Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:16

Haha, nou, goed luisteren dus! Plop Plop betekent: Het is er!!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:21

jeddah schreef:
Haha, nou, goed luisteren dus! Plop Plop betekent: Het is er!!!

Wanneer verwacht je dat jouw paardjes bevallen? Aan de uier te zien hoef je niet lang op de 1e te wachten. Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:24

Ik heb er maar eentje drachtig!! En ik HOOP dat ze mooi op tijd gaat, dat zou dus over 8 dagen zijn... Knipoog
Maar als je haar ziet rennen zou je niet eens denken dat ze drachtig is:
viewtopic.php?f=53&t=373180

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 12:50

Wat een spannende verhalen hebben jullie, 417 dagen, ik moet er niet aan denken! Zeker voor Odess niet, die arme dame is al zo dik... Geweldige foto's Jeddah, je zou echt niet zeggen dat ze al dik 325 dagen heen is! Ziet er nog zo fris uit! OK dan! Wat verwacht je zelf?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:55

Ik weet het echt niet Odess!! Ze veranderd op het ogenblik echt kwa gedrag, en haar uier is er wel, maar niet echt strak... maar dat kan zo morgen veranderd zijn, maar het kan ook nog 2 weken zo blijven... Ik durf er gewoon niks over te zeggen!

Lekker dat ze nog zo kan rennen en spelen he? Vind ik zo'n fijn gezicht!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:35

Spannend allemaal hoor! En vooral degenen die al tegen de uiterste uitploepdatum aanzitten.

Muzefee is zo enorm boos naar de andere paarden. 's Avonds ga ik vaak even een tijdje met haar door de bak wandelen terwijl anderen aan het rijden zijn.
Echt elk paard dat voorbij komt kijkt ze aan alsof ze zin heeft in een verse paardenbiefstuk. Oren plat in de nek en echt dreigend kijken.
Tegen mij is ze gelukkig wel gewoon vriendelijk.

Overdag in de wei heeft ze zoveel energie dat ze heerlijk met de andere twee paarden aan het rondracen is. Gek beest.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:00

HM Famosa staat het liefst binnen. Als het hooi op is in de bak, dan staat ze heel snielig bij het hek naar me te kijken. Echt zo van: Ah mag ik naar binnen, daar is het fijner en leuker dan hier. Sprintje trekken doet ze niet echt, maar af en toe als er een aanleiding is dan is het 360 graden draaien en bokken. Aan de hand kan ze heel goed de levade doen en ze heeft ook aanleg voor passage en de piaff.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:54

Jeddah; heb net even de foto's bekeken. Sim ziet er goed uit, geweldige foto trouwens die met de oren in de nek *LOL* .

Ik ga vanmiddag Ivanka weer eens uitgebreid pesten }> . Lang geleden dat ik haar op mijn gemak kon gaan rijden enzo... HA, werken zal ze Tong uitsteken!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 17:31

jeddah schreef:
Ik weet het echt niet Odess!! Ze veranderd op het ogenblik echt kwa gedrag, en haar uier is er wel, maar niet echt strak... maar dat kan zo morgen veranderd zijn, maar het kan ook nog 2 weken zo blijven... Ik durf er gewoon niks over te zeggen!

Lekker dat ze nog zo kan rennen en spelen he? Vind ik zo'n fijn gezicht!

Een grote verassing dus, spannend!!! Party!! Go Simply go! Go jij! Go jij! Misschien wordt je wel net zo verrast als Mishiss! Nagelbijten / Gniffelen

Ow wat lekker Tinne, je gaat even rijden! Een veulentje lijkt me geweldig, maar ik mis het rijden zo! Ik rij wel op de fjord, maar dat is zo anders! Ik wil weer parcoursen springen, serieus dressuur kunnen rijden, wedstrijden kunnen starten... Dat zal nog wel even afzien worden! Je hoeft geen medelijden met me te krijgen hoor Clown, ik heb ook ontzettend zin in een veulentje!! Dat is natuurlijk nog veel geweldiger, maar soms...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:42

