Twinklebel schreef:Vraagje, hier op stal komt in september de paardentandarts. Deze vijlt de paarden gesedeert. Kan dit gewoon of beter een jaartje overslaan?
In hoeverre is een sedatie slecht voor een drachtige merrie?
Mijn merrie moet eerdaags geopereerd worden en de narcose schijnt niet schadelijk te zijn voor het vruchtje. Maar ga nu twijfelen door deze vraag...
Ik gebruik liever moxidectine om ook de ingekapselde larven/eitjes te pakken. Ivermectine gebruik ik alleen voor veulens. Het is trouwens juist mega belangrijk je merrie goed te ontwormen, scheelt je veel voer (en ellende).
. Normaal als ze hengstig is, is er geen land mee te bezeilen. Vandaag eerst wat grondwerk gedaan, maar door de vliegen was dat geen succes. Dan er maar op. En ondanks dat ik er sinds maart niet meer mee gereden had was het opstappen en wegrijden. Wel nog steeds met de nodige koppigheid van altijd 

), maar de DA wilde haar niet verdoven vanwege de dracht. Uiteindelijk heeft hij toen het gebit compleet gereinigd, dat ging gelukkig bij Aziza heel goed zonder verdoving. 2 weken nadat ze bevallen is, is ze toen behandeld aan haar gebit, onder verdoving.

)

)