[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:49

Nou dierenarts is geweest. Amaretto heeft gewrichtsontstekingen volgens haar. alles doet zeer bij hem. arm diertje... nu dus flinke antibiotica en pijnstilling. zal wel lang gaan duren voordat het helemaal over is.
volgende week maandag controle, maar als het slechter wordt moet ik eerder bellen. temperatuur is ook weer gemeten en heeft nu 39,5, dus flinke koorts...
maar verder is hij best fit gelukkig

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:32

Al_Zawraa schreef:
Ach ja, het kon er nog wel bij dit jaar. Het is in alles echt een pechjaar geweest voor me, hopelijk wordt volgend jaar beter.

:(:)
Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken over die 2 kerels van je hier ;)
Alleen even voor fahkour een goed tehuis zoeken, maar die wordt ook alweer 2 dus dat is een mooie leeftijd om langzaam aan spelenderwijs aan wat "grote paarden" dingen te laten wennen ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:47

:(:) voor AZ...hopelijk ben je er dan ook meteen vanaf,van alle pech..

Arme Amaretto :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:02

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6692_n.jpg halfbroertje van mijn merrie. kampioen op de Stallion show in verden. Hij is zoooo leuk, zo ontzettend stom om hem niet naar de 2de bezichtiging te laten gaan vorig jaar hier in nederland. was echt een heel rastypisch hengstje met veel beweging. en doet het dus in duitsland super.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:37

Dustinlover schreef:
Wauw marije mooi paardje zeg! en prachtig die nakomeling.. kwam die uit misty dit jaar toch of zit ik nu fout?

Ja klopt!
Misty is nu drachtig van mijn jonge hengst Patton dus ik ben ook heel benieuwd wat ze nu gaat geven.
Ben ook heel blij dat ik Deputy naar Europa kan halen. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zou gaan lukken.

Wat een leuke foto's komen weer voorbij.
Vind dat veel merries zo'n tevreden blik krijgen als ze drachtig zijn.

AZ wat balen dat je geen merries drachtig hebt!

Zat net eens te kijken, over 145 dagen zouden in theorie alle veulens hier al geboren kunnen zijn :D
En Isis kan over 79 dagen bevallen. Meestal draagt ze ook maar een klein weekje langer dan dat.
Zij is ook drachtig van mijn jonge hengst en verwacht zijn 1e veulen dus daar ben ik heel erg benieuwd naar.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:53

LiiNd_Y schreef:
Nou dierenarts is geweest. Amaretto heeft gewrichtsontstekingen volgens haar. alles doet zeer bij hem. arm diertje... nu dus flinke antibiotica en pijnstilling. zal wel lang gaan duren voordat het helemaal over is.
volgende week maandag controle, maar als het slechter wordt moet ik eerder bellen. temperatuur is ook weer gemeten en heeft nu 39,5, dus flinke koorts...
maar verder is hij best fit gelukkig

Ach wat zielig! Hopelijk gaat het snel beter.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:54

Bij mij is ook de dierenarts geweest waarschijnlijk is Utica uitgegleden ofzo loopt achter niet lekker.
Nu rust wel nog naar de baby gekeken en ging super! Hartje gezien en hoefjes zo schattig...

Afbeelding

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:12

ahh tooske!
Wat schattig die echo!
Hoeveel dagen is ze nou drachtig?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:26

150 dagen! Normaal word er niet meer gescand rond deze tijd maar, omdat ze niet in orde was maar een extra check-up

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:21

mexxuna ik zou het doen ind rond de 90 dagen, hoeveel dagen is ze nu?

shamalarabs zozo zeg jij bent echt al aan het af tellen wat gaat dat snel,
maar laat ze maar nog even lekker zitten tot 1 januarie ;) ;)

liindy gelukkig is ze weer thuis maar wat sneu weten ze ook hoe het kan waar door hij die ontsteking krijgt??

al zawraa dat is balen jo maar gelukkig zitten we weer bijna in nieuwe seizoen en kunnen de mensen waar de merries niet drachtig van geworden zijn vroeg beginnen!

marijer bij jou ook al zo snel geniet er van,

tooske hmmm balen maar het valt dus mee gelukkig,
en wel leuk dat je baby gezien hebt, altijd mooi om kleintje gezond te zien!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:06

AZ wat balen zeg.. Hoe vroeg ga je beginnen volgend jaar dan?

