[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:03

hihi dat dee ze dus een keer 5 of en steeds hoger... daarna toch maar even het water uit gegaan en toen weer het water in... ze vond de golfjes eng Tong uitsteken

doosje Tong uitsteken

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:07

Woon je bij het water? Of was je er met de trailer heen?
Lijkt me heerlijk zo door het water te kunnen rijden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:16

nee met de trailer er heen... ik woon in het gooi. als het een beetje rustig is op de weg ben je binnen een uurtje bij Ijmuide.

De eerste keer was het heel raar om door het water heen te rijden omdat je helemaal duizelig word. Je voeld paard bewegen maar als je naar het water kijkt beweeg je dus niet of je beweegd achteruit voor je gevoel... Heel maf maar wel heel leuk Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:21

ziet er lekker uit peelie, ik weet niet of mijn dikzak dat leuk zou vinden, die golven, het maakt ook best veel geluid.
dit weekeind had ik een behendigheid wedstrijd, was heel leuk, je moet een soort dummie voorop meenemen, een poort openen zonder deze los te laten, in een vierkant een rondje draaien, tussen dunnen balken door stappen, door een sliert gordijn lopen enz. echt heel erg leuk, en dat vond ze ook niet echt eng, ze deed alles netjes, zelfs met een blinddoek door de bak stappen!

ponyparadijs, dan zou je dus ook al kunnen zien of het een merrie of een hengst is? (in theorie dan) en als het veulen dus niet te diep ligt.
Afbeelding
Afbeelding
(150 dagen)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:26

Die van mij vond het de eerste keer op het strand ook allenmaal super spannden en wou ze het water niet in... De 2e keer (foto) ging ze wel maar was er een golfje dat haar wel helemaal heus aanviel HOOR Tong uitsteken en toen moest ze even stijgeren... toen toch maar even uit het water gegaan naar dat ze redelijk hoor har gestijgerd. even gerustegesteld en toen weer het water in... niks meer aan het handje. ze is gewoon een beetje mutsig Tong uitsteken (net zoals ik)

jeetje na de 4e maand groeit het opeens super snel. grappig om te zien Tong uitsteken dat het allenmaal nog maar zo klein is bij mijn bolle Tong uitsteken

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:15

Onwijs gave foto Peelie!

Net eens naar Vien haar uier gekeken, n.a.v. het verhaaltje hier van de week. Uier is echt gewoon nog normaal, maar ervoor, richting buik lijkt inderdaad een beetje vocht/zucht te zitten. Ook vind ze het heerlijk als ik haar flanken poets.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:01

thanx... Ik vind het wel ajmmer dat mijn pa niet nog meer heeft gemaakt wand ze ging op een gegeven moment heel hoog Bloos! stel je voor dat de golf kanboutertjes befat die je op willen eten Tong uitsteken

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:57

Even voor het lijstje op de eerste pagina:

20 maart - Angel Snorremans van Germania x Moes - Frenia
24 maart - Siuan Blue Angel van Germania x Jet van The Manitouranch - Frenia
20 april - Tinkerbell Snorremans van Germania x Moes - Frenia

Bijgelezen maar heel veel alweer vergeten Clown

Ik heb 2x laten scannen (1x op circa dag 18 en 1x op circa dag 40) en vroeger liet ik dan ergens in oktober nog eens opvoelen.
Maar tegen die tijd voel ik eigenlijk zelf de veulens wel bewegen Hyper! dus eigenlijk is dat een extra belasting voor de merries en nutteloos uitgegeven geld...
Dus sinds vorig jaar doe ik dat niet meer. Als ik tegen november nog steeds geen veulen gevoeld heb, haal ik er de dierenarts wel bij voor de zekerheid.

Voor wat Siuan betreft zijn we er nog niet uit:
Ze is gedekt en naar het schijnt (hebben dierenarts ook gesproken) drachtig gescand op circa 3 maand dracht. Ze zou op 24 april gedekt zijn, maar dat heb ik via via vernomen, wacht nog op de exacte gegevens van de eigenaar (die zei dat ze nu circa 5 maand ver is, dus dat klopt iig wel met de aangenomen dekdatum)
Op 3 maand scannen betekent natuurlijk risico op tweelingdracht in die zin dat een eventuele tweelingdracht mogelijk niet ontdekt werd en nu met 5 maand dracht lijkt het me ook te laat om een eventuele tweeling nog af te drijven Verward of heeft iemand hier ervaring mee? Het is immers al bijna de helft van de dracht...

