[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:07

Denk 1,60 /1,63 maar dat vind ik perfecte maat...wilde een Melody met 10cm meer fokken.Merrie heeft kwaliteit genoeg voor de sport maar om serieus hogerop te komen ooit is ze tussen de paarden gewoon te klein.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:21

Ja, hopelijk wordt ze dan zeker die 1.63m, maar dat moet wel lukken denk ik als ze nu al 1.56m is en nog geen 2j oud.

Ik wil gewoon goede kwaliteit van springpaard hebben, liefst een paard boven de 1.65m, zit liever op een groter paard, maar als het beestje de kwaliteit heeft en de maat wat minder is dan is het maar zo. Zolang het maar een paard is en geen E-pony...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:54

Haha, leuk al dat dromen etc. :D Ik heb nog geen idee wat Heaven zou hebben, laat maar komen, we zien het wel! :D

Over maiden merries gesproken... *zoekt foto*
Afbeelding
Vanilla was ook wel heel flink voor een eerste veulen, maar uiteindelijk was het geen grote. Veulen had een flink privézwembad. :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:09

Das een lekkere buik ja! Amai!
De maiden hier was zelfs nog dikker, ze heeft ook 2 weken overgedragen... maar daar kwam wel een blok van een veulen uit :)

Ja, hou ervan om te dromen over wat en hoe er gaat uitkomen, ben zoooo benieuwd! :D

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:35

@Muzefee Dat was idd een heel mooi buikje :D

Hierbij een foto van onze Cas met 225 dagen dracht. (foto's zijn met mijn telefoon gemaakt dus niet echt geweldige kwaliteit)
Afbeelding

Wat voel ik toch allemaal daar???
Afbeelding

Vorig jaar had ze een buik waar je u tegen zei maar toen werd ze ook nog niet gereden :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:37

Mendy is alweer bijna 6 maanden! Ben haar lekker aan het verwennen, en zwangerschaps vet zit er wel degelijk aan, hopelijk komt er een mooi stevig veulen uit, heb hem/haar zelfs al gevoeld! :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:54

Toch een mooi buikje van Cas! :)

Bah, ik word zo moe van al dat tuig dat mijn foto's ongevraagd op Hyves etc. gebruikt. Zijn meisjes van stal die denken dat alles wat ze op internet vinden van hun is. Dus ik kan helaas volgend jaar geen foto's meer plaatsen van de veulens van andere merries, behalve van Heaven d'r veulen. Ik kan toch niet tegen de ene klant zeggen dat ze € 10,- per dig. bestand moeten betalen en die kinderen de foto's laten stelen? Helaas luisteren ze dus ook echt niet, dus moet ik het maar zo oplossen, maar ik vind het zo jammer dat ik Bokt niet meer met foto's kan vermaken. :\

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:32

Overigens ben ik zo blij met m'n meisje! :D Was al wat eerder op stal om d'r stalletje lekker schoon te maken, toen ik bijna klaar was stond ze vooraan in het land bij het draad al te wachten op mij. <3 Telkens als ik naar buiten liep, was de andere stallen opstrooien, kwam er een hinnikje. Het is toch wel aandoenlijk hoor, blijkbaar is ze zo blij dat ik er ben telkens, wat kan dat een mens goed doen!

Afbeelding
Overigens vind ik haar op deze foto helemaal niet zo dik lijken. :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:40

Muzefee, dat is jammer. Halen ze die foto's ook gewoon van je site af waar ook tarieven op staan? Dan zou ik ze gewoon een rekening sturen voor het gebruik van die foto's.

Dustinlover schreef:
Ik ga mee met Neon dat meel is echt super.. fab die krijg nu 1,5 a 2 scheppen per dag en die nieuwe merrie krijgt er 4 op een dag+ wat muesli.. 2 a 3 maanden voor de dracht krijgt fab 1 kilo merrie brok en als ze daarna eventueel meer nodig heeft krijgt ze ook meer aangezien het al geen dikke vanzichzelf is.

Welk meel gebruik jij? Zeker van de Dungense molen? Ik heb het van de Dommelse Watermolen, hun eigen merk. Superspul, zeker omdat Neon altijd schraal is, en dat nu wel meevalt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:54

Wat vervelend Muzefee! En dan ook nog niet luisteren als je er wat van zegt! Ontzettend onbeschoft van die meisjes.

Ik zal morgen onze dames ook weer eens op de foto zetten, ze beginnen aardig te groeien.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:05

Ze zijn al vele malen gewaarschuwd en hebben helaas een enorm grote mond ook nog. :n Als ze vanaf het begin netjes gevraagd hadden had ik geen probleem gemaakt, als ze alles maar netjes vermelden (naam en website), maar ondanks mijn waarschuwingen heb ik nog nooit een vraag voor gebruik gehad. Het grootste deel luisterde wel, maar er zit vooral één bij die overal en altijd al dwars is... Helaas.

