Jee,Chubby,wat een stevige kerel is hij toch,wat een benen en kogels en knieen en..!! En dat voor Chubby haar eerste veulen!! Ik verlang al naar meer fotos!
Hij is prachtig! Chubby moet nog wel flink bijkomen zo te zien. Wat zijn haar banden enorm slap geworden zeg! Maar met zo'n flinke kerel was dat ook wel nodig.
@chubby: wow! wat een lekkere vent! ik denk toch niet dat ze zo lang bezig was met kleuren wel lekker veel foto's maken he???
regina is ook alweer 227 dagen drachtig! gaat zo snel he? zal binnenkort weer eens foto's maken, alleen kun je niet veel zien aan dr uier enzo, want dat zit allemaal verstopt onder die dikke wintervacht
Ik snap ook bij god niet waar dat beebje heeft gezeten.. Ik moet wel weer ff wennen aan een slanke Chubby
Ze heeft alleen nog een heel pak zucht onder haar buik:
Dat halstertje is een kadootje van de hengstenhouder Uiteindelijk maar goed dat ze veulenformaat heeft meegebracht, want zelfs dit kan op de kleinste 'stand'.. Chivas vond het overigens heel niet erg dat ik 'm dat halstertje aan en uit deed.. Coole jongen!
ps ik gooi jullie bijna dood met foto's Zal vanaaf ff een apart topic maken, we hebben ook filmpjes!
zo, nu eerst even raad vragen, daarna ga ik me misschien toch aan een inhaalslag wagen (eigenlijk als uitvlucht om niks voor school te doen )
weet niet meer of jullie het je nog herinneren maar ik heb een reading laten doen van mijn paardjes door iemand hier op bokt Nu weet ik best wel dat het zweverig klinkt en dat niet iedereen ervoor openstaat, maar toch even een algemene vraag om raad ik heb extra gelet op mijn woordkeus
Angel zou iets ter ondersteuning van de spieren nodig hebben.
Ze krijgt momenteel: 2 hele dikke plakken voordroog per dag, mooie kwaliteit en verder aan krachtvoer: 1kg merriemuesli per dag met dus verhoogd vit/min gehalte en verhoogde eiwitten. 1kg gerstemix (soort normale muesli) en 1kg quattro-muesli (verrijkt met selenium en choline, arm aan eiwitten). Daarbovenop nog ongeveer 750gr optiform (kruidenmix, eiwitrijk, vit en min rijk) en een schepje van 120gr vitaminen/mineralen supplement voor drachtige en zogende merries en veulens (aanbevolen hoeveelheid is 100gr naast voeder van hetzelfde merk, 200gr naast granen)
Ten eerste: zouden jullie iets bij gaan geven dat een spierstimulerende/opbouwende werking heeft? Ik ben eigenlijk ook bang dat ik teveel ga geven, das dan ook niet goed natuurlijk...
Ten tweede: wat moet ik in godsnaam nemen? er zijn ontzettend veel producten op de markt in allerlei prijscategorieën gaande van 10 euro per pot tot 160 euro per pot ik weet dat bv lysine, selenium, vitamine E, choline in mindere mate de belangrijkste ingrediënten moeten zijn. Nu heb ik dus in de winkel alle potten vierhonderd keer omgedraaid. In de ene zit fenegriek in, wat ik dus niet wil gebruiken. Dan zijn er een stel duurdere potten waar gewoon geen info gegeven wordt dus die heb ik dan maar gauw teruggezet. *zucht*
Hallo Sjoert! Heb je al een foto van de drachtige?
Frenia; Ik zou denk ik niet meer bij gaan geven hoor Te veel vitamine kan erg slecht zijn en ik vind dat ze al behoorlijk wat krijgt! Een heel stuk meer als die van mij iig.
Ik vind dat je heel veel geeft!!! maar dat is mijn mening. ik heb een shire, dus ook koudbloed, 7 maanden drachtig en die krijgt 2x daags 3/4 schep complete granenmix en 2x daags goede droge kuil. verder loopt ze in het land, als ze een dag op stal staat krijgt ze 3x daags hooi. Als ik gereden heb en dat is algauw 4x per week krijgt ze wat slobber. Verder af en toe wat wortels tussendoor. Als ze straks 8 maanden is wil ik haar 2x daags 1/4 ijslanderbrok van pavo bijgeven, zitten wat extra vitaminen en mineralen in, weinig eiwit en dat is het. ze ziet er super uit!!
Waarvoor heeft ze wat ondersteuning van de spieren nodig? mankeert ze wat?
Merel: de hafjes bevolken dit topic dit jaar ook goed!
Melanie20: als jij denkt dat ze het niet nodig heeft, hoef je er volgens mij niet op over te stappen, is uiteindelijk geen must. Ik doe het wel
Pauk: ik denk dat er tusen 150 en 180 niet zo erg veel verschil zit als je denkt dat je iets gevoeld hebt, zal er vast wel een beeb inzitten LJ
Amandake ook foto’s van haar hele bende! iris heeft ook al een aardig buikje en wat een droppie is cartouche!!! Amanda das idd een waggelbuik
Dreeke: hier geen gerij meer met angel, tinkerbell laat ik er eventueel wel nog een keer aan geloven, maar dan moet ik eerst weer meer tijd hebben
KatrienH: je kan het idd ook laten doen voor de geboorte, maar onze dierenarts raadde ons aan om te wachten tot wanneer de veulens geboren zijn (waarom heb ik eigenlijk vergeten navragen ) dus dan gaan wij het ook doen. We doen het trouwens maar één keer om de 4 jaar ofzo, of bij verdacht op natuurlijk
Neonlight: jij en je merrie willen gewoon opvallen door speciaal te doen
Phiabink: wat grappig: tinkers worden altijd als zo’n sober ras beschouwd en anda’s als een iets heter en dus minder sober ras, maar mijn tinks eten véél meer dan jouw anda’s!!
