Ik heb een samsung nexus, stom heb een keer een periode gehad, dat hij op de een of andere manier in mijn broekzak screenprints maakte, erg vervelend, maar daarmee weet je nog niet hoe het echt moet haha. knopjes indrukken helpt niet. googlen dan maar edit:http://www.technobaboy.com/2011/12/31/how-to-take-screenshot-galaxy-nexus-ice-cream-sandwich/ dit speelde zich dus af in mn broekzak. ondertussen al gelukt, maar ik moet hem nog uploaden
Opvoelen kan tot aan de bevalling, in principe geeft het niet direct extra risico's, echter als ze gaan persen met opvoelen, wat een aantal merrie's nu eenmaal doen, dan kan het natuurlijk wel een naar gevolg hebben. Overigens deed shanaya dat ook met opvoelen en die is zeer veel opgevoeld gezien ze een torsio had natuurlijk, en daar is ondanks het persen en ondanks de operatie het veulen gewoon blijven zitten.
Polleman, weet je zeker dat er maar twee weken verschil zit in die twee foto's?
polleman
Geplaatst: 21-10-12 16:06
Cynthia82 schreef:
Polleman, weet je zeker dat er maar twee weken verschil zit in die twee foto's?
ja op de eerste foto was ze 6 maanden drachtig en nu 6,5 maand, ik zie haar elke dag dus viel niet op, nu had ik foto`s lang elkaar gehouden en dacht oei die is gegroeid in 2 weken en 2 dagen, arme merrie en dan moet ze nog 4,5 maand of te wel 134 dagen.
Cynthia wat een leuke foto zeg.. kleine ti word grote ti
Cynthia82
Geplaatst: 21-10-12 16:35
Ja hè, DL? Hij is ook al groter dan zijn moeder. Ik zal van de week (voordat Dais naar stal gaat) nog even een foto maken van dat ze naast elkaar staan, om te kunnen zien hoe groot hij nu is (ik noem hem nog steeds BabyTi )
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 21-10-12 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Je moet alleen niet te lang stappen, want dan gaat meneer zich vervelen en gaat ie (gaatTi ) happen in zijn moeder, happen in mijn been, achter ons lopen
o netjes hoor cynthia82, ik kreeg vandaag op facebook een reactie van iemand dat duurt niet lang meer denk nog een maand, hahahah ik geef als antwoord hoop toch dat het nog zeker 4 maanden blijft zitten
Cynthia82
Geplaatst: 21-10-12 21:20
Ligt het niet aan de foto? Dat die net even uit een iets andere hoek is genomen? Op een foto van verderaf lijkt de buik ook dikker dan van dichtbij.
wat een lekker ding, hij is wel heel licht kwa vacht he of lijkt dat nu zo??
even een foto van dichte bij ze is gewoon echt zo rond,(mischien heeft ze de bal van fewie ingeslikt??)
nu
2 weken terug
_Inge
Geplaatst: 22-10-12 00:26
Morgen of eigenlijk straks reageer ik even uitgebreider maar nu eerst even foto's
uploaden lukt me van geen kanten, althans uploaden gaat wel maar krijg ze niet kleiner, heb mijn ipad nog niet helemaal door ;h Maar als het goed is kunnen jullie deze link aanklikken en bekijken: https://picasaweb.google.com/1076672401 ... seLGit29SQ
Momenteel staat ze nog op een paddockje, durf ze nog niet bij de andere twee te zetten, eerst even wennen met lintje ertussen. Als alles lekker loopt gaan ze weer gewoon de weide op.
Polleman wat een mooie merrie! En idd al aardig zwaar... Utica was niet zichzelf gisteren wilde op buitenrit bijna niet lopen chagrijnig op been. Zakte paar keer weg achter op stal was ze loom en s'avonds stond haar staart wat omhoog heeft ook s'morgens steeds dikke benen... Geen koorts maar niet zichzelf. Vandaag maar even de dierenarts laten laten komen. Of misschien toch stoppen met rijden.
Hoi allemaal! Ik heb niet veel terug gelezen hoor, dat ga ik zo doen! Hier gaat alles nog oké, ik blijf het apart vinden dat Mexx blijft roepen naar de "mannen" op stal en intresse blijft tonen, maar ipv plassen en staart omhoog, "kwispelt" ze met haar staart. Maar ik weet nog goed dat Mexx d'r moeder ook zo pieperig bleef bij de hengsten/ruinen tijdens de dracht.
Ik wil haar nog wel laten controleren, wanneer zouden jullie dat doen? Rond de 90 dagen?
