Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:22

idd dames, toch tenminste één veulen, ik kan niets anders dan me erbij neerleggen. En eigenlijk had ik dit gevoel al een week, dus ach volgend jaar beter!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:38

Balen Jennyk.. Ach gut

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:49

*komt ook weer even om t hoekje kijken*
of nou ja; lees wel steeds bij maar alweer poos niet gepost..
vind/vinden jullie het trouwens erg dat ik meelees en af en toe reageer aangezien ik zelf natuurlijk geen (drachtige)merrie en/of veulen heb?

@dreeke: gefeliciteerd met je mooie dame Go jij! Go jij! met de merrie verder wel alles goed na het afpellen?

@richtje: balen he van die mok Boos! is het toendertijd gewoon ineens begonnen en daarvoor nooit last ervan gehad?
ik zit te denken maar ik kom niet echt tot een (nieuwe) tip ofzo.. wel apart dat t dan misschien toch ook met de hormoonhuishouding te maken kan hebben, nog nooit van gehoord. maar hoop iig dat vief t maar bij een vergissinkje houdt..

@pvd: jeetje de kreetje zeg; wat hebben die merrie's bij jou bekokstoofd vantevoren 'hmm, ze kijkt wel erg wakker laten we daar maar wat aan doen?!' ofzo.. maar super gehandeld en blij dat alles toch goed is gegaan/gekomen!
en ook echt blij om te horen dat t met dyana goed lijkt te gaan!
hoe is t trouwens met dublin? moest weer even aan begin van t seizoen met hem en citty denken..
hoop toch echt dat nu een beetje rustigere tijden aanbreken voor je!

@wodile: beetje laat, maar nog gefeliciteerd! heb je leuke dag gehad?

@cindy: jeetje zeg, behoorlijk heftig.. wel fijn dat het hoogst waarschijnlijk wel goed komt maar t is pittig en zwaar zat natuurlijk.. (hier ook veeel kanker in de familie :s, ze zouden het moeten (kunnen) afschaffen..Boos!)

@pauk: gaaf dat je m hebt kunnen verkopen aan leuke mensen, gefeliciteerd

@amandake: hoe is t met al het kleine (en inmiddels al grotere) spul bij jou?
onweer hou ik echt van, ga dan meestal ook naar buiten, vind t zo lekker zeker na zo'n benauwde kleffe dag.. alleen de narigheid die er soms van komt met blikseminslag enz ben ik wel beetje huiverig voor, brr..

@jennyk: balen dat t niet gelukt is met sjanty, maar gelukkig iig wel 1tje drachtig!
weet niet of t aan mij ligt maar heb het idee dat dit jaar dr een hoop merries minder makkelijk drachtig worden..
(of ik let er meer op kan ook, maar toch..)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:51

Gewoon gezellig langskomen hoor Lientje!

Als 3-jarige kwam ze wel met wat mok uit het land. Maar niet meer dan normaal en dat konden we met een 'gewone' behandeling ook gewoon wegkrijgen. Het is toen ongeveer een jaar goed gegaan.
Als 4-jarige kwam ze met de kogel kapot uit het land, daar kwam een hele rare korst op en dat is overgegaan in mok. Daar is de ellende begonnen denken we. Wondjes op de achterbenen zorgen vaak voor mok, ik ben hier dus heel alert op en behandel wondjes eigenlijk al als mok. Op dit moment is het echter maar op 1 been als gevolg van een wondje, 1 been lijkt 'normale' mok en het 3e been zijn de oude plekken die weer opspelen.
Het 4e been is gelukkig zwart en daar heeft ze *klopt af* nog nooit problemen mee gehad.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:01

Haha Lientje, gewoon reageren hoor Haha! het begint toch zo langzaam aan een HK topic te worden, we kletsen gewoon verder tot pagina 500, toch dames Tong uitsteken

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:03

richtje: ze is erg gevoelig dus, lastige keuze dan. Sjanty heeft 4 zwarte benen en toch mok gehad, ze heeft enorme sokken, daar zal het wel aanliggen.

lientje: natuurlijk mag je gewoon lezen en posten!
Ach ja joh, we kletsen gewoon verder!