Nah, jaloers op het rijden hoef je nu niet te zijn hoor Odess Tong uitsteken. Ivanka en ik hebben vandaag de wind en de sneeuw getrotseerd en Ivanka was daar allesbehalve blij mee. Ivanka schudt gelukkig echt nóóit met haar hoofd, behalve vandaag dan, want ik kwam erachter dat ze echt een onwijze hekel aan sneeuw heeft Gestoord . Bah, was lang geleden dat ze zó vervelend was.
Ik ging galoperen, maar het was meer een aaneenschakeling van bok-bok-bok.. Maar dat kan opzich ook wel komen doordat ik haar de laatste weken niet veel heb kunnen rijden doordat het weer zo slecht was en de wei zo nat. Deze week heb ik lekker veel tijd om te rijden, dus dan wil ik weer even de overtollige energie eruit rijden en zondag ben ik vrij, dus dan gooien we er weer eens een uitgebreide bosrit tegenaan als het weer het toe laat Lachen.

Tegen de tijd dat ik Ivanka met zwangerschapsverlof stuur, gaan jullie misschien weer met jullie merries aan het werk Clown

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:11

Weer tijd voor foto's!!! Haha!

Fanja op 336 dagen dracht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Haar mooie koppie Haha! Bloos

Afbeelding

De uier is inmiddels weer wat minder groot. Heb de DA ernaar laten kijken. Volgens hem kon het geen kwaad zoals het er nu uitziet.
Hopelijk blijft het voorlopig zo.
Mevrouw zelf heeft momenteel nergens last van. Vandaag kon er zelfs een flinke sprint en een bok vanaf... Cool
En ik zei nog zo: Muts, je bent drachtig!
Maar nee hoor, gewoon doorbokken. Pling

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 20:24

Fnanne schreef:

Weer tijd voor foto's!!!
Haha!

Fanja op 336 dagen dracht:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v718/fanja/fanja3-2202.jpg

[img]http://img.photobucket.com/albums/v718/fanja/Fanja2202.jpg

[img]http://img.photobucket.com/albums/v718/fanja/fanja2-2202.jpg
Haar mooie koppie Haha! Bloos

[img]http://img.photobucket.com/albums/v718/fanja/uier.jpg

De uier is inmiddels weer wat minder groot. Heb de DA ernaar laten kijken. Volgens hem kon het geen kwaad zoals het er nu uitziet.
Hopelijk blijft het voorlopig zo.
Mevrouw zelf heeft momenteel nergens last van. Vandaag kon er zelfs een flinke sprint en een bok vanaf... Cool
En ik zei nog zo: Muts, je bent drachtig!
Maar nee hoor, gewoon doorbokken. Pling

Zo, al 336 dagen drachtig! Dan moet het veulen maar eens gauw komen of niet Tong uitsteken

Ze ziet er goed uit Tineke! Ze begint al mooi gevuld te raken. Mooi dat het goed met haar gaat!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:28

Hinke doet echt vreselijk gemeen.
van een uier dat lekt lijkt tot een veel minder groot uier waar nu niets meer uit loopt. zelfs haar navel is weer terug geplopt!
De afgelopen nachten niet meer wezen kijken. Het lijkt er nu op dat het nog weken gaat duren.
Morgen is ze trouwens uitgeteld

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:37

Zet ik net de buikfoto's van lady in een verkeerd topic, het topic waar Sim even laat zien dat er nog genoeg turbo zit in d'r lijf.
Nagoed...nieuwe poging (na 3x de titel van het topic te hebben gecontoleerd Clown
Let niet op de modder, ik had d'r net gereden in ons privé-zwembad (lees: bak)

Twee uier-foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Buikfoto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

D'r hoofd:
Afbeelding

Op de een of andere manier, lijkt ze na het rijden altijd minder dik. Hebben jullie dat ook?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:39

Pepsi heeft vannacht hééérlijk languit liggen ronken Haha! . Hals helemaal gestrekt, benen overal en nergens en haar koppie in het stro Slapen . Vanmiddag hadden we paardenbezoek op het "erf" (klinkt groter dan het is Bloos ) en dat vond ze machtig interessant. Het is echt een gezelligheidsdier. Bewegen gaat ook nog steeds perfect. Dat paard is het zonnetje in huis Haha! !

