[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:41

Uier vanmorgen, achterkant nu ook zo goed als vol.
Ze staat nu buiten, is mn man nog thuis, vanmiddag moet hij weg en dan staat ze wel binnen.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:45

Caresse, wat is hij leuk! <3 Zijn blesje heeft wel wat weg van die van Blue :j

Gefeliciteerd Moner!

Gefeliciteerd Mieke! *\o/*

Ik heb ook een selfie met Blue'tje
Afbeelding

Janine, gefeliciteerd!!

Gefeliciteerd Myrthe, eindelijk!! *\o/* *\o/*
Hahahaha, jammer dat die schrik niet op film staat :')

Gefeliciteerd Vienna!!

Het is heel normaal dat merries een aantal dagen na de dracht wat slijmachtig spul verliezen. Dan is de baarmoeder aan het opschonen. Wel even in de gaten houden dat het niet stinkt en de temperatuur inderdaad normaal blijft.

Hele leuke naam Knolselder!

Gefeliciteerd Kim!

Gefeliciteerd Corina!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:49

faniek Nee ze is geen Maiden. Dit is haar 4e veulen

Ik reageer later even uitgebreid. Een nacht door halen is niet meer voor mij bestemd haha

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:52

Kim & Corina gefeliciteerd!!!

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:32

Gefeliciteerd Corina!

Wat een mooi kleurtje heeft je veulen Cynthia! <3

Hier is mijn welsh merrie vandaag 320 dagen drachtig dus veilig! *\o/* Vorig jaar beviel ze 4 dagen voor de uitgerekende datum. Het enige nadeel is dat ze nu nog bij de oude eigenaar loopt. Voor t weekend haal ik dr op maar vind t wel even spannend met stress en alles…

Halsters zijn iniedergeval binnen voor t veulen, welk halster gebruikt gaat worden zullen we binnenkort zien 8-)

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:33

Cemlys: uier lijkt er klaar voor, nu de merrie nog maar dat kan toch niet heel lang meer duren

Cynthia: Ik zie wel een gelijkenis in blesjes inderdaad :j heerlijke selfie <3

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:29

Gefeliciteerd Corina met jullie prachtige brunette! Wat een gave bles zeg!

Kyrkelover: hopelijk werkt de spuit en accepteerd mams het veulen, altijd naar zulke dingen maar ik duim op een goede acceptatie +:)+

Ik ben echt zo verliefd op onze kleine Sari...wat een onwijs gaaf veulen en blubber altijd helemaal in elkaar he als ik ze zo onhandig zie stuntelen _O- zo schattig...maar Sari is een sterk veulen met een zeer sterke wil...echt binnen een uur geboren, nageboorte weg, darmpeck weg, staan en binnen 2 uur drinken...om 4 uur vanacht op de camera gekeken en de kleine dame rende al bokkend door de stal heen, bokt ook al wat tegen mMs, die gaf haar een hapje in de bil omdat ze wat ruig stond te drinken en meteen hup bokje _O- pittig diertje wordt dit.

Ze heeft een onwijs lekker bekkie en ze staat nu samen met moeder en mijn jaarling buiten, moeders beschermt haar kind super en mijn jaarling is naast nieuwsgierig ook heel onderdanig dus daar voorspel ik geen problemen van O:)

Sari staat even met een dekentje op omdat het hier veel geregent heeft laatste tijd en er dus geen droge plekjes zijn om even te liggen en verder wonen wij op de open vlakte waar het bijna altijd windkracht 5/10 waait _O- Afbeelding
Afbeelding
<3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:16

Polo97 schreef:
Gefeliciteerd Corina! *\o/* wat een beauty! <3

Hopelijk gaat het inmiddels beter tussen merrie en veulen Kyrkelover!

