Mijn merrie had dat vorig jaar ook, veulen was ook behoorlijk idd.
Het geneest heel mooi hoor

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Patjeelisa: gefeliciteerd! gelukkig is het allemaal goed gegaan.
Savath: nee ik nog lang niet,maar het heeft er ook behoorlijk ingehakt.
Sammy: hoe gaat het met jouw merrie?
youngster schreef:Die vulva's zijn wel vaker bont en blauw na een bevalling ( is bij een mens ook zo)
Mijn merrie had dat vorig jaar ook, veulen was ook behoorlijk idd.
Het geneest heel mooi hoorMaar controle is altijd goed, zeker ook om te kijken of het veulen ook helemaal compleet is
Bokt_Man schreef:Oke, ja dat wist ik niet want is voor ons de eerste keer..
maar de stal eigenaar heeft het veulen moeten helpen want was te groot en het lukte de merrie niet zelf...
Maarre.... wanneer is Sjoert vrij
youngster schreef:ik hoop dat de slechte ooievaars dan weg zijn.
youngster schreef:Het is niet echt een heel best begin nee
Ik verwacht zelf nog een veulen in juni, ik hoop dat de slechte ooievaars dan weg zijn.
poesnoes schreef:Ik kreeg net een niet zo leuk berichtje over mijn merrie die is bevallen van een tweeling. Helaas hebben ze het niet geredt. Het waren 2 hengstjes. De placenta is bij beide veulens gelijk meegkomen.
Dit houdt in dat de navelstreng nog wel vastzit maar doordat de placenta al los heeft gelaten krijgen de veulens geen zuurstof meer.
Ik had haar zelf niet laten dekken omdat ik een tijd in het buitenland zit. Maar had haar uitgeleent aan mijn oude werk zei hadden haar laten dekken. Ik vind het echt heel erg voor hun en ook voor mijn merrie. Ze hadden de veulens er een uurtje bij laten liggen en ze bleef maar likken en duwen maar stonden niet op. Ik baal echt enorm. Vorig jaar had ze het verworpen door een virus en nu dit.
De dierenarts had dit toch moeten zien op de scan dat er 2 in zouden zitten.
poesnoes schreef:Ik kreeg net een niet zo leuk berichtje over mijn merrie die is bevallen van een tweeling. Helaas hebben ze het niet geredt. Het waren 2 hengstjes. De placenta is bij beide veulens gelijk meegkomen.
Dit houdt in dat de navelstreng nog wel vastzit maar doordat de placenta al los heeft gelaten krijgen de veulens geen zuurstof meer.
Ik had haar zelf niet laten dekken omdat ik een tijd in het buitenland zit. Maar had haar uitgeleent aan mijn oude werk zei hadden haar laten dekken. Ik vind het echt heel erg voor hun en ook voor mijn merrie. Ze hadden de veulens er een uurtje bij laten liggen en ze bleef maar likken en duwen maar stonden niet op. Ik baal echt enorm. Vorig jaar had ze het verworpen door een virus en nu dit.
De dierenarts had dit toch moeten zien op de scan dat er 2 in zouden zitten.