Lee'tje gaat het fysiek ook voor de wind. Dat is voor mij heel belangrijk, vanwege de problemen die we hebben gehad met haar benen en voetjes. In haar gedrag is ze pinnig, maar ja, ze heeft dan ook de verantwoording over een hele kudde (van drie).

Mijn theorie is dat de merries dit weer maar niks vinden. Ik zweer het je: het wordt oppassen geblazen als het weer wat beter wordt!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:43

Oh ja: jeddah zei het al, maar ik vind de Complete Foaling Manual absoluut het helderste en compleetste boek voor de drachtige mutseneigenaren. Een aanrader!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:57

Lady vindt dit weer juist heel erg leuk: Ik heb wel 100 rondjes gegaloppeerd eer ze gewoon te rijden was. Ze bleef maar rennen/bokken/gek doen etc. Lag er bijna naast Boos!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:59

Mac schreef:
Oh ja: jeddah zei het al, maar ik vind de Complete Foaling Manual absoluut het helderste en compleetste boek voor de drachtige mutseneigenaren. Een aanrader!

En waar kun je die kopen? Ook weer alleen op Amazon.com?

Btw, even over die amazon.com, daar kun je alleen met Visa betalen.. toch?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:02

Tinne schreef:
En waar kun je die kopen? Ook weer alleen op Amazon.com?

Ik heb het toentertijd direct van haar site besteld, maar jeddah heeft het idd via Amazon.

Tinne schreef:
Btw, even over die amazon.com, daar kun je alleen met Visa betalen.. toch?

Weet ik eigenlijk niet. Jeddah?

Volgens mij was het vandaag ook erg fris weer! Ik ben met een stel de Veluwe opgeweest en de paarden waren behoorlijk hupsig. Het was natuurlijk koud én er stond behoorlijk wat wind.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:24

@ jeddah: Wat spannend! Je zou echt niet zeggen dat ze al 325 dagen drachtig is! Ze ziet er echt geweldig uit! Haha! Ik hoop voor je dat ze je niet al te lang voor de gek gaat houden!

@ Fnanne: Dat veulen mag wel eens komen! 336 dagen al! Lachen en heel weinig uier Ja Dat duurt vast nog eventjes. Ze ziet er wel super uit, je merrie! Haha! Kwijl

@ nimber: He, wat vervelend nou Ach gut Nog eventjes en dan is de kleine er Lovers Dat is hinke vast wel minder kattig tegen je Lachen En wel jammer dat het allemaal minder wordt, de uier enzo! Nu heb je voor niets al die dagen gewaakt! Boos!

@ Elady ziet er goed uit! Kwijl Ze glimt ook mooi Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:28

@Tinne, volgens mij kun je alleen met Crditcard betalen bij Amazon, maar zeker weten doe ik het niet.

@Nimber: Wat een ramp!! Ze blijft je zo wel voor de gek houden he? Hoe waak je? Heb je een camera? Of moet je elke keer naar stal toe?
Hang in there!!

@Mac, wat heelijk dat Lee zo lekker gezond is tijdens de dracht.. misschien toch maar weer laten dekken dit jaar dan? Knipoog
Het kan inderdaad heel goed zijn dat ze op mooier weer wachten!! (wanneer komt dat? iemand het weerbericht??)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:29

Ze glimt zo, omdat ik een hele fijne zachte borstel heb, waar ze heel erg van gaat glimmen...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:37

Trouwens Polly,
Ik wist niet dat je merrie misschien drachtig is van een tweeling?? Ik heb er niets van meegekregen! Wel heel vervelend zeg! Huilen Wanneer moet ze bevallen?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:44

Dat had ik idd ook niet meegekregen vrijalover! Ik las het net ook in het topic over die tweelingen.
Succes en sterkte hoor Polly! Het is natuurlijk nog niet zeker, maar ik wilde je alvast even sterkte wensen Ach gut !

Nimber; jij ook nog heel veel succes met waken. Pas maar op met bijna-bevallende-merries, want die hebben het boek van Macy al uit Nagelbijten / Gniffelen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:02

Tinne schreef:
Nimber; jij ook nog heel veel succes met waken. Pas maar op met bijna-bevallende-merries, want die hebben het boek van Macy al uit Nagelbijten / Gniffelen

.... en wachten met smart op deel 2 Boos!