Ik moet zo maar weer slapen, mag morgen weer aan het werk. Zal praten met m'n teamleider, of hoe ik hem moet noemen, want ik wil of duidelijkheid of ze gaan het zelf maar uitzoeken. De post wordt flink geromatiseerd in de media, maar zo leuk en flexibel is het niet. :n

Zal hier ook foto's maken als ik tijd heb v/d week. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:44

En zal ze met een rekening geen toontje lager zingen? Je hebt er alle recht toe. Het is toch 5 euro per foto die ze gewoon van je steelt, want het is in principe gewoon stelen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:50

Die gaat er komen, ik heb er mee gewaarschuwd en nu krabbelt ze al wat terug, als het meezit is de foto er morgen af. :) We gaan het zien, ze woont vlakbij, dus een rekening is zo afgeleverd. :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:49

@ neon ik gebruik inderdaad van de den dungense molen.. Super fijn en ze worden er echt flink van.. Fab is ook een iel en snel schraal paard.

Kwam toenstraks op stal aan. Niks aan de hand..ging de wei mesten en had fab eten gegeven.. Laat haar los en liggen en wat rollen.. Maar wel eten.. Dus dacht laat maar even paar uur op stal en geen mest.. Laat haar los en gelijk liggen dus da erbij.. Had ze een enorme gasbel in haar blinde darm.. Dus gespoeld en parafine erin.. Nu gelukkig weer redelijk happy. Wat wel leuk was om te horen was dat de veearts naar een bijeenkomst voor dierenartsen was geweest en daar het verhaal van fab en miracle vertelde en dat niemand het geloofde eerst omdat ze het nog nooit hadden meegemaakt. :) maar wad het avondje wel zeg..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 01:02

Oh dat is schrikken zeg! Gelukkig was je er bij en was het snel verholpen. :) Nu hopelijk alles verder rustig.

Ik zal mijn bedje eens in. Nog maar even de avond rekken met tv kijken.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:10

SteffieA: zo ziet Hera er nu uit op morgen 210 dagen dracht :)
Muzefee: hopelijk is het snel opgelost met de foto's, trekt echt nergens op!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:16

Ja haha vorig jaar was ze meer coupe "ontplof" en toen was ze ook nog maiden. Ik zal eens kijken of ik een foto heb van rond dezelfde tijd.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:20

DL: pfoe gelukkig was je er idd bij!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:28

DL, dat is schrikken, gelukkig was het snel opgelost doordat je erbij was!

Zo, weer eens een paar foto's van onze dames :)
Ze groeien beide alweer flink, volgens mij gaan ze allebei weer ENORM worden :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:07

AZ: die zijn idd flink seg, vooral Hala :) denk dat hera zo gaat zijn net voor ze moet bevallen! :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:20

Mooie buikjes AZ!! :j

Dustinlover pff fijn dat je er zo snel bij bent... daardoor waarschijnlijk een hoop ellende bespaard.
Gaat nu alles weer goed met haar?

muzefee wat een lef hebben die meiden dan zeg... zou niet eens in mijn hoofd komen ongevraagd foto's van een ander te gebruiken laat staan na een waarschuwing dom doorgaan.
hopelijk brengt een rekening de oplossing.
Want wij willen natuurlijk dolgraag gave foto's.
al dan niet met een vet logo dwars door de foto heen....

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:22

Aziza was de vorige keer toch echt heel mega???

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:19

MelodyT schreef:
Aziza was de vorige keer toch echt heel mega???

Klopt! Ik heb even een foto van haar laatste dracht opgezocht :')
Aziza drachtig van Rahnanah, hier op 310 dagen :D
Afbeelding

En Hala afgelopen jaar. Van haar had ik niet verwacht dat ze zo dik zou worden, was haar 2e veulen pas, en daarvoor was ze redelijk strak :D
Maar ben bang dat ze dit jaar nog dikker gaat worden :x
Afbeelding

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:08

@AZ mooie buikjes al. Bij de laatste foto's kun je je in ieder geval niet vergissen dat ze drachtig zijn :+

Fijn dat het ook weer met je merrie beter gaat DL, zal idd erg schrikken zijn.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:13

Jemig, Aziza was wel heel erg dik zeg, ongelooflijk. Dan weet je iig zeker dat er iets in zit :P

Dat is zeker schrikken DL, hopen dat het eenmalig is.