[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:19

Klinkt (wederom) veelbelovend Niezzz
Bijoux's uier begint er idd ook wat drachtiger uit te zien> Misschien toch?

Lee staat de hele dag al met haar staart van zich af ... last van het veulen, denk ik ...

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:51

Moor gaat vanacht in de herkansing. Melk stroomt weg, zonde toch!!?? Ze mocht vandaag toch niet meer naar buiten en is wat onrustig. (goh, van wie zou ze dat toch hebben)

Ik heb morgen onder voorbehoud vrij gevraagd. Dit geld ook voor de rest van de week. Als het veulen komt, heb ik de volgende dag lekker vrij om te genieten. Fijn hoor, zo'n meelevende werkgever!!

O ja en over die melk.... Is dit idd de beroemde biest die al weg aan het lopen is? Of heeft ze daar nog genoeg van over als het veulen er eenmaal is.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:53

Nog wat, iedereen bedankt voor het meedenken over een naam. Namen staan nu wel vast (ik weet het zeker denk ik......)

Monchou

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:58

Freia moet nog 12 daagjes Ze krijgt al flink wat uier...
Er is 1 klein probleempje: De eigenaar wil dat ze in het land bevalt...ik heb liever dat ze in de stal bevalt...nou ja, bevalt, in ieder geval s`nachts op stal gaat... Vooral omdat ze 2 jaar geleden, toen ze in het land was bevallen de eerste 1 1/2 week voor me wegrende... Hier baal ik wel van hoor...
Maarja...ik ben natuurlijk de eigenaar niet...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:00

Even een kort vraagje tussen door:
Femke heeft een slijmerige prut uit haar vulva hangen.
Heldere prut,net een dikke snottebel.
Het hing ook in haar staart.
Kan dat nog afscheiding zijn van de bevalling?
Of is dat iest alarmerends?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:51

@ChristaMoor: hoeft niet per se biest te zijn, maar als je het 100% zeker moet weten dan zou je het aan de da moeten vragen of het veulen laten testen op voldoende anti-stoffen als het er eenmaal is.

@TL: kan afscheiding zijn van de bevalling, maar wel goed in de gaten houden. Een beetje afscheiding is normaal, maar als dit grijzig wordt of gaat stinken is het niet goed en moet ze waarschijnlijk gespoeld worden. Neem haar temperatuur anders even op. Is die ok, dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.

@FreiaLover: lastig, maar ja, als het je paard niet is heb je waarschijnlijk weinig keus ... ik zou ook de voorkeur geven aan 's nachts op stal.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:15

Ik lees dat het voor sommige heel erg spannend is. en ik heb ook weer mooie foto's langs zien komen.

christamoor niets van die naam aantrekken hoor Hinke heeft een mooie friese naam als groninger merrie

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:17

ChristaMoor schreef:
Moor gaat vanacht in de herkansing. Melk stroomt weg, zonde toch!!?? Ze mocht vandaag toch niet meer naar buiten en is wat onrustig. (goh, van wie zou ze dat toch hebben)

Ik heb morgen onder voorbehoud vrij gevraagd. Dit geld ook voor de rest van de week. Als het veulen komt, heb ik de volgende dag lekker vrij om te genieten. Fijn hoor, zo'n meelevende werkgever!!

O ja en over die melk.... Is dit idd de beroemde biest die al weg aan het lopen is? Of heeft ze daar nog genoeg van over als het veulen er eenmaal is.

Spannend hoor, zo te horen komt die van jou toch eerder

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:23

Tinkerloos schreef:
Even een kort vraagje tussen door:
Femke heeft een slijmerige prut uit haar vulva hangen.
Heldere prut,net een dikke snottebel.
Het hing ook in haar staart.
Kan dat nog afscheiding zijn van de bevalling?
Of is dat iest alarmerends?

volgens mij is dat geheel normaal hoor!!! zolang het er niet uit ziet als groen/ etter is er volgens mij niets aan de hand........