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:51

:o oke, dankjulliewel; t is wel supergezellig topic zonder gezeik en 'bokt'gedoe en ik leer er toch weer hoop dingen dus..

@richtje: kan me voorstellen dat je er niet echt vrolijk van wordt nee.. heeft t te maken met de zon ook of niet (omdat het alleen haar witte benen zijn)?? dat je evt. dr witte kootholtes met zonnebrand insmeert (als ze geen mok heeft dan) maar ik weet niet in hoeverre het kan/ermee te maken heeft maar dat is wat in me opkomt beetje omdat het is als ze buiten heeft gestaan (in de zomer?)..

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:43

waar blijft de verkoeling Verward de regen, de frisse wind???

hier alles ok, pup doet t goed, veulen ook super, groeien!!! niet normaal!!! de navel is en blijft iets mysterieus, vandaag laatste medicijnen opgebruikt, hopelijk komt dat ook goed nu

gefeliciteerd met de veulens!!
sterkte met je broertje cindy

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:31

hoi!
cindy jeetje... ik duim voor een goede afloop! xware tijd zeg...
gelukkig is de kans op herstel groot!

jenny ah balen zeg!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:20

@Lientje, zongevoeligheid hebben we vorig jaar ook besproken en getest, maar lijkt het niet te zijn....
Het zit alleen op het voorbeen in de kootholte, achterbenen zit het op het been/op de kogel

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:10

Ben ik nu eigenlijk nog de enige die een nog een veulen verwacht dit jaar? Goh baal er wel van dat het zo laat in het seizoen is. Straks kunnen ze bijna meteen op stal. Heel fijn dat de verkoper dat niet meteen gezegt heeft (tja die wilde verkopen !!!)

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:46

@silketje: hier is t vandaag gelukkig wel stukje koeler (vannacht geonweerd en geregend bij ons schijnt; heb zelf niks gehoord (a)) fijn dat t weer goed gaat met veulen, hopen dat t nu de medicijnen zijn afgelopen ook zo blijft!

@richtje: oke, dat is balen zeg, of nou ja, dat je geen oorzaak kunt vinden eigenlijk.. en ik begrijp dat er al 2 verschillende klinieken/da's naar hebben gekeken? (niet dat de ene niet goed zou zijn maar mssn voor ideeën/ervaringen van andere da's die iets nieuws kunnen inbrengen?)

@essie73: op t tinkersubforum was gelook ik nog een merrie in september ook uitgerekend, maar hier ben je denk ik wel 1 van de laatste of de laatste.. hoe is het met je merrie, begint ze al meer te tekenen of niet?

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:06

Jeetje essie73, dat is wel laat voor een veulen, mist hij/zij de hele zomer op de wei! Maar goed, misschien hebben we wel een super mooi najaar en kan ie toch lang buiten blijven!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:34

@Essie, hopelijk valt het mee met het weer inderdaad en kunnen ze toch lekker buiten spelen nog een tijdje!

@Lientje, ze is er eerst voor in Bodegraven behandeld, daarna een tijd thuis bij een 'gewone' kliniek, waar 2 verschillende artsen er heel druk mee geweest zijn en daarna is ze in Wapenveld opgenomen.
De opname is geweest toen ze voor de 2e keer in korte tijd heel dicht tegen einschuss aan zat en kreupel begon te lopen van de mok (we waren toen thuis al een tijdje heel intensief aan het behandelen en had de VA een paar keer per week erbij thuis). Eerste wat de arts daar zei toen ik haar bracht was "Ik ga m'n best doen, maar ik ga niet beloven dat ik het goed krijg. En dat been krijg je waarschijnlijk nooit meer dun"
Uiteindelijk hebben we het been zelfs weer dun gekregen.... althans als ze voldoende buiten komt en er geen wondjes aan zitten. Maar dat heeft heel erg veel tijd en moeite gekost.

Als gevolg van alle medicatie (ook veel prednisolon) is haar weerstand toen heel erg achteruit gegaan waardoor ze elke virusje/kwaaltje oppikte en is ze nog een tijd aan het kwakkelen geweest met 'r gezondheid.