Marije: Ben erg benieuwd naar hem zeg en ook naar de veulentjes van jou dit jaar :)

SA kijk dat schiet weer op zeg!

Ik moet nog wel erg lang wachten helaas.. maar kan eigenlijk niet meer wachten :P

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:23

Dustinlover schreef:
AZ wat balen zeg.. Hoe vroeg ga je beginnen volgend jaar dan?

Zodra ze hengstig worden. Ik laat ze waarschijnlijk in januari checken, en dan hoop ik in februari te beginnen. Ze gaan beide bij dezelfde hengst, dus mochten ze dan in de eerste paar pogingen niet oppakken, breng ik ze beide naar de hengst toe, en dan zouden ze daar nog steeds op tijd in het jaar zijn. Dan hebben we volgend jaar alle tijd om ze drachtig te krijgen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:41

Whisper vanmiddag
Afbeelding

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:59

Stond ze bij jou ook al zo Marja whahaha, hier ook al

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:47

Polleman, ja, hij is inderdaad heel licht :o
Maar ze zeggen dat je bij palomino's pas aan de zomervacht als ze twee zijn, een beetje kan zien wat de uiteindelijke kleur gaat worden. En dat de wimpers de uiteindelijke kleur verraden. En laten zijn wimpers nou wel goudkleurig zijn :D
Ik hoop ook dat hij donkerder wordt. Hij heeft zulke bijzondere aftekeningen en die zie je nu door zijn lichte kleurtje niet goed |(

Wat een mooi beeld, Tooske!

Lindy, arme Amaretto :(:)
Hoe voelt hij zich nu? Werken de pijnstillers al een beetje?

Pretty, ja, ze wordt echt dik! Ik dacht/denk dat het ook nog voor een deel aan het gras ligt. Maar ja, er staat amper nog gras. Dus misschien draagt ze nu gewoon heel anders dan de laatste keer. Zou het nu dan toch een merrie zijn? :D

Al_Zawraa, ik hoop echt dat 2013 voor jou een veel mooier jaar gaat worden!

Hier het bewijs dat Ti echt al een stuk groter (maar nog wel een stuk korter :+) is dan mama
Afbeelding Afbeelding

En kijk dit heerlijke bekkie dan <3
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:50

Dat is inderdaad lekker bedtijds AZ.. Ik wil hier de mini's ook vroeg gaan beginnen omdat ik er dan een paar vroeg heb en wat latere maar wel iets later als februari.. Denk half/eind maart dan heb ik ook alle kans en aangezien ik er ook 2 heb die best ehm te vet zijn weet ik niet of ze al gelijk opnemen.. Heb gelukkig de stallen en genoeg warmte lampen en dekentjes :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:36

zo ik ga slapen morgen druk dagje als genoeg tijd is Bonita verhuizen naar haar nieuwe stal,
en morgen afspraak met dierenarts bespreken hoe nu verder en hoe gaat het nu met haar

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:19

Dustinlover schreef:
Dat is inderdaad lekker bedtijds AZ.. Ik wil hier de mini's ook vroeg gaan beginnen omdat ik er dan een paar vroeg heb en wat latere maar wel iets later als februari.. Denk half/eind maart dan heb ik ook alle kans en aangezien ik er ook 2 heb die best ehm te vet zijn weet ik niet of ze al gelijk opnemen.. Heb gelukkig de stallen en genoeg warmte lampen en dekentjes :)

Normaal begin ik het liefst ook niet eerder dan half maart, vooral omdat mijn merries meestal ook nog korter dan 11 maanden dragen. Maar wil dit keer gewoon echt vroeg beginnen, zodat ik alle tijd heb om eventueel te besluiten om ze toch weg te brengen naar de hengst. Maar eerst maar eens zien wanneer ze weer hengstig worden. Aziza wordt nog steeds gewoon hengstig, maar dat zegt natuurlijk niet dat dat de hele winter door zo blijft en Amurra wordt al sinds halverwege dit jaar niet meer hengstig (ook een reden waarom ze dus niet drachtig is), dus ik hoop dat die in het voorjaar gewoon weer op gang komt.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:58

Ik geloof dat Amaretto zich inderdaad al een beetje beter voelt... :) ziet er fit uit, knabbelt op hooi en eet al sneller zijn brokjes op...