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:25

Tinkerloos schreef:
Echt een mooie hengst!!
Ik kan niet wachten om te zien wat eruit komt!!!
(kan je nagaan wat jij meemaakt met al dat wachten enzo..)

Het is echt veulen weer,dus laat ze maar komen hoor!!!

Vanmiddag ga ik alles weer eens ff bijlezen,ik heb het tot nu toe eigenlijk te druk gehad met andere dingen,waaronder het de hele dag heen en weer rijden naar mijn veulen..

Is er eigenlijk al een topic voor de mensen uit dit topic,die een veulen hebben?
Dus een: ik heb een veulen topic??
Misschien leuk,om tips uit te wisselen enzo.
(ik vraag me namelijk af hoe ik in hemelsnaam die wormen kuur aan het veulen moet geven...)
Ik weet wel HOE het moet,maar ze is zooo sterk!!
Als ze niet wil,dan wil ze niet.
En ik zal het met brute kracht nu nog wel voor elkaar krijgen,maar dat wil ik niet,ik wil het allemaal vriendelijk en prettig houden,zodat ze geen slechte ervaringen krijgt met mij.

truukje, gewoon op de voorbenen smeren, dan likken ze het eraf......wel op een plek dat ze er bij kunnen natuurlijk.

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:56

stalnijmegen; Gefeliciteerd!!

Bij Soraya hebben we de ooievaar zien komen... en overvliegen!

Gisternacht is ze zeer onrustig geweest, had vruchtwater gelekt, afijn; het zat er echt aan te komen.
Gisteren overdag is ze echter gekalmeerd, ging ze weer steeds *normaler* doen.
Afgelopen nacht was ze erg moe en duf, maar geen tekenen van een naderende bevalling, behalve wat staartgezwiep.
Vanmorgen een hele lading foto's gemaakt; ze lijken allemaal sprekend op elkaar en zijn vast niet bijster interessant, maar er zitten veeeeel buikfoto's en een paar uierfoto's bij! Dus wel wat entertainment

Allemaal veel dank voor het duimen en meeleven, kennelijk was er iemands duim handig genoeg om de kleine uk nog even terug te duwen!
En ook op deze manier nog even heeeel erg veel dank aan Coydog!!

vandaag;
Afbeelding
en echt gemakkelijk is het ook allemaal niet meer
Afbeelding

De rest van de plaatjes;
http://www.mijnalbum.nl/Album=NNMMT7E7
http://www.mijnalbum.nl/Album=SGUWMPWR
http://www.mijnalbum.nl/Album=MWMGHYRC
http://www.mijnalbum.nl/Album=SUQOKVGO
http://www.mijnalbum.nl/Album=VCHSHF3R
http://www.mijnalbum.nl/Album=3V8TXMVO
http://www.mijnalbum.nl/Album=PF6YMES8

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:15

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:47

Gefeliciteerd!!!!
FOTO'SSSSSSSSSS!!!!!!!!

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:49

Max Prachtig veulen!

Nou Tonie haar uuiers gaan echt ergens op lijken!

ChristaMoor OEI wat spannend joh!!! Ik vreet met je mee Naam met een G? Het eerste wat mij binnen schoot is Geert!!

Ullwinn JOEPIE!! 340 is spannend!

amandakè dat uiertje heeft nog wat tijd nodig

Jammer pretty dat jullie net te laat zijn, ach het komt volgend jaar nog vroeg genoeg hoor!

Nou Niezzz Red Star Lady mag ons niet meer voor de gek houden! Kom maaaaaar op...

ChristaMoor er blijft meer dan genoeg over voor het veulen!

Kan heel goed Tinkerloos de baarmoeder gooit alles eruit. Het is pas alarmerend:? als het ook stinkt, daar dus goed op letten.

Oei tonie dat zou ik niet doen, zo weet je nooit of er wel genoeg binnen komt.
Tinkerloos, een wormenspuit geven is niet zo heel moeilijk, kan er niet iemand je helpen? Snap dat je geen stal hebt maar met twee man is het heel goed te doen!

delerium goh wat een fijn nieuws zeg!! En ze ziet er ook SUPER uit!! We blijven gewoon door duimen, ik hoop dat alles met een sisser afloopt

crazy_funky jij weet binnen te komen! Gefeliciteerd ermee!

