Mooie arabiertjes En fijn dat er misschien toch nog een veulentje eind september komt AZ!
Al_Zawraa
Geplaatst: 26-10-13 22:14
Ja, het zou leuk zijn, maar ik ga echt nergens vanuit, is ook nog maar een jong hengstje en dan Aziza nog die het hele jaar al problemen heeft. Maar goed, we laten nu gewoon de natuur zijn gang gaan, wel dan is het leuk, niet dan is het ook goed, dan volgend jaar verder
Maroussiah was echt klein Dorinda! Dat zou je niet zeggen toen ze bij ons achter stond, toen was ze al een mooie maat, maar ja toen was ze natuurlijk ook al een paar jaar oud, dus toen was dat waarschijnlijk al bij gegroeid.
Heb meerdere plekjes gevonden voor mijn kleine mannetje, nu een beetje gaan uitkiezen naar wie van mijn lieve vrienden hij toe gaat.
Eerlijk gezegd kijk ik er keihard naar uit om Pony weer thuis te hebben en weer wat met haar te rommelen en het buikje te zien groeien en kleine Hans eruit te kijken Volgend jaar twee mooie veulentjes maken
Wat een gave paarden komen er weer voorbij!! Wauw die buik bij de merrie die savonds bevallen is die is echt giga (sorry weet even niet van wie die was)
Heb gister een foto gemaakt van maquavinci en vergeleken met een foto in het begin maar zie zelf niet zoveel verschil..
MarijeR
Geplaatst: 27-10-13 12:28
Leuk al die buiken foto's als ze op het eind lopen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze weer van dit seizoen worden geplaatst
AZ, wie weet lukt het nu door natuurlijke dekking wel. Kan zomaar zijn dat ze dan ineens wel drachtig is, eigen omgeving speelt misschien ook mee.
En kleine veulens, ik heb met de cobs ook ooit eens een heel kleintje gehad. Ruim 3 weken te vroeg en de merrie bleek al langere tijd problemen met de placenta te hebben dus het veulentje had de laatste weken net genoeg gekregen om in leven te blijven en de groei bleef dus achter. Buik en liezen waren ook nog kaal bij de geboorte. Op deze foto was ze al bijna een week oud: De eerste weken een zorgenkindje, later niets meer van te zien
Vanavond haal ik de drachtige merries weer voor het eerst op stal. Denk dat ze dat met dit weer wel fijn vinden. Isis heeft al een tijd dat ze eigenlijk wel mee naar binnen wil eind van de dag. En Cookie zit vandaag op de helft van de dracht.
Party Girl 227 dagen drachtig, nog 93 dagen te gaan. Snazzy 219 dagen drachtig, nog 101 dagen te gaan. Isis 216 dagen drachtig, nog 104 dagen te gaan. Misty 213 dagen drachtig, nog 107 dagen te gaan. Dynamic 206 dagen drachtig, nog 114 dagen te gaan. Amy 176 dagen drachtig, nog 144 dagen te gaan. Cookie 160 dagen drachtig, nog 160 dagen te gaan.
Annikab
Geplaatst: 27-10-13 12:33
Wat een mooie buikfoto's komen er voorbij!
Misschien een oeps-veulen voor Aziza, zou toch gaaf zijn! Al is de tijd verre van ideaal merk ik met mijn veulen van nu 6 weken...
Hopen dat het vanmiddag een beetje goed weer is, dan kan ik een mooie buikfoto van Ely maken, nog maar 5 maanden wachten.
Ohh ja fewie als er nog een een wie heeft de dikste buik wedstrijd komt wint zij het echt . Hoe ver is jouw KWPN merrie Dustin is ze daarna ook nog gescant op dracht? Het verbaast mij eigenlijk nog steeds dat die combie gelukt is mischien krijgt het veulen toch uit eindelijk de grote van de moeder ik kan me er echt geen voorsteling bij maken
Fewie was ook echt zwaar, DA en alles nog bij laten komen omdat ze zoo dik was haha.
Gesha, ik heb Fab op 30 dagen laten scannen en toen zat er een mooi vruchtje met ik neem aan kloppend hartje(was zo in de hemel dat ik was vergeten te vragen, maar alles was goed zei de DA ) Fabje moet nog 165 dagen tot de 340 dagen dus we zijn al over de helft haha. Ik ben ook heel benieuwd! Zover ik heb gelezen en gehoord past het veulen zich aan naar de baarmoeder, maar zal het daarna wat minder snel de hoogte in schieten als een normaal kwpn veulen.. Ik heb ook geen idee van de verwachte eindmaat.. Heb 2,5 jaar geleden in combinatie met een tinkerhengst van 1.41 gefokt met haar en dat veulen was vorig jaar zijn vader al voorbij(geen idee hoe groot hij nu is).
Ik had vandaag willen rijden, maar denk dat ik van mn paard zou waaien, dus toch maar ff alleen wat plaatjes geschoten en geknuffeld. Morgen komt er ook weer niks van, dus dan moet ze in ieder geval dinsdag en woensdag wel ff lopen. Zaterdag begeleiden we een recreatierit van het stamboek hier in de buurt, dus dat moet ze wel even uitlopen ook.
heb laatst met pramox ontwormd en vraag elke keer wat wel en niet mag en pramox was geen enkel probleem...vorig jaar ook niet vroeg het toen aan één van de andere veeartsen