[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:39

Komen voor vele weer spannende tijden aan! Succes met scannen!
En voor de drachtige dames, van harte gefeliciteerd!

Ik probeer mee te lezen maar zit niet iedere dag op bokt.... dan gaat dit topic wel hard hihi

Wij zijn nu een week verder, en mijn gevoel begint nu te praten dat ze drachtig is. Dat had ik met mijn vorige merrie ook na een week. Weet niet waarom, ze is anders in gedrag denk ik.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:53

Linda2008 Dankjewel! De keuze wat betreft dekken was inderdaad makkelijk gemaakt, dat zal haar zeker goed doen :j Zij is gedekt met Cassanova du Bois!

Dustinlover Dat ze aan de schrale kant is zijn we ons van bewust, haar tandjes zijn recentelijk gedaan want die waren nogal scherp :(:) En nogal wat wijzigingen gedaan in ons voerbeleid. Op het moment aan het zoeken naar een goede manier om onbeperkt hooi aan te kunnen blijven bieden. Ze hadden altijd al nagenoeg onbeperkt hooi, maar het werd altijd een ontzettende bende waardoor veel verloren ging. Gisteren een midi baal de lucht in gedaan.

Afbeelding

Verder krijgen ze luzerne, grasmix, vitaminebrokken en olie over het voer, en staan ze nu natuurlijk weer lekker op het gras :) Dus dat spekken komt zeker goed!

Cynthia Vind het altijd al leuk om foto's bij te houden, en nu natuurlijk dus al helemaal :D
Myrthe is van 17 mei 2013, dus net een maandje 3 geworden :) Inderdaad leuk dat ze zo gelijk lopen! :D

Vulina Spannend, succes met scannen :) Ben benieuwd of je gevoel klopt.

Ivy_power89 Hoop dat je gevoel inderdaad goed is, nog even afwachten dus :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:11

succes voor de scanners

hier ga ik 15juli Flo nog eens scannen om te zien of alles goed groeit daarbinnen

Elsa twijfel ik soms nog aan, ja nu de hengst van de hof is, kan ik het niet meer zo goed inschatten, al heb ik ze nog niet echt hengstig gezien en scannen is niet echt een optie, die staat al te trillen en te beven voor de hoefsmid 8)7 eenhandige merrie, niet normaal
misschien neem ik ze toch eens mee met Flo op de 105 dagen scan als ik dan nog te hard twijfel

claudia ik vind ze niet echt schraal hoor, alleen zo tja onvolwassen zo
mijn jaarling ziet er al meer uit als een driejarige :o ander ras natuurlijk :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:37

Het was ook geen verwijt hoor Milan, maar ik weet wat het is om met een schraaltjes/slank paardje een veulen aan de voet te hebben(ik had nog winter erbij ook).. En wat heb ik me toen toch rot gevoerd en was ik blij dat ik aan de 4 maanden zat..

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:48

Zo had ik het ook niet opgevat, vind het juist fijn dat mensen meedenken. :) Maar dat wil ik dus inderdaad voorkomen, vandaar dat we nu al volop bezig zijn met voeren :j Ik baal er ook ontzettend van dat we maar een kleine weide hebben op dit moment, zijn volop aan het zoeken naar een extra stuk erbij, om ze toch de hele zomer rond vol gras aan te kunnen bieden.

Evelyne, slim om nog even te scannen, hopelijk ziet alles er nog goed uit :j
En in de verschillen in ras heb je ook zeker gelijk, lily is inderdaad al echt veel meer paard :D

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:57

Joy is vandaag gescand en geen goed nieuws..zit nog heel erg te twijfelen wat te doen.

Joy heeft een groot follikel die in haar rechter eierstok blijft zitten en niet wilt springen, die geeft hormonen af waardoor ze hengstig blijft staan, ondanks haar baarmoeder niet hengstig toont. Om haar toch drachtig te krijgen zou ze Chorulon of PG moeten krijgen zodat deze grote follikel toch gaat springen en dat ze opnieuw gewoon hengstig word. Zolang dit niet gebeurd, zal ze ook niet drachtig kunnen raken.. zit enorm te twijfelen omdat het zo laat in het seizoen is.