Jennyk: hier ene liefhebber en beeb gevoeld +J+
Pretty: ik heb ook bij tinkerbell in haar mond gekeken. Heb die bijna moeten openbreken niet normaal hoe stijf die haar lippen op elkaar kneep
Mzzelmeid: altijd moeilijk te zeggen zo vanaf foto en zonder dat je de merrie kent, maar volgens mij is ze wel drachtig hoor
Dees-daan: nou, zo’n merrie wil ik ook lekker veel merrieveulens! Wat een hoop al seg! ziet er nog goed uit hoor de dame!!! (wel een beetje sjago maar kom )
KMD: aaaah! Meer buik dan paard nee, je weet dat ik je plaag he das iig een merrie waarbij ej duidelijk ziet dat er wat in zit en zo geen twijfelgeval! Mooi hoor zal vast een grote beeb én veeeeeel vruchtwater zijn LJ
Avelienvd: in die tietjes zit toch ook al werking ben blij dat mijn tinkerdames niet de enigen zijn
Snowdon: leuk om jou eens hier te zien
Hollybollie: wat een schitterend kleurtje heeft ze toch daar geraak ik gewoon niet op uitgekeken!!! Pràchtig! Buikje is bescheiden, ze draagt errg mooi vind ik
Inowa: bij mijn merries gaat er zo’n bandage om de staart bovenaan, maar geen rolbandage, maar zo eentje met klittenband (grrrrr ik kom niet op de naam L )
Katrienh: jaja, daar zit wat in mooi hoor, zo glimmen
Djesseka: umeda komt vast helemaal goed als je het kalmpjes aan doet! LJ En wild beetje veulen-moe, ach, is normaal toch had angel op een gegeven moment ook, ben toen drastisch meer gaan voeren en was heel snel weer beter
Neonlight: kom nou niet moeilijk doen maar je hebt wel gelijk veel mensen snappen dat echt niet
Sjoert: had ik al gedag gezegd
Chubby: sja, wat zal ik zeggen überschattig! Hij heeft de klokken ingeluid voor de komst van alle veulies chubby komt er vast gauw weer bovenop, die had toch een prima conditie Vind het overigens erg goed dat je hem meteen al halstertje enzo gewend +J+ Graaaaaaaaag meer foto’s
Marlijn: dat dacht ik dus ook... ik ga vanavond even (ahum, lees veel werk) proberen uitrekenen hoeveel van elke vit/min/aminozuur/...ze nu al binnen krijgt...(ongeveer)
Ik zou haar niks meer geven.. Als je je er echt druk over maakt zou ik eerst een bloedonderzoek doen om te kijken of ze iets te kort komt Bijv Selenium + Vitamine E moet je echt niet geven als je niet weet of ze het echt nodig heeft.
aaaaaah!!! *valt van haar stoel* kan er niet aan doen: vind het zó machtig en schattig om te zien wat is mira toch een snoepje
denk dat ik idd niet meteen iets ga bijgeven, Ik weet best wel dat ik veel geef, maar ben daar tot hiertoe erg tevreden mee (kost natuurlijk wel centen ) angel had echt niet meer genoeg met een kg per dag, op dit rantsoen doet ze het prima dus laat ik het zo...
grrrrrrr mn pa is me hier aan het irriteren met allerlei gezeik en gezwans. is verdorie al na 5u en heb nog massa's werk en die kwiet staat hier maar te kwetteren en te tetteren over god weet wat voor onbenullige dingen *heeft het even van zich afgeschreven, dat deed deugd *
Hallo Sjoert! Heb je al een foto van de drachtige?
Euhm alleen met deken.
het betreft iig een keur preferente 16-jarige. (volgens het KWPN is ze 17, maar dat wordt ze pas officieel in maart ) Ze is momenteel drachtig van Painted Black. Als het weer morgen mee zit, zal ik wel ff een foto maken.
Frenia, de merrie die wij hier hebben staan, krijgt niks anders dan bijna de hele dag hooi en nog +/- 4 kilo basisbrok. Dat zou eigenlijk genoeg moeten zijn.
Vergeet niet dat drachtige dames meer uit hun voer halen dan niet drachtige dames. Die van mij krijgen hooi en hooi en hooi oja hooi en nog eens hooi. 1 krijgt er 1 pavokoek bij. Ze lopen de hele dag buiten in een grote paddock. Ze kunnen beter wat schraler zijn dan veel te vet. Als je merrie zich goed voelt, glimt en kijkt vrolijk uit haar ogen, dan krijgen ze genoeg. Kijk niet naar het etiket van de voerzakken en op internet wat ze nodig hebben.Kijk naar je merrie, zij vertelt of je genoeg geeft. De voerboeren willen wat verdienen aan ons en veel trappen erin om veel te veel en veel te goede voersoorten te kopen.
Famosa is heel snel bevangen. Ze heeft 2 jaar geleden tijdens de dracht op oud hooi geleeft en een paar wortels en stro. Tijdens het zogen heeft ze precies hetzelfde gehad. Ze heeft ook geen land gezien. Ze kreeg wel extra Vit. E met selenium van de DA. Atje is een gezonde flinke hengst geworden. We voerde hem wel bij. Gras hebben ze ook niet gezien. We hadden genoeg land.