[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:43

@maseike! Waakse en tot morgen! Ben benieuwd!

@Shirefan.. dus jij gaat als eerste van het cluppie hier??

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:37

Nou ik reken er niet op........
De Jack veulens{vader van het te verwachten veulen] vliegen me om de oren in het shire forum, maar ik heb nog niks!!! Huilen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:31

Lisa, wat een knapperd zeg! Wie is de vader?

Maseike, succes vannacht!

Trutje, zou het dan toch eindelijk???

Tjollieke, wat ben je toch makkelijk met aanpassen. Haha! Toevallig net nog ergens gelezen, het is inderdaad 10 dagen na hengstigheid. Was Naomi_s die dat zei op een ander forum. Maar een datum van de hengstenhouder zou toch makkelijk zijn!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:56

allemaal die een veulen hebben gefeliciteerd

Esta vond het genoeg en is gestopt met kegelen
dus gejammer genoeg nog geen veulen

allemaal die waken succes

Lisa_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:31

Dankjewel allemaal! T is een Bente veulen..

Alle wakers weer succes vannacht!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:11

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:16

@mariska! Mooie merrie hoor!! uiertje is wel aardig vol.. maar staat nog niet super strak of wel??

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:18

Dank je wel. Nee uier wil maar niet op spanning komen Haha!
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:23

Oei oei oei, kom net bij mijn merrie vandaan (staat bij DA om te veulenen) en hoorde dus dat ze vandaag erg lusteloos was geen brokjes wilde eten en dat ze al wat slijm verloren was Nagelbijten / Gniffelen
Toen ik er was wilde ze alleen maar tegen me aan staan maar ik vind het uier nog echt niet vol, de banden nog niet slap genoeg en de kling lijkt me er al helemaal niet klaar voor, maar goed waarom dan wel slijm verliezen he?´

Kon dus ook niet echt foto´s maken want elke keer dat ik een stap naar achteren deed kwam ze weer naar me toe. Ga morgen even kijken wat er nou precies op mijn toestelletje staat van vanavond. Ik geloof 1 uierfoto en 1 foto van alleen buik. Haha!

Zag net ook weer een hele mooie buik en vol uier voorbij komen van Mariska volgens mij (beetje in de war na mijn bezoekje aan merrie vanavond)

En LisaB wat is het een prachtig mooi veulen zeg Haha!

Trutje: die van jou schiet ook niet echt op he, mag nu wel eens komen hoor. Clown

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:26

@proud wat dacht de DA ervan dan??

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:26

Mariska_28 schreef:
Dank je wel. Nee uier wil maar niet op spanning komen Haha!
Afbeelding

Ze ziet er super uit!!!!!
Maar dat ken snel genoeg hoor!!!!! onze eerste merrie dit jaar, had zowat helemaal geen uier!!!!
Laatst bijgewerkt door chery op 23-05-07 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:27

ProudJustify: spannend joh!!

shirefan: Dank je wel. Ze voelt zich ook super! Je zou toch niet zeggen dat ze al zo`n 17 jaartjes oud is he? Haha!
klopt dat dat kan idd, maar bij Katinka ontploffen ze eerst bijna.. tenminste.. eerdere keren (eerder getoonde symptomen bieden geen garantie voor de toekomst Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:32

@Whiz: Nou DA zelf was er niet, wel vriendin die ook bijna DA is en die zei dat er wel verandering aan haar te zien was, maar dat nog makkelijk een paar dagen kan duren en dat er inderdaad verder nog niet echt heel veel tekenen waren om aan te nemen dat de geboorte er aan komt, maar ja je weet natuurlijk maar nooit en bij sommige merries komen alle tekenen op het laatste moment he.
Over dat slijmverlies maken ze zich geen zorgen eigenlijk. Kon zelf wel zien dat er inderdaad iets was gebeurd want er zat nog wat opgedroogd onder haar kling, maar had niet het idee dat het veel was en toen ik er was, was er ook niet veel te zien aan haar, at ook wel weer brokjes. Nou ja we zien wel hoor, heb wel gevraagd of ze me gelijk willen bellen als ze begonnen is. Haha!

@Mariska: Jaaaah, het wordt nu wel heel spannend hoor, nu het zo dichtbij komt (en toen ging ze gewoon op haar uitgerekende datum en ik nog maar ruim 2 weken in spanning zitten he) Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:43

ProudJustify schreef:
@Whiz: Nou DA zelf was er niet, wel vriendin die ook bijna DA is en die zei dat er wel verandering aan haar te zien was, maar dat nog makkelijk een paar dagen kan duren en dat er inderdaad verder nog niet echt heel veel tekenen waren om aan te nemen dat de geboorte er aan komt, maar ja je weet natuurlijk maar nooit en bij sommige merries komen alle tekenen op het laatste moment he.
Over dat slijmverlies maken ze zich geen zorgen eigenlijk. Kon zelf wel zien dat er inderdaad iets was gebeurd want er zat nog wat opgedroogd onder haar kling, maar had niet het idee dat het veel was en toen ik er was, was er ook niet veel te zien aan haar, at ook wel weer brokjes. Nou ja we zien wel hoor, heb wel gevraagd of ze me gelijk willen bellen als ze begonnen is. Haha!

@Mariska: Jaaaah, het wordt nu wel heel spannend hoor, nu het zo dichtbij komt (en toen ging ze gewoon op haar uitgerekende datum en ik nog maar ruim 2 weken in spanning zitten he) Knipoog

Ga je proberen er bij te zijn? Of is het te ver rijden??