En misschien blijkt het mee te vallen, maar ik ben er heel bang voor dat we die ellende nu weer tegemoet gaan Bloos

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:06

richtje: dat kan ik me heel goed voorstellen, je ziet natuurlijk het liefst een vrolijk, gezond paard!
Wat ga je nu doen? Wel of niet dekken?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 12:27

Ga jullie vanavond bijlezen, heb al een tijdje niet meer gebokt, heb gisteren 'mijn' veulen van vorig jaar afgegeven. Na een ellendige vrijdagmiddag vorige week en een week in trieste spanning wachten en wachten tot ze hem kwamen ophalen is Chello gisteren dan toch opgehaald (voor mij is het idee van de slager nog dubbel naar omdat we dat zelf nooit doen en hij dan ook nog op de trailer moest)
Arme lieve vent, hij was net 16 maanden Huilen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:29

he hallo allemaal!

Ik ben erg druk momenteel, maar dat zullen er wel meer zijn haha.
Lientje @ Gewoon blijven posten hoor!
Tja Richtje, dat is een lastig besluit nu... ben benieuwd wat je gaat doen...

Nicole@ Afscheid nemen doet altijd zeer, en is nooit leuk Ach gut

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:21

oh bah Nicole Ach gut wat had ie dan ?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:26

@Essy73, jij zal idd een van de laatste zijn die nog een veulen verwacht, ik geloof iorrr ook nog, maar die heeft al een tijdje niet meer gepost.
Hoe is het met je merrie??

@Richtje, een moeilijke situatie, ben benieuwd wat je doet, toch dekken of niet.

@Nicole, wat verschrikkelijk zeg, veel sterkte Ach gut mag ik vragen wat Chello had?

Vanmorgen zijn alle merries bij elkaar gezet, Deluxe voor het eerst tussen de andere en had gelijk een klap te pakken Ach gut wou bij een van onze merries snuffelen maar deze was te druk met eten en wou absoluut niet gestoord worden Knipoog
En mams stond bij de alfa merrie ook te eten, heeft dus niks mee gekregen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:20

nicole: he bah er was dus geen hoop meer dat het nog goed kwam. Vreselijk zeg! Sterkte!

Hier zijn nu beide veulens verkocht, Ilana vanmiddag pas. Nouja ze blijven nog wel even, maar is toch wel even slikken...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:19

Zooo ben ik ook weer eens een keer... Vakantie he!? Knipoog De veulens van dit jaar doen het super! zie [KS-ITP] Double (Zurich) en Ducati (Numero Uno) En Ulienke krijgt iets uier en word wat weker.... Maar nog niet genoeg (denk ik, eerste veulen!)

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:32

He bah Nicole!
Sterkte meis!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:58

Godssamme, ik heb het bericht van Nicole helemaal niet goed gelezen!! 10000x excuses!!!
Ik dacht dat je hem verkocht had, maar ik lees de andere berichten, en ik denk wat reageren hun raar...... Maar ik spoor even niet!
Nicole hier heb ik helemaal niets van meegekregen! Wat was er loos dat je al zo jong afscheid moet nemen van zo'n dierje?

Sorry sorry sorry sorry,

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:41

@richtje: kan me voorstellen dat je je vingers gekruisd houdt dat t nu niet zo 'uit de hand' loopt.. ben wel benieuwd wat je hebt besloten (je moest toch dit weekend keuze maken dekken of niet?)

@nicole: jeetje zeg wat naar.. wat is er gebeurd met de kleine vent?? veel sterkte iig!

@monique: geen erge klap zo te lezen? hoop dat verder alles wel goed is gegaan op de wei!

@jennyk: gefeliciteerd met verkoop, al blijft het altijd beetje dubbel..

@iorr: ze zien er zeker goed uit hoor! hopelijk je laatste bevalling van dit jaar mooi volgens het boekje!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:57

Jeetje Nicole Verdrietig

Heel veel sterkte Ach gut Ach gut Ach gut
Wat betreft de slager denk ik dat je een 'goede keus' maakt voor zover het goed kan voelen dan.... Ik heb een jaar geleden een merrie weg moeten brengen, die heb ik zelf naar de slager gebracht en dat ging zo snel, rustig en netjes voor het paard dat ik die keuze een volgende keer weer zou maken (mits mogelijk natuurlijk).