[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:31

En Faline niet om de jouwe Kelly.
Kunnen jullie het dan nu aub privé uitvechten?

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:36

Oei vulina, wat heb je gedaan? vroeger zeiden ze nog dat we niets zouden leren op internet, tegenwoordig is dat heel anders ;-)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:41

Veel beterschap met jou hand vulina

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:47

Woogy schreef:
Oei vulina, wat heb je gedaan? vroeger zeiden ze nog dat we niets zouden leren op internet, tegenwoordig is dat heel anders ;-)

Ik niks :D Paard wou de trailer niet op, en ik wou dat wel.. Gebeurde vrij weinig, hand schuurde bij de wand van de trailer langs. Weinig last van gelukkig, geen pijn en kan eigenlijk alles gewoon doen :)

Afbeelding

Zou eigenlijk niet naar de huisarts, maar bedacht me het verhaal hier van Fotsy. Hoe is het met jou hand nu eigenlijk?

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:54

Meiden vecht dit eens prive uit ;)
Faline trek je dit niet aan als ze niet blij zijn moeten ze maar gaan..

Sneu dat de cameras van sommige niet lukken kzou zot komen _-:(

Oei vulina das minder verzorg je handje maar :)

Baby hier lekker dansen vanbinnen :P sinds vandaag ook blijft haar uier vol na dagje weide <3

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 00:16

Thnx Siptje! Ben helaas wel zo iemand die er mee zit. Wil het liefst dat iedereen het naar de zin heeft. Maar ook al is alles bespreekbaar, soms lukt dat helaas niet, want je kan niet alles. Je moet toch schipperen tussen meerdere mensen en factoren die meespelen. Zeker op zo'n kleine hobby stal als wij hebben.

Leuk dat het uier mooi gevuld blijft! Ik wacht er nog op, bij Nina wel duidelijk verschil te zien nu!

Camera's blijft een puntje inderdaad. Ik heb hier nog geen storingen gehad in de verbinding daar ben ik blij om. Alleen nog even afwachten of de verbinding ook een 2e camera trekt. Zal het van de week wel zien.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 00:27

Faline schreef:
Thnx Siptje! Ben helaas wel zo iemand die er mee zit. Wil het liefst dat iedereen het naar de zin heeft. Maar ook al is alles bespreekbaar, soms lukt dat helaas niet, want je kan niet alles. Je moet toch schipperen tussen meerdere mensen en factoren die meespelen.

Leuk dat het uier mooi gevuld blijft! Ik wacht er nog op, bij Nina wel duidelijk verschil te zien nu!

Camera's blijft een puntje inderdaad. Ik heb hier nog geen storingen gehad in de verbinding daar ben ik blij om. Alleen nog even afwachten of de verbinding ook een 2e camera trekt. Zal het van de week wel zien.

Mag je niet doen meid je hebt altijd mensen die eens niet tevreden zijn.. Maar meestal zullen die overal wel moeilijk doen..
Dus echt trek het je niet aan jij weet dat je je best doet..
Ik had eens gezaag had omdat ik paardjes eens lekker slobbertje gegeven had smorgens ipv hun korrels ;) zouden moeten juist blij moeten zijn kost meer en is eens goed voor hun plus ze likten hun lippen af aneee da ging niet.. Da kon niet he haha ;) terwijl die moeilijk deed wel de week ervoor zei heb hem slobbertje gegeven je moet zn korrels eens niet geven hoor ;) dusja zo zie je maar ;) overal is er iets :P

Ik ook gelukkig! camera werkt al heel tijd super :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 01:49

@faline,
Jeetje wat een gedoe, ik zal het wel weer tesimpel bekijken, maar ik zou zeggen als het je niet aanstaat kan je ophoepelen.

Ik snap hahahatsjoe wel, met enkel de reactie van kelly zullen mensen faline snel vooroordelen en zou dan ook nog slechter in mijn vel zitten.

Vind de laatste reactie(ook de 1e trouwens) van kelly trouwens wel erg kinderachtig, ben je 10 ofzo?

@vulina
Oei ziet er pijnlijk uit, heel veel beterschap.

Hier hangt de camera nog niet, had de verkeerde "stekkerdingetjes" voor mijn internetkabel besteld en die passen dus net niet.
Wel blijft Misha haar uier overdag steeds voller(na een dagje in de wei slonken ze eerst nog telkens), dus nog even extra goed in de gaten houden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 02:55

Faline, ik snap dat je het je heel erg aantrekt, zou ik ook doen, maar probeer het los te laten. Het is jouw stal en als jij alles naar eer en geweten doet, is er niets aan de hand. Je kan het niet iedereen naar de zin maken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 04:53

Oei vulina, maar wel goed dat je ons onthouden hebt. Ken helaas veel mensen die doorgelopen hebben met handpijn en na jaren toch even laten nakijken, een breuk hebben die niet meer te repareren is, boel scheef gegroeid etc.

