[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:31

Hopelijk zit er woensdag wat meer schot in de zaak Setteli!

Ik vind het nu wachten tot de 17 dagen scan wel veel spannender. :=
Omdat je nu toch al vrij laat in het seizoen zit, dus dit kan zo maar de laatste poging geweest zijn, en dan is het wel balen als ze niet drachtig is geworden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:38

Imaginaerum, succes met de scan vandaag!

Floripori, Fi is veel knuffeliger als ze drachtig naar mij toe. Naar andere paarden toe wordt ze juist wat feller. En leuk, een MoBaby! Fi heeft een hamster in dr buik nu :D

BL, gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)
Je kan het ergens naar Amerika sturen (dat weten anderen hier vast wel), ik stuurde het altijd naar VHL in Nederland, maar dat is wel duurder. Ik ben benieuwd of ze smokey is!
Enne, sinds Dais er niet meer is, maakt de kleur me niet heel veel meer uit. Tuurlijk wil ik nog graag een palomino (Ti in merrievorm en het lijkt een beetje op Dais dr Hafkleur), maar ik vind alle kleuren inmiddels prima, als het maar een merrie is! :D
Zelf denk ik dat het een perlino wordt (of iig een dubbelverdunde).

Fotsy, zo leuk dat jouw eigen baby nu ook een baby krijgt! <3

Renske, ik hoop dat ze nu op dag 1 zit :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:56

Mag ik onder het mom van positief denken mee posten met jullie? :)
Hier is de 2e inseminatie poging gedaan. :) 1e poging wisten we al voor de scan dat die niet gelukt was. (Sterk voorgevoel zeg maar.)
Deze keer echter heb ik een ander gevoel.

We waren op een mooi moment met insemineren en ei was ook weg de dag erna. Dus in theorie zouden ze elkaar gepasseerd moeten zijn. :+ Op 13 dagen is ze gescand omdat mijn DA nu dus een week weg is en helaas was er op die scan nog geen zekerheid te zien. Op het eerste zicht zei hij dat hij niet meteen "iets" zag zitten. Maar hij had ook op voorhand gezegd dat als hij op 13 dagen niks zag, hij alsnog niet met zekerheid kon zeggen dat ze ook niet drachtig was. Hij twijfelde zelf (had daar ook voor gewaarschuwd trouwens.) omdat (en misschien leg ik dit fout uit hoor.) er echter nog geen voorbereiding te zien was op een nieuwe hengstigheid, niet in de baarmoeder en er zat ook geen follikel oid? Ik zei nl. dat het ook nog te vroeg was voor de hengstigheid (ze is erg regelmatig kwa cyclus) en toen zei hij meteen "ja, maar ik zou wel al verandering moeten zien."

Dus het is een flink twijfelgeval. :) Sinds een paar dagen vertoont ze een verandering in gedrag naar mijn ruin. Aan één kant hoop ik dat dat een goed teken is. (ook al besef ik dat die hoop de teleurstelling groter zal maken als ze leeg blijkt te zijn.) Aan de andere kant hoop ik wel dat als ze toch drachtig zou zijn. Ze dit gedrag niet gaat volhouden. := Ze valt bij het buiten zetten nl flink lelijk uit naar de ruin. Ze staan inmiddels al samen zo lang zij leeft en ze heeft op haar zes levensjaren nog nooit naar hem uit gevallen. Zelfs niet als ze daar reden toe had. Laat staan zonder reden. :=

Of ze nu drachtig is of niet, lees ik eigenlijk wel graag mee met jullie verhalen. :j
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-07-20 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:00

Opluchting Quir! Op naar de volgende, hopelijk gaat dat nu net zo voorspoedig.

Duurt lang Setteli, nooit leuk dat wachten maar gelukkig al wel een hengstige baarmoeder.

Hier geen nieuws, merrie geeft aan dat ze eigenlijk wel weer aan de gang wil, maar op de een of andere manier wil ik nu geen enkel risico nemen. Ze kan in bepaalde situaties best wel een stresskip zijn en ik wil na 2 jaar pogingen nu pertinent niet te vlug beginnen met trainen. Die laatste week maakt nu ook niks meer uit, dus we wachten nog even tot de 30 dagen scan.