Heeft er hier iemand ervaring mee (hoop van niet)?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:03

Wat jammer Memere van joy
Ik vind het persoonlijk al laat in het seizoen maar das ieder voor zich natuurlijk. Maar als ze nu nog hengstig moet komen, moeilijke keuze
Geen ervaring mee, wel met ei en baarmoeder die niet synchroon lopen, was niks aan te doen, jaartje gewacht.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:18

Het is daarom dat ik ook enorm hard twijfel, zeker omdat ik dan volgend jaar met de keuringen dan zit. Heb net met mijn eigen DA gebeld en we zijn nog aan het twijfelen wat we zullen doen gezien er volgens hem nog altijd een kans is dat het kan terugkomen, we weten niet of we dit risico wel willen nemen ondanks ze zo kwaliteitsvol is. Maar even bespreken met vriend en schoonmoeder, wat zij ervan denken. Zit nu wel met een hoog kostenplaatje die ik volgende week zal moeten betalen, maar voordeel is dat het dekgeld dan wel automatisch betaald is voor mijn andere merrie die ik dan zal brengen.

Ik baal echt enorm! :(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:16

Milan, knappe combi, ben heel benieuwd.

Fotsy, hmm balen dat je zo weinig zekerheid hebt over Else... Maar zo lang ze niet hengstig staat is het goed toch?

Memere, jammer van Joy, maar ik snap je twijfel niet goed over volgend jaar naar keuringen? Ze staat toch alweer te koop, of heb je haar weer teruggetrokken uit de verkoop?

Laat ik het seizoen? Ik vind van niet. Als een merrie nu in juli drachtig raakt, zal ze ergens in Juni bevallen... Dat is toch prima? (voor mij zelf alleen iets lastiger om vrij te krijgen van werk)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:28

Nu nog niet Linda maar als Memere haar merrie nu nog ei moet afgespoten worden en ze dan nog zelf hengstig moet komen, en met dit weer zijn ze misschien al eind juli en dat vind ik dan weer laat om nog te moeten starten.

Ja Elsa is gokken he nu de hengst er niet meer is, we zien wel.

Hoe gaat het daar trouwens met je sloeries

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:29

Met PG springt dat ei en gaat ze hopelijk gelijk hengstig worden deze week. Ik vind het ook nog zat kunnen :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:32

Mijn sloeries worden vrijdag of zaterdag weer gescand. Onwijs spannend!
Ook al heb ik ze nog niet hengstig gezien, ik vond de hengst wel weer heel heftig op ze reageren :(

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:51

Ze staat op dit moment inderdaad te koop met bijhorende verhaal,dat ga ik absoluut niet achter achter voor meer geld te krijgen (zoals vele verkopers jammergenoeg doen) omdat vriend het niet ziet zitten om een risico te nemen ,hij betaald de aankopen ook mee (met bijhorende dekkingen). Dus dan is het goed bespreken samen met schoonmoeder erbij, zij heeft dan het laatste woord omdat het anders "1 tegen 1" is. :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:34

Zonde, Memere, maar als het zo gaat als Vulina zegt, kan je het zeker nog proberen! :j

O nee hè, Linda.. Ik hoop maar dat de hengst het verkeerd ziet.

Fiore wordt vrijdag weer gescand, maar ik vertrouw er wel op dat ze nog drachtig is. Ze is zoveel chiller in gedrag :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:43

Cynth, hij is nog jong, ik hoop dat hij jong en onnozel is ;) hihi

Fi zal toch nog wel drachtig zijn, maar stiekem toch weer spannend he? jupiter mag ook voor haar tweede scan, niet hengstig gezien dus zal ook nog wel drachtig zijn maar tóch vind ik het weer net zo spannend als de eerste scan :o

Memere, ik snap het verhaal niet helemaal hihi sorry maar ze is dus inderdaad te koop. Dan hoef je je geen zorgen te maken over keuringen volgend jaar toch? Of snap ik het dan niet goed? :o

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:03

Memere, ik zou het inderdaad gewoon nog eens proberen, wellicht wordt ze toch gewoon zo hengstig! Wie niet waagt, wie niet wint.

