[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:42

Die vulva's zijn wel vaker bont en blauw na een bevalling ( is bij een mens ook zo :+ )
Mijn merrie had dat vorig jaar ook, veulen was ook behoorlijk idd.
Het geneest heel mooi hoor :j Maar controle is altijd goed, zeker ook om te kijken of het veulen ook helemaal compleet is :j

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:43

Elisa2 schreef:
Patjeelisa: gefeliciteerd! gelukkig is het allemaal goed gegaan.

Savath: nee ik nog lang niet,maar het heeft er ook behoorlijk ingehakt.

Sammy: hoe gaat het met jouw merrie?

ze hebben me gisteren gebeld dat ze het op het moment goed maakt,
ze eet en drinkt goed,
nu alleen afwachten of ze geen infectie krijgt,
gefeliciteerd met de veulens.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:57

Sterkte Poesnoes... |(
We hebben toch wel al een sh*t jaar achter de rug é? zoveel gestorven veulentjes...

Pffff ik krijg echt al zenuwen als ik eraan denk...

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:58

youngster schreef:
Die vulva's zijn wel vaker bont en blauw na een bevalling ( is bij een mens ook zo :+ )
Mijn merrie had dat vorig jaar ook, veulen was ook behoorlijk idd.
Het geneest heel mooi hoor :j Maar controle is altijd goed, zeker ook om te kijken of het veulen ook helemaal compleet is :j

Oke, ja dat wist ik niet want is voor ons de eerste keer..

maar de stal eigenaar heeft het veulen moeten helpen want was te groot en het lukte de merrie niet zelf...

Maarre.... wanneer is Sjoert vrij ;)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:58

Het is niet echt een heel best begin nee :\
Ik verwacht zelf nog een veulen in juni, ik hoop dat de slechte ooievaars dan weg zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:00

poesnoes, veel sterkte!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:02

Bokt_Man schreef:
Oke, ja dat wist ik niet want is voor ons de eerste keer..

maar de stal eigenaar heeft het veulen moeten helpen want was te groot en het lukte de merrie niet zelf...

Maarre.... wanneer is Sjoert vrij ;)

Euhmm nou dat laatste is een goeie :D
Misschien zondag wel? Als hij dan niet naar indoor brabant gaat trouwens. :roll:
Leuk joh een relatie met een "hobby" fotograaf/geneeskunde student :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:03

youngster schreef:
ik hoop dat de slechte ooievaars dan weg zijn.

Voor iedereen die aan vaarwater woont: de binnenvaart zit grotendeels zonder werk agv kredietcrisis (en dus zonder inkomen) en probeert nieuwe vervoersstromen aan te boren. Veulen per schip ook welkom?
Laatst bijgewerkt door Gem op 18-03-09 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:04

Als het maar een levend/gezond veulen is vind ik alles prima :o

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:05

youngster schreef:
Het is niet echt een heel best begin nee :\
Ik verwacht zelf nog een veulen in juni, ik hoop dat de slechte ooievaars dan weg zijn.

Ben op zich ook wel blij dat die van mij nog een tijdje op zich laten wachten. Kan nou niet zeggen dat ik op het moment graag een veulen zou willen krijgen.
Het is natuurlijk niet besmettelijk maar hier wordt toch niemand vrolijk van -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:09

youngster schreef:
Als het maar een levend/gezond veulen is vind ik alles prima :o

12 meter lange ggk autokraan aan boord, vaak met transportkooi. :P .
binnenvaartslogan: "vervoer over water, de juiste weg". (tevens uw adres voor zeepaardjes)

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:09

mensen, onthoudt dat het gelúkkig meestal gewoon prima verloopt. Dus ga nou niet in extra stress schieten hierdoor en geniet gewoon van jullie merries met bolle buikjes, want zeker op het eind is het zó mooi om je merrie te zien veranderen *D
Voor degenen waarbij het niet goed is gegaan: heeeeeel veel sterkte gewenst!!! :(:)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:32

poesnoes schreef:
Ik kreeg net een niet zo leuk berichtje over mijn merrie die is bevallen van een tweeling. Helaas hebben ze het niet geredt. Het waren 2 hengstjes. De placenta is bij beide veulens gelijk meegkomen.
Dit houdt in dat de navelstreng nog wel vastzit maar doordat de placenta al los heeft gelaten krijgen de veulens geen zuurstof meer.
Ik had haar zelf niet laten dekken omdat ik een tijd in het buitenland zit. Maar had haar uitgeleent aan mijn oude werk zei hadden haar laten dekken. Ik vind het echt heel erg voor hun en ook voor mijn merrie. Ze hadden de veulens er een uurtje bij laten liggen en ze bleef maar likken en duwen maar stonden niet op. Ik baal echt enorm. Vorig jaar had ze het verworpen door een virus en nu dit.
De dierenarts had dit toch moeten zien op de scan dat er 2 in zouden zitten.

erg. sterkte ermee.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:56

Poesnoes, heel heel veel sterkte ook voor jou.

gossie, ik dacht dat het een uitzondering was als er echt iets mis ging, maar dat valt zo toch wel ff tegen!