_Lente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:10

Hier nu hopelijk op dag 1, na insemineren met vers sperma (gisteren). Gisteren nog hengstig, vandaag geen interesse meer in de ruin/geen piesjes gezien. Morgen scannen ter controle of het ei echt weg is.
Gisteren wel piesjes gezien die niet echt geel zagen, maar meer doorzichtig. Kunnen ze er zo wat sperma uitwerken, als het er ruim 2,5 uur daarvoor geïnsemineerd is?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:18

Hee! Ik ben al poosje in mee lees stand.
Maar goed nieuws!

Goldy is zojuist drachtig gescand !! *\o/*
Met de tweede poging

Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:41

Gefeliciteerd met Goldy!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:45

Gefeliciteerd!!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:12

Super! Gefeliciteerd!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:20

Cynthia haha tja die telt zeker achteruit ofzo?

Ik gebruik de app Countdown Star :)

floripori ja hoor, ik ga me ontzettend verheugen op die vierde generatie. Bij Veronia merk ik niet veel verschil in gedrag. Ze is de leidmerrie en dat blijft ze ook gewoon.

Renske haha, heerlijk merriegezicht toch?

Balou_Lover oh leuk, bruiloft in zicht? Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens.

Mooie combi floripori! Oh leuk, dan heeft Veronia nu een hamster in haar buik _O-

Fotsy haha, ik vrees ook dat dit geen hamsterbuik is maar een vreetzakjesbuik :)

AM_horses en hoe was het scannen vandaag?

Riv_Q :oo wat een geluk dat je het hebt gemerkt zeg!

Setteli hmm balen, hoop dat de eitjes snel mee gaan doen met de hengstigheid.

Renske ja dat snap ik, het begint nu wel wat spannend te worden dan of het allemaal nog gaat lukken.

Ayasha welkom, poeh lastig en een beetje het risico van te vroeg scannen, die onzekerheid. Volgens mij zou bij dracht het gele lichaam een tijd moeten blijven zitten in de eierstok (deze blijft achter na de eisprong). Het geel lichaam geeft in eerste instantie de hormonen af die dracht mogelijk maken. Deze is zichtbaar op een scan. Maar op zich zit je met 13 dagen net een beetje tussen wal en schip. Vruchtje zou nog onderweg kunnen zijn naar de baarmoeder en het is nog te vroeg voor nieuwe eitjes om door te groeien in de eierstok. Kun je niet over een paar dagen bij een andere DA in de buurt laten scannen? Dan weet je waar je aan toe bent.

BusyMissy dat kan ik goed begrijpen, zo min mogelijk stress even. Ze wacht maar mooi even tot je je zekerheid hebt.

Lente nee hoor dat werken ze er niet uit, dacht ik eerder ook maar het zijn echt gewoon plasjes die ze doet en dat komt uit de blaas, niet uit de baarmoeder.

Janinevv ah mooi nieuws, gefeliciteerd!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:25

Bedankt allemaal!

Ik ging er van uit dat ze weer niet drachtig was maar gelukkig nu dus wel :o

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:38

Gefeliciteerd Janine, knappe hengst!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:50

Gefeliciteerd Janine!

Charmfaith hoe was de scan?

Hier beide merries nog mooi drachtig *\o/*
De jonge merrie niet drachtig al wel ei van 4.5 en hengstig. Gelijk naar dekstation gebracht morgen insemineren.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:54

_Lente schreef:
Hier nu hopelijk op dag 1, na insemineren met vers sperma (gisteren). Gisteren nog hengstig, vandaag geen interesse meer in de ruin/geen piesjes gezien. Morgen scannen ter controle of het ei echt weg is.
Gisteren wel piesjes gezien die niet echt geel zagen, maar meer doorzichtig. Kunnen ze er zo wat sperma uitwerken, als het er ruim 2,5 uur daarvoor geïnsemineerd is?