Weet iemand hier toevallig een opfok(je) voor kleine pony veulens (welsh a)? De bedoeling was niet om ons veulen te houden, maar de twijfel slaat nu toch wel toe... Haha!
Maar aangezien we er al 2 in pension hebben wordt het wel erg duur om een derde in vol pension te houden.
Het mooiste zou zijn een kleine kudde met jonge dieren 24/7 buiten met schuilmogelijkheden in midden Nederland.
Op internet kan ik weinig vinden, dus misschien slaat hier iemand aan..? Mag via pb want is niet helemaal on topic. :D dank alvast!

Is Uddel ver voor je?

Ik twijfel nu ook wat we gaan doen. Ben normaal niet voor 1 merrie en 1 veulen. Had voor opfok dan gekozen waar hij nu al met moeder kon staan en in een kudde zou blijven met opvoeders, want daar ontbreekt het me te vaak aan.

Maar daar ook niet voor gekozen door de omstandigheden.

Met ong 6 maanden er een veulen bij kopen, vind ik echt de aankomende 6 maanden ene gemis. Hij wil nu duidelijk gaan spelen en mag ook steeds meer.

Wil graag weer een shet en twijfel over een shet jaarling. Een jaarling is nog speels en kan qua maat nog wel nu en misschien wordt het maat verschil dan ook geen probleem als ze nu aan elkaar wennen.

Maar goed, dan moeten de moeder en oom die ook goed accepteren :)

Sws denk ik dat we vroeg ruinen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:18

Cynthia, wat een leuke foto. Jullie hebben een beetje hetzelfde haar nu :) En handig die spiegelglazen :p

Kim, dat koppie, wat onwijs schattig. Ik vind de wind ook best stevig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:20

Ik heb ook paar keer wel veulen en merrie alleen gehad, merrie veulens dat wel. Die hebben zich wel prima vermaakt en zij niks te kort gekomen de eerete 6 tot 8 maanden.
Al is het wel schattig als zr samen kunnen spelen, zoals ze nu doen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:25

Cioccolato schreef:
Ik heb ook paar keer wel veulen en merrie alleen gehad, merrie veulens dat wel. Die hebben zich wel prima vermaakt en zij niks te kort gekomen de eerete 6 tot 8 maanden.
Al is het wel schattig als zr samen kunnen spelen, zoals ze nu doen :')

Ik merk dat meneertje wel wil spelen nu.

Hij loopt bij zijn moeder te klooien en die doet niks. Gister voor het eerst een beetje oom uitdagen, maar die dreef hem terug naar moeders. Daarna hebben ze nog wel even wat staan testen.
Maar goed, die ruin is 23. Hij is ook nog wel speels af en toe, maar ook lomp. Mist ook echt zijn 2 ruinen maatjes, dus pas erg op wat hij gaat doen.

Als we een maatje kunnen vinden en de gok wagen met een shet jaarling, blijven ze ook wel thuis.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:26

Kim. Plaatje <3 je zou maar 2 halfzussen hebben staan :Y) edi is wel van de merries maken 4 merries en één hengst

Ik merk hier ook wel dat mijn hengst veulen een maatje mist. Veulen van Wild Thing moet nog geboren worden, zit dan best wat tijd tussen. Ik denk ook niet dat dit heel handig is. Maar we gaan het zien.
Wild Thing doet goed haar best
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:29

Ik blijf toch hengsten vaak anders vinden spelen als merries. Het is fijn als ze samen kunnen spelen maat zou me ook niet heel schuldig voelen als het eerste tijd niet lukt.

Heb hier een jaar gehad met 2 en halve maand tussen de veulens. Kreeg ze niet gekoppeld. Vooral de merries niet.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:32

Hier een heel onrustige merrie.
Hapje eten en dan rondje lopen, in/uit de stal

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:34

Ik ben daar ook een beetje bang voor. De merries kennen elkaar wel. Nu is wild Thing best beschermend. Stel dat het hengstveulen te dicht bij komt. Ik ga kijken of het lukt. Maar weet het niet

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:36

Dat is het ook een beetje. Ik wilde deze merrie niet verplaatsen en in vreemde handen. Maar we wilden ook uit deze familie nog graag een nakomeling, dus er toch voor gegaan.

