[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:16

LaDonna75 Wat balen zeg dat ze niet drachtig is -O-

Luna2006 gefeliciteerd met de trouw.

Cynthia82 Verkopen is altijd lastig. Ik heb ook meegelezen met je dilemma wie je ging verkopen. Zoals ik het begrijp ga je Idris dus houden? En Blue misschien een nieuw huisje dus. Ik duim mee dat Fi je volgend jaar eindelijk een merrieveulen geeft. Maar ze maakt iniedergeval echt knappe kinders <3

Fleuribelle Jeetje wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte

SophievdV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:31

Fleuribelle wat afschuwelijk! Heel veel sterkte met dit enorme verlies.

Alle eigenaren met drachtige merries van harte gefeliciteerd!!

Onze merrie is ook dragend. In juni 2023 verwachten we ons experimentje :D Eise 489 x Eebert x Manno x Renovo.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:59

Bamorka en Fleuribelle heel veel sterkte voor jullie.

Alle eigenaren waarvan de merries nu drachtig zijn, gefeliciteerd!!!

Cynthia: Wat een knapperds heb je toch, moet ook zeggen dat ik I helemaal fantastisch vind hoor! Prachtdier is het. <3

Hier geen nieuws. Boston zit nu op 65 dagen. Kwa verandering merk ik weinig aan haar in de omgang. Op de wei is ze een ander verhaal. Een b*tch eerste klas naar alles wat om haar heen staat. Het trapt en het bijt van zich af naar alles wat voorbij komt, naast haar staat of tegen over. Ze begint nu al wel weer wat aan te komen dmv slobber. Ze moest natuurlijk even op rantsoen voor de productie, dat terwijl ze al veel had ingeleverd. Gelukkig ziet ze er weer goed uit en glanst ze goed. Er kan nog wat bij, maar ben niet ontevreden nu van hoe ze er uit ziet.

D gaat ook lekker. Hij is helemaal gesetteld in zijn stalletje voort. We gaan er wel is op uit om een wandelingetje te maken. Ik was even bang nu dat hij van Boston af zou zijn dat hij zou invallen kwa gewicht. Maar hij doet het prima op gras, 2x pd hooi en 2x pd brokjes. Hij is nu ook helemaal uit zijn veulenvacht en zijn manen beginnen nu echt als kool te groeien. Van de week meneer voor de eerste x echt gewassen ( wel al vaker afgespoten ), hij vond het heerlijk en stond er op rust bij te slapen. Lieve baby dat die is!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:02

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:54

Nobel: Gezien haar omvang en tijd dracht is er denk ik geen scannen nodig lol

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:11

chantalll: Gefeliciteerd!

Fleuribelle: ahh wat sneu! Sterkte met het verlies! Hoe gaat het met de merrie nu?

LaDonna: enorm balen, succes met de wedstrijden!

nobel: die is mooi rond!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:53

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:09

MukiwaCobs, dat is echt heel zuur. Ik kan me goed voorstellen dat je je er klote onder voelt :(:)

O nee Fleuribelle, heel heel veel sterkte! :knuffel:

Nieky, stiekem vind ik Blue mooier. Zijn kleur, zijn hoofdje, zijn bewegingen, hij heeft in de volle zon zijn ogen meer open dan I, hij is stoerder. Gisteren was echt een perfect voorbeeld. Mijn verzorrgster liep met hun beiden en we liepen op een plas af. I stopte 10 meter van te voren al met lopen en moest weer even overgehaald worden en liep er met een boog omheen. Blue ging letterlijk sneller lopen en ging er middenin staan en lekker staan stampen :+
Dus rationeel gezien gaat mijn voorkeur uit naar Blue. Maar als ik een mailtje kreeg over I deed dat echt pijn in mijn hart en dacht ik echt: AFBLIJVEN, VAN MIJ! En bij Blue'tje vind ik het lastig, maar het is ok, want ik kan nou eenmaal niet alles houden. Dus mijn hart heeft echt gewonnen van alle rationele redenen.
Ik hoop dat als Fi volgend jaar een merrie geeft, ik zó blij ben dat het iets minder pijn doet om I te verkopen. Zal je zien, geeft Fi eindelijk een merrie, hou ik alsnog I :+

