[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:23

Oeps, vergeet ik nog over Gon te vertellen

Vanmorgen weer vals alarm: voledig plat liggen, duidelijk weeën, dit lang genoeg volhouden tot ik denk dat het echt begonnen is en me aankleed om naar de stallen te gaan... en dan gewoon opstaan en een beetje beginnen eten

Uier ziet er nu ongeveer klaar uit, banden dat voel ik niet goed (ik denk al 2 weken dat het slap is ) Ze kegelt niet, maar dat deed ze vorig jaar ook niet. Als ze ligt spuit er wel melk op haar been.
Ik denk dat het veulen niet heel lang meer op zich zal laten wachten...

Ods
Forumcoördinator

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:26

OEF Jessje, bij jou is er dus ook iets spannends aan het gebeuren!! SPANNEND!! Ik weet gewoon niets anders uit te brengen dan dat, het is gewoon ENORM SPANNEND!!!

Ik heb nog even de laatste checkup gedaan en alles ziet er voorspoedig uit, een mooi uiertje, slap slap slap van achter, haar tut ontspannen.... ik ga haar toch goed in de gaten houden

Waakse allemaal!! En voor de anderen slaaptrusten!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:34

Heb even niet bijgelezen, sorry.

Lisje is vandaag gespoeld.
Ze deed nogal vreemd tijden het plassen, ze bleef lang in plashouding staan met een krampende buik, haast alsof ze weer weeen had. Daarna kwam er een beetje rood-bruin slijm uit. De urine was van een hengstigheidskleur en ze had lichte verhoging.

De DA kwam toch even kijken en achtte het wijs om toch even te spoelen etc. Dat was uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Lisje is niet zo vervuild dat het een baarmoederontsteking is, maar wel zo dat het dat zou kunnen worden.

Allereerst moest Lisje antibiotica. Dit ging er redelijk makkelijk in voor haar doen (een injectie in de borstspier). Toen het spoelen op zich. De DA wilde ivm Vic niet direct verdoven ook al gaf ik aan dat het wellicht wijs was. Lisje is niet makkelijk en haalde dus flink uit. Het ging echt net goed. Toen besloot de DA toch maar te verdoven. Zo gezegd zo gedaan (vraag niet hoe) en kon ze netjes gespoeld worden. De eerste emmer was vuil, de 2 laaste emmers mooi schoon. Morgen word ze nog eens gespoeld en als het dan schoon is was dat de laatste keer. Verder moet ze 3 dagen lang 2 keer per dag die injectie met antibiotica hebben.

Het word al met al een duur grapje zo. En alles bij elkaar genomen (financieel en emotioneel) heb ik beloten om dit jaar toch maar over te slaan qua dekken. Het voelt gewoon niet goed.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:39

Wenk He,wat vervelend nou..
Getsie hoor..Hopelijk knapt ze wel op nu.
Zag je ook aan haar dat ze niet lekker was? of at en was ze verder normaal..
Lijkt me verstandig om dit jaar over te slaan.
Lekker de boel de boel te laten,en de merrie de rust geven om lekker op te knappen.
Goed zo!!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:41

Pitana had dit ook.,. maar die had een baarmoeder verzakking. dus de Urine liep terug de baarmoeder in zeg maar.
En bleef iets achter.
Gelukkig met medicijnen is het goed gekomen

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:50

Verder was ze gewoon normaal, ze eet en drinkt gewoon, ze liep ook gewoon in het land, alleen als ze plaste reageerde ze daarna zo raar.

De DA achtte het geen probleem om meteen weer te dekken, maar voor mij voelt het gewoon niet goed. Lisje is al zo beschermend, we komen nu al behoorlijk in haar privacy en dan ook nog dekken... Denk niet dat ik dan ooit nog vertrouwen van haar krijg met veulens...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:59

Gewoon met rust laten dan maar!
Vooral ook niet de merrie aan de kant zetten om het veulen te aaien of te bewonderen hoor!
(zal je ook vast niet doen!!)
Ik hou Femke ook nog goed in de gaten hoor,de DA heeft haar nageboorte handmatig verwijdert,en daarna niet gespoeld omdat de hele handel er compleet uitkwam.
De volgende dag had ze wat bloed en prut uit haar vulva,en de DA heeft haar toen nog 1 injectie gegeven waardoor ze weer weeen kreeg.
Toen kwam (bijna??) alles eruit qua vruchtwater wat was achtergebleven en bloed.
Sinds vandaag heeft ze slijm,maar verder niks aan de hand.Mocht het veranderen,dan bel ik meteen de DA!
Ze heeft donderdag wel een antibiotica injectie gehad,en voor 5 dagen een tube met pasta(antibiotica spul).
Morgen krijgt ze de laatste.

Ja ja,dan heb je eindelijk je veulen,en dan begint het allemaal pas!!!
(het is net of je een baby hebt,zoveel zorg enz. heb je!!)

Heerlijk!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:02

@delerium: nou ja, gelukkig maar Kun je met een gerust hart verder wachten
@c_f: PROFICIAT!!
@ods: wat staat ze er supertrots bij! En zo mooi bescheiden drachtig. Super!
@ChristaMoor: hoe ongeduldiger je bent, hoe langer het veulen op zich laat wachten. Erm. Nou, dan gaat Lee dus fluitend naar de 370
@kady: waken is zeer zeker vermoeiend! Ik heb vannacht weer eens een keertje lekker kunnen slapen. Ongekend!
@mabon: SPANNEND!! Succes vannacht!!
@jessje: ja, moeilijk he? Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je zou moeten voelen!
@WenK: dompertje op de feestvreugde! Maar dit komt bij veel merries voor hoor (als dat wat verlichting geeft )

Alles is rustig op Lee TV. Ik ga zo maar eens naar bed

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:03

Mac schreef:
@jessje: ja, moeilijk he? Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je zou moeten voelen!

