[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 04:39

Jeetje da's pech hebben Settely, veel sterkte ermee en beterschap. -O-
Kun je wel heel lang last van hebben bah.

Hier is Aiyana nu 122 dagen en zij is nu voor het eerst drachtig. Dat is altijd weer heel erg spannend vind ik. Zal het goed gaan. Zal ze het accepteren etc.

Schimp is 101 dagen en een oude rot in het vak. Die schiet ze eruit, staat weer op en begint weer te vreten of er niks gebeurt is.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:54

Even weer een EGO
Ik lees mee, maar kom door de chaos thuis moeilijk aan een uitgebreide reactie toe.
Over 2 weken gaat mn melktap open dus dan kan ik weer rustiger nadenken hoop ik hahahaha.

Vandaag Inoa gescand op een hartje en dat zag er ook mooi uit! Dus 3 merrie’s drachtig voor volgend jaar. Erg blij mee!

Afbeelding

Jeetje Setelli wat een pech! Heel veel beterschap!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:14

Gefeliciteerd Balkon *\o/*

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:31

Balko schreef:
Even weer een EGO
Ik lees mee, maar kom door de chaos thuis moeilijk aan een uitgebreide reactie toe.
Over 2 weken gaat mn melktap open dus dan kan ik weer rustiger nadenken hoop ik hahahaha.

Vandaag Inoa gescand op een hartje en dat zag er ook mooi uit! Dus 3 merrie’s drachtig voor volgend jaar. Erg blij mee!

[ [url=m/5Qr5Id.png]Afbeelding[/url] ]

Jeetje Setelli wat een pech! Heel veel beterschap!

Gefeliciteerd :)
Mag ik vragen welke app je gebruikt?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:24

Yvk Hopelijk pakt het deze ronde dan wel. Met welke hengst heb je geprobeerd nu?

AM_horse Ik heb hier anders 2 merries lopen die echt al flink drachtig uitzien terwijl ze 96 en 110 dagen zijn. En ze zien eruit alsof ze al 5 maanden zijn ofzo :')

Setteli jeetje zeg wat naar. Heel veel beterschap. Hopelijk geneest het vlot

Baiko Gefeliciteerd *\o/* ben ook wel nieuwsgierig naar welke app je gebruikt.

Vraagje voor de fokkers hier die regelmatig verkopen. We hebben een nogal aparte situatie. We hebben een veulen verkocht aan een vrouw. Normaal zou dit veulen dit weekend naar haar gaan, we zouden hem brengen. Ze heeft een voorschot gegeven in april en is meerdere keren langs geweest. Een hele lieve, vriendelijk en enthousiaste vrouw. Echter ik krijg sinds een week geen contact meer met haar. Sms, whatsapp, fb, mail en bellen wordt niet op gereageerd. De berichten worden ook niet gelezen trouwens. Ik heb de pensionstal gecontacteerd waar het veulen naartoe gebracht moest. Die wist idd van de komst van het veulen eind augustus maar kent de vrouw niet echt prive dus wist niet of er iets was en ze wist ook niet van de afgesproken datum van verhuizing. Ze zei ook wel dat de vrouw al 2j bij haar stond met de vorige tinker en ze altijd betrouwbaar, correct en vriendelijk was. Ik kan mij niet voorstellen dat ze zomaar afzegt maar ik heb sterk het vermoeden dat er wat gebeurd is. Maar wat nu? Wat kan ik nog doen? En hoelang wacht ik op contact? Ik ga het veulen uiteraard niet brengen als ik niks hoor. Maar hoelang houd ik het veulen dan nog vast erna? Enige wat ik nog kan is een aangetekend schrijven sturen naar haar adres neem ik aan? Vind het echt raar en zit ermee in mijn maag -O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:14

Nieky kan ook gewoon zijn dat haar telefoon kapot is gegaan en daarom nergens op gaan reageren. Een brief (of even langsgaan naar dat adres) lijkt mij inderdaad wel een goed idee. Of via haar man/vriend/kinderen op Facebook een bericht sturen

Amhorses heel knap van Odilia. Nogmaals gefeliciteerd. Hopelijk vind ze een mooi thuis

Luna gefeliciteerd met je huwelijk!

Setteli ah nee wat een sh*t dag. Beterschap gewenst. Ook zeer ernstig van je dierenarts. Beide in de lappenmand :(:)

Balko gefeliciteerd!! Mooi drietal zo!

Yvk ik duim keihard voor je!!

Mukiwacobs wat vreselijk balen dat de ene geen goed plekje heeft gekregen. Dat lijkt mij vreselijk..

Chantal altijd spannend een maiden. Komt vast goed!

