[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:31

Ok, doen we dat! :D
(Al vraag ik me af of ik valkmerrie 3 op rij verkoop, maar goed.. da's een 'probleem' voor volgend jaar)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:35

ik lees momenteel niet alles ivm tijd tekort, maar wou wel weer even eem update geven.

Izzy is helaas nog niet drachtig, maar wel vandaag weer gedekt. als ze deze cyclus niet drachtig raakt dan stop ik met haar aangezien ik het anders telaat vind worden voor het veulen.

Misha daarin tegen is alweer 45 dagen drachtig, vandaag naar de DA geweest voor een extra scan en alles zag er goed uit. dus nog zo´n 295 dagen aftellen hier.

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 23:13

wat jammer ennasil van je ene merrie maar de andere is nog mooi drachtig.

cynthia en maritB :(:) wat een overeenkomsten

mag ik ook een valkmerrie ;) voor Elsa met beetje bont, geef toe ik vraag toch echt niet veel :') ach ik zit altijd vol spanning en hoop op een bepaald kleur en geslacht en in the heat of the game, sta je er zelfs niet meer bij stil en wil je alleen nog dat het goed gaat dus al komt er een paarse met witte bollen ruin uit, nog ben je in euforie/extase *\%/*

cynthia ik zit hier met zelfde probleem, welke doen we dan weg, dochterlief zegt altijd we doen de stoutste weg maar wat als ze nu allemaal braaf en lief zijn :o :D

hopelijk is je hengst alleen maar opgehitst Linda, loopt hij erbij? want de mijne liep ook altijd opgehitst hoor tot hij erbij stond, klop van hier, klop van daar en toen werd hij kalm. Dus de hoop niet verliezen.

camera, ik heb eentje plug en play van light in the box, heel goedkoop maar naar het schijnt is die van de aldi ook goed, de mijne gaat niet op wifi denk ik, internetkabel zit er rechtstreeks in, wel redelijk goed beeld, alleen laat ik het licht aan want zonder zou ik niet kunnen zien of de pootjesblaas wit of rood is. Vorig jaar had ik nog beter beeld maar cameraatje had duidelijk onder het stof gelegen.

Afbeelding

Vorig jaar had ik beter beeld

Afbeelding
Had eens op de instellingen geduwd en kreeg het niet meer goed

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:44

camera moet ik ook nog achteraan, wifi op stal is erg matig, dus eens kijken wat de beste oplossing is.

Bij ons ook een (kleine) kans op een valkje, dus daar hoop ik ook wel een beetje op. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:56

Ennasil fijn dat ze nog dragend is!

Als ik mijn wensenlijstje neer mag zetten word het nogal wat met 7 drachtige merries :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:42

Ik heb die van de Aldi, maar gebruik hem wel met kabel, wifi vind ik te instabiel en bovendien waren we aan het stoeien om hem aan de praat te krijgen op wifi. Ik gebruik een homeplug om internet in de stal te krijgen, en steek de kabel rechtstreeks in de homeplug.
Enige jammere is dat 2 camera's niet lukt, hebben we dit jaar geprobeerd, maar dan moest er een splitter tussen en dat werkte niet. Internet op stal is ook niet de snelste (niet ons eigen internet namelijk), ben bang dat 2 camera's daar te veel van het goede is.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:19

Hier komt (zeer waarschijnlijk) geen camera, ik woon te ver van stal af (kwartier met de auto) om het thuis in de gaten te houden op camera en dan snel naar stal te moeten. Weet van mezelf dat ik dan toch gek word. Dus ik ga op stal kamperen als het zover is, in de berging die aan haar stal grenst denk ik(kan ik mooi in de stal kijken zonder haar te storen).
Mocht ik toch in de auto gaan bivakkeren op het erf dan zorg ik wel voor een camera. Eerst maar eens scannen of ze überhaupt drachtig is. Mijn stalbaas denkt van wel, dus hoop dat ze gelijk heeft.
Ik ga wel ook kijken of ik samen met mijn handige vriend een reserve smartphone om kan toveren tot birthalarm. Las een Engels artikel dat dat gelukt was bij mensen, lijkt me wel een mooie optie voor iemand die eenmalig fokt. Verder is er overdag toezicht van een zeer betrokken stalbaas, moet goed komen zou je zeggen.

