Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjoleinft schreef:hoi,
mijn merrie is morgen 3 maanden drachtig.
maar het lijkt er op of ze nog maar een maandje moet.
hebben alle merries dit dat ze zo snel een buikje krijgen als ze drachtig zijn?
kappiegirl schreef:pff vandaag een nare ervaring opgedaan.
Pony van de buurvrouw was erg hengstig dus de hengst was langs geweest en dat ging er op zijn zachts gezegt hard aan toe.
Eerst toonde de hengst helemaal geen intresse in haar terwijl ze zo ongeveer zijn neus vol pieste en dan ook echt 'jus de orange pies' toen we ze even los hadden gelaten en ze even waren wezen rond snuffelen kwamen ze elkaar weer tegen toen toonde hij wat meer intresse en heeft hij haar na rustig benaderen netjes gedekt. Toen wilde we de merrie pakken en dat liet hij eerst niet echt toe tussen ons in gaan staan en snuiven dus de eigenaar van de hengst zeg ach niets aan de hand pak de merrie maar. Als een hengst (hoe klein dan ook) zo staat te blazen en te snuiven dan vertrouw ik het niet zo best maar goed hij kent zijn beestje het beste denk je dan.
Na dat hij 3x probeerde aan te vallen heb ik hem toch maar eens een lel gegeven met het touw en toen was er niets meer aan de hand.
Dus ik pak de merrie en toen sloegen de stoppen door, hij liet me niet de merrie mee nemen maar slachte haar zowat af. Hij beet haar in haar manen kam en drukte haar tegen de grond en trok haar de hele paddock door en onder het rennen hield hij haar maar vast en liet haar met geen mogelijkheid los. Als ze los was kwam ze heel hard op ons afgerend en stoof hij er weer voor en pakte haar vervolgend weer beet waar hij maar kon en het leek wel of hij haar echt wilde pijn doen zo reageerde hij.
Toen hij haar weer tepakken had heb ik een zweep gepakt en heb hem er letterlijk vanaf geslagen (normaal ben ik niet zo maar dit was echt zielig gewoon) en de eigenaar van de hengst maar zeggen wat doet hij nou dit doet hij anders nooit hij lijkt wel vals...
Ja zo leek het ook echt want toen ik de merrie weer vast had en het touw had gegeven aan de eigenaar van de merrie konde ze haar uit de paddock halen en heb ik maar de hengst tegen gehouden hij had wel wat meer respect voor me met die zweep in mijn hand. De eigenaar van de hengst vroeg of we hem nog een aantal dagen wilde houden om haar nog eens te dekken dus daar heb ik voor de eigenaar van de merrie maar even geantwoord dat ze dat niet wil. (hij zou bij mij op stal komen voor die paar dagen en dan zouden we ze elke dag even een uurtje samen laten zodat hij kon dekken) en zo'n hengst wil ik niet op stal hebben wie weet wat er met hem is gebeurd dat hij zo door sloeg, de merrie heeft hem niet geslagen die was zo gewilleg dat ze steeds met haar kont voor hem ging staan als hij eraan kwam.
Hij heeft haar 1x gedekt ik hoop dat het genoeg was maar hij komt niet weer terug op mijn erf.
Sorry voor het lange verhaal maar moest het effe kwijt, het was echt heel zielig en hoop dat ze er niets schadelijks aan overhoud al is het nieteens mijn eigen pony het heeft me heel erg aan getrokken. Ze zit onder de bijtwonden.
Met mijn eigen merrie gaat het gelukkig heel goed Juwel krijgt een beetje een buikje in het flank zeg maar en O'marisa is vandaag geloof ik weer geincemineerd dat zal dan wel 1 van de laatste keren zijn deze hengstigheid en kan ik gaan aftellen tot over 16 dagen om te scannen.