Zijn jullie trouwens al namen aan het verzinnen?
Mijn veulentje moet met de S beginnen als het een hengst is, merrie maakt niet uit, maar dan wil ik het op een I houden, vind ik altijd handig voor de wedstrijden.
Van 't weekend kreeg ik trouwens nog nieuws, aan de ene kant fijn maar aan de andere kant niet zo fijn nieuws. Mijn vorige paard is in een niet zo'n beste toestand aangetroffen met een veulen aan de voet, haar eigenaar lag in het ziekenhuis. Nu heeft de vorige eigenaar merrie en veulen teruggekocht en het veulen is alweer verkocht, nu staat merrie en veulen bij de nieuwe eigenaren van het veulen, en eind november komt de merrie terug naar hier. Ik wil heel graag gaan kijken, ik was de laatste tijd al heel erg veel met haar bezig, merrie is mijn eerste paard waar ik Z mee startte, en altijd speciaal gebleven. Het was een super fok merrie dus heel gewild voor fokkers. Ze willen haar nu weer in conditie krijgen en weer een sportlook geven, dus ze moet straks weer onder het zadel, ik denk dat ik dat wel weer wil doen, ook al is ze bijna 21 jaar. Beestje heeft zoveel voor mij gedaan, dus het het voelt goed om haar een goede oude dag te bezorgen! En aangezien Mexx van t voorjaar toch niet meer mee gaat op wedstrijden...
peach2001
Geplaatst: 22-10-12 10:28
A.F. Shanaya x S.A. Tawfiq - 1 januari -270 dagen drachtig (merrie) (torsio op 238 - mastitis L vanaf 257) S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq - 1 januari - 269 dagen drachtig (merrie) Ramaylla E.S. x S.A. Djamal - 1 januari - 266 dagen drachtig (hengst) S.A. Emira Arabia x ZK Kuray - 8 februari - 228 dagen drachtig (merrie) Njadien x ZK Kuray - 10 februari - 226 dagen drachtig (merrie) Xenah x ZK Kuray - 9 mei - 135 dagen drachtig (merrie) Firenza x ZK Kuray - 14 juni - 100 dagen drachtig (hengst)
over 71 dagen is het 1 januari
alles op 100 dagen of verder nog 50 dagen minimaal voor de eerste
is weer lekker gekletst hier ik zie een mooie ronde dame tevoorschijn komen en SA kan al over 50 dagen haar eerste veulen verwachten!
Gisteren hebben wij onverwacht Amaretto op moeten halen van de opfok. we waren van plan om het zaterdag op te halen maar gisteren kreeg ik een telefoontje dat ze hem op stal hebben gezet. Meneer staat nu weer lekker thuis, maar heeft koorts en loopt van achter niet lekker. hij lijkt een ontsteking in zijn heupen te hebben omdat hij daar zweetplekjes heeft. Ook is hij aardig mager geworden. De dierenarts is gebeld en komt vanmorgen nog langs...dus ben benieuwd wat hij zegt. zal vast een flinke antibiotica kuur worden.
pretty
Geplaatst: 22-10-12 11:10
Gelukkig is hij nu thuis dan Lindy. Arm ding
Welkom aan de 2 nieuwelingen!!
Tooske je merrie ziet er goed uit op de foto!
Polleman dat is echt al een beste buik!
cynthia ze begint nu toch ook stiekem te groeien hé! En intussen al over de helft!! Brave Ti!
SA dat begint aardig in te korten voor jou!
Al_Zawraa
Geplaatst: 22-10-12 11:15
Ik zie dat er alweer heel wat merries flink opschieten! Nog 2 maanden en dan lopen de eerste veulentjes alweer rond!
Ik ben er helaas dit jaar niet bij, daar beide merries dit jaar niet drachtig wilden worden. Volgend jaar gaan we op tijd beginnen, en dan hopen dat ze makkelijker oppakken dan dit jaar. Dus nog een paar maandjes wachten, en dan beginnen we alweer aan het nieuwe dekseizoen. Ik probeer af en toe wel een beetje met jullie mee te lezen, maar zal niet zo vaak reageren.
pretty
Geplaatst: 22-10-12 11:19
Echt zuur AZ dat er geen van beiden drachtig geworden is dit jaar...Moge het snel weer voorjaar zijn voor jullie
Al_Zawraa
Geplaatst: 22-10-12 11:30
Ach ja, het kon er nog wel bij dit jaar. Het is in alles echt een pechjaar geweest voor me, hopelijk wordt volgend jaar beter.