Gefeliciteerd Sophie! *\o/*

Kayley, de meeste mensen hebben een grote voorkeur voor I. Hij heeft echt iets over zich heen wat mensen enorm aantrekt.
Wat fijn dat Boston weer een beetje bijtrekt! En dat D het ook goed doet zonder zijn moedertje :)

Zo Nobel, dat is een verschil zeg! :wow:

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:42

Sophievdv Gefeliciteerd met de dracht. *\o/* Toevallig ook fotos van de combinatie?

Kayley95 Dat bitcherige op de weide herken ik van sommige merries hier :+ Sommige zijn net draken en andere zijn dan weer net hengsten in gedrag :') Fijn dat het met D goed gaat en hij op zijn gemak is.

Nobel01. Ze heeft al een mooi beginnend buikje :D ze is hard veranderd ook tegenover de eerste foto +:)+

Cynthia82 Verstand en gevoel werken niet altijd samen hihi. Als je het gevoel hebt bij I nee die kan ik niet verkopen dan is het de juiste beslissing hem te houden. Toen Yula geboren werd had ik ook instant die klik met haar. En ik ben eigenlijk echt geen merrie mens :+ Ik wou ook nog geen 2de paard want mijn ruin was toen nog maar 15. Maar na 2 weken toch besloten haar te houden en ik heb er nog geen dag spijt van.

Vandaag heb ik Yula weer lekker geborsteld en eerste buik fotos gemaakt. Ze is vandaag 80 dagen drachtig Met wat verbeelding kan ik zeggen dat ze iets voller lijkt. Maar of dat van de dracht is of dat ze gewoon dikker is geworden kan ik niet zeggen :') Ze is wel aanhankelijker naar mij en was heerlijk relaxed vandaag. Ze moest ook nog even hoi zeggen tegen dr knappe vent :P Ze heeft tegenover paarden wel meer hengsten gedrag vind ik. Als we naar Booster lopen dan zet ze echt een nek erop en wilt ze snuffelen om vervolgens te brullen. Maar dan ook blijven staan en verder snuffelen :') Merries hihi
Ze heeft overigens een heel leuk hartje op dr rug <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 06:33

Nobel: als we het veulen aan houden dan regel ik volgend voorjaar de opfok. Heb nog een heel fijn adres in Nes, bij Grou. Mocht iemand een telnr willen: stuur me even een pb.

Nieky: wat een mooie aftekeningen heeft ze! En dat hartje doet het em :D

Ik heb wel een foto van Jody en van Eise.

Jody:

Afbeelding

Afbeelding

Eise 489:

Afbeelding

Afbeelding

Het doel is een fijn gebruikspaard waar je lekker mee kan rijden en kan mennen. Graag met een heel fijn karakter en een stoer front. Ik vind Eise een van de betere hengsten, zeker wat betreft de beweging. Heb hem in levende lijve ontmoet en dan is hij indrukwekkend en sympathiek. 1 ding weten we zeker: het wordt geen vos. Verder heb ik geen idee. Het zou leuk zijn als er een beetje wit aan zit *D

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:57

Nobel; mijn opfok zit volgend jaar al vol.
Ik reserveer altijd van te voren. Maar is dus ook afhankelijk van opfok.
Nu had ik aangegeven max 2 aan te houden.
Volgend jaar houd ik niks maar heb ik 1 plek to be sure hahaha.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:36

Sophievdv wat een leuke combinatie <3 ben heel benieuwd wat daaruit komt. Ga je het veulen houden?

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:14

Sophie gefeliciteerd met de dracht! Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Nobel dat is mooi verschil.