Vanessa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:59

jeetje poesnoes wat verschrikkelijk |( . Hoop dat het snel weer goed gaat met je merrie.

Maar gelukkig gebeuren er ook leuke dingen.. *D Patjelisa gefeliciteerd met je prachtige veulen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:03

Patjelisa, gefeliciteerd! Wat een knap ding!

Poesnoes, jij sterkte toegewenst..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:03

poesnoes, heel veel sterkte voor jou, maar ook toegewenst aan de mensen waar je merrie staat. Ik weet niet of ze op Bokt zitten, maar zij hebben ook een teleurstelling te verwerken :(:) .

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:22

Je hoort inderdaad wel vaker dat een tweede niet gezien wordt, daarom was ik ergens ook wel "blij" dat de dierenarts het bij Alonna wel zag..

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:38

Hier nog steeds geen veulen ;( ;( ;( ;( ;( |( |( |( |(
Wel aan baasje die helemaal gesloopt naar 3 dagen geen slaap (ofterwijl nauwelijks).
Iedreen van harte gefeliciteert met de pas geboren veulentjes!
Ik ben nu helaas niet zo vee in het toppic te vinden, ik ben veel op stal.
Maar zodra het er is horen jullie het absoluut heel snel! ;)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:45

Ik wil hier toch ook stilaan actie zien hoor ;-) ze staan wel te zwiepen met hun staart op de weide ,maar zal wel door de vliegjes oid komen ?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:09

voor de tweedekeer goede morgen (ben lekker even naar bed geweest, word ik wakker schijnt het zonnetje)
syl is lekker aan het slapen in de zon, af en toe een hapje hooi. buik is wel weer vrij hard en af en toe (kan echt in 2 seconde opzetten en net zo snel weer weg gaan) is ze wat klam op haar schouders.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:16

manueeltje84 schreef:
Hier nog steeds geen veulen ;( ;( ;( ;( ;( |( |( |( |(
Wel aan baasje die helemaal gesloopt naar 3 dagen geen slaap (ofterwijl nauwelijks).

:(:) , kom op he?! Als veulie er eenmaal is mag je heeeeeel veel uitrusten! Als alles goed is gegaan natuurlijk, maar daar gaan we toch echt van uit. Sprak de positivo.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:05

poesnoes schreef:
Ik kreeg net een niet zo leuk berichtje over mijn merrie die is bevallen van een tweeling. Helaas hebben ze het niet geredt. Het waren 2 hengstjes. De placenta is bij beide veulens gelijk meegkomen.
Dit houdt in dat de navelstreng nog wel vastzit maar doordat de placenta al los heeft gelaten krijgen de veulens geen zuurstof meer.
Ik had haar zelf niet laten dekken omdat ik een tijd in het buitenland zit. Maar had haar uitgeleent aan mijn oude werk zei hadden haar laten dekken. Ik vind het echt heel erg voor hun en ook voor mijn merrie. Ze hadden de veulens er een uurtje bij laten liggen en ze bleef maar likken en duwen maar stonden niet op. Ik baal echt enorm. Vorig jaar had ze het verworpen door een virus en nu dit.
De dierenarts had dit toch moeten zien op de scan dat er 2 in zouden zitten.

jeetje.....weeral!
Sterkte hoor, knuffel voor je merrie! |(

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:12

Iedereen die veel pech heeft meegemaakt de afgelopen dagen, een hele dikke knuffel van deze kant :(:) Het is niet niks om moeder en/of kind(eren) te moeten verliezen, maar gelukkig zijn er ook heel veel mooie en gezonde veulens geboren *\o/*

Tja, hier is het onrustig rustig. 's Nachts ga ik eruit om Tamara te voeden en dan gluur ik ook meteen op de camera. Wiske is vooral aan het begin van de avond heel erg onrustig en eet al 3 dgn niet meer op stal. In de weide krijgt ze kuil bijgevoerd en dat gaat er nog wel in.
Claartje heeft haar melkbar officieel geopend, maar verder houdt ze zich van de domme. Is weer helemaal de oude, eet weer als een echte Shet en zet de stier regelmatig op z'n nummer. Ze staan naast elkaar, zijn even groot, maar eten uit dezelfe hooiruif ;)
Dana begint weer met haar slaapdrama van vorig jaar. Zij laat zich gewoon tegen de muur omlaag vallen en zet de snurkmachine aan. We kunnen haar horen in de keuken als een kettingzaag :+ Uier is in ontwikkeling, maar vorig jaar ging ze ruim 14 dgn over en ze zit precies op schema van vorig jaar. Ik ben bang dat ik ook dit jaar weer lang op een veulen moet wachten :7

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:38

Poesnoes: heel veel sterkte! :(:) Gelukkig gaat het met de merrie goed.