel!

Vanacht vals alarm mam riep iedereen hysterisch uit bed. Ze had het gedroomd. Er was nog geen veulen namelijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:54

Hahaha, en bedankt mama. :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:11

KBK : links lijkt wel echt blauw te blijven.
Rechts verkleurd nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:15

Ja, zo lijkt het inderdaad wel. :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:22

Nicole schreef:
kiki1976 schreef:

Ja heb ik nagevraagd. Maar heeft weinig nut om dat de data die uit het modem komt al te zwak is.
De camera en modem stonden zo'n 15 cm uit elkaar en toen werkte de wifi nog amper.

Cl, wat schattig

Hier vannacht ook 4x het alarm af gegaan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:24

Heerlijk al die valse alarmen.. :z

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:34

marije, ik heb mijn merrie met veulen noodgedwongen op de zandpaddock staan,( Yuma is op training en breeze is jaarlinghengst, dus staat met glowy op de grote wei) er word vandaag en morgen hard gewerkt om de weide in orde te krijgen, met een beetje geluk kunnen ze dan zondagochtend op de wei, ik had het zo netjes gepland, mooi in de tid dat Yuma weg was en breeze nog bij de dames kon, maar ja camille beviel 3 weken eerder dan verwacht en kan dus niet bij breeze staan, wel even lastig

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:56

Hahhaha vond mijn man ook Cynthia _O-
Maar mocht ook niet op de logeerkamer zolang gaan slapen, dan maar last van de telefoon.

Nog even een tiet foto van vanmorgen
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:59

Al die slapeloze nachten.. ik hoop dat ze het me dit jaar weer spaart maar aan de andere kant lijkt het me toch ook wel weer leuk om te waken :) (haar eerste dracht werd ik om 8 uur mijn bed uit gebeld dat ze begonnen was)..

Camera met slechte wifi bereik.. ik ben bang dat ik er ook iets voor moet gaan bedenken :( de camera kregen we vorige keer niet aan de praat met de dichtstbijzijnde wifi, de andere wifi wel maar die red het net niet tot aan de stal.. We gaan het nog eens proberen met de andere wifi maar ook met draad lukte het vorige keer niet.. wat zou dan het slimste zijn?

De link die gegeven werd (weet even niet meer wie) is super handig! Maar hoeveel gb je dan moet aanschaffen vind ik toch wel heel erg lastig inschatten... iemand een idee?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:07

Heb nu eens bijgelezen. :o

Dat is al een best uier toch Linda voor dag 315! *\o/*

Tinnie <3 <3 Chexy. Jij dus ook chronisch slaapgebrek? Je bent na Jade ook meteen gaan doorwaken voor Crome toch?

Elmars-Floor ze blijft toch zo mooi. <3 En duidelijk al wat verandering inderdaad. Wat een slappe banden al!

Vervelend Kiki. Hier werkte het ook niet vandaar uiteindelijk toch die horse cam aangeschaft.

Mopjemop wat fijn dat ze nu bij de kudde lopen!

Crines mooie dikke buiken!
Toch al wat uier bij jouw nieuwe dame inderdaad!

Bonnydione mooi kereltje!

CL :(:) :(:) We kunnen een clubje oprichten??? Vulina,kom erbij. :P
Mooie spulletjes!

Marije ik kan me dus vinden in jouw redenering. En een paddock voor een veulen vind ik ook niet fijn :o ,vandaar staan zij in de wei in tegenstelling tot de anderen. Ik laat dat stukje over speciaal hiervoor.

KBK hoe gaat het inmiddels met Kim?

Nou hier dus niks. Ze staat nu nog binnen en daarstraks ging het alarm weer af. Bizar. Ze hebben gechecked en het was niks. Pfft madam speelt behoorlijk met mijn voeten. }:0

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:20

BianCatjee schreef:
Al die slapeloze nachten.. ik hoop dat ze het me dit jaar weer spaart maar aan de andere kant lijkt het me toch ook wel weer leuk om te waken :) (haar eerste dracht werd ik om 8 uur mijn bed uit gebeld dat ze begonnen was)..

Camera met slechte wifi bereik.. ik ben bang dat ik er ook iets voor moet gaan bedenken :( de camera kregen we vorige keer niet aan de praat met de dichtstbijzijnde wifi, de andere wifi wel maar die red het net niet tot aan de stal.. We gaan het nog eens proberen met de andere wifi maar ook met draad lukte het vorige keer niet.. wat zou dan het slimste zijn?

De link die gegeven werd (weet even niet meer wie) is super handig! Maar hoeveel gb je dan moet aanschaffen vind ik toch wel heel erg lastig inschatten... iemand een idee?

Het word nu voor me uitgezocht. Dus zodra ik hier meer over weet dat laat ik het hier weten.
Want het hangt ervan af of de camera constant streamd of alleen als je inlogt.
Want bij constant vliegen de GB's erdoor