Havanna is vandaag nog een keer geïnsemineerd. Wel weer met een andere hengst. De hengstenhouder vond dat het einde seizoen was en die stopte ermee. :( Dus last minute nog bedenken hoe en wat nu..
Nu maar hopen dat de 3e hengst scheepsrecht is :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 02:20

Yvk. Dat is vervelend. Nu dus andere hengstenhouder moeten kiezen. Dekgeld kwijt?

Sophie. Blijf het een aparte combi vinden. Heel erg benieuwd wat het resultaat gaat zijn!

Nieky. Lichamelijk veranderen ze. Maar een buikje, dat kan nog niet

Cynthia. Ik begrijp het. Beslissingen en afstand doen is echt niet makkelijk. Duimen dat ze nu gewoon een merrie in haar buik heeft :Y)

Nobel01. Idd veel veranderd. Voor de goede adressen moet je optijd reserveren.

Kayley fijn dat het goed gaat. Boston komt nu vast wel goed aan na het spenen

Mukiwacobs. Wat jammer dat het zo gelopen is. Ik dacht dat deze mvr wel een goede naam had. Wellicht toch niet in alles blijkt?

Het is ondertussen wel heel veel rustiger geworden. Dekseizoen loopt nu echt aan het einde.
Deze week laat ik mijn merries nog een keer checken. Dan weten we zeker of we nog veulens verwachten. Ik zag op Facebook voorbijkomen dat er toch heel wat merries Embryo's zijn verloren. De warmte? Toch apart

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 02:26

Lijkt overal moeizaam te gaan met fokken dit jaar… hier ook veel merries of niet drachtig, of wel drachtig maar dan weer verloren. Word voor velen een laat veulen volgens mij!
Idaza wordt morgen weer gescand, hopelijk zit het er nog. Dan mag ze volgend jaar een jaartje gust blijven. Jaar daarna laat ik dan beide merries vroeg in het jaar dekken :)
Hoop nu eerst op een leuk zusje voor Scorpio <3
Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 06:29

Gefeliciteerd Sophie *\o/*

Ik hoor inderdaad ook veel dat merries niet drachtig willen worden of inderdaad verlies van Embryo hebben ...
Ik heb beide op 30 dagen laten scannen. Toen zag het er goed uit.
Ik ben zelf van mening : Hoe minder gefroed hoe beter, maar kan me voorstellen dat als je b.v. KWPN fokt en duur dek en veulengeld moet betalen dat je dan nog een check doet. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:41

Ik scan eind september nog een keer.. ben benieuwd :=

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:47

AM ze hebben we een soort van regeling kunnen treffen, omdat hun andere merrie ook niet drachtig wordt en er nogal wat gedoe was steeds. Maar alsnog veel geld kwijt... En nu een andere hengstenhouder idd. Ik duim heel hard dat het nu wel lukt!

Hier in de buurt ook veel fokkers die ze niet drachtig krijgen dit jaar.
Ik denk dat Havanna de 30 dagen scan en gust scan in 1x kan doen, mocht ze drachtig zijn. :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:34

Libera wat een knap veulen!

Iedereen bedankt voor de felicitaties :D We hebben sowieso een koper voor het veulentje, maar ik nog niet of we hem of haar ook daadwerkelijk willen verkopen. We willen eerst zien wat er voor kind uit voort komt en dan pas een besluit nemen. Wat ook mee telt is dat we twee paarden in pension hebben. Eentje wordt als het goed is verkocht tegen de tijd dat het veulentje er is. Even kijken hoe het loopt :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:21

Al even niet meer actief door drukte en vakantie, maar probeer weer een beetje mee te lezen en te posten

La Donna: Wat balen. Succes in de sport en wie weet tot volgend jaar

Luna: gefeliciteerd met je huwelijk!

MukiwaCobs: oh dat is niet leuk. Je hoopt altijd dat je ze verkoopt aan de juiste en als dat achteraf anders is, is dat best zuur.