Gezien ik gisteren niet helemaal tevreden was over mijn foto's ga ik er nog eentje laten zien, hier zie je haar buik veeeeeeel beter

Afbeelding
Snap is hierop 335 dagen drachtig, had vanmorgen meer uier en aan het begin van de avond een vrij ontspannen tut.... ik begin toch wel lichtelijk zenuwachtig te worden....

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:14

En weer krijgen we het voor elkaar!! Eerst met al die tinkers zo dicht bij elkaar. Nu weer zo'n kluitje, Ods, Ullwinn, Niezzz, Tonie: succes met waken en wachten!!

Moor staat erbij als een hobbelpaard. Ze heeft wel haar brok opgegeten, maar eet d'r kuil niet op. Het alarm is al een keer of 6 afgegaan hoorde ik, maar iedere keer loos. Dat wordt wat 's nachts. Nee... laat de telefoon maar gaan, dan kunnen we teminste aan het werk en is het wachten voorbij.....(ik ben helemaal niet ongeduldig, maar denk wel aan het boek.....)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:17

Crazy-Funky, gefeliciteerd!!
Waar blijven de foto's?

FreiaLover, als dat het enige is, jammer maar helaas. Voor de merrie is het wel veel beter, zeker als de nachten aangenaam van temperatuur zijn, zoals nu. Ook mijn merrie geniet de voorkeur van in het land bevallen. Merrie komt op de 1ste plaats, het ongemak wat ik er van heb op de 2de plaats.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:19

ja foto's maak ik woensdag,.. eerder kan ik niet ivm werk..

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:28

ik waak nu al weer 3 dagen bij glenda (ze kegelt al 3 dagen)
maar nog steeds geen veulen..
haar uiers zijn helemaal dik, ze draagt haar staart de hele tijd door de lucht in.. en is heel kriebelig en haar banden zijn ook slap
alleen het veulen wil maar niet komen
het waken is toch wel vermoeiend zeg

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:41

Wenk wat fijn dat ze je nu wel bij het veulen laat komen.

Mac dat uier van Orpha kan nog veel voller hoor. Mooie hengst ben benieuwd naar het veulen van Lee

Amandake spannend hoor van Cartouche, Bijoux ziet er beter uit dan die foto's die ik in het andere topic zag gelukkig gaat ze zo goed vooruit.

Ods Snap ziet er goed uit

Prince bij ons loopt de Ymkje= Ymke geworden met Tesse haar veulen gewoon in een groep van 2 jaarlingen het drachtige trekpaard en nog een friese merrie en de 2 shetjes. de eerste 3 dagen liepen ze alleen samen(moeder en dochter)om goed aan elkaar te wennen.

Stalnijmegen en Crazy funky gefeliciteerd

Max wat een schatje is silvertje

Flettie Dunla is volgens mij een echt scheurmonster

Ullwinn gefeliciteerd met de mijlpaal van 340 dagen

Niezz kady en ChristaMoor Spannend hoor bij jullie succes en alle andere die ik vergeten ben veel succes met waken.

Mijn broer heeft vandaag ook de moeder van Tesse gekocht haar naam was Ymkje maar dat is verandert in Ymke dus ik kan opzoek naar een nieuwe naam voor mijn shet veulen als het een merrie wordt. Ik had namelijk zelf Ymke in gedachten voor haar. Dus als jullie nog een leuke shet naam weten voor een merrie hoor ik het graag.Maakt niet uit met wat voor een letter het begint ze heeft namelijk geen papieren.
Ook ik ben volgend jaar weer van de partij want er worden hier 2 friezen geinsemineerd door hengst Felle van de nieuwe heuvel.
Morgen is Mierke al aan de beurt.
dit is Mierke een 4 jarige merrie
Afbeelding
en dit is Ymke zij is 6 jaar samen met Tesse
Afbeelding
En Tesse haar mooie hoofd
Afbeelding