Faline, wellicht de regels strakker trekken. Het is onmogelijk om iedereen blij te maken/houden

Geen baby's? staan toch genoeg merries op springen nou?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:50

DL, wat een mooie hengst zeg <3

Carmuh, leuk dat je er ook was en een mooi aanbod van Joop hebt gekregen. Jouw merrie had geen keizersnede gekregen toch?

Hier ook problemen met de camera. Eerst thuis alles werkend gemaakt, vervolgens mee naar stal genomen waar het systeem het dus ineens niet meer deed. Gisteren heeft mijn vriend er thuis nog eens uitgebreid naar gekeken en nu blijkt in de tussentijd de LAN-poort op de laptop gesneuveld te zijn. Nu een LAN-USB transformer besteld en hopelijk is daar het probleem dan mee opgelost. Het moet toch over 2,5 week werkend zijn.

Ik snap inmiddels ook wat er zo leuk is aan dat uiers kijken. Tiana heeft sinds zaterdag ook ineens kleine tietjes en die houden we nauwlettend in de gaten. 'M' is de laatste dagen ook heeel actief in mama bezig. Die daar op haar beurt weer een beetje beu van wordt.
Een stalgenootje vertelde gisteren overigens dat zij ook een sterk vermoeden had dat het een hengstje zou worden. 4 tegen 1 inmiddels, dus ik ben benieuwd wie er gelijk gaat krijgen.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:34

Oh Chantall wat een plaatje zeg! Leuke naam ook :)

Neon ik hoop dat je geboortemelder snel binnen is! Zal toch haast wel :=

Fotsy Elsa maakt vorderingen! Moest nog aan Elsa en Olaf denken van de week, toen ik tijdens het waken maar Frozen ben gaan kijken :+ :D

Oh arme Elsa, wat gebeurd er met haar :+ Cynthia :') _O-

Tinnie hij is prachtig zeg! <3 Knap zo die blauwe ogen!

Woogy haha die Kaz! even z'n moeder pesten :P Leuk dat je bij vdl hebt geholpen tijdens de hengstenshow! normaal zijn wij er ook bij, maarja Wish he... Ze wil zeker geen nieuwe date voor volgend jaar :D

ML Bibi heeft al een flink uier, die gaat vast niet overdragen!

Cynthia Yeah Fi-TV! verslavend! :D En 6G! Bestaat dat al :+ Weer wat geleerd! :D

Faline wat rot meid, probeer het je niet teveel aan te trekken. Enne ik zou zeggen.... your barn, your rules :Y)

baudyh jeetje 7 weken alweer, dat gaat snel! Heeft de gang van mams gekregen zo te zien :D

Dyonne lekker zo, dat wandelen :) Heeft ze al een beetje haast qua uier?

DL van harte gefeliciteerd! Wat een super prestatie! Hoe heeft je andere hengst het gedaan? Ben even zijn naam kwijt.

Carmuh dapper dat je bent gegaan en fijn dat je een goed aanbod hebt gekregen.

Vulina wat goed dat je bent gegaan! Jeetje sterkte ermee!

Siptje bij jou kan het toch ook niet mee lang duren nu!

Andrea leuk he als je vorderingen ziet! Baby lekker aan het dansen, arme mams :(:)

Hier ging de PH gisteravond weer terug naar de 6,5 :( Vanmorgen was ie gelukkig weer 6 én met hars :D

Afbeelding
Afbeelding

De melk is zo dik dat het bijna niet meer in het papiertje trekt :+

Afbeelding

Na een tijdje toch wel, het lijkt bijna wel olie, zo vettig is het
Afbeelding

:):) :):) :):) Zou het dan eindelijk...

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:46

Faline, ik heb een eigen bedrijf en heb ook geleerd dat hoe stinkend hard je je best doet, er zijn er altijd die het anders zien of niet genoeg vinden. Klant is koning en er zijn ook grenzen.

Vannacht om half 2 mn bedje in, we hadden een schapen drieling. Ik dacht nog je zult net zien , als ik net slaap gaat vast t halsteralarm, en inderdaad om 4 uur even naar Noor, die heerlijk een dutje deed :Z Heerlijk die beestjes. Vandaag lekker vrij en lekker chillen en genieten van m'n beestenboel <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noor dr banden zijn slap, achterkantje wordt langer en al wat flubberig. Ben benieuwd wat dr uier nog gaat doen voor ze bevalt. ZE is nog ongelovelijk chill, ze is een bikkel, wel om de tel van houding veranderen maar ze blijft lief rustig en aanhankelijk.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:06

Ajj Vulina.. Beterschap!

Sultan Vici had een 3e premie.. Die snapte ik en andere ook niet zo heel erg, magoed volgend jaar weer een jaar :)

Hier niks bij spook. Wel weer 3x alarm dus weer wat meer dan afgelopen weekend.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:25

Sultan, 6 GB bedoel ik :o
Eindelijk bijna babytijd bij jou! Mag ook wel na dat laaaaaange wachten!