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:16

eindelijk een foto waarbij je het een beetje ziet bij roosje
lijkt wel of ze door het bont zijn niet op de foto wil plakken met haar buikje want in het echt lijkt ze al veel dikker
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:56

wat een leukerd Quibje! En dat buikje! <3

Whisper ziet er super uit hoor,die is lekker op haar gemak.

Marije prachtige hengst heb je naar huis gehaald,zijn aftekeningen zijn subliem ook! <3

Toosje fijn dat met ukkie toch alles goed is,leuke foto van de scan!

Aah Ti moet nog een beetje uitlengen :P Je ziet toch echt een dracht-buikje vind ik. En als dat wijst op een merrieveulen krijgt Cha-Cha ook een merrieveulen *\o/*
Onze palomino is wel wat verdonkerd inderdaad in de zomer van zn 2 jaar. Je ziet nu ook langer zn vlekken of vorige winter,al zullen ze misschien nog wel weer helemaal verdwijnen onder zn wintervacht. Dat vind ik nu het spijtige van palomino's hé. |(

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:50

zo update van mij,
vandaag bij kliniek geweest voor over leg en meteen foto`s mee genomen van mij dikkiedik,
en video van bewegende veulen,
ze vinden het niet kloppen dat je het al zo zien bewegen!
en dat ze zo dik is!
ze gaan nu met de genen over leggen die haar geinsimineerd heeft,
die is met zwangerschap verlof 6 weken geleden bevallen,
maar die willen ze naar de praktijk hebben en dan gaan ze echo van buiten af maken,
word haar buik kaal geschoren en gaan ze kijken of het veel vrucht water is of een tweeling,
van alle twee word je niet gelukkig want te veel vruchtwater zijn ze veulens vaak zwakke en ja tweeling dat weet iedereen,
en de reden waarom die anderen vrouw moet komen is die heeft een eigen bedrijf in insemineren van paarden en heeft alle apparaten zelf,
dus ik word opgeroepen wanneer zij kan komen!
nu eerst foto`s naar de praktijk sturen dat hun het weer door kunnen sturen naar die vrouw,
vandaag trokken ze de map open eerst door bladeren of de datums wel kloppen het blijkt dat ze volgens hun berekening pas 14 maart uitgerekend is armen merrie dus afwachten op de echo

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:54

Is ze wel gescand aan het begin van de dracht, op tweelingdracht?

14 maart ipv 5 maart, dat scheelt ook maar 9 dagen, dat kan het verschil in grootte ook niet zijn.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:05

ja maar ze heeft 3 eitjes gehad,
2 zijn tegelijk gegaan en eentje 2 dagen later,
op elke echo is er een te zien, maar ze denken toch dat er een zich verstopt heeft, of dat de gele lichaam toch een vrucht was
wij hebben alleen 18 dagen echo gedaan en daarna nog met het hartje,
ze denken toch dat er een zich verstopt heeft of super veel vrucht water,
de 90 dagen echo hebben we niet gedaan,
het is gewoon even afwachten maar denk als alles goed is ook mooi om te zien en mee te maken,
en de merrie heeft het heel zwaar loopt als de paarden die nor paar dagen moeten of over tijd zijn hoofd op half 7 en mee slepen,
en het is haar eerste veulentje dus ben benieuwd,
hou jullie op de hoogte

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:21

Ik vind haar helemaal niet zo dik hoor polleman, het veulen kan overigens ook wel een beetje schuin of zelfs bijna dwars gedragen worden als de merrie erg kort in de rug is. Mawiyah is een dag later uitgerekent dan haar moeder, maar mawiyah is wel 2x zo dik... Het verschilt heel erg per merrie en per dracht.
in DBT 2009 staan foto's van mn meiden die op dat moment allemaal tussen 170 en 270 dagen dracht waren. ShamalArabs @ [KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009