Cynthia geweldig met z'n allen op buitenrit <3 Dat zou ik niet kunnen, 17 dagen en dan pas september weer :+

LaDonna ohh nee wat vreselijk balen -O- Hopelijk tot volgend jaar!

Libera mooi veulen!

Sophie bijzondere keuze. Al kan ik het wel begrijpen :j

Lijkt hier inderdaad ook rustiger te worden. Ik zit wat meer onder de meeleessteen. Er gebeurt hier niks verder. Zal vanaf volgend jaar wel actiever mee kletsen. Bijleesposten lukken ook niet ivm drukte. Dan vind ik het wat onbeleefd om er altijd zo in te knallen met ego posten. Zilver als het goed is nog drachtig. 14 september laatste scan. Nieuwe eigenaren zijn al langs geweest. We hebben de hengst ook bezocht.
Afbeelding
Mijn Minthe (v. Tiësto) is naar de keuring geweest. Ze kreeg een eerste premie en mocht naar de kampioenskeuring, waar ze heel knap 4e werd
Afbeelding
Maylandro (v. Mac Madison) moest een paar dagen eerder. Hij kreeg ook een eerste premie en mocht als 2e opstellen bij de hengstveulens. Hij werd 3e van alle veulens (overall keuring)
Afbeelding
Erg trots op de kleintjes!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:23

Kabayo Daarom heb ik haar ook gemaild en via messenger gestuurd. Daarvoor heeft ze haar telefoon niet nodig. Haar gsm gaat overigens wel af als ik bel. Maar dan nog is het toch raar als ze weet dat zondag het veulen komt, ze niet op een of andere manier contact opneemt om een tijdstip af te spreken. Want een dag was wel afgesproken maar nog geen tijdstip. Ik heb de naam van haar man niet. Een vriendin van haar heb ik op fb gestuurd maar die heeft het nog niet gelezen. Ze woont ook op 2.5u rijden dus even langsgaan zal er niet inzitten :+

Proficiat met de mooie resultaten op de keuring. Je zult terecht een trotse fokker zijn *\o/*

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:54

Is er niet iemand vd familie waar je contact mee kan zoeken via facebook?

Anders een aangetekend schrijven idd

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:57

Luna2006 schreef:
Is er niet iemand vd familie waar je contact mee kan zoeken via facebook?

Anders een aangetekend schrijven idd

Ik ben niet bevriend met haar op fb dus kan helaas weinig zien. Ik heb wel die vriendin gevonden omdat zij vaak getagd wordt in onze fotos door die vrouw. Maar voorlopig heeft ze het nog niet gelezen. Welke termijn van reageren zou jij dan geven in het aangetekend schrijven?

Als het veulen nog moet blijven staan ofzo dan is dat voor ons totaal geen probleem. Maar ik moet wel weten of het doorgaat allemaal natuurlijk

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:42

Eens met een ander nummer bellen, kijken of er dan wel opgenomen wordt.
Als dat niet lukt zou ik brief sturen met het verzoek voor een bepaalde datum (bv 1 week na posten) te reageren. Als dat niet gebeurd direct een aangetekende sturen.

Het is alleen de vraag wat je precies hebt afgesproken, ligt dit ergens vast en wat ga je dus in de brief zetten.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 22:06

nieky: lastig hoor! Het veulen van Goldy is ook verkocht, deze mw reageert ook niet meer, ik heb ook geen adres. Begin september zou ze daar heen gaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 22:07

SophievdV gefeliciteerd *\o/* *\o/*
Haha grappig, als het een hengstveulen is gaat hij voor het afspenen naar een vriendin die in Nes woont.
Benieuwd nar het veulen straks, gave combi

Kayley95 niet leuk als ze zich zo als een bitch gedragen maar fijn dat ze weer langzaam aan bijkomt.

Nobel01 jee de eerste mijlpaal van 100 dagen weer gehad.
Maar al een lekker buikje
Unique is echt onwijs verandert zeg!
Hier gaat de kleine niet naar de opfok deze keer. Bij een hengstveulen gaat deze voor het afspenen tijdelijk naar een vriendin, merrie veulen mag gewoon in de groep blijven (mooie gemengde groep van alle leeftijden).

nieky1993 knappe dame hoor <3
Aparte situatie idd. Hopelijk reageren ze snel!

Yvk duim voor je dat het nu wel lukt. Maar balen dat je weer moest switchen

AM_Horses hier gaan we 13 september nog een keertje scannen. Hopelijk zit het nog allemaal goed, maar blijft spannend.
Duim voor je dat bij je dames alles ook nog goed zit!

