Luna: persoonlijk vind ik je merrie niet mooi in het hoofd, ze is wat lang en de snuit wat grof. Weinig verfijning waardoor het hoofdje niet echt bij de rest van haar lijf lijkt te passen. Verder weet ik niet wat de kritische punten zijn van jullie stamboek dus kan ik niet mee oordelen op de rest van haar, dit is iets wat mij direct opviel
Om nog even in te haken op het keurings verhaal, als veulen iets winnen zegt helemaal niks. Een derde premie ook niet zozeer. Het is ten eerste al een momentopname. Wat ik belangrijk vind is Hoe ze er als 3 jarige voorstaan. Het zal niet de 1e keer zijn dat een veulen kampioen ontzettend tegen valt en andersom meevalt. Een veulen showen is leuk, maar ik zou er zeker geen rekening mee houden voor keuringen. Daarbij zijn mensen ook echt blind voor hun eigen kwaliteit. De jury staat er niet voor niks. Over de volgorde bij opstelling valt te discussiëren. Over de toekenning van premies amper.
Gefeliciteeeeerd Ivy! Heerlijk, weer eentje op de lijst!!!
Als je wil fokken en nette premies wil proberen halen, moet je juist heel kritisch naar je dieren kunnen kijken. Anders maak je geen juiste combinaties. Punt
Hmm zou balen zijn fokfanaat! Maar hopelijk toch goed nieuws
heerlijk, de zomer is begonnen en ik heb voor het eerst de pony's terug op stal gezet wat een kak weer!!!
Fotsy
Geplaatst: 21-06-15 12:21
Gefeliciteerd ivy
Brrr horror verhalen
En hier slecht nieuws merrie niet drachtig, wel ei van 3.4 cm en oedeem maar nog harde baarmoeder, gaan sawpje nemen om te zien of er geen infectie zit. Laatste poging dan. Andere merrie afwachten tot volgende week.
Ik moet vrijdag weer dus ben benieuwd! Voor een fries. Week er na een belg en week daarna passie weer scannen. Passie 1 keer gedekt daarna gaf ze hem bijna een blauw oog.
Hier staat Luna super hengstig. Zo hengstig dat ze zelfs voor marley en dilys gaat staan. Dan gaan marley en Dilys snel volgen. Dilys der cyclus loopt perfect gelijk met die van luna. Perfect voor ET! (wat we willen gaan doen in 2017)
Marley zou maandag hengstig moeten gaan worden, hopelijk deze keer wel van de eerste keer raak. Zitten deze keer ook maar met 1 eitje dat zich ontwikkeld dus das mooi
Cynthia82
Geplaatst: 21-06-15 15:33
O, fokfanaat, dat zou wel heel erg balen zijn
Lekker zomertje hè, Linda
Fotsy, wat een vervelend nieuws.. Hopelijk is er niets aan de hand en lukt de laatste poging wel. Ik ga duimen voor je!
Nou die van mij blijft gewoon lief en knuffelig tegen elk paard die ze normaal ook altijd mag. Komt bij iedereen ff lief gedag zeggen. Ff knuffelen doet ze eigenlijk altijd. Maar tegen mij lijkt ze war zuurder te worden. Hou t bijna niet meer tot vrijdag!
Birdie60
Geplaatst: 21-06-15 17:53
Gefeliciteerd ivy.
mijnlieverd
Geplaatst: 21-06-15 18:15
Ah jeetje wat balen Fotsy , hopelijk lukt de laatste poging wel!
Gefeliciteerd Ivy!!!
Snap ik Chrisje20! Blij dat ze bij mij eindelijk morgen komen scannen .
Ah dat zou balen zijn fokfanaat!
Sorry voor de gene die ik nog niet gehad heb, maar man man man wat hebben jullie veel gekletst .