[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:12

Neon, wow dat kleurtje <3 mag mijn veulen ook hebben of zwart net als de paps!
Merel en Poesnoes en Cynthia, ik hoop dat jullie geen FOPMERRIES hebben want Roquera lijkt me straal voor de gek te houden! }:0
Ik mag (helaas) niet meer aan haar uier komen, als ik in de buurt kom geeft ze al een gil gevolgd door een trap naar achter! Uier is nog steeds strak, maar heb nog geen melk zien druppelen/spuiten. Er is ook niet meer op haar achterbenen gekomen, dus toch waarschijnlijk van het liggen van vannacht. Ze is nu heel wisselend, dan staat ze te wiegen of trappen naar buik, of aan het heen-en-weren en dan staat ze zomaar een half uur doodstil in de stand-by stand. %) Pff, van mij mag het komen! :j

pippalex

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:18

Neon en esther, van harte gefeliciteerd, en verder natuurlijk ook iedereen met een veulen!! (Mijn geheugen laat me een beetje in de steek na 2 weken gebroken nachten, please vergeef me..)
En Neon een merrie, wie had dat gedacht, en wat voor een!! Knappe meid hoor!!

Merel_Claire: Mijn KWPN merrie staat eigenlijk elke dracht zo'n 2 weken met gele hars druppels, dus het zou met die van jou vast goed komen..

Hier nog steeds niets, nou ja niets.... Wel een verschrikkelijk dikke merrie die bijna kan vliegen door het vele zwiepen met haar staart (het is dat ze zo dik is, anders was ze allang opgestegen).
Afgelopen nacht zeer onrustig geweest, veel mesten en plassen, en heel erg veel water drinken..
Ook heeft ze gelegen wat voor Pip uniek is, je kan haar er bijna niet op betrappen..
Ik stond vannacht om 2.35 uur dan ook in de startblokken met mn kleren aan, maar toen ging ze net weer staat en eten, pff, merries......
Ze wacht volgens mij tot ze weer eens boven aan het lijstje staat...

Kom op Pip, begin mei wil ik heel graag een veulen in de wei!!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:34

Neonlight schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Beschuit met roze muisjes!!!!!!!!!!!

WHAAAAAA!!!! Een MERRIE-veulen??? Dus dat kan Neon ook *\o/* ?
Van HARTE gefeliciteerd met dit bruine meisje, Maaike!! Ik kom na de meivakantie op kraamvisite :j . Owww lekkerrrrrr ROZE muisjes *\o/* _/-\o_ !!

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:35

Bij de andere keren dat ze drachtig was had ze helemaal geen hars gehad of andere tekenen. Dus vind dit al heel wat. Ga zo weer heen. We zullen zien. Slaap daar op stal en heb daar internet hou jullie dus op de hoogte...

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:36

Wisje had weer een harsje aan haar tepel...
Maar was ooohh zo rustig aan het eten dus ben me maar weer omgedraaid...

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:40

NEON GEFELICITEERD!!!! een meisje, een heel mooi meisje!!! en een hele mooie kleur!

Inowa, bekend verhaal betreft werk krijgen.. hier ook al een langere tijd zonder :S

Essssther, jij ook gefeliciteerd!

Pretty, ja zeker bijzonder dat Venus steun bij mij zocht.. fijn dier is het!

Mooie Fahkour, arme Hala!!

Mooie Dazzle!

Draumur is een wijs ding, hij gaat al ver van zijn moeder af en is erg geinteresseerd in de paarden aan de andere kant van de draad.
Hij gebruikt de hele wei om te rennen (nou ja, slowmotionrennen dan) en remt voor het stroomdraad, maar hing er ook al zijwaarts even in als in een boksring, en veerde toen weer terug.

Omdat hij zoveel initiatief neemt heb ik vanmiddag al Sigrún bij ze in de wei gedaan, vóórdat Draumur te veel afstand van mama neemt en er rare situaties ontstaan.
Mama werd hierdoor extra fel in het bewaken van haar kind en dat mag wel, ze is al veel waakser als met haar 1e veulen maar af en toe mag ze nog wel iets alerter zijn. Met haar 1e kind deed ze praktisch niets aan opletten, nu gelukkig wel.
Sigrún werd keurig weggejaagd als ze te dichtbij kwam.

Es staat in de aangrenzende wei maar ik heb haar daar weggehaald, ze is helemaal geobsedeerd door Draumur en dat vind ik link, als Draumur dan per ongeluk aan de andere kant van de draad beland durf ik de gevolgen niet te overzien.
Es volgt elke beweging die het veulen maakt en gedraagt zich als moeder ipv tante. Dus ze mag een paar weides verderop gaan grazen en dat vond ze niet zo leuk.
Morgen is de kleine man alweer 3 dagen oud en ga ik wat fototjes maken!

hij is overigens niet dol op mensen, loopt van me weg en vind mensen behoorlijk spannend, dus ik ga er even wat tijd in steken om hem wat vertrouwder te maken, veel op de wei rondlopen en in de stal komen en dan niet altijd wat van hem vragen maar gewoon aanwezig zijn zodat het normaal wordt.
Op de wei voelt hij zich koning te rijk en lijkt hij nergens bang voor.

