Ik vind het nu wachten tot de 17 dagen scan wel veel spannender.
Omdat je nu toch al vrij laat in het seizoen zit, dus dit kan zo maar de laatste poging geweest zijn, en dan is het wel balen als ze niet drachtig is geworden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

1e poging wisten we al voor de scan dat die niet gelukt was. (Sterk voorgevoel zeg maar.)
Op 13 dagen is ze gescand omdat mijn DA nu dus een week weg is en helaas was er op die scan nog geen zekerheid te zien. Op het eerste zicht zei hij dat hij niet meteen "iets" zag zitten. Maar hij had ook op voorhand gezegd dat als hij op 13 dagen niks zag, hij alsnog niet met zekerheid kon zeggen dat ze ook niet drachtig was. Hij twijfelde zelf (had daar ook voor gewaarschuwd trouwens.) omdat (en misschien leg ik dit fout uit hoor.) er echter nog geen voorbereiding te zien was op een nieuwe hengstigheid, niet in de baarmoeder en er zat ook geen follikel oid? Ik zei nl. dat het ook nog te vroeg was voor de hengstigheid (ze is erg regelmatig kwa cyclus) en toen zei hij meteen "ja, maar ik zou wel al verandering moeten zien."
Sinds een paar dagen vertoont ze een verandering in gedrag naar mijn ruin. Aan één kant hoop ik dat dat een goed teken is. (ook al besef ik dat die hoop de teleurstelling groter zal maken als ze leeg blijkt te zijn.) Aan de andere kant hoop ik wel dat als ze toch drachtig zou zijn. Ze dit gedrag niet gaat volhouden.
Ze valt bij het buiten zetten nl flink lelijk uit naar de ruin. Ze staan inmiddels al samen zo lang zij leeft en ze heeft op haar zes levensjaren nog nooit naar hem uit gevallen. Zelfs niet als ze daar reden toe had. Laat staan zonder reden. 

wat een geluk dat je het hebt gemerkt zeg!
_Lente schreef:Hier nu hopelijk op dag 1, na insemineren met vers sperma (gisteren). Gisteren nog hengstig, vandaag geen interesse meer in de ruin/geen piesjes gezien. Morgen scannen ter controle of het ei echt weg is.
Gisteren wel piesjes gezien die niet echt geel zagen, maar meer doorzichtig. Kunnen ze er zo wat sperma uitwerken, als het er ruim 2,5 uur daarvoor geïnsemineerd is?

Libera schreef:_Lente schreef:Hier nu hopelijk op dag 1, na insemineren met vers sperma (gisteren). Gisteren nog hengstig, vandaag geen interesse meer in de ruin/geen piesjes gezien. Morgen scannen ter controle of het ei echt weg is.
Gisteren wel piesjes gezien die niet echt geel zagen, maar meer doorzichtig. Kunnen ze er zo wat sperma uitwerken, als het er ruim 2,5 uur daarvoor geïnsemineerd is?
Je weet dat het sperma in de baarmoeder gaat en urine uit de blaas komt?
Nee dat kan dus niet
maar ook opgelucht.CharmFaith schreef:Veearts is net weg weer niet drachtig.... hij adviseerd om haar naar van uytert te brengen voor vers sperma maar is anderhalf uur rijden voor mij. Ik moest van hem morgen ook bellen om te overleggen of de hengst goeie bevruchting cijfers heeft om anders eventueel te switchen van hengst..
Pff ik weet het even niet meer zit er echt even door heen