[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:22

parouscha schreef:
Overigens merk je aan mijn merrie helemaal niets dat ze drachtig is :))
Die is nu al hoogdrachtig aan de buik te zien 8-)

Dat probleem heb ik hier ook :+
Wil je niet even dr buik op meten op het grootste punt om te vergelijken???? O:)
Die van Casa is 2.32m :o

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:42

heb nog niet alles doorgelezen maar dat komt nog.
Durf me eindelijk te melden hier!
Uk was na de eerste dekking gust gebleven maar vandaag voor de 2e controle naar de kliniek geweest en het frummel zit er nog! Heb zelfs het hartje al zien kloppen *\o/*

Madam ziet eruit alsof ze dit jaar nog moet veulenen helaas, ik hoop maar dat ze niet zo megazwaar wordt als dr moeder folie.....
Dus hopelijk zo rond 29-04-2010 een nieuw merensje van:
quira van de vegetas x Orion des Hyeres!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:59

Halloo

Ik heb steeds bijgelezen maar had niet echt iets te melden. Ik ben vrolijk aan het wachten op de 17 (= volgende week vrijdag) dagen scan :+

marrlinde schreef:
alles is al geprobeerd volgens mij :)) nou ja, dan wordt ze maar rij(lees vlieg) paard :+

de andere is wel drachtig iig ;)

Balen maar ook, gefeliciteerd :D Ach, en je hebt nog jaren voor je om te proberen :)

Joto schreef:
Merrie gaat heeeeeel goed op moment.. Alleen de wond wil niet dicht blijven als ze loopt dus we blijven afspuiten zodat het geen wildvlees word.

En nog meer goed nieuws.. Net geslaaaaaagd voor rijbewijs :D

Jij ook dubbel gefeliciteerd :D :):)

Richtje schreef:
Vief bleef de vorige keer dus aan de nageboorte blijven staan. Had er gruwelijk veel pijn door en helemaal geen aandacht voor het veulen. Na pijnstilling ging dat wel beter, maar het oxytocine spuiten hielp allemaal niet. Veearts is komen pellen en maakte niet vaak mee dat het zo moeizaam ging.
Ik heb het met verschillende veeartsen erover gehad en de meningen verschillen over de risico's voor een volgende keer.

Ik zorg er uiteraard wel voor dat ik oxytocine in huis heb zodat we dat preventief al kunnen spuiten eventueel :)

parouscha schreef:
Vorige veulen is gestikt in het vlies toen we om het kwartier gingen kijken.
En net toen ik wegging heeft ze waarschijnlijk het eruit gegooit en het vlies was niet geknapt ...

Brrr!

Mensen moet dat, de horror verhalen :+ Ik wil niet meer :+

Joto schreef:
Wat vinden jullie trouwens van de halsteralarms? Gaan die op tijd af? In de zin van..Ben je er dan nog op tijd?

Mijn -mensenmetervaring- kennisen zijn er alsnog erg positief over. Ik denk dat ik er ook voor ga. Neem ook mooi vakantie en ga lekker op stal slapen, of bij moeders thuis, die woont op 5 minuten met de auto.

Ik ga zekerweten meteen de DA bellen, het is een kennis van ons die er zelf erg van geniet, en ik schijt hem bij voorbaat al 3 kleuren dus het lijkt me beter dat hij erbij is :Y)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:08

en ook nummer 3 is drachtig! Pfoe wat ben ik blij zeg! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:10

Gefeliciteerd!!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:11

dank je neon! :):)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:14

Jaaah Jenny en hier ook nog een keer gefeliciteerd, ben echt zo blij voor je *\o/* *\o/* *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:21

GEFELICITEERD jenny,zooo valt vast weer een pak van je schouders!!

Kelly ook gefeliciteerd met de dracht van Perla!

Hier ging het ook niet met trailerladen toen ze naar huis mocht van de hengstenstal.
Ik kon er niet bij zijn want zat met mijn baby en die moest naar bed,
hebben ze toen blijkbaar met een bezem op haar geslagen om haar erin te krijgen...vind ik ook geen doen met een drachtige merrie..
maarja vriendje vroeg er nog zelf naar :(
volgende keer blijft hij maar thuis en ga ik wel..
Oja morgen de 40-dagen scan hier...nog even opvoelen deze winter en dan zijn we klaar tot mei.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:30

Gefeliciteerd aan de nieuw drachtigegescanden!

Morgen ga ik Tal dr buik meten en fotootje van 8 weken maken *-:)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:41

pretty: nou idd! 100% drachtig dit jaar!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:47

Hmm als ik eraan denk ga ik ook maar eens een fotootje maken van Pretty,"for the records" :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:22

Ik stuur elke maand alle belangstellenden een foto en updat hihi

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:26

haha Talida! Leuke updates dus!