En nog een paar scans, spannend!

Heeft iemand trouwens ervaring met de 3g/4g bewakingscamera's? Wij hebben namelijk geen wifi op stal, maar wil haar wel graag in de gaten houden tegen die tijd, dus ben nu alvast aan het rondkijken naar oplossingen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:15

Moest van DA dan 1 cyclus afwachten dus dan word het voor mij te laat en ook voor de keuringen (moesten we beide(vriend en ik)eens zijn om toch te proberen. Maar ik ben niet diegene die alleen beslist over de merries gezien ze samen aangekocht zijn. Als de meningen verschillen dan word er schoonma bij gehaald en wat het meest voor/tegens heeft word de keuze, jammer maar dat is het nadeel als je samen koopt.

Probleem is dat ze al sinds zaterdag 'hengstig' staat maar haar baatmoeder zal nooit hengstig tonen omwille dat follikel, zolang deze niet springt dmv die inspuitingen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:32

Memere, mijn ervaring met een "hangend" ei was dat na het spuiten met chorulon de baarmoeder binnen 1 dag heel mooi hengstig aanvoelde en de merrie is toen 's avonds alsnog geïnsemineerd. De volgende dag was het ei weg en de merrie drachtig van deze inseminatie.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:42

Hier weinig ervaringen met camera. Maar moet ik mij wel in verdiepen. Wil een infraroodcamera en of een lange kabel of moeten wat anders bedenken..

Memere, lastig iets, maar ja, soms kan het wel snel gaan. Dan zou je nog wel kunnen proberen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:23

Denk meer aan WiFi camera :) Als we bij de schuur nog een wifi punt maken moet dat wel lukken, kunnen we ook beeld op telefoon bekijken :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:32

Marit, ik zie net in je profiel dat jij je paardje op dezelfde dag bent verloren als ik ;(
Onze valk welshjes die drachtig zijn van een zwarte welsh is dus niet onze enige overeenkomst..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:05

He Marit en Cynth, jullie hebben veel gemeen, leuke en minder leuke dingen :(:)

Milan, geen ervaring mee maar ik ga er ook 1 aanschaffen... Ik weet dat Anna er 1 heeft gekocht en heel tevreden over de kwaliteit, al gebruikte zij hem achteraf wel gewoon via wifi dacht ik... Ik zal haar een een pb sturen :j

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:11

Cynthia82 schreef:
Marit, ik zie net in je profiel dat jij je paardje op dezelfde dag bent verloren als ik ;(
Onze valk welshjes die drachtig zijn van een zwarte welsh is dus niet onze enige overeenkomst..

We hebben dus veel overeenkomsten, hopelijk dan nu ook beide een gezond veulen in 2017 zullen we voor een valk gaan? :) :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:20

Graag! Die kreeg ik een maandje geleden ook weer. Twee valkmerries op rij dus al bij mij. Gaan we dan voor de 3e valkmerrie of wil je liever een hengst? :)
Palomerrie mag ook hoor :D

Alleen bij palomerrie of valkmerrie wordt het zo lastig voor me, want ik wil max 3 paarden en die heb ik nu al.
Dat betekent dat volgend jaar of LaVie of Fiore dr baby verkocht moet worden. Maar LaVie mag al niet meer weg van me :o
Maar om nou Fi dr palo- of valk merrie baby weg te doen.... :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:24

Hahahaha, het maakt mij niet uit. Veulen wordt sowieso verkocht :)

Maar een valk merrie zou wel extra leuk zijn :) :j