De merrie is ook niet super makkelijk met andere paarden altijd en zeker met veulen aan de voet. Bij de eerste elders was ze best heftig.

Ik weet niet of ik een jaarling shet makkelijk gekoppeld ga krijgen en het moet voor de shet ook leuk blijven.

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:36

Spannend rensju, hopelijk zet het door en gaat ze vandaag bevallen *\o/*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:38

ik heb hier het veulen van 4 weken bij zijn nichtje van 2 instaan en die zijn echt dikke matties. Vind het soms wel spannend, ze kan wat lomp zijn en is al 1.68 ofzo.

Wacht nog wel paar weken voordat de ander erbij in kan, die moeder is nogal fanatiek. Ga ze er morgen eerst maar eens naast zetten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:40

AM_Horses schreef:
Ik ben daar ook een beetje bang voor. De merries kennen elkaar wel. Nu is wild Thing best beschermend. Stel dat het hengstveulen te dicht bij komt. Ik ga kijken of het lukt. Maar weet het niet

Je ziet her vaak snel genoeg.

Hier lag het toen aan 1 van de merries. Het andere veulen was gewoon al brutaal genoeg en kwam steeds richting het jonge veulen waarop de merrie beschermde. Ik wou dat niet te ver laten gaan dus op een gegeven moment toch maat weer apart.
Uiteindelijk vond 1 van de veulens zon grote bal ook leuk speelgoed, onder toezicht

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:42

Als de andere merrie straks bevallen is gaan we ze wel samen proberen te zetten. Ze staan normaal niet in dezelfde groep maar hebben inmiddels al wel een tijd naast elkaar gestaan met een draadje er tussen.

Maar als het niet lukt dan zal hij zich met zijn moeder moeten vermaken tot hij op kamers gaat en vrienden kan maken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:48

ik heb 2 hengstveulens met 3 weken ertussen en de merries staan normaal ook samen, ga er wel vanuit dat het lukt om er 1 kudde van te maken

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:57

Wij hebben er nu 4 lopen, maar als ik voor mezelf spreek vind ik het wel belangrijk dat ze kunnen spelen met (ongeveer) leeftijdsgenoten. Als ik zie hoe het zo gaat met 4, het mooiste wat er is <3
Ligt er natuurlijk ook aan of je land groot genoeg is dat ze niet continu bij elkaar hoeven te staan.
1 merrieveulen van 27 maart
1 hengstveulen van 8 april
1 hengstveulen van 7 mei
1 merrieveulen van 10 mei

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:06

Even een kort berichtje van mijn kant.
Nou ze hebben om de 2 uur de fles gegeven en nadat ze veulen serieus bleef aanvallen een stuk afgezet in stal voor het veulen. Ze trapte en vertrapte en beet het gewoon, zooo sneu.
Vanmorgen de dierenarts geweest om hormonen te spuiten en ondanks dat ze nog bij iedere aanraking piept, valt ze het gelukkig niet meer volop aan.
Het drinken bij de merrie lukt nog niet zoals gewenst. MErrie vind het allemaal spannend en omdat het veulen natuurlijk met de fles gehad heeft snapt die het ook niet echt.
To be continued zullen we dus maar zeggen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:17

Hopelijk komt het nog helemaal goed Kyrkelover, arm ding -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:19

Oef, wat een drama, fingers crossed dat ze het veulen gaat accepteren.

Ik zet de merrie en het veulen altijd in de kudde. Maar weinig interactie van de veulens naar andere paarden. Zijn jaren waarbij we 2 veulens hebben maar die hebben nooit iets met elkaar gedaan.
Met Neon had ik ook nog Michael, oude ruin. Die fungeerde als veulen oppas. Neon vertrouwde blind op hem en dumpte de veulens bij hem zodat zij ongestoord kon eten.