Oh en ik was Inkepink nog vergeten te feliciteren :o ,bij deze!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:34

Gefeliciteerd iedereen met de drachtige lady's :):)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:48

gefeliciteerd jenny!! :D

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:00

gefelicteerd joto met je rijbewijs! heerlijk he!

jennyk gefeliciteerd met de 3 drachtige dames!

kelly welkom hier!had tijdje terug als eens een topic erover gelezen zijn 2 heerlijke fjordjes!

de rest ook gefeliciteerd!

en tja trailer dat is hier ook wel eens een probleem alleen de shetlanders en de ouwe new forest lopen er zonder problemen op en juist degene die er vaak op moet doet t niet :P
eng vind ze t niet maar dan wil ze gewoon niet!
thuis loopt ze er zo op..ergens anders niet..de muts

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:06

Tal is om dr rondst 2.07m :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:14

sool is ook super dik :P maar die wordt ook niet bereden of gelongeerd ofzo, alleen gevoerd en gedekt :+

hahaha, nee zo erg is het ook niet, maar ze ziet er ( vind ik) uit alsof ze al over de helft is :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:45

Jenny en inkepink gefeliciteerd...
@ Jenny: Ik heb ook 100% drachtig dit jaar :+

Casa is ook al een jaar niet meer bereden, af en toe als ik tijd en zin heb maken we eens een buiten ritje.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:13

Jennyk, Pip en inkepink, gefeliciteerd *\o/*

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:39

Voor de drachtige merrie,s en eigenaren van harte gefeliciteerd.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:49

pff vandaag een nare ervaring opgedaan.
Pony van de buurvrouw was erg hengstig dus de hengst was langs geweest en dat ging er op zijn zachts gezegt hard aan toe.
Eerst toonde de hengst helemaal geen intresse in haar terwijl ze zo ongeveer zijn neus vol pieste en dan ook echt 'jus de orange pies' toen we ze even los hadden gelaten en ze even waren wezen rond snuffelen kwamen ze elkaar weer tegen toen toonde hij wat meer intresse en heeft hij haar na rustig benaderen netjes gedekt. Toen wilde we de merrie pakken en dat liet hij eerst niet echt toe tussen ons in gaan staan en snuiven dus de eigenaar van de hengst zeg ach niets aan de hand pak de merrie maar. Als een hengst (hoe klein dan ook) zo staat te blazen en te snuiven dan vertrouw ik het niet zo best maar goed hij kent zijn beestje het beste denk je dan.
Na dat hij 3x probeerde aan te vallen heb ik hem toch maar eens een lel gegeven met het touw en toen was er niets meer aan de hand.
Dus ik pak de merrie en toen sloegen de stoppen door, hij liet me niet de merrie mee nemen maar slachte haar zowat af. Hij beet haar in haar manen kam en drukte haar tegen de grond en trok haar de hele paddock door en onder het rennen hield hij haar maar vast en liet haar met geen mogelijkheid los. Als ze los was kwam ze heel hard op ons afgerend en stoof hij er weer voor en pakte haar vervolgend weer beet waar hij maar kon en het leek wel of hij haar echt wilde pijn doen zo reageerde hij.
Toen hij haar weer tepakken had heb ik een zweep gepakt en heb hem er letterlijk vanaf geslagen (normaal ben ik niet zo maar dit was echt zielig gewoon) en de eigenaar van de hengst maar zeggen wat doet hij nou dit doet hij anders nooit hij lijkt wel vals...
Ja zo leek het ook echt want toen ik de merrie weer vast had en het touw had gegeven aan de eigenaar van de merrie konde ze haar uit de paddock halen en heb ik maar de hengst tegen gehouden hij had wel wat meer respect voor me met die zweep in mijn hand. De eigenaar van de hengst vroeg of we hem nog een aantal dagen wilde houden om haar nog eens te dekken dus daar heb ik voor de eigenaar van de merrie maar even geantwoord dat ze dat niet wil. (hij zou bij mij op stal komen voor die paar dagen en dan zouden we ze elke dag even een uurtje samen laten zodat hij kon dekken) en zo'n hengst wil ik niet op stal hebben wie weet wat er met hem is gebeurd dat hij zo door sloeg, de merrie heeft hem niet geslagen die was zo gewilleg dat ze steeds met haar kont voor hem ging staan als hij eraan kwam.
Hij heeft haar 1x gedekt ik hoop dat het genoeg was maar hij komt niet weer terug op mijn erf.
Sorry voor het lange verhaal maar moest het effe kwijt, het was echt heel zielig en hoop dat ze er niets schadelijks aan overhoud al is het nieteens mijn eigen pony het heeft me heel erg aan getrokken. Ze zit onder de bijtwonden.

Met mijn eigen merrie gaat het gelukkig heel goed Juwel krijgt een beetje een buikje in het flank zeg maar en O'marisa is vandaag geloof ik weer geincemineerd dat zal dan wel 1 van de laatste keren zijn deze hengstigheid en kan ik gaan aftellen tot over 16 dagen om te scannen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:51

hoi,

mijn merrie is morgen 3 maanden drachtig.
maar het lijkt er op of ze nog maar een maandje moet.
hebben alle merries dit dat ze zo snel een buikje krijgen als ze drachtig zijn?

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:35

Even een snelle reaktie.

Alle nieuwelingen welkom.
Iedereen met een drachtig merrie gefeliciteerd.
En de rest succes met dekken, insemineren en wachten tot de eerste scan.

Jenny dus Sjanty is ook drachtig jouw drietal is dus kompleet drachtig.

Kappiegirl wat een avontuur zeg, begrijpelijk dat je zo'n hengst niet in je stal wilt.
Sterkte aan de buurvrouw en de merrie natuurlijk hopelijk genezen de wonden snel. :(:)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:52

gefeliciteerd jenny met de drachtige merrie,s