[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:13

He Fotsy, om je even gerust te stellen: ik heb ook een merrie gehad die in de eerste maanden zo een uier kreeg. Zal aan de hormonen gelegen hebben, ze heeft gewoon uitgedragen.

Barb wat een jammer... hopelijk volgend jaar een een schone lei.

Ik wacht nog op 1 merrie of ze wel of niet hengstig wordt. Ik heb er geen goed oog in, maar ben alvast blij met de 2 bevestigde dames.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:17

Ik zou denk ik toch een veearts laten kijken voor de zekerheid met zo'n spontane uier Fotsy. Pris is nadat we Kaz'zar hebben afgespeend nooit helemaal opgedroogd en heeft theezakjes hangen. Nu met die warmte is dat uiteraard weer voller dan normaal. Volgens de veearts weinig aan de hand omdat het zakjes zijn en geen opgeblazen harde uier, maar toch blij dat ze even haar geleerde blik erop wierp

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:25

He wat een ellende fotsy. Hopelijk gewoon hormonen die van slag zijn.

Ik duim voor positief nieuws Cioco, zou zuur zijn als het niet zo is.

Ik ga die van mij toch ook nog op 100 dagen laten scannen, geen echte reden voor maar gewoon zeker weten

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:25

Fotsy Sal heeft nu ook wel wat vollere uier daar schrok ik ook van icm hoge koorts maar toch was alles prima! Maar scannen geeft altijd wel een gevoel van zekerheid! Kwa dikte is er wel wat van te zeggen want bij sommige vrouwen zie je helemaal niks en andere zijn met 12 weken al “mega” rond. Ik gok dat dat met merries niet anders is... Sal is op alle fronten heel moeilijk rond te krijgen die staat al vanaf de eerste mislukte poging al op een merrie brok (deze is ook speciaal voor de vruchtbaarheid) bij de eerste dracht zei de dierenarts na 3 mnd dracht dat ze daarop moest zij geeft echt alles af vanaf dag 1.

Ik zou wel de stal deur uit gaan bouwen voor als ze wat verder is _O-

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:39

Ik duim ook mee voor je cio

Het kan dus toch knolselder

Ja woogy ik denk dat ik morgen maar weer eens naar kliniek rij voor scan. Wisten jullie dat ik daar inmiddels een abonnement heb. :') Misschien zit de koliek van zaterdag er dan toch voor iets tussen.

:P ok ik laat manlief alvast een grotere deuropening maken want door die 1m20 zal ze straks niet meer doorheen geraken als ze zo blijft zwellen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:07

Fotsy mss gewoon 1 hele wand eruit halen? _O- wordt ewoon een mega knap veulen

Maar ik zou toch de dierenarts vragen voor een airmiles pas of iets dergelijks z’n spaarsysteen elke 5x gratis zullen ze erin trappen? :roll:

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:10

Wel spannend weer hoor.
Ik ben een doemdenkers. Moet ik maar eens mee stoppen _O-

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:28

Cioccolato schreef:
Wel spannend weer hoor.
Ik ben een doemdenkers. Moet ik maar eens mee stoppen _O-

Ik leef mee hoor maar mijn dierenarts zei afgelopen week nog nadat Sal ziek was dat ze tijdens haar eerste dracht met 30 dagen flauwviel en ruim 10 minuten buiten bewustzijn was geweest en de kleine toen ook gewoon vrolijk z’n ding deed dus dat ze toch best wel goed beschermd zijn! Wij moeten gewoon niet van die stresskippen zijn Haha

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:43

Ik begrijp (en herken) dat doemdenken wel! Het is best een intensief proces, dat drachtig krijgen.. zeker als je al je hoop op één merrie gevestigd hebt.

Voordat de DA maandag kwam scannen dacht ik dat mijn merrie hengstig aan het worden was, ze gilde naar onze ruin, draaide haar kont ernaartoe en knipperde zelfs met haar vulva.. maar toch was ze nog mooi drachtig! Gekke paarden!

Wij laten onze merrie over een week of 3 nog eens scannen, dan zou ze rond de 50 dagen zijn. Daarna hopen dat het goed blijft.. wanneer laten jullie standaard controleren tijdens de dracht?

Fotsy ik zou indd ook voor de zekerheid laten nakijken als je het niet vertrouwd.. is je merrie trailerritjes gewend en is ze niet lastig met scannen? Dan zou het ook niet extra stress met zich mee moeten brengen.

Candalisa flauwvallen?! Woow, wist niet dat paarden dat ook al konden haha! Ik heb me indd ook laten vertellen dat een “goed” vruchtje niet zomaar weg gaat maarja.........

Cioccolato waarom denk je dat het niet goed is?

Evelien fijn dat een merrie mooi drachtig is! Nu duimen voor de andere nog.. interessant berichtje van de kliniek, kan me indd voorstellen dat de omgevingsfactoren momenteel niet echt gunstig zijn..