Je weet dat het sperma in de baarmoeder gaat en urine uit de blaas komt? :=

Nee dat kan dus niet ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:55

Busymissy jaa knap is hij hè!

Am wat fijn!!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:33

Veearts is net weg weer niet drachtig.... hij adviseerd om haar naar van uytert te brengen voor vers sperma maar is anderhalf uur rijden voor mij. Ik moest van hem morgen ook bellen om te overleggen of de hengst goeie bevruchting cijfers heeft om anders eventueel te switchen van hengst..

Pff ik weet het even niet meer zit er echt even door heen ;(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:41

Welke hengst gebruik je charmfaith

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:43

fokfanaat schreef:
Welke hengst gebruik je charmfaith

Dante u.s

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:16

Gefeli Janinevv

Balen charmfaith

Ja spannend hè Cynthia jij weet hoe het voelt.

Ik merk wel altijd duidelijke gedragsverandering.
Lily werd opeens zo dromerig. En nu is ze heel aandachtig voor alles rondom haar terwijl ze dat vroeger helemaal niet was.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:27

Setteli, hopelijk begint April snel wat te doen met die eitjes van haar, duimen op beter nieuws woensdag.

Ik snap je heel goed hoor Renske, tijd wordt steeds waardevoller naarmate het seizoen vordert.

Wat spannend Ayasha, ik hoop voor je dat er een mooi vruchtje zit.

Busymissy, hier hetzelfde. Wil ook geen risico's nemen, nu is het eindelijk gelukt dus wachten we hier ook met aan het werk gaan tot de 30 dagen scan, merrie is ook stressig soms.

Gefeliciteerd met Goldy Janine *\o/*

Super fijn AM!

He wat k*t Charmfaith.... snap dat je er even doorheen zit. Maar misschien is vers wel de oplossing, maar dat weet je natuurlijk nooit :(

Hier staat nieuwe merrie en veulen sinds vandaag in onze kleine kudde. Na de aanvaring met het draad gisternacht alles maar bij 1 voor 1 bij elkaar gedaan. Ging heel goed eigenlijk. Merrie die zo fel deed vermijd haar nog dus gaat de confrontatie zelf gelukkig niet aan. Beide merries hebben wel wat stressfactoren gehad met verhuizen en nieuw paard in de kudde etc dus blijf een beetje huiverig of alles blijft zitten, vooral bij Quenza...

Op 17 juli worden ze beide nog eens gescand. Quenza op 30 dagen en Lotus op 50 dagen (die is alleen nog op 15 dgn gescand dus ook spannend).

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:36

Oh charmfaith wat balen zeg!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:48

Jaa baal echt had echt het idee dat ze drachtig was... misschien vond ze 1 veulen toch genoeg hahah :Z

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:49

Libera schreef:
_Lente schreef:

Je weet dat het sperma in de baarmoeder gaat en urine uit de blaas komt? :=

Nee dat kan dus niet ;)

Bedankt ook Muronia, voor de reactie!
Haha, voel me heel dom nu :D maar ook opgelucht.

Want echt, als wat er uit komt zo bleek ziet als sperma...

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:50

CharmFaith schreef:
Veearts is net weg weer niet drachtig.... hij adviseerd om haar naar van uytert te brengen voor vers sperma maar is anderhalf uur rijden voor mij. Ik moest van hem morgen ook bellen om te overleggen of de hengst goeie bevruchting cijfers heeft om anders eventueel te switchen van hengst..

Pff ik weet het even niet meer zit er echt even door heen ;(

Ach, wat balen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 07:19

AM mooi zo, laat je ze nog eens scannen tussendoor of pas rond oktober weer? Wat voor jonge merrie heb je nog?

Riv_Q blijkbaar wilden ze liever samen staan. Ik denk een verstandige keuze zo. Duimen dat beide nog mooi drachtig zijn.

Charmfaith oh wat vervelend zeg! Ik heb uiteindelijk wel die keuze gemaakt en Wainonia naar het dekstation gebracht zodat het er onverdund in kon. Voor haar heeft het niet geholpen maar ik weet nu wel dat ik alles heb geprobeerd.