Idd, vorig jaar dacht ik eens dat de banden echt superslap waren, ga ik bij mijn ruin kijken en heeft die net hetzelfde Soms zie je gewoon wat je wil zien

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:05

Nee joh!!
Die ruin is gewoon telephatisch verbonden met de merrie,en heeft daardoor gewoon ook slappe banden!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:06

Tl nee absoluut niet. Als we er van haar bij mogen gaan we knuffelen, zo niet is het klaar. Als je daar geen respect voor hebt krijg je van Lisje ook geen respect meer terug.

Ik sprak vanavond ook nog iemand op stal, haar merrie had precies dezelfde syptomen en daar bleek na 3 weken aankijken een ministukje achter gebleven te zijn. Tja, ook de DA kan wat over het hoofd zien natuurlijk....

Mac, ik weet het, maar het is niet leuk. Zeker niet omdat zij al moeite heeft mensen te vertrouwen. Het gaat me ook echt aan mn hard dat ik haar dit allemaal aan moet doen....

Helaas is er ook niet overal begrip voor. Zo zou ik vandaag mn bijrijdpaardje rijden, die op die stal staat. Ik heb ook gereden, maar minder intensief dan normaal omdat ik op het telefoontje van de DA wachtte (die een half uur van te voren zou bellen). Dit melde ik dus netjes waarna ik een sms terug kreeg dat we dan maar beter konden stoppen want dan kon ze niet van me op aan. Ik heb van het begin af aan duidelijk gemaakt dat als er wat met Lisje was dat die dan absoluut voor ging. Dat is nooit aan de orde geweest. Nu dan 2 keer achter elkaar (vrijdag belde ik haar 's ochtends meteen dat Vic geboren was en dat ik gesloopt was, of ze misschien 1 keer zelf kon, ik reed op maandag en vrijdag...) Als het zo moet hoeft het niet voor mij hoor. Simpel... Ik rijd graag, hoe meer hoe beter, maar Lisje is voor mij de belangrijkste en als ik er voor haar moet zijn is zij de 1e.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:08

Lijkt me logisch! De gezondheid van je eigen paard is belangrijker dan het rijden van een paard wat er niet slechter van wordt als het een dag eens niet gereden wordt. Als het zo moet zou ik zelf zeggen "toedeloe"

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:10

Wat een omhoor gevallen tr*t zeg!!
Dat is echt asociaal!
Stel dat er wat met haar paardje zou zijn,en ..en..
pffff....ik weet niet wat ik moet zeggen,zo boos wordt ik hierom.

*ademt in..en weer uit..*

succes ermee verder..

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:20

@crazy funky : gefeliciteerd en snel foto's...woensdag dus
@wenk : wat vervelend
Heb vandaag al op de anderen gereageerd , maar aan alle wakers ...sucses

@mabon : jazeker,en je gelooft het niet maar de vorige eigenaars waar ik haar heb weggehaald wilden haar vandaag terug kopen !!!!! NO WAY !!!

Dat cartouche drachtig zou zijn heb ik opgegeven...ik geloof er niet meer in

Haar uier op 1/04/06

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=YSXDVH3I[img]

Vandaag

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=LWDBKJ86[img]

buik op 30/03/06

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=SWM8AXE6[img]

en vandaag

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=8T4KIUOC[img]

Daar komt echt geen veulen meer uit tegen 15 Mei

Rustig tinkerloos...adem in,adem uit

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:20

hè mijn foto's zijn niet zichtbaar

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:25

je moet de img en /img omdraaien

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:26

Haar uier op 1/04/06

Afbeelding

Vandaag

Afbeelding

buik op 30/03/06

Afbeelding

en vandaag

Afbeelding

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:27

neuj amandke./. deze is niet drachtig hoor

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:30

haha Tl (en Mac) Als het zo moet wil ik het zelf idd niet eens meer. Dat paard heeft heel de dag op een kale wei gestaan. Veel beweging gehad etc. Dat ik dan minder intensief rijd kan heus geen kwaad. Daarbij meld ik het netjes, had ook net kunnen doen alsof ik gewoon flink gereden had. Ik kan me daar zo boos om maken!

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:46

bedankt mac. , hoe heb ik dat nou weer gedaan ?

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:46

sorry mac moet cas zijn,,pffff dat Maandag maar snel voorbij is

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 00:46

@ crazy_funky: Gefeliciteerd...
Heb verder snel ff gelezen.... Zijn net klaar met eten.... Zijn bij een draverij geweest vandaag..... En misschien Donderdag weer.... Was erg leuk... Morgen weer naar de paarden........
Voor de rest: Als ik mensen ben vergeten Sorry!!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 00:54

Heb net een e mail gekregen van van olst.... Don Ruto (de hengst waar lady van draagt) is verkocht, en ik had gevraagd of ie bij de nieuwe eigenaar nog ter dekking staat maar dat is dus niet het gevel... Dus gaan we eerst een jaartje de sport in... Ik twijfelde nog, maar nu ga ik zeker eerst weer een jaar wedstrijden rijden.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 02:06

Ik ben gelukkig eventjes uitgewaakt! Foto's en een topic volgen. Nu eerst maar eens een paar uurtjes rust.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 03:31

Vers van de pers: GIGANT is geboren!! Om ongeveer kwart over een is hij geboren, ongeveer een uur later was de nageboorte eraf en een half uur later heeft hij zijn eerste slokjes genomen.

Moor heeft het super gedaan en is een zeer bezorgde moeder

Afbeelding