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:58

ook hier toch iets spanning Orpha wordt net uit de wei gehaald en heeft kleine harsdoppen en is geheel bezweet. Uier is erg hard. Moet nog 1 nachtdienst draaien en dan weer een paar dagen vrij. Misschien gaat ze nog voor Bonnie en Maaike.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:05

Oef Mabon ook voor jou SPANNEND!!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:09

go orpha

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:12

Nou,de man kijkt tv,(voetbal) dus ik kan op mijn gemakje bokken,dus hier komt ie dan:

ChristaMoor Ja,ik kan al oefenen,maar jullie binnenkort ook hoor!!

amandakè Blijft leuk die Duo Penotti gleuf..

pretty Volgende keer beter,je hebt nog tijd zat voorlopig.

Niezzz Slappe banden,ontspannen kling,en iets wittigs op de spenen??? HA.dat duurt niet lang!!!

Mac Kan ook zijn dat ze winderig is,en daarom haar staart wat afhoudt.. (als het veulen veel beweegt,komen haar darmen ook in beweging..)

ChristaMoor Hele aardige baas!! De vraag over de biest had ik ook al eens gesteld,maar het antwoord daarop was volgens mij dat de echte biest pas op gang komt als het veulen geboren is.

FreiaLover Liep Freia voor je weg in het land,of het veulen? Je kan haar lokken met een bakje bix?
(daar komt die van mij ALTIJD op af!!)

Tinkerloos Hahahaha,ik wil nu ook al op mezelf gaan reageren...(die veulens maken een mens echt suf!!)

Mac Ik heb er nog niet aan geroken,maar het zag er helder doorzichtig uit,net een mensen snottebel.(en dan niet zo'n groene..)

tonie Gelukkig maar,ik hou haar goed in de gaten iig. Ze is fit en oplettend,en ze eet goed,dus het zal wel loslopen..
Over de wormenkuur:ik ga het gewoon proberen op die benen te smeren..lukt het niet,dan probeer ik iets anders.

delerium Mooie dikke buik hoor!!

crazy_funky Laat iemand anders dan die foto's maken,we kunnen niet zo lang wachten hoor!!

Ods Als het niet gaat lukken is er vast iemand die me even wil helpen. (denk ik)
Snap staat echt op knappen!!

ChristaMoor Volgens mij had Femke het boek voor het laatst in bezit,maar ik kan het nergens vinden,dus wie weet waar het is...

Kady_ Je zal zien dat als je even koffie gaat drinken of plassen,dat dan juist het veulen geboren wordt,dus roep hardop in het bijzijn van de merrie dat je gaat douchen,en verstop je vervolgens achter een bosje,dan gaat ze vast bevallen!!

Mabon Orpha gaat het niet lang meer houden zo te horen!!
Felle is een mooie hengst!!
Past mooi bij Mierke.
Tesse heeft een úberlief hoofd!!

Zo,verder voor iedereen die ik vergeten ben: mooie veulens,
buiken,mijlpalen en uiers.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:14

Tinkerloos schreef:

Kady_
Je zal zien dat als je even koffie gaat drinken of plassen,dat dan juist het veulen geboren wordt,dus roep hardop in het bijzijn van de merrie dat je gaat douchen,en verstop je vervolgens achter een bosje,dan gaat ze vast bevallen!!

.

oke ik zal is proberen vanavond
hopelijk heb ik dan morgen goed nieuws te vertellen
maar ik ben nu naar stal, de lange nacht gaat weer beginnen

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:19

Mabon, Kady, Niezzz, ChristaMoor: bij jullie is het spannend!!! Veel succes alvast!!!

Freialover, ik kan begrijpen dat je dat niet leuk vindt
Maar zoals je zelf al aangeeft, de eigenaresse heeft het laatste woord...

Deleium, wat goed zeg! Hopelijk houdt ze het nog een paar dagen binnen

Crazy_funky, gefeliciteerd

Ods, ze ziet er nog steeds erg knap uit!
Bij jou wordt het dus ook spannend!