Hier de voorkeur voor een merrie, omdat ik zelf meer een merrie mens ben en mocht ik ooit weer veulenkriebels krijgen dan kan ik het lijntje doorzetten (al ben ik waarschijnlijk de komende 10 jaar wel afgekickt van het fokken :') ). Maar een hengstje is even welkom, zolang het maar gezond is.
Kleur maakt me echt niet meer uit, riep nog wel liever geen bruine maar de halfbroer van mijn merrie is ook bruin en die vond ik ook altijd super leuk dus dat is eigenlijk ook onzin. Van de 8 mogelijke kleuren vind ik er 5 geweldig qua uiterlijk, 2 genetisch cool en 1 stiekem ook wel leuk. Moet goedkomen dan :D .
En mijn vriend wil een zwarte met witte stippen (maar geen snowflake, omgekeerde panterbonte) dus die gaat sowieso zijn zin niet krijgen. Ben wel benieuwd wat hij nu echt zou willen, maar die is te druk met zijn kleurgenetica-nerd vriendin op de kast te jagen _O- . En paps denkt dat het een valk appaloosa wordt, hele gezin is er druk mee haha.

Linda ik hoop dat jouw dierenarts geluk brengt vrijdag (of voor jou zaterdag), want die heb ik even gestolen van je om ook te komen scannen hier. Dus hopen op positieve scans voor ons beide :D .

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:20

ivy_power89, Nu maar duimen dat je gevoel goed zit!

Fotsy , Ik heb dat ook die twijfel met Trees, ik zou Elsa gewoon nog een keer laten scannen voor je eigen zekerheid (mits het niet te ingewikkeld is)

Memere, Jeetje wat jammer van Joy! Hopelijk kom je tot een goede beslissing samen met vriend en schoonmoeder.

linda2008, Succes met je sloeries....

Cynthia82, Succes morgen met scannen!

Lisanne, gefeliciteerd!

Dustinlover, Wow 7, toch wel benieuwd naar je wensen lijstje :D

Ik heb 2 jaar geleden een fijne camera aan geschaft.
Werkt goed op ipad telefoon en pc
Zal hem zo is op zoeken.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:27

Ik twijfel of ik volgend jaar dat bedrijf inschakel die zo'n birth alarm met hartslag meters heeft. Dit jaar zijn alle veulens als verrassing geboren terwijl er 2 van de 3 een alarm om hadden......
Ik woon er zelf zo'n 25 minuten vandaan, dus als een standaard alarm af zou gaan ben ik waarschijnlijk al te laat. Met dir hartslag alarm schijn je al enige tijd van te voren een naderende bevalling te kunnen waarnemen.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:30

Dat staat hoog op mijn verlang lijstje een birth alarm, maar zijn wel erg duur

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:21

mijn zus verhuurt birth alarm apparaten, dus tegen die tijd zal ik haar eens lief aankijken
Laatst bijgewerkt door petraaken op 04-07-16 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link naar website verwijderd

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:10

Cynthia: succes met het scannen!

Ennasil: spijtig dat izzy niet drachtig is, maar misschien deze cyclus wel :)

Dustinlover: dat maakt toch niet uit. Kom maar op met die lijst :+

ivy_power: dat lijkt me inderdaad wel interessant. Ik had er nog niet over gehoord. Maar ik kan me voorstellen dat waarschijnlijk alle merries wel een verhoogde hartslag krijgen voor de bevalling.

Ik ga misschien ook eens kijken om een birthalarm aan te schaffen voor volgend seizoen. Al heb ik 2 weken geleden mijn anti-rolsingel wel verkocht met de gedachte dat ik toch geen veulens zou krijgen in 2017 :P Nuja ik denk dat ik toch liefst een halsteralarm koop.

Camera heb ik dit jaar gehad en zonder zou het niet te doen geweest zijn. Ik heb simpelweg een goede video-babyfoon gekocht. Dat werkt natuurlijk wel alleen maar als je heel dicht in de buurt bent. Maar ik sliep op stal (anders ben je normaal toch nog te laat, zelfs met alarm). Daar was ik heel tevreden over.