We twijfelen dus nog of we haar sowieso laten opvoelen...
Ofwel doen we gelijk met mijn dames, dus afwachten tot november en als ik dan niets gevoeld heb de dierenarts erbij halen om op te voelen.
Ofwel toch zeker laten opvoelen, maar ik heb geen flauw idee of een dierenarts tweelingdracht kan "voelen" Bij mijn weten is de kans nogal klein dat hij het kan voelen en dan nog, àls het al voelbaar is, kunnen we ook niet meer dan afwachten natuurlijk...

Nicole: ze is trouwens drachtig van deze meneer:
Hij heet Jet en staat op The Manitouranch, is niet goedgekeurd

Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:06

owja herinner me plots nog iets:

KMD: ik had zo'n vermoeden en dat is bevestigd door dianne op haar forum:
sommige van de vlekjes zijn "normaal" voor roans, vele zijn echter inderdaad littekens.
We zijn inmiddels weer wat meer te weten gekomen, oa dat Siuan bij een vorige eigenaar (niet die van wie wij haar kochten) in een krakkemikkige stal stond naast een hengst die door het lint is gegaan omdat zij hengstig was. Die hengst heeft de stal compleet afgebroken, waarbij zij de tussenwand integraal op haar gekregen heeft en gekneld heeft gezeten. Ze heeft daarvan ook een groot litteken op haar ene achterbeen (heeft hier gelukkig geen last van, is een oude vleeswonde die niet verzorgd is). Die hengst heeft haar toen ook gedekt (zeg maar: verkracht).
Vervolgens hebben die mensen haar verkocht, ze stond daar trouwens aan een ketting gebonden de hele tijd, omdat ze niet bij haar in de buurt konden komen Rolleyes (en tis zo'n braaf paard!!! Bloos! )
Zoals het altijd wil lukken als het niet moet lukken, was Siuan van dit ongeluk drachtig, maar ze heeft door de nasleep en dan verkoop en stress het veulen vroegtijdig verloren.
De littekens zullen dus grotendeels van het ongeluk in de stal komen, maar ik sluit niet uit dat ze mogelijk ook te wijten zijn aan een nogal hardhandige aanpak... Ziek
Siuan lijkt heel erg op Tinkerbell qua karakter, misschien is dat dan ook de reden waarom ik zo voor haar viel Clown maar dan zonder de scherpe kantjes...
Doe dit met Tinkerbell en je hebt een compleet gedragsgestoord paard dat je verplettert als je nog maar in de buurt durft komen...
Siuan is een periode extreem angstig geweest (bij eigenaar voor ons) en is nu nog wat wantrouwig, maar ze heeft het toch maar mooi van zich af kunnen zetten en verwerken.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:35

wat een verhaal, arm meisje, dat wil je toch gewoon eigenlijk niet geloven. fijn dat ze bij de vorige eigenaar zo goed opgevangen is, en nu lekker bij jullie!

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:59

Helaas niet bijgelezen!

Er kan helaas wel 1 van onze merries uit de agenda voor volgend jaar na +/- 140 dagen dracht verworpen.

Jip (Concorde) x Verdi was uitgerekend 17 April

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:03

bokjes schreef:
Helaas niet bijgelezen!

Er kan helaas wel 1 van onze merries uit de agenda voor volgend jaar na +/- 140 dagen dracht verworpen.

Jip (Concorde) x Verdi was uitgerekend 17 April

Jeetje, zo laat nog? Weet je ook waardoor?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:28

Ach, Bokjes wat vervelend. Zo rond die tijd hoor je niet vaak. Of het is veel eerder of meestal tegen het einde van de dracht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:35

jeetje bokjes wat naar zo ver in de dracht nog.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:53

@ Bokjes: Wat naar!!!
Maar draagt jou merrie langer dan?
Die van mij zijn ook 17 April uitgerekend, en zitten nu op 121 dagen...

Hier idd ook wat zucht voor het uier, bij beide merrie's. (1=tweede dracht, 1= eerste dracht)

Voor mij dan ook even voor de lijst;

17 April - Casablanca x Royal Highness - Saffier
17 April - Arlinda de la Plaine x Carolus II - Saffier
15 Mei - Leandra I x Calato - Saffier

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:17

bokjes, wat erg!

sylke is net gescant (zit op 133 dagen) en is nog netjes drachtig, je kan het veulentje dan niet echt zien, ja, wel iets wat beweegt, maar echt heel wazig.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:18

bokjes, wat erg! En ook zo laat nog.