Cynthia: Wat gezellig zo een familie buitenrit :D . Dilemma's met verkoop. Je vind vast een fijn adresje voor 1 van je knapperds

Fleuribelle: wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte :knuffel:

AM: gefeliciteerd met Odilia! Mijn Phoebe zat in dezelfde groep, maar helaas geen voorlopig keur. Was sowieso een oliebol, vertel ik zo even.

De rest allemaal gefeliciteerd met de dracht en voor degenen bij wie het (nog) niet gelukt is :knuffel:

Phoebe zit, als het goed is, vandaag op dag 50. Ik heb alleen gescand op dag 18. Ik wilde haar na mijn vakantie nog een keer scannen voor hartje. Maar vorige week heeft mijn DA een ernstig ongeluk gehad en ze ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Het is volop in het nieuws geweest. Ik vind het zo naar |(
Nu is er wel een andere dierenarts bij de kliniek die kan scannen, maar voel me zo bezwaard om een afspraak te maken.

Afgelopen woensdag ben ik met Phoebe naar de NRPS keuring geweest voor predikaatverhoging (voorlopig keur). Het was een beetje een gok, ik had haar helemaal niet kunnen trainen. Maar niet geschoten is altijd mis. Maar ik had beter thuis kunnen blijven. Het liep behoorlijk uit en Fellow was heel druk omdat ie zo lang stil moest staan. Hij was maar aan het draaien en doen (heel begrijpelijk hoor). Phoebe was de rust zelve. Mijn vriend had Fellow vast en ik Phoebe. Ineens is ie omhoog gekomen, omgedraaid en met een flinke bok trapte hij achteruit, zo vol in mijn ribben. Echt, ik dacht dat ik erin bleef. Ik dacht dat mijn ribben gebroken waren. Nadat ik even was bijgekomen, had ik wel zoiets, we zijn hier nou toch, dan moet Phoebe eerst haar rondje even lopen. Voorbrenger was al geregeld. En 2 hele lieve onbekende mannen hebben de hele tijd Phoebe en Fellow vastgehouden, terwijl ik op een stoeltje in de tent alles kon volgen. Helaas is ze geen voorlopig keur geworden. Merrie en veulen konden bij de Nieuwe heuvel op stal, trailer afgekoppeld en toen naar het ziekenhuis in Ede. daar bleek na rontgenfoto's en een CT scan dat m'n ribben niet waren gebroken, maar dat ik wel een kleine bloeding in mijn lever had. Dus moest ik ter observatie blijven. Twee dagen in het ziekenhuis gelegen en vrijdag weer thuis gekomen met veel pijnstillers. Het gaat nu redelijk. Liggen en lopen gaat goed, maar opstaan e.d. is nog best wel pijnlijk.

Ik had heel graag Phoebe weer opgepakt met rijden, maar dat is nu dus weer op een laag pitje gekomen. Zo balen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:11

setteli: wat naar zeg! Hopelijk knap je snel weer helemaal op!

am: gefeliciteerd met Odillia! Nu volgend jaar voor keur als ze een goed veulen heeft?

Yvk: hopelijk dan nu toch eindelijk wel raak!

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:24

Setteli Wat een verhaal! Ik hoop dat je snel hersteld! Beterschap.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:21

Jeetje als ik dat zo lees hadden we buiten de soris met de Gelderse merrie ( wat uiteindelijk goed kwam) super geluk. De andere 4 toch in een keer drachtig

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:06

Fi is alleen drachtig gescand op dag 17 en ik laat haar eind september nog één keertje scannen.

Setteli, wat heftig van je veearts zeg! :(:)
Maar jij zelf! Wat erg! Ik snap dat je zegt dat je beter thuis had kunnen blijven. En geen voorlopig keur en zelf dit. Ik hoop dat je snel herstelt! :(:)

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:06

Jeetje Setteli, heel veel beterschap! :(:)
Dubbel balen dat het voorlopig keur ook niet is gelukt..