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:26

Dat begint erop te lijken sultan, succes

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:52

Oeff.. de 2e discussie in korte tijd in dit topic. Deze dicussie vind ik hier niet thuis horen. Weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren, heb net 5 pagina's terug gelezen waarvan het grote deel niet zo gezellig was.
Ik ben nu meer in standje meelezen omdat mijn veulentje er is.
Zal even wat foto's spammen :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Begint op te schieten sultan!!! Spannend! Succes

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:52

Spannend Sultan! Wie weet vandaag of komende nacht een veulen!

Awh wat lief die lammetjes! Super leuk :).

Wat een knappert is t toch Anouk!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:12

AndreaB schreef:
DL, wat een mooie hengst zeg <3

Carmuh, leuk dat je er ook was en een mooi aanbod van Joop hebt gekregen. Jouw merrie had geen keizersnede gekregen toch?

Hier ook problemen met de camera. Eerst thuis alles werkend gemaakt, vervolgens mee naar stal genomen waar het systeem het dus ineens niet meer deed. Gisteren heeft mijn vriend er thuis nog eens uitgebreid naar gekeken en nu blijkt in de tussentijd de LAN-poort op de laptop gesneuveld te zijn. Nu een LAN-USB transformer besteld en hopelijk is daar het probleem dan mee opgelost. Het moet toch over 2,5 week werkend zijn.

Ik snap inmiddels ook wat er zo leuk is aan dat uiers kijken. Tiana heeft sinds zaterdag ook ineens kleine tietjes en die houden we nauwlettend in de gaten. 'M' is de laatste dagen ook heeel actief in mama bezig. Die daar op haar beurt weer een beetje beu van wordt.
Een stalgenootje vertelde gisteren overigens dat zij ook een sterk vermoeden had dat het een hengstje zou worden. 4 tegen 1 inmiddels, dus ik ben benieuwd wie er gelijk gaat krijgen.

Haha dat is hier ook hoor...ik ben inmiddels nog de enige die stug hetiseenmerrie blijft volhouden.
Faline..je kan t niet iedereen naar de zin maken. En heel simpel als ze beter kunnen moeten ze beter gaan.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:14

Sultan ja zou t dan eindelijk zo ver zijn :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:23

Oh Sultan dat ziet er héél spannend uit! Eindelijk dan hé! Succes mocht er wat gaan beginnen. *\o/*

Anouk wat vouwt hij knap uit!

Rowan nog niks. :') Al die merries die in maart konden bevallen al maar geeneen joh.
En hier ook nog eens gefeliciteerd met beide hengsten!
Ook voor Linda en Stal HD

Hinte hoe was de stamboekopname?

Elsa wordt ontspleet las ik,ocharme het moet niet gekker worden hier. :')

Sblom ai dat zijn dan wel korte nachten. Gefeliciteerd met de drieling!

Carmuh ik hoop dat je een beslissing kunt maken waarmee je vrede vindt!

siptje dat gaat ook al goed vooruit.

Vera is ook aan het uieren. Zal ze doen zoals vorig jaar en het nog 3-4 weken rekken nu of zal ze doen zoals alle jaren ervoor en in een weekje tijd het klusje afwerken? Ik gok het eerste. :')

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:45

Ik las net een merrie met een dracht van 363 dagen :wow:
Geloof dat ik erin zou blijven van de stress dan..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:47

Ik heb een merrie staan in de opfok die kwam 7 (!) weken te laat. Die mensen hadden een heel gedoe met aanmelden, want de dek datum kon nooit kloppen met de geboorte datum..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:48

Mijn grote merrie droeg standaard meer dan 360 dagen. :P

Vera:

Afbeelding

Afbeelding

Begint schot in te komen! *\o/*

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:49

Esther28 schreef:
Ik las net een merrie met een dracht van 363 dagen :wow:
Geloof dat ik erin zou blijven van de stress dan..

Er is wel eens 1 geweest vorig jaar geloof ik die 388 dagen heeft gedragen.. -O- <<)

Ik hoooop zo hard dat mijne gewoon met 340 dagen bevalt, zou echt top uitkomen. Dit weekend mag ze geloof ik voor het eerst op de weide, kunnen we dat mooi opbouwen de komende 40 dagen en dan lekker hele dagen met veulie! Als buurpaard dit ook gewoon zo doet, dan is het helemaal perfect aangezien zij de weide zullen gaan delen.. :D

Vulina schreef:
Ik heb een merrie staan in de opfok die kwam 7 (!) weken te laat. Die mensen hadden een heel gedoe met aanmelden, want de dek datum kon nooit kloppen met de geboorte datum..

Zo dat is ook lekker dan zeg!
Het is toch wel algemeen bekend dat paarden zo lang kunnen dragen.
pretty schreef:
Mijn grote merrie droeg standaard meer dan 360 dagen. :P

Vera:

[ [url=m/kUh8BW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k8nVm5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Begint schot in te komen! *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wij hebben vandaag de 300 dagen grens bereikt.