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:50

Wij scannen na de inseminatie altijd 3 keer. 18 dagen, 6 weken voor hartje en de scan rond eind september voor de gust verklaring. Omdat het nu best laat in het seizoen is scheelt de laatste maar 4 weken met de 6 weken scan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:17

Net terug van de kliniek en we kunnen weer ademen. Echt die merrie is een verkorting van mijn levensgang :')
Alles zag er heel goed uit. Beebje was heel leuk aan het rondzwemmen, geen baarmoederontsteking te zien en de vulling in de uier was alleen nog maar in de achterste kamer ofzoiets en melkklieren stonden niet gezwollen. Dus geen reden tot paniek.
Voor de zekerheid gaan we tussen de 120 en 140 dagen nog eens scannen, Allez voor mijn eigen gemoed dan. :P
En toen zei hij, willen we eens kijken naar het geslacht en volgens hem ging het een merrie zijn >;) WoW wat een verrassing zeg -O-
Nou ja mannen hebben niet altijd gelijk toch _O-
Bij volgende scan misschien toch met zekerheid te zien dat het een hengst wordt <<)
Heb foto’s van de scan maar je ziet eigenlijk helemaal niks, wou niet stil liggen.

Sorry voor de ego

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:30

Fijn nieuws Fotsy. Je kan in ieder geval weer rustig slapen :)
Op hoeveel dagen is ze nu gescand? Tof dat ze het geslacht al konden zien

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:32

Super Fotsy +:)+ Scheelt toch weer een paar grijze haren..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:41

Super Fotsy! Fijn dat er niks aan de hand is!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:49

Super fijn Fotsy!
Maar liever een hengstje dus? Je bent nog vroeg: Goed gesprek met je merrie en misschien wil ze er nog wel wat aanknutselen. :)*

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:50

Fijn dat alles goed is fotsy.

Mijn merrie is vorige week nog een x gescand en nu heb ik eindelijk ook een goede scan gezien. Dus ik ben nu gerustgesteld. Eind september nog een keer en dan op naar het veulen

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:00

Fijn om even bevestiging te krijgen dat alles nog goed zit fotsy en angelpam! Als ze eenmaal eens drachtig zijn dan kunnen we ademhalen...........? Nooooo way :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:46

Bedankt voor de steun meiden. Heel tof zo een topic waar we lief en leed kunnen delen. +:)+

Oh en heb me een tienbeurtenkaart gevraagd candalissa dus na tien stempel mag ik eens gratis gaan :')

Angelspam wat een geruststelling he

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:08

Fotsy wil een hengst...wat een waus 8)7 ik zou een moord begaan op 100% garantie op een merrie uit Prissiekazka...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:19

Woogy schreef:
Fotsy wil een hengst...wat een waus 8)7 ik zou een moord begaan op 100% garantie op een merrie uit Prissiekazka...

Nou idd! Ik denk dat veel mensen hier in het topic stinkend jaloers op je zijn fotsy :+

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:22

Ik in ieder geval wel, ik wil heeeeel graag een merrie hahah

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:24

Ik wil de hengsten wel! Behalve van Nieni, Uriante en Rivanna, daar zou ik ook wel graag een merrie uit willen, om aan te houden voor de fokkerij..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:28

Diertjec schreef:
Fijn nieuws Fotsy. Je kan in ieder geval weer rustig slapen :)
Op hoeveel dagen is ze nu gescand? Tof dat ze het geslacht al konden zien

77 dagen diertjec maar ze loopt nog steeds wat voor. Je zag echt alles al heel duidelijk, vier benen, hoofd met veel hersenen zei hij :') duidelijk merrie _O- ruggengraat, staart en maar springen :):) :roll:

Jullie mogen van mij de merrie hebben, het is jullie gegund _/-\o_ ik wil na vier merries nu echt eens iets verkopen. ~~}> en al die knappe merries die hier geboren worden en volgens dochter en manlief zo schattig zijn, helpen ook niets natuurlijk. :P maar ik kan ze toch niet blijven verzamelen? _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:59

Barb wat ontzettend jammer. Heel veel succes met jullie sportcarriere.

Fotsy fijn dat alles goed zit. Tuurlijk komt er een merrietje bij op je ranch hihi.

Ik ben al blij als er uberhaupt een veulentje komt, maakt niet uit wat :).

Voor ons een nieuwe ronde nieuwe kans. Ik heb haar naar de kliniek gebracht en daar zagen ze geen vrucht maar beginnende hengstigheid. Dat klopte, want ze is inmiddels weer hengstig. Vanavond heb ik haar weg gebracht en ze is meteen gedekt. Dusss... we gaan er gewoon opnieuw voor nu!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:20

Ik ga voor je duimen Murosch! Wij hebben zaterdag ook nog 1 gedekt, ik hoop zo dat deze ook drachtig is..