Libera knap veulen snap dat je daar wel een zusje van wilt

Setteli jeetje wat heftig allemaal, sterkte en beterschap!

Balko hoop voor je dat de tap net zo'n succes als bij de boer hier vlakbij. Wij zijn er fan van haha
En fijn dat er een hartslag was *\o/*

Kabayo gefeliciteerd met de 3e en 4e plek op de keuring. Super

Hier verder weinig te melden, met Bo gaat het prima. Niks meer terug te vinden van haar heksen gedrag, maar een lieve knuffel.
13 September gaan we nog een keertje scannen. Hier in de kliniek is het na 1 september enkel nog op afspraak, voordeel is wel dat je niet tussen 8.00-8.30 er moet zijn en maar af moet wachten hoeveel je er voor je hebt. Maar gewoon op een tijd die je beter past haha.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 22:25

Balko wat fijn! Succes met je eigen laatste loodjes.

Nieky Ze is nu geïnsemineerd met Floyd. Dus duimen maar weer.
Wel een hele lastige situatie met je veulen. . Ik zou een aangetekende brief sturen als je op geen andere manier contact krijgt. Lastig om te zeggen hoe lang je je veulen vast zou houden.

Jenny bij jou ook al geen contact meer. Apart hoor.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:50

Balko. Succes met de laatste loodjes. Fijn dat alles mooi drachtig is

Kabayo nogmaals gefeliciteerd. Hele knappe veulens <3

Kiki. Ik ben benieuwd. Fingers crossed. Fijn dat ze weer normaal in gedrag is

Setteli. Jeetje wat heftig. Sterkte :(:)

Nieky. Wat een rare situatie. Zeker als er al een aanbetaling is gedaan. Hopelijk is er snel contact

Yvk. Duimen dat het nu met Floyd wilt lukken. Ook een leuke hengst!

Vrijdag komen ze hier scannen. Ik ben benieuwd. Fingers crossed

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:51

Kabayo zeg je nou dat je me onbeleefd vind :+.
Ach, ik ben veel actief geweest maar nu even andere prioriteiten, neemt niet weg dat ik het leuk vind deel uit te maken van het topic. Dus ik lees maar heb geen tijd om uitgebreid te reageren. Dus ik vond het wel leuk om de uitslag even te delen met jullie :o.
Jullie snappen als geen ander hoe fijn het is als het dan toch allemaal op de pootjes terecht komt na een seizoen hannesen.

Gaaf van de keuring van de veulens, ik heb helaas dit jaar ook afgehaakt. Volgend jaar zonder baby in de buik en drukte thuis hopelijk meer ruimte om weer op pad te gaan.
Vind Maylandro echt rete chique veulen.

Wat gek Nieky, heeft ze ook een goed bedrag aanbetaald of een kleiner bedrag?
Ik zou ook met een ander nummer is bellen, evt kijken voor huistelefoonnummer via telefoonboek?
Is de dame dan ook niet meer bij haar andere paard op die pensionstal geweest? Of staat die daar niet meer?

Jenny, heb je ook geen aanbetaling en contractje oid dan?

Hier komen de kopers met regelmaat kijken en knuffelen en ik houd ze veel op de hoogte met knuffelfoto’s haha.

Kiki, ja vind het spannend maar we gaan het gewoon doen! Super veel zin in.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 00:19

Balko nee joh. Ik noem mijzelf onbeleefd :P

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 05:53

Nieky: Wat een ontzettend lastige situati zeg bah. Ik heb het nog nooit meegemaakt zowel verkoop hier in Ned als in het buitenland niet. Wel uiteraard het andersom scenario dat ik achter mijn geld aan moet, maar ook dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Ik zou inderdaad bellen en anders langsgaan of schrijven of het afgeketst wordt of dat er iets aan de hand is.
Kopers die aanbetaald hebben vragejmook meestal wel naar de vorderingen van het veulen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:55

Ik ga vandaag inderdaad eens bellen met een ander nr. Er is een contract getekend en 250 euro voorschot betaald. Het overige geld moet pas betaald als het paard naar haar verhuisd. In het contract staat eind augustus/begin september als verhuis datum. Ik leg op contract nog geen exacte datum vast omdat ik in april nog niet weet wanneer we spenen. Dit bekijk ik in de laatste maand altijd even per veulen. Wij spenen ook per 2 af altijd zodat ze niet alleen staan. Maar in whatsapp hebben we de 28ste augustus afgesproken vorige maand. In het contract staat bij annulering dat het voorschot wordt ingehouden. Ik ben aan het denken om, na dit voorval, een nieuwe clausule in te voegen voor dit soort situaties. Ik weet alleen nog niet goed hoe ik het moet verwoorden. Op contract laat ik altijd de gegevens van de nieuwe eigenaar schrijven alsook gegevens van de stal waar ze naartoe gaan. Ben daar ook aan het overwegen om een 2de nr te vragen in geval van nood dat ik een 2de persoon kan bereiken. Maar is toch van de zotte eigenlijk dat het zo moet.