Overdag was het echter gokken geblazen en hopen dat ze niet overdag zouden gaan bevallen. Met een alarm zou ik daarover mischien toch al wat geruster zijn.

Enneuh: raad eens wie er vanavond merries gaat kijken? :):)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:13

merries kijken? :D Vertel :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:17

Alarmen heb ik geen ervaring mee. Camera's ook niet. Troela werd elk half uur gecontroleerd en heeft het er net na de controle uit gegooit zonder problemen.

Crines, spannend!!

Wij insemineren zaterdag opnieuw. Baarmoeder lijkt goed schoon (op de cystes na natuurlijk) en voelt goed aan. Links een eitje van 3 cm en rechts doet niks. Hoop dus dat we dan volgend jaar toch nog een spruitje mogen krijgen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:20

ik zal hard duimen

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:38

@crines, mijn merrie had dit jaar een alarm aan het halster maar deze is nooit afgegaan. Waarschijnlijk heeft zij het staand gedaan. Ze heeft het alarm 3 dagen om gehad en alleen op de eerste dag 1x af gegaan. Ik denk dat ik een rol singel eerder zou nemen dan 1 aan het halster.
Al hoewel ik toch nog eerder ga voor dat alarm met hartslag :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:48

Myrthe. Hoop dat het nu wel raak is!

Cynthia succes morgen met scannen!

Lisanne gefeliciteerd!

Dustinlover wow 7 das veel!!

Wij gaan de 7e scannen. Pff ben nu al zenuwachtig. Nog en week wachten. Hier geen camera of birthalarm. We waken gewoon , lekker ouderwets.
Kleur mogelijk heden zijn teminste erg leuk :DAfbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:59

Ik heb ook ingevuld, maar ik weet er helemaal niets van haha.
Ik weet de kleur van de hengst en de kleur van mijn merrie maar verder geen idee :)

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:06

We krijgen dezelfde kleurtjes :):)
Ik weet verder ook niks haha

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:08

Hihi :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:16

Spannend hoor, dat bijna scannen! En Myrthe, ik hoop dat je inderdaad volgend jaar een klein kriebeltje 2.0 of kriebelinnetje mag krijgen!

Ik heb onze camera nog in de stal hangen van vorig jaar. Die mag (mocht het wonder toch nog gebeuren en ze wordt drachtig) dan volgend jaar ook weer dienst doen. Ik heb er wel veel aan gehad hoor! Nachten op het scherm zitten turen waardoor ik haar stalgedrag goed uit mijn hoofd heb geleerd en dus ook kon merken wanneer ze zich anders gedroeg dan normaal. Een Birth alarm is een te dure aanschaf voor ons, aangezien we toch niet heel veel fokken.

Ik heb de kleurencalculator er ook nog even op losgelaten. Op zich niet heel spannend, maar ik zag deze week het eerste veulen van deze hengst met voskleur (en appaloosa), dus hij moet wel red carrier zijn dan.

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:15

Spannend Myrthe, en super dat ze toch nog goed hengstig wordt!

Ik doe verder geen voorspelingen meer :+
De spring merrie is wél drachtig en de oudere merrie niet. En ik zei het juist andersom :')
Oudere merrie heb ik alleen wel al eerder meegemaakt dat er niks te zien was, dus die gaan we maandag weer scannen om zeker te zijn. (veearts herinnerde het zich ook, ik belde iets van 3 dagen na de niet drachtig scan, of ze nogmaals wouden komen, omdat ik toch écht dacht dat ze wél drachtig was. En dat was ze ook :D )

Friese merrie wordt vanavond gedekt in de veulenhengstigheid op 9 dagen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:20

Gefeliciteerd Vulina! Hoop dat jou oude merrie ook toch nog drachtig blijkt te zijn! En spannend met de frieze merrie!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:30

Myrthee_, Spannend, ga hard mee duimen dat het gaat lukken!

Kabayo, Leuk he dat wachten, ik wacht ook nog steeds.....

Vulina, Gefeliciteerd! Spannend nog even dus voor de oudere merrie

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:43

Gefeliciteerd Vulina!

Jaa vreselijk dat wachten haha wanneer moet jij scannen?