Hier een paar foto's van onze drachtige dame, vandaag op 173 dagen. Let niet op de modder, zo vind het heerlijk om zich zo vies mogelijk te maken Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Ons kleine dametje groeit ook lekker, ze was gister alweer 3 maanden oud.

Afbeelding

En met zn allen op het weiland.
Afbeelding

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:26

Wat erg bokjes!

Leuke stel zo destiny

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:39

wat een leuke geit! (ja en een mooie merrie en veulen) staat die altijd bij de paarden?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:50

Ja de geit staat er altijd bij, en 's nachts staat ze samen met die zwarte merrie in 1 stal, wel met een afgezet stukje waar alleen de geit kan komen. De geit was eigenlijk gezelschap voor de zwarte merrie, maar nu ik er met mijn paarden sta, staat ze er gewoon voor de gezelligheid bij. Lachen Ze doet ook als een paard, speelt met de paarden, graast met de paarden, ze heeft ook niet echt in de gaten dat ze veel kleiner is volgens mij Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:28

Ik ben zoo boos!!!

Mijn zadel was dus in maart versmalt omdat dat nodig zou zijn. Dus zadel versmalt en het zou weer goed zijn. totdat mara kreupel ging lopen...

Dus toch maar een andere zadelmaker er bij vandaag die ook ostheopaat is. Het zadel is dus veel te smal en mara zit daardoor nu helemaal vast vlat achter het zadel en het ribben zijn zwaar gevoelig geworden en haar schoudenrs zijn door het zadel telkens naar voren gedrukt wat dus ook erg pijnlijk is...

Nou moet ik met de vorige zadlemaker weer een afspraak maken zodat hij ziet dat het echt niet past en zodat hij het weer verbreed. Maar dat wil ik helemaal niet...

Nou gaat de vrouw die vandaag is geweest Mara kraken waarneer die andere zadelmaker is geweest en zij zal het zadel nog een keer controleren... maarja dan gaat er toch weel geld over de balk wat niet nodig was geweest als die prutser er niet aan gezeten had (man die het in eerste instantie had aangemeten had dit super gedaan maar moest wegen mediesche omstandigeheden stoppen met werken) Dus tjah...

Dus een gestreste baas gestrest paard omdat baas gestrest is... werkt allenmaal lekker averechts dus... lekker handig als je paard zwanger is (of kunnen ze daar wel tegen?)

zou ik dit eigenlijk kunnen verhalen bij die zadelmaker die de boom dus veel te smal heeft gemaakt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:47

Bokjes, balen dat ze verworpen heeft. Ach gut

Frenia, wat een verhaal zeg.

En verder........jullie zien me een maandje niet meer, ik ga op vakantie naar centraal Azie, en kom op 12 oktober weer in het land. Haha! Met de kans op een niet werkend internet, wellicht dat ik dan in die periode ook over ben gestapt van KPN naar glasvezel.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:00

Heve fun NL!

Bokjes, wat balen! En dat uit zo'n merrie! Scheve mond

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:08

Hoi hoi allemaal!

Hoe gaat het hier met alle drachtige merries? Met Gracy gaat het even wat minder,ze heeft last van land kwaaltjes dus ze staat nu sinds vorige week lekker binnen. hopelijk knapt ze snel weer op! Vanmorgen haar veulen gezien op de echo, die was springlevend en lekker aan het rondzwemmen! Vandaag is ze 125dagen drachtig! Vorig jaar aborteerde ze op 135dagen dus spannend allemaal.. Maar voor alsnog ziet alles er goed uit!

@ Bokjes, wat balen zeg! Wij hadden dit vorig jaar op 135dagen. Hoe zag je foetus eruit? Afwijkend?

@ Destiny, leuke foto's! Wat een stoer veulen! 173dagen al weer.. Jou merrie gaat hard Haha!

@Neonlight, zoo lekker hoor!!! Ik moet nog even geduld hebben, ik ga 19Okt 17dagen naar Indonesie Haha! Maar dan ben jij alweer terug Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:32

Jeee Bokjes... wat een naar bericht.

Ik begin bij mijn poown nu wat buik te zien.