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:44

of ze doet net als mijn merrie gewoon ook nog even leuk 3 weken overdragen Tong uitsteken Haha!

EDIT: Trouwens net nog even wezen kijken bij Katinka, en ze had zowaar 2 heeeeeeeeeeele kleine waspuntjes.. Dus misschien morgen dan? Want verder doet ze vanavond wat ze alle andere avonden gedaan heeft, eten eten eten eten, en af en toe een kort tukkie Dromen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:53

ProudJustify misschien mist ze jou gewoon en eet ze daarom even wat minder Knipoog

Mariska wat een mooie merrie en die sokken OK dan! volgens mij kan het uier inderdaad nog wel wat voller maar je weet maar nooit.

Toen we net de laatste ronde deden deed Goldy heel raar, ze snuffelde aan ons en hinnekte net zo als een merrie naar haar veulen doet Verward Heel vreemd, maar we wachten "rustig" af. Het helpt ook niet echt mee dat er elke dag door mijn leerlingen wordt gevraagd of het veulen er al is, nee dus Hamer Knipoog

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:53

ProudJustify schreef:
Oei oei oei, kom net bij mijn merrie vandaan (staat bij DA om te veulenen) en hoorde dus dat ze vandaag erg lusteloos was geen brokjes wilde eten en dat ze al wat slijm verloren was Nagelbijten / Gniffelen
Toen ik er was wilde ze alleen maar tegen me aan staan maar ik vind het uier nog echt niet vol, de banden nog niet slap genoeg en de kling lijkt me er al helemaal niet klaar voor, maar goed waarom dan wel slijm verliezen he?´

Gerina verloor hier ook iets van een week of twee eerder al slijm......
Niet echt bemoedigend ik weet het...

Mijn merrie heeft vorig jaar helemaal geen slijm verloren, in elk geval niet tot 4 uur voor de bevalling......

Alle wakers Succes!!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:04

voor alle wakers vannacht succes!
wat een mooie uier heeft katinka zeg Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:12

Lisa: Wat een snoepie!

Maseike: Nu ook al vocht lekken, ik zou er ook zeker bij in de buurt blijven Ja maar denk ook nog steeds dat het nog niet komt.

Trutje: het mag onderhand wel eens gebeuren ja!

Mariska: Indrukwekkend achter aanzicht! Ze ziet er prachtig uit en toch best wel klaar voor een veulie! (dit is een hint, katinka Haha! )

Proud: Jee, dat op afstand is nog spannender dan wanneer je er zelf steeds even onder kunt gaan hangen he Ja

Succes aan de wakers!

oh ja, NEON, wat voor dag is het vandaag.. ?? Haha!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 06:57

Hier vannacht niks!!!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:16

Nicole288 schreef:
oh ja, NEON, wat voor dag is het vandaag.. ?? Haha!

Donderdag??? Blond

Nee, vandaag is Neon 300 dagen drachtig!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Geen veulens??? Maseike? Trutje?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:46

Wat een knap veulen Lisa!!

Maseike, zit de beeb nog veilig in mams buik?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:49

@ Nicole288 & Neonlight we hebben geen beeb vanacht.
Ze is wel paar keer languit gaan liggen maar geen verrassing.

Edit Toke ja gelukkig wel Haha! volgens mij vindt mon het gezellig als ik kom in de nacht ze hinkt als ik binnen kom kijken Tong uitsteken

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 07:56

Goedemorgen,

Chess heeft de druppeltjes nu echt aan haar uier hangen, vannacht ging het alarm af maar het was vals alarm, toch denken we dat het niet zo heel lang meer gaat duren. Go jij! Go jij!
Haar net naar de wei gebracht maar dat gaat nu echt voetje voor voetje en als ze in de wei aankomt, gaat ze gelijk met haar achterbeen op rust staan en een minuut of 5 uitpuffen!! Slapen
Ik ga straks nog even wat foto's maken, misschien wel de laatste met de dikke buik Nagelbijten / Gniffelen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:22

Goedemorgen allemaal,

@Whiz: ja ik ga zeker wel proberen om erbij te zijn, kan maar zo dat ik het niet red maar goed dan ben ik er in ieder geval als het net geboren is he. Haha!

@Mariska: nou ik hoop toch niet dat ze nog over gaat dragen hoor, al zou ik er niet echt van opkijken zelfs. Ik vind behalve dat slijmverlies niet echt dat ze er al uitziet als een merrie die elk moment kan bevallen, maar ja je weet nooit he. Duivel

@trutje: Wie weet dat ze daarom niet zo veel eet. Toen ze me zag kwam ze wel gelijk helemaal tegen me aan staan, maar het is niet echt een paard wat haar eten laat staan en als ze haar eten maar krijgt is het al snel goed voor haar hoor. Tong uitsteken

@Saffier: Oeh dat is zeker niet bemoedigend dat het nog 2 weken kan duren, maar aan de andere kant is ze ook pas over 2 weken uitgerekend dus dan zou ze eigenlijk keurig op tijd zijn he. Haha!

@Nicole: Nou inderdaad zo op afstand is het eigenlijk nog spannender want je bent afhankelijk van wat je verteld wordt en je kunt niet zelf even kijken naar het uier en de banden en kling en zo, maar maandag ga ik weer kijken, dus ga zeker wel regelmatig even naar haar toe en als je een paar dagen niet geweest bent zie je de veranderingen wel duidelijker hoor. Clown

@KDHtje: Ja druppels, zou het nu gaan opschieten?? Haha!

Verder geen veulens geboren dus, Mon heeft het ook nog netjes binnen gehouden, gaat goed dus, steeds een dagje dichter bij de veilige dag!