Op de pensionstal stond haar vorige tinker. Die heeft ze 2 maanden geleden verkocht wegens geen klik. Ze heeft daar dus wel aangegeven dat er eind augustus een veulen kwam van haar. Ze is een 3tal keer langsgeweest van april tot nu. Wat ik opzich al goed vind want ze moet 2.5u enkel rijden om dan een half uurtke met het veulen te knuffelen :+. Ik geef zelf elke week een update met foto van de veulens voor elke eigenaar. Vind het fijn om ze bij alles te betrekken. Op 9 Augustus heb ik gestuurd en reageerde ze vol enthousiasme dat ze er zo naar uitkeek. Op 17 augustus stuurde ik weer en dat werd niet meer gelezen. Erna heb ik nog een paar berichten gestuurd ivm brengen/betaling/paspoort en hoe het spenen ging. Maar niks wordt gelezen.

JennyK Vervelend zeg dat er bij jou ook niet gereageerd wordt. Heb jij wel wat op contract staan?

Kiki1976 Fijn dat haar heksen gedrag nu minder is en ze lekker knuffelig is. Nog even aftellen naar de 2de scan dus. Welke kleur kansen heeft jou veulentje eigenlijk?

Yvk Duimen dat het nu met Floyd wel lukt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:04

nieky1993, wel raar idd. Maar misschien is er iets aan de hand waardoor ze niet reageert. Idd even met een ander nummer proberen idd.
Dit word de 3e scan ( dracht en hartje hebben we al gehad, nu voor de gust verklaring en extra check om te kijken of het er nog zit).
Ja blij mee dat ze weer gewoon haar zelf is.
Kleur kans, palomino of valk dus 50/50

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:12

Nieky heel apart, je zou denken dat er geen opzet in het spel is als je het zo leest. Zou ze ook niet op vakantie zijn of iets? Wel bijzonder als jullie al een datum hadden afgesproken. Ik hoop dat je haar snel te pakken kan krijgen.

Elina wat een prachtige resultaten van je veulens, daar mag je heel trots op zijn.

Ik red het ook even niet om op iedereen te reageren, vakantie is weer voorbij en ik zit vol in het werk. Ik lees wel alles en als ik denk dat ik iets kan bijdragen dan doe ik dat.

Iedereen die nog met een laatste poging bezig is, mijn duimen draaien!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:16

Heel bijzonder niky. Ik ben blij dat ik niet in je schoenen sta. Erg frustrerend..

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:17

Nieky ik vraag altijd minstens 1000 voorschot!
250 is niets natuurlijk. Dus zou de volgende keer meer voorschot vragen sowieso!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:25

Kiki1976 Ooh de 3de scan dus al. Normaal zal die ook wel inorde zijn dan. Ben heel benieuwd naar jou veulentje ook.

Muronia op vakantie had ik ook nog kunnen denken idd. Maar dan blijft het apart als we zondag afgesproken hebben,ze niet even polst hoelaat we komen. Misschien dat ze zaterdag nog reageert als ze idd op vakantie is.

Baiko Op een veulen van 1750 euro een voorschot van 1000 euro vragen vind ik wat overdreven :o We verkopen en fokken al 4-5j en heb dit nog nooit voorgehad eigenlijk. En we vragen altijd 250 euro voorschot. We hebben ook een clausule dat als er iets met het veulen gebeurt (zoals overlijden) , ze het voorschot terug krijgen. Dan vind ik het minder zuur om 250 euro te moeten teruggeven dan 1000 euro. Oke je kunt dat aan de kant houden. Maar zoals dit jaar hebben we 11 veulens gehad. Dat is erg veel geld om een half jaar aan de kant te houden :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:36

Ik zou even afwachten, en als je niks hoort het bedrag terug storten. Dan ben je weer vrij.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:16

Kabayo: wat een mooie keuringsresultaten! Gefeliciteerd!

Ja ik heb ook een voorschot gehad, vandaag toch contact gekregen met nieuwe eigenaar. Nog even afwachten wanneer Fay weg kan want NRPS heeft afgelopen maandag pas de haren gekregen van de chipper die in juni is geweest dus kan nu pas het DNA bepaald worden en zonder paspoort mag ze niet vervoerd worden....