Hij kan al mooi gallopperen en toont al laterale aanleg/tolt. Wel moet hij nog wennen aan die lange achterbenen van hem!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:50

MI: Grappig de ijsco van mijn stalgenoot heet ook draumur..
Eentje heet Fidla, tayfa, draumur en die andere 2 weet ik niet..

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:59

Pipalex: Balen dat het er nog niet is! Wachten duurt zoooo lang.
Merel harst al anderhalve week! Nu wat meer dan in het begin. Ze moet nog 4 weekjes, maar heb hierdoor dus het vermoeden dat het eerder gaat komen, of het moet weer stoppen.

Poesnoes: Ik hoop niet dat we fopmerries hebben! Ach we moeten maar zo denken, als het klaar is komt het vanzelf. Rustig afwachten (ahum).

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:02

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:14

Merel_Claire schreef:
Pipalex: Balen dat het er nog niet is! Wachten duurt zoooo lang.
Merel harst al anderhalve week! Nu wat meer dan in het begin. Ze moet nog 4 weekjes, maar heb hierdoor dus het vermoeden dat het eerder gaat komen, of het moet weer stoppen.

Poesnoes: Ik hoop niet dat we fopmerries hebben! Ach we moeten maar zo denken, als het klaar is komt het vanzelf. Rustig afwachten (ahum).

Zo ik ben op stal en ze had nu een kleine druppel melk hangen. Zo ff kijken of het lukt met de foto`s

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:22

Hier de foto`s.

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:23

Zo, nog wat spannende merries hier! Neon heeft van de 6 veulens maar bij eentje harsdoppen gehad, dat was vorig jaar. Ook dit jaar geen harsdoppen en geen kegels.

jennyk schreef:
Met recht een merriejaar zeg! Als zelfs neon een merrie krijgt.......

_O- _O- _O-
Ja, wie had dat gedacht he? Ik niet, kun je wel zien omdat ik nog geen naam heb. :')
Gem en CL, jullie zijn welkom. En dan moet ik natuurlijk ook nog beschuit met blauwe muisjes bij jou komen eten CL. :D
En Gem, ik heb echt geen verschil in smaak ontdekt tussen roze en blauwe muisjes. :P

En de naam......tja, hij moet bijzonder zijn, uiteraard. 8-) Verder moet ie met Reedhill's beginnen, en mogen het niet meer dan 32 karakters zijn. Dat zijn de enige eisen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:42

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:46

Neon: roze / witte muisjes zijn echt lekkerder :9 ! Blauw zit een bittere nasmaak aan (vind ik) :D . Suggestie naam: Reedhill's Glow in the Dark :+ , of R. Dim-Light

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:49

Dim light is inderdaad een toffe passende naam!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:50

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:51

Zo, kleren voor een nachtelijk uit stapje liggen weer klaar, ik ga weer voorbereid op een lange nacht weer lekker Pip TV kijken in mn bedje..

Ik hoop dat ik over een paar uurtjes weer veulen nieuws kan brengen..

Alle andere wakers, veel succes!!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:58

Neonlight schreef:
Nope, heb je niet gemist, ze gaat door het leven als grote naamloze... :') Moet er nog eens goed over nadenken.

Tri Colore :+

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:29

Ik zie net op internet dat we 3 mei een nieuwe maan hebben.
Op 17 mei weer ern volle maan, nieuwe maan is toch een prachtig moment om een veulen te krijgen?!

Pip heeft net in een half uur 2x staan drinken, ff vruchtwater aanvullen denk ik.. Ze staat lekker van dr hooi te knabbelen nu..

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:37

Neon ze is echt heel leuk!

Hier even update..

Banden zijn ineens flink slap
Hetgeen wat uit haar uier komt plakt en vanmiddag stond ze afgezonderd van de rest
Ik blijf dus heel dicht in de buurt en slaap bij m'n ouders

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:40

Succes voor de wakers!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:41

Spannend hoor,succes

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:42

Pauk goede zaak je weet maar nooit.

Monchique heb blubber billen maar verder nog niks aan de hand, denk dat ik nog 14 dagen nog in mijn bedje lig voordat ik er toch echt aan mag geloven :) waken.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 06:54

goedemorgen iedereen.
Pauk en is je merrie al bevallen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:03

Goeiemorgen! Ik ben ook benieuwd of er nog veulentjes geboren zijn. Was wel een koude nacht. :brr: