Hier hebben de hoog drachtige merries tegen het eind regelmatig gevulde benen.. de 1 wat meer als de ander. Niet heel bijzonder als er verder niks aan de hand is
Met bewegen wordt het wel dunner maar niet dun. Ze heeft 2 bollen vocht onder haar buik maar dat is niet meer geworden. Aan het begin van de dracht had ze ook overal vocht zitten. Ze is ook gewoon blij en alert dus ik maak me eigenlijk niet veel zorgen, vond het alleen opmerkelijk. Uiteraard hou ik het wel goed in de gaten als er iets veranderd
Nicky1963
Geplaatst: 23-02-25 06:47
Het veulen is geboren!! Om 04.55 uur, een palomino met 4 hoge witte benen en een bles. Ze heet Vivilina. Dochter van Beauvilina en Odin.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 23-02-25 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Bijna alles goed, nageboorte is er nog niet af. Wel gedronken en al wat gepoept. Veulen staat vreselijk week, maar dat moet natuurlijk nog een eind wegtrekken.
Gefeliciteerd Nicky! Ik hoopte al met openen dat het veulen er zou zijn en ja hoor.. Wat een lange benen zeg (houd ik van). Benieuwd naar de droogfoto’s! Hopelijk komt er nageboorte er snel af.
Gefeliciteerd met het knappe vossenmeisje, volgens mij zie ik ook een bles? Nageboorte heeft nog zo'n 2 uur om eraf te komen zelf (als je je geboortebericht meteen na de bevalling hebt getypt), mocht er dan nog niks los komen, zou ik even bellen met de da om te overleggen. Hoe gaat het verder met ze?
Boelles
Geplaatst: 23-02-25 08:51
Wat een lange stelten ook, mooi!
Vibabu: lijkt het inmiddels al beter?
Wij eindelijk camera geïnstalleerd. Wel leuk hihi, kan alle paarden in de gaten houden (360 cam).
Gefeliciteerd met de mooie kleine. Wat een mega lange benen.
Vibabu Klinkt zo wel als nog meer vocht vasthouden, sneu altijd zou het zelf goed aankijken wij willen altijd dat dikke benen met beweging echt terug lopen.
Ik zie dat ik vossenmeisje heb geschreven en las dat het van Odin was.. Dan is ze denk ik palomino? Nageboorte er al af inmiddels?
Vocht vasthouden op het einde van de dracht doe je helaas weinig tegen behalve bewegen inderdaad.
AM volgens mij zit je er weer een dag naast met Rosa, ze waren toch precies gelijk?
Elonia is vanaf vandaag veilig, de 320 dagen zijn gehaald . Dus nu komt het echte wachten en de slapeloze nachten.
Kijk eens? De tweede helft komt er heel hard aan nu
Liefje
Ook Elonia heeft het zwaar met de laatste loodjes. Ze zondert zich buiten al meer af, ik zie haar niet meer gek doen ook. Enige dat ze wel graag doet nu is rollen en verder